פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_6695

''סקר גאלופ: אובמה נתפס כעוין את ישראל''
הלבן שבעיניים / ע. צופיה (שבת, 17/09/2011 שעה 13:00)


''סקר גאלופ: אובמה נתפס כעוין את ישראל''

ע. צופיה



שני אירועים שקרו השבוע עשויים להצביע על שינוי מגמה במרוץ לנשיאות ארה''ב:
  • באזור בחירה, בעיר ניו-יורק, המקיף חלק מרובעי ברוקלין וקווינס, אזור שהוא שרוב תושביו יהודים וחלקם יהודים אורתודוכסים, נערכו השבוע בחירות מיוחדות לקונגרס, לאחר שהציר הקודם התפטר על רקע של התנהגות אישית בלתי הולמת.

  • להפתעת הכול, אך, כנראה לא להפתעת הבוחרים באזור הבחירה, נבחר, לראשונה לאחר שנים רבות, המועמד של המפלגה הרפובליקנית, שדתו נוצרית, לאחר ניצחון על מועמד המפלגה הדמוקרטית שדתו יהודית והוא מהזרם אורתודוכסי
אין ספק שזהו אירוע מכונן בתולדות המרוצים לנשיאות ומסמן יותר מכול את תזוזת הבוחרים היהודיים מהמפלגה הדמוקרטית לכיוון המפלגה הרפובליקנית. במקביל הודלף טרם זמנו סקר שערכה חברת ''גאלופ'' על התמיכה של הציבור היהודי בארה''ב בנשיא אובמה. הסקר מראה על ירידה נוספת של 11% בתמיכתם של היהודים באובמה כאשר הסיבה המרכזית לכך היא גישתו לאינטרסים של מדינת ישראל המצטיירת כעוינת ובמיוחד לדרישתו לנסיגה מלאה לקוי 1967 (סקר גאלופ...).

צריך לזכור כי בחודש יוני בעת ביקור ראש הממשלה נתניהו בארה''ב היו שני נאומים של הנשיא אובמה, אחד בטרם המפגש עם נתניהו ואחד לאחריו. בין שני הנאומים חל שינוי מהותי בגישת הנשיא. בעוד שבנאום הראשון הוא דרש נסיגה, כמעט ללא תנאי, של ישראל לקוי 67 הרי בנאום השני הוא כבר הסכים לשינויי גבול בהתאם למצב בשטח וכן הכרה בישראל כמדינת הלאום היהודי כתנאי מפתח. כל זאת לאור התגובה הציבורית שהייתה בארה''ב בין שני הנאומים.

די אם נזכור שאבו-מאזן מוכן לחזור לשיחות עם ישראל רק על בסיס הנאום הראשון.
אך נראה כי הצטברות של שלוש שנות התנכרות לאינטרסים של מדינת ישראל ויחס מסויג לראש ממשלתה נותנים את אותותיהם בציבוריות האמריקאית והיהודית בפרט. יש לזכור שהירידה בתמיכה היהודית באובמה לתפקיד הנשיא היא לא רק פחות קולות בקלפי אלא גם פחות תרומות ופחות תמיכה בנקודות ההשפעה על הציבור כגון: תקשורת, ידוענים, אקדמיה וכלכלה.
כזכור הנשיא אובמה נבחר על גל אהדה ענק של התקשורת ושל הידוענים בארה''ב. החלשות תמיכתם תותיר אותו על קולות האפרו-אמריקאים, חלק מהיהודים והלטינים והמיעוט השמאלני בציבור הבוחרים הלבן. זה אינו מספיק בכדי להיבחר שוב.

אנו צפויים לראות עד הבחירות פעילות נמרצת של הנשיא , עוזריו וממשלו בתמיכה במדינת ישראל. אך שדבר זה לא יטעה אותנו, אובמה הוא באמת עוין במידה מסוימת לאינטרסים של מדינת ישראל.








מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.