פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הטרוריזם על פי ''תג מחיר''
דוד סיון (יום רביעי, 14/09/2011 שעה 7:00)


הטרוריזם על פי ''תג מחיר''

ד''ר דוד סיון



לפני כ-‏5 שנים נכתבה תוכנית לביצוע מעשי טרור:
לפני כשנתיים (15.6.2006) דווח לנו בחדשות ערוץ 2 על חוברת הדרכה כיצד להתנגד לפינוי עתידי של התנחלויות (על הרס מטעים). ההמלצות בחוברת כללו פגיעה בתשתיות, בצבא, במשטרה, פגיעה בערבים וברכושם. בין מציגי החוברת היו אישים מוכרים בין המתנחלים ואף כאלו המוכרים היטב לציבור הרחב. באותם ימים טענתי שמשמעות ההמלצות-הנחיות הללו היא שיש בין אזרחי ישראל ציבור שעבורו מצוות כיבוש הארץ חשובה יותר מזכות הקניין והזכות לחיים של תושביה.
להלן ציטוטים המתארים מעשי טרור ואלימות שארעו לאחרונה ושנראים תפורים על פי התוכנית הזאת:
עליית מדרגה נוספת בפעולות ''תג מחיר'': אלמונים ריססו הלילה (שני) את הכתובות ''מגרון לנצח'', ''שלום עכשיו-הסוף קרב!'' ו-''ד.ב – דיכוי בוגדים'' מחוץ לביתה של פעילה בכירה בתנועת ''שלום עכשיו''. הכתובות התגלו הבוקר בחדר המדרגות בבניין שבו הפעילה מתגוררת בשכונת קטמון בירושלים ועל דלת ביתה.
דאגה במערכת הביטחון: שני אירועי ''תג מחיר'' דווחו היום בשעות הצהריים (שישי) וקיים חשש שצבר האירועים יוביל לתגובה חריפה של הפלסטינים. במוקד אחד נשרף מאהל בדואי באזור סוסיא בדרום הר חברון ובמוקד השני רוססו כתובות ''מוחמד חזיר'' בכפר ביר זית צפונית לרמאללה.
מקורות פלסטינים טוענים, כי מספר מתנחלים ניפצו הלילה (חמישי) שמשות של שני כלי רכב פלסטיניים בכניסה לכפר קבלאן מדרום לשכם - ולאחר מכן הציתו בהן אש. הגורמים הפלסטינים גם טוענים, כי מתנחלים ריססו כתובות גרפיטי נגד ערבים ומוסלמים על גדר מסגד יתמא מדרום לשכם. עוד נטען, כי 35 עצי זית נעקרו סמוך לכפר חווארה מדרום לשכם.
...
השבוע בוצעו גם פעולות ''תג מחיר'' נגד כלי רכב של צה''ל. אלמונים ריססו את הכתובות ''תג מחיר'', ''ד''ש ממגרון'' ו-''מח''ט בנימין רע ליהודים'' על כ-‏13 כלי רכב צבאיים בבסיס חטיבת בנימין בבית אל. כמו כן, האלמונים ניקבו צמיגים של כלי הרכב, ובהם גם ג'יפים. כלי הרכב חנו בסדנת חימוש בבסיס הסמוך להתנחלות.
בין הקשיים המרכזיים שנתקלים בהם החוקרים: שתיקתם של פעילי הימין בחקירותיהם וקושי בהשגת הראיה המכריעה, שתביא להגשת כתב אישום. במחלקה היהודית בשב''כ יודעים כיום לזהות את הגורמים המובילים בקרב הימין הקיצוני. בדרך כלל גם מצליח השב''כ לעצור מספר חשודים במעורבות באירועי ''תג מחיר'', אך מספר ימים לאחר מכן הם משוחררים ללא תנאים. ''הם פועלים כמו ארגוני טרור'', אמר גורם ביטחוני. ''הם ממודרים, חשאיים וכל פעולה גדולה מחושבת עד לפרטים הקטנים''.
5 שנים עברו ורשויות אכיפת החוק עוד לא מצאו דרך לעצור את מעשי הנבלה – את מעשי הטרור.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח  (המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה)
  יש עוד חוברות...  (חזי, הרצליה)
  האם כתיבת גראפיטי זה טרור?  (יענקלה)
  כבר הראינו שהימנונים הם רצחניים  (עמיש) (11 תגובות בפתיל)
  אם אכן יש ידיים ורגליים לסברה שאתה מעלה  (המסביר לצרחן)
  עד לרגע זה אין התמודדות עניינית באמת   (דוד סיון) (2 תגובות בפתיל)
  אם גרפיטי זה טרור אז העולם יפה.  (יענקלה)
  קצת על הטרור היהודי בשטחים הכבושים  (עמיש) (7 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי