פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מה עושים? קודם כל- עושים!
יוסף אליעז (יום ראשון, 18/09/2011 שעה 13:00)


מה עושים? קודם כל- עושים!

יוסף אליעז



בעקבות הכתבה ''מדינה, דת וצבא ...'' שאל הכותב, המכנה עצמו המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה ''מה עושים?'' השאלה גדולה וה(חזרה ב)תשובה קשה.
אנסה, כמיטב כוחותי הדלים ליתן תשובה, לבטח חלקית. אולי תהא לפחות תמרור אחד מרבים המורה על הדרך.

בקטן, במיקרו: נתחיל בבה''ד 1:
א. יש לבטל מיד את ההדחה של כל תשעת הצוערים;

ב. יש לנזוף קשות במפקד בה''ד 1 ובאותו סא''ל שהדיח. להסבירם שאין להעביר צוער על דתו, אלא אם מדובר בפיקוח נפש או בפעילות מבצעית;

ג. יש לבדוק את התאמת אותם סא''ל ומפקד הבה''ד לתפקידיהם, ואם ימצא שאינם מתאימים- להעבירם מיד לתפקיד מתאים;

ד. יש לבדוק את שתיקת הרמטכ''ל בנדון. אפשר וראוי לזמנו לשיחת הבהרה עם שר הבטחון או עם רה''מ ולהסביר לו את פשר החלטת הממשלה ליצור תנאים שיאפשרו גיוס בני-ישיבות.
עד כאן החלק הקל, הדחוף והפשוט.

הטיפול בעצם הבעיות. במאקרו, הוא קשה מאד.
כל מנהיג של מפלגה גדולה זקוק לקולותיהם של אנשי הציונות הדתית בבחירות, ולשיתוף המפלגות החרדיות בהקמת קואליציה לאחר הבחירות. הדרך היחידה שתאפשר טיפול בבעיה היא בדרך של הקמת קואליציה של מפלגות חילוניות, וראוי- ככל הניתן - בשיתוף ציונות הדתית.

הדבר כבר קרה פעם וזכינו לראות בביטולו של משרד הדתות, אשר מלא עסקנים מאנשי ש''ס, שלא לומר אוכלי לחם-חסד, הרואים בו מנוף לקידום מפלגתם ולהגדלת תקציביה. בבחירות האחרונות יהירותה של ציפי לבני, מנהיגת ''קדימה'', מנעה זאת.
מצד שני: עתה, אחרי הפגנות ומחאת האוהלים יש סיכוי-מה שמי שינסה לצמצם את הפרזיטיות החרדית יזכה לתמיכה רחבה יותר.

בטווח הארוך - אני מציע לזמן כינוסים נרחבים של רבנים ומנהיגים דתיים עם אנשי רוח אחרים מיתר חלקי העם, בנסיון לברר ולהגדיר מה אומרת דת ישראל, כדי להבחין בין התבן לבין הבר.

ביהדות היום פשטו אמונות תפלות, פולחנים אליליים, ומיני מנהגים שאין בינם לבין הדת ולא כלום. אביא רק כמה דוגמאות:
א. כיבוד האשה והאם הם מעיקרי רוח היהדות. בשנים האחרונות פשה המנהג להפריד בין איש לאשתו, בין אח לאחות, בין אם לבניה, בכל התכנסות. ההפרדה העצימה לממדים מפלצתיים והיא פוגעת בנשים בתור שכאלו, הצבתן כאדם נחות מול הגבר, אפליתן לרעה ופגיעה בעקרון היהודי הקדום האומר שכל אדם נברא בצלם אלוקים. מגוחך הדבר שהמפלים הם חברי אותן כתות קיצוניות שחיים חיי-בטלה בעוד נשותיהם האומללות נושאות בנטל הפרנסה, אחזקת הבית וגידול הילדים. מעמד האשה שם גרוע ממעמדה של האשה הערביה בחברה המוסלמית.

אין מקום לפגיעה זו לא ביהדות האמיתית, שגם הצמיחה כמה וכמה נביאות ומנהיגות (מרים אחות משה, דבורה, חולדה הנביאה), ולא בארץ דמוקרטית.
העלבון הזה לצלם האדם, המגיע להקצאת מדרכות נפרדות ומיקום נפרד באוטובוס, שהיה נהוג באפרטהייד בדרום-אפריקה, מקומו לא יכירנו בישראל או בתורת ישראל.

ב. המנהג המוסלמי של השתטחות על ''קברי צדיקים'' הפך, בעיקר בכמה עדות שמזה דורות נחשפו למנהג המוסלמי הזה, לעיקר. גם החסידות הגזימה עד מאד בתחום.

הדת היהודית הקפידה מאד על התרחקות מן המתים מעבר למינימום ההכרחי, אסרה ''דרישה אל המתים'', ואפילו אסרה על הכהנים להכנס לבתי-הקברות! הכל מבלי לגרוע ממצוות כיבוד המת.
התורה העלימה במפורש את מקום קבורתו של אבי הנביאים, משה רבנו הדגול, בכדי למנוע השתטחויות כאלו על קברו שיביאו לעבודת אלילים. ראה גם את המשמעות המושג של ''זבחי-מתים''.

ביהדות הטומאה הגדולה ביותר היא טומאת המת, שיש להיטהר ממנה.
החסידות, שעודדה מבלי משים את העדריות, לאמור ההשתייכות לעדר, והציות לרבי בעיניים עצומות, תוך העלאתו למעמד של קדושה, תרמה אף היא שחסידים יעלו לקברו של הרבי גם לאחר מותו, שלא לדבר על אותם חב''דניקים שראו ברבם שניאורסון זצ''ל המנוח את המשיח, ובכך הצטרפו לדתות אחרות שמצאו כי המשיח כבר הגיח... כן, הכוונה לנצרות, לאיסלאם ואף לשבתאות.

ישראל המצב החמיר במיוחד כאשר אחד המנכ''לים של משרד הדתות, בשנות החמישים של המאה הקודמת, כהנא שמו, ''קידש'' כקברי צדיקים, תַּנָאִים וְאָמוֹרָאִים, מספר עצום של קברי-שֵׁייכִים מוסלמים המתהפכים עד היום בקברם בעת שיהודיות חסודות מדליקות נרות על קבריהם, חסודות פחות מרקדות שם, וחסידים שוטים עורכים שם הילולות.

מצוות יישוב א''י היא מהמצוות הגדולות בתורתנו. צדיקים רבים הקפידו שלא לצאת מגבולותיה. אחרים נתנו נפשם כדי להגיע אליה. עונש נורא שהוטל על עמנו היתה הגלות. ועתה - אוי לעיניים שכך רואות את נטישת הארץ בחגיה, חגים שאחד מעיקריהם היא העליה לרגל ואהבת הארץ, לצורך חגיגת החג סביב קברו של רבי נחמן מבראסלב בְּאוּמָּן שבאוקראינה.

פולחן המתים, בגלגול אחר, חדר גם לשכבות החילוניות ולצה''ל. בניגוד לדין העברי מסכנים לוחמים את חייהם בפקודה כדי לאסוף גופות או חלקי גופות. החיזבאללה כבר ''השכיל'' לערוך סחר בגופות, והחזרתן תמורת מחבליו החיים והרצחניים בזהותו עוד נקודת חולשה אצלנו. אנו, בטפשותנו, נתנו יד (ומחבלים) לסחר זה.
עם כל הכבוד למת אין שום הצדקה לסכן חיי חיילים כדי להביא את גופתו לקבר ישראל, ואין לראות בגופתו מטבע (וביתר דיוק מחבל) עובר לסוחר.
הצבא גם מעלים עין מאותם ברסלבים המסכנים את חייהם ואת חיי השוטרים והחיילים בעוברם את הקו הירוק בדרכם אל קבר יוסף, אם אמנם נקברו עצמותיו שם לפני 3.000 שנה...

ג. היהדות הקפידה על ריכוז עבודת ה' בירושלים, וחייבה את העליה לרגל שלוש פעמים בשנה. חטאו הגדול של ירבעם בן נבט, שפיצל בין שבטי יהודה ולוי לבין עשרת השבטים, היה הקמת במות ומקדשים בבית-אל וּבְדָן, על-מנת לנסות ולנתק את הקשר בין השבטים למקדש ה' בירושלים.

משחרב המקדש עלתה חשיבות בתי-הכנסת, שכונו גם ''מקדש מעט'', כמרכזים לתפילה וללימוד תורה. עתה מקימים ''באבות'' ואדמו''רים לסוגיהם מרכזים ''דתיים'' חדשים במקומות שונים בארץ. כמו סביב קברו של ה''בבא סאלי'' ז''ל בנתיבות. כה רבים הודרכו לראות במקום זה ואחרים, כמו חצרו של ''הרנטגן'' או ישיבתו של הרב אליעזר אבו-חצירא ז''ל בבאר-שבע, או בית הרבי בכפר חב''ד ''מקום קדוש'', בהן נערכות הילולות בנוסח עליה לרגל כמה פעמים בשנה.

אלו היו רק דוגמאות ספורות למנהגים לא-יהודיים, ואולי אליליים ואנטי-יהודיים, שהשתרשו בציבור כחלק מן הדת.

ד. הדת הפכה קרדום לחפור בו. סביב מנהיגים מסוימים קמו תעשיות שלמות של מתן יעוץ, מכירת ברכות, קמעות, מים קדושים, בד''צ המעניק הכשרים נוספים להכשרי הרבנות הראשית. ביטויים אלו ראויים להכתב במרכאות. תעשיות אלו, המגלגלות עשרות ואולי מאות מיליונים בשנה, סמויות מן העין, ובעיקר מעיניהם של שלטונות המס.

לאחר רציחתו הנוראה של הרב א. אבו-חצירא ז''ל בבאר-שבע קיבל הציבור שמץ-מה של ידיעה על הסכומים העצומים שעברו בחצרו. מעל ומעבר לאותם מיליונים ששילם ככופר בזמנו. הסכומים העוברים אצל יתר הבאבות והאדמו''רים אדירים, ואין מי המשלם מס עליהם.

''עבודת-הקודש'' היא עבודה לכל דבר, וההכנסות ממנה טעונות תשלום מס כהכנסה מכל עבודה. אין זה משנה אם התשלום קרוי ''תרומה'' או כל שם אחר.
הרב עובד, מייעץ, מברך, ומקבל כספים בגין עבודתו זו. מה בינו לבין משרד יעוץ חילוני? אם חלק מהכסף עובר לצדקה - הדבר טעון הוכחה ועיגון הפטור בחוק.

שלטונות המס נוהגים ביד רכה מאד במעלימי המס במגזר החרדי ויש לשנות זאת מן הקצה אל הקצה. אלפי בני אדם מתפרנסים בחצרות הצדיקים, זוכים לשכר שלעתים נקרא גמ''ח (גמילות חסד) ולעתים בשמות אחרים. כל סדרן וכל בעל תפקיד אחר המקבל כספים חייב במס ככל עובד, גם אם יכונה ''אברך''.
אלו היו דוגמאות ספורות לעוותים בדת, עוותים הטעונים בדיקה, רענון או אף ביטול.
מה עוד ניתן לעשות?
בעיקרון ראוי היה, כבכל מדינה מתוקנת, להפריד בין הדת למדינה. במצבנו הגיאו-פוליטי, ואחרי השואה ורדיפות אחרות של יהודים בשל דתם, עיסוקן של המפלגות החרדיות בפוליטיקה וכמות מצביעיהן הפרדה כזו קשה או אולי גם בלתי אפשרית כיום.

יש לצמצם עד למינימום את התמיכה בבני-ישיבות ובכוללים לסוגיהם. ראוי שתינתן תמיכה הולמת לאותם מעטים שיצטיינו בלימודיהם, שיעברו מיון כזה או אחר שיקבע עִם או ע''י גדולי הרבנים, לבל יכבה נר תורה בישראל.
הישיבה אינה עיר מקלט בפני הנמלטים משירות בצה''ל, או משתמטים מעול עבודה. מסכת סנהדרין מראה בדיוק כיצד עושים מיון כזה.

יש לבדוק לעומק מי מתלמידי הישיבות אכן עוסק רק בתורה. אנו פוגשים אלפי אברכים שזה מכבר אין תורתם אומנותם. חלקם הולכי-בטל, אחרים עובדים בעבודות שאינן מדווחות לשלטונות המס ולמוסד לביטוח לאומי. נתקלנו בעשרות מקרים בהם ישיבות וכוללים רשמו תלמידים פיקטיביים כדי להונות את משרדי הממשלה המשלמים (כל אחד בנפרד וכמעט ללא תיאום ביניהם) קצבאות והטבות אחרות.
מי שאינו תלמיד ישיבה כדין - יגוייס מיד לצה''ל.

כיום לא נעשית כל בדיקה ממשית בפטור משירות. אברך עלם חמודות מתיצב, מגיש הצהרתו שהוא לומד בישיבה ומופטר משירות בצבא מיד. אין שום חקירה ודרישה של ממש באם הצהרתו אמת, היכן בדיוק ובאלו שעות הוא לומד. מה עשה מגיל 16 ועד גיל 18. הצבא ממש נותן יד, שלא לומר מעודד, להשתמטות משורותיו.

בהפגנות האלימות של החרדים ראינו שחלקם מגלים רוח לחימה של ממש, ובמקום ללמוד הם מכים בשוטרים, משליכים אבנים, שורפים עגלות אשפה ובונים מתרסים. אם עיסוקם בלחימה – ראוי שיעשו זאת במסגרת צה''ל.

המפלגות החילוניות ויתרו בקלות רבה מדי, בכל הקואליציות האחרונות, על השליטה במשרדם חשובים ועתירי כספים. שר הפנים שולט בתחומים רבים בחיינו. ראינו שכשל בהכנת מערכי החירום נגד שריפות. חודשים ושנים סירב השר ישי לדון בבעיות הכבאות, אולי כי חרדים אינם משולבים כמעט במערכת זו. הוא השולט במרשם התושבים, פוסק בענייני הענקת אזרחות, בשעון החורף ובעוד אלפי נקודות הנוגעות לכל אחד מאתנו. משרדו שולט ברשויות המקומיות, בתקציביהן ובהשתתפות המשרד בתקציבן, במינוי נציגים במועצות הדתיות וכך גם במינוי הרבנים-מטעם. משרדו אחראי על ועדות התכנון והבניה ויחד עם משרד השיכון הביא לכך שלא היו חרדים במחאת האוהלים האחרונה. שני המשרדים מקימים ערים ושכונות לחרדים בלבד.

בארה''ב שינוי מערך הבריאות היה נושא מרכזי ושדה מלחמה לוהט בין הנשיא לרפובליקאים. כאן - המשרד נמסר כלאחר-יד לשליטתו של סגן השר ליצמן, שעד כה הצליח, וכדי בזיון וקצף, למנוע את הבניה הרפואית-בטחונית בבית החולים באשקלון, העצים את עצמות קברי הפלשתים על חשבון בשר-ודם יהודי. העביר כספים אדירים מסל-הבריאות לטיפול שיניים חינם לילדים, וברור לאלו ילדים שלא קבלו טיפול כזה עד אז התכוון.

חוששני שהרחבתי די והעליתי רק נקודות ספורות הטעונות שינוי, ואולי גם לא את החשובות ביותר. הבעיה המרכזית היא שאנו, הציבור החילוני-יותר, והציבור המסורתי, נכנעים בפני החרדים והולכים לקראתם בכל, בדרך המובילה לתהום.
באה מכבר העת לשידוד מערכות ולטיפול שורש, בטרם יהא זה מאוחר מדי.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


מה אתה אומר על העובדה
גלעד היפתחי (יום ראשון, 18/09/2011 שעה 13:06) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שיותר ויותר ישראלים חילונים מעדיפים לשלוח את ילדיהם לבתי ספר ממלכתיים דתיים? זה לא מקלקל לך קצת את האסטרטגיה לדפוק את החרדים?
באוירה של להתקרב לדת שום ממשלה לא תוכל להתעלל בחרדים. אז אולי תחשוב על לפתוח להם מחנות עבודה לחינוך מחדש?!
_new_ הוספת תגובה



מה אתה אומר על העובדה
יוסף אליעז (יום ראשון, 18/09/2011 שעה 13:43)
בתשובה לגלעד היפתחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לגלעד היפתחי-

העובדה המצערת שחילונים ומסורתיים שולחים ילדיהם לגני-ילדים חרדיים היא תוצאה של הזרמת כספי-הציבור ל''אל המעיין'' וליתר מוסדות תינוך חרדיים. שם הילד מקבל ארוחה חמה ויום לימודים ארוך, ללא תשלום נוסף של ההורים [ולא נכנס כאן לשאלה אלו לימודים].

אילו חולקו כספי החנוך בצורה הוגנת- גם גנים חילוניים ומסורתיים יכלו לספק שירות זה באותם תנאים.

אין לי שום ענין ''לדפוק את הדתיים'' כלשונך. אני מייחס חשיבות עצומה לדת ולמסורת היהודית.אינני רואה כל רעבהקנית ערכים יהודיים לילדים. נהפוך הוא. אך בין הקנית ערכים כאלו לחרדיות קיצונית וחשוכה המרחק רב.

חורה לי האפליה בין דם לדם בשירות הצבאי; של חינוך לבורות ולחיים על חשבון אחרים; של ביזוי האשה באשר היא אשה; של הרחקת והמאסת הדת על יתר עם-ישראל, במקום לקרבו אליה; של הרחקת יהדות התפוצות מן הדת , במקרה הטוב- לקהילות הקונסרבטיביות והרפורמיות, ובמקרה הרע- להתבוללות, ולניתוק היחס החם בינם למדינת היהודים שמתקשה יותר ויותר להכיר ביהדותם; אני נגד המצאת ההכשרים שאין בינם לבין כשרות המזון כל קשר, ולא נועדו אלא לשאוב כספים ומשרות לאנ''ש.

אינני יודע מדוע בחרת בכינוי גלעד היפתחי. אך כלום היית מקריב את בתך לשווא כאותו לוחם גיבור ושוטה יפתח הגלעדי?
אני בטוח שאתה חפץ בטובת בנותיך, ולא היית משיא אותן לתלמיד ישיבה של ''תולדות אהרון'' ממאה שערים. אני טועה?

אם הבנת אחרת - אנא קרא שוב את הכתוב.

בברכת שנה טובה יוסף אליעז
_new_ הוספת תגובה



מה אתה אומר על העובדה
גלעד היפתחי (יום ראשון, 18/09/2011 שעה 14:50)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חילונים לא שולחים את ילדיהם לגני ילדים של חרדים, כי זה אינו בר היתכנות.
אבל חילונים שולחים את ילדיהם לבתי ספר של ממלכתיים-דתיים של ה'מזרחי', שמסתבר שרמתם עלתה בנוסך על זמן חינוך טוב.
לכן אני מציע במקום להתמקד איך דופקים את החרדים (להבדיל מדתיים), ראוי לבדוק איך משפרים ומוזילים את החינוך הממלכתי, שהוא בכלל חינוך חובה וחינם.
לגבי החרדים כבר הסברתי כאן שוב ושוב שאין זה נכון לרדוף אותם כי אז הם יחזרו ויתבצרו בתוך עצמם. להיפך, עלינו לחבקם ולקרבם, וזה תהליך שמצליח היום. יותר ויותר חרדים יוצאים לעבודה לאחר גיל 20 וכמובן גם מגיעים לשירות צבאי. ב-‏2010 התגייסו קרוב ל-‏2000 חרדים לצבא, ושירתו של משנתיים ומעלה, כולל ביחידות קרביות (כמו הנח''ל החרדי). נשים יוצאות לעבודה יותר ויותר כבר 20 שנה. נכון שצריך לצמצם את התמיכה הכלכלית באלה שלא לומדים ולא עובדים, אבל בתנאי שאתה מכשיר להם מסלול מסודר לרכישת לימודים ועבודה. רק במדיניות רכה ותומכת נוכל לקרב את החרדים לכלל ישראל וליצור קשרי עבודה, עניין וחברות משותפים שהם התנאי להיטמעותם בחברה הישראלית גם בלי שיתנתקו מאמונתם.

היטפלותך לאחוז האחד של החרדים ב''תולדות אהרון'' רק מעידה שאין בסיס לטענותיך. העדות החרדיות הן מגוונות ושונות בתפיסתן החברתית-פוליטית. כמו בכל ציבור ''תולדות אהרון'' הם השעור שבעיסה שמעיד על יתר העיסה.

ברכת שנה טובה גם לך ולכל עם ישראל.
_new_ הוספת תגובה



מה אתה אומר על העובדה
יוסף אליעז (יום שני, 19/09/2011 שעה 1:49)
בתשובה לגלעד היפתחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לגלעד היפתחי היקר,
אתה מתווכח עם עצמך, ועל כן אתה כמובן צודק.

אתה מנסה להלביש על דברי את הביטוי המגונה ''לדפוק את החרדים''. לא אמרתי זאת בשום מקום אך אתה נזקקת לו פעמיים. אני מסכים שיש לקרבם, אך גם לבדוק את השתוללות משתולליהם.

הביטוי ''השאור שבעיסה'' נכתב בא' ולא ''שעור''. אפשר וצמחה שעורה בעינך בעת שקראת את דברי.

לפי החוק כיום, ואיני נכנס לשאלה אם הוא טוב ונכון, מי שתורנותו אומנותו אמור להמשיך בלימודיו גם אחרי גיל 20. מי שיוצא לעבוד בגיל 20 כדבריך- חייב גיוס. מי שעובד במקום ללמוד עובר על החוק ומקבל כספי ציבור במרמה.
פשוט- אינך בקיא בנושא.

אנא אל תיחס לאחרים דברים שעולים בראשך.
לא אשיב לך עוד בנושא זה. תוכל להוסיף ולהתווכח עם עצמך.
כל טוב ושנה טובה. יוסף אליעז
_new_ הוספת תגובה



מה אתה אומר על העובדה
גלעד היפתחי (יום שישי, 30/09/2011 שעה 20:49)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני מתווכח עם עצמי אלא מציג עובדות נכוחות מול טענותיך. שאור או שעור אנחנו מדברים על שיעור אחר בכלל בו החברה חלק גדול מהחברה החרדית נפתחת יותר לסביבותיה. לא התייחסתי כל למסלולי הלימודים או הגיוס של החרדים, אלא ציינתי שהמערכת האזרחית הפעילה כמה מאמצי הכוונה אלטרנטיביים לחרדים. עם הזמן יותר ויותר חרדים משתמשים בהכוונה הזאת. היום ישנה קבוצה גדולה יחסית של חרדים בעלי מקצוע שמחפשים עבודה, אבל המעסיקים החילונים נרתעים מלהעסיק אותם. כלומר, ראוי שתבדוק את עובדותיך ותעדכן את חלקן.

שנה טובה גם לך.
_new_ הוספת תגובה



אין דין ואין מורא חילוני אצל החרדים
חזי, הרצליה (יום שני, 19/09/2011 שעה 17:16)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל הבעיות שהעלה הכותב מקורם הוא אחד-
כמעט אפס משילות ואפס שלטון של המדינה על החרדים.
לשכונות החרדיות לא נכנסים לא גובי מס,לא שוטרים ולא פקחים.לא משטרה צבאית,לא חיילים ולא לוכדי עריקים.
_new_ הוספת תגובה



אין דין ואין מורא חילוני אצל החרדים
חזי, הרצליה (יום שלישי, 20/09/2011 שעה 10:47)
בתשובה לחזי, הרצליה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנה דוגמא מהיום-
כוחות משטרה מלווים בפקחי עיריית ירושלים, עצרו בשכונת מאה שערים, פעילים מרכזיים בעדה החרדית ובפלג הקיצוני נטורי קרתא.

_new_ הוספת תגובה



אין דין ואין מורא חילוני אצל החרדים
גלעד היפתחי (יום שישי, 30/09/2011 שעה 20:54)
בתשובה לחזי, הרצליה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חוסר משילות זו לא הבעיה של החרדים אלא הבעיה של ממשלות ישראל לדורותיהן. המדיניות היא לא להפעיל את החוק נגד אוכלוסיות שוליים הומוגניות. שנים החוק לא חדר לקיבוצים, והיום המשטרה מתרחקת מכפרים ערביים ומאהלים בדואים. המעט שנעשה בפינוי התיישבויות פרטצ'יות של בדואים לא מונע מהם לפרוח בנגב. כל שנה אני רואה יותר ויותר פחונים, אוהלים ואפילו בנייני אבן באמצע המדבר.
_new_ הוספת תגובה



בדואים כמו מתנחלים
דוד סיון (יום שישי, 30/09/2011 שעה 21:14)
בתשובה לגלעד היפתחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עשרות ואלפי בני אדם, בדואים, יהודים, ערבים, מתנחלים, בונים את ביתם באופן בלתי חוקי כי זו ''זכותם'' הטבעית.
_new_ הוספת תגובה



מר אליעז , צר לי מאד .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 20/09/2011 שעה 17:25) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השאלה - מה עושים ?
אינה השאלה מה נחוץ לעשות .

כל אדם קרוב אצל עצמו .
את זה יודעים רבים .
יש מי שמומחה בשימוש בידעה זו יש כושלים .
לצורך בחירת חבר כנסת אחד נחוצים בערך 30.000 מצביעים כשרים . לכנסת ה-‏18 המדד היה 27.246 .
זה אומר דבר פשוט וישיר .
כדי שמר אלי ישי או אחרים יבחרו לכנסת , הם צריכים לגרום לשלושים אלף אנשים להצביע עבורם .
את המצביעים של העתיד מגדלים בערוגות החינוך החרדי וכדומה .
הסיעות החרדיות זקוקות למצביעים ויוצרים אותם על ידי שוחד שאינו נקרא שוחד .
מעניקים להם סיוע כלכלי ושחרור מעבודה ושרות צבאי .
אמנם זה על חשבון הציבור האחר , זה שמתמרמר ומרגיש מנוצל ןאמנם זה מספיק רק ללחם צר ומים לחץ ,
אבל
זה תהליך שפועל טוב מאד .

אפשר לנשק את היד ולאחל לה שתישבר
אפשר לשבור אותה

אבל בפעם האחרונה שזה היה אפשרי זה כשל בגלל גאווה ריקה של אישה טיפשה .

מה שמייחד סרטן הוא שהתאים המתפתחים ומתרבים הם חלק מהגוף עצמו ולא חיצוני .
התאים ''חוגגים'' אך הגוף מת במהירה .

לך ותסביר את זה למי שרואה ייתרונות קרובים ולעזעזל עם העתיד הרחוק .
ובעיקר ''השם ירחם'' או יעזור .
_new_ הוספת תגובה



קואליציה ללא המפלגות החרדיות
דוד סיון (יום שלישי, 20/09/2011 שעה 19:11) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה לא הראשון שטוען שיש בעיה עם המפלגות החרדיות כי נציגיהן רואים בקואליציה ''מנוף לקידום מפלגתם ולהגדלת תקציביה''. וגם כי ''הדרך היחידה שתאפשר טיפול בבעיה היא בדרך של הקמת קואליציה של מפלגות חילוניות, וראוי- ככל הניתן - בשיתוף ציונות הדתית''.

זה רעיון לגיטימי לנסות למנוע קואליציה שמשרתת אינטרסים מפלגתיים צרים. אבל ההיסטוריה מלמדת שכבר כמה עשרות שנים מקימי הקואליציות לא מנעו זאת.

אתה לא הראשון שטוען כי ''בבחירות האחרונות יהירותה של ציפי לבני, מנהיגת ''קדימה'', מנעה זאת''.

יש לך אסמכתא כלשהי שמקים הקואליציה נתניהו הבטיח או אמר שישנה אפשרות שלא ישתף את החרדים?
_new_ הוספת תגובה



קואליציה ללא המפלגות החרדיות
יוסף אליעז (יום רביעי, 21/09/2011 שעה 2:27)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לד''ר דוד סיון

בשום מקום לא אמרתי שנתניהו דיבר על הקמת קואליציה בלי הדתיים.
אילו קמה קואליציה שיכולה להתקיים בלי החרדים [אני מדבר על חרדים, לא מפד''ל למרות שהיא מתחרדלת] הרי אפילו אילו החרדים היו חברים בה- כוחם בקואליציה היה דל ביותר, והיתה נמנעת מהם אפשרות הסחיטה.
כיום אם הם פורשים סיכוי סביר שהממשלה נופלת ומכאן כוחם הסחטני.

לי אין ספק שנתניהו נתן להם הרבה יותר כח בממשלה מהמגיע להם לפי מספר חבריהם בכנסת [ע''ח הליכוד בעיקר], והוא עוצם עיין גם כשהחוצפה שלהם עוברת כל גבול [כמו הקמת משרד הדתות לתחיה, הסבת כספים לטיפול שיניים מכספי סל הבריאות, כשברור מי לא נתן טיפול שיניים ראוי לילדיו, אי מיגון ביה''ח באשקלון, יד קלה עם המתפרעים בירושלים ועוד.

נראה שזהו מחיר השלטון. כשצריך גם מורידים גנב מעץ התליה. [ בלשון תנ''כית: מגייסים את יפתח, בן אשה זונה ומקריב ילדות, לשם הגנה, או עושים ביזנס עם רחב אמנו...]

חוץ מזה - הכל דבש. שנה טובה. יוסף אליעז
_new_ הוספת תגובה



קואליציה ללא המפלגות החרדיות
דוד סיון (יום רביעי, 21/09/2011 שעה 6:44)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מתשובתך משתמע שאין לך בסיס לטעון כי ''בבחירות האחרונות יהירותה של ציפי לבני, מנהיגת ''קדימה'', מנעה זאת''.

גם לפי זכרוני עניין הקואליציה בלי החרדים לא עמד על הפרק לאחר הבחירות האחרונות. לכן לא הגיוני להאשים את ציפי לבני שקואליציה בלי החרדים לא קמה. יותר מכך: עוד לפני הבחירות נתניהו סגר עיסקה עם מפלגות הימין וזה נתן לו יותר כוח במשא ומתן עם ציפי לבני וקדימה.
_new_ הוספת תגובה



קואליציה ללא המפלגות החרדיות
יוסף אליעז (יום רביעי, 21/09/2011 שעה 12:34)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דוד סיון מכובדי- מה יהיה?
אני כל כך לא מצליח להבהיר את דברי? כנראה הכשל אצלי.

כתבתי לך שאילו הקימו הליכוד וקדימה ממשלה רחבה, הרי בין שהחרדים היו בה [והם תמיד ישתדלו להיות בקואליציה, מטעמים כספיים מובנים] ובין שישארו באופוזיציה - הם לא יהוו ''לשון מאזניים'' ולא יוכלו לחלוב את הקופה הציבורית, כפי שקורה היום [ראה בין היתר את העיר החדשה בחריש, שמצפון לואדי ערה, בית שמש עילית, ביתר עילית, עמנואל ומודיעין עילית - ואף לא אוהל אחד בשדרות רוטשילד].

סרובה של לבני לשתף את ''קדימה'' בקואליציה תחת ראשותו של ביבי נתניהו העניקה לחרדים את הכח ומשרות השרים וסגני השרים שיש להם כיום.

זהו. אין לי מה להוסיף ובזה אני מסיים נושא שולי זה בכתבה אשר כתבתי.

שנה טובה לכל בית ישראל, חילונים כחרדים, אורתודוכסים כרפורמים.
_new_ הוספת תגובה



אז אתה טועה
דוד סיון (יום רביעי, 21/09/2011 שעה 13:23)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטעות שלך יושבת על הנחה לא מציאותית לגבי השחקנים המובילים במלאכת הרכבת הממשלה האחרונה בשנת 2009.

א. נתניהו קודם סגר עיסקה עם מפלגות הימין והחרדים ואז הציע ללבני להצטרף.

ב. מזה לבד ברור שלא היתה אפשרות למנוע מהחרדים ''לחלוב...'' גם כניסתה של לבני לאותה הקואליציה לא היתה משנה דברים בכיוון שאתה מייחל.
_new_ הוספת תגובה



אז אתה טועה
יוסף אליעז (יום חמישי, 22/09/2011 שעה 16:56)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דוד מכובדי.
אינני מסכים אתך. ככל שהתרכיז מדולל יותר כך טעמו פחות מורגש. החרדים היו מקבלים הרבה פחות משרדים והרבה פחות כספים.

,בכל הכבוד- אתה נוהג לתפוס נקודה כלשהי, לדעתי בד''כ שולית, ולפתח בה דיונים ללא סוף. את דעתי הבעתי,
וכדברי מורי ורבי פרופ' לבונטין [למשפט אנגלי]: ''זו דעתי ואני תומך בה''.
ובזה אני פורש מן הדיון.
שתהיה לך שנה מתוקה כדבש:

דְּבַשׁ טָהוֹר מִשְּׂדוֹת לָכִישׁ

דְּבַשׁ טָהוֹר, מָתוֹק, נִגָּר
עַל כָּל חֹלִי קוֹרֵא תִּגָּר
מִמַמְלֶכֶת גַּת, אֶרֶץ אָכִישׁ
נֶאֱסַף הַמֶּתֶּק מִשְּׂדוֹת לָכִישׁ
מִגַּיְא וְכַר, מִשְּׂדוֹת הַבָּר
צִבְעוֹ עָמוּם, דְּמוּי עִנְבָּר
שָׂאֵהוּ, לְמִבְחָן בָּאוֹר
מְלוֹא צִנְצֶנֶת דְּבַשׁ טָהוֹר
פֹּה הַטּוֹב נִגְלָּם, נִקְרָשׁ
אֵין עוֹד כָּמוֹהוּ דְּבַשׁ
צוּף הַפְּרָחִים, מְלוֹא חִנָּם
בּוֹ מוּצְתָּה כָּל יִפְעֲתָּם
יָעֲרַת דְּבַשׁ תָּאִיר עַיִן
מָזוֹן כָּמוֹהָ אֵין וְאַיִּן
דְּבַשׁ טָעַם אָז יוֹנָתָן
וַיַּךְ פְּלִשְׁתִּים בְּמַחֲנָם
עַד כִּי בַּטֶּבַע גַּם הַדֹּב
יְסַכֵּן שְׁלוֹמּוֹ לִשְׁדֹּד הַטּוֹב
מַשָּׁק כַּנְפֵי אַלְפֵי דְּבוֹרִים
מִלֵּא חַלּוֹת בַּמִסְתָּרִים
מוּגָן בְּדוֹנַג בַּחַלּוֹת
וּבְחֹד עוֹקֲצֵי הַלּוֹחֲמוֹת
בּוֹ צֳרִי לְמַחֲלוֹת
פְּנֵי הַדְּבַשׁ בּוֹא לְחָלוֹת

יוסף אליעז
ערה''ש תשב''ע

אני פורש מן הדיון
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך לטעות
דוד סיון (יום חמישי, 22/09/2011 שעה 17:14)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. התגובה, ''ככל שהתרכיז מדולל יותר כך טעמו פחות מורגש'', חסרת ביסוס.
ב. היא שולית כמו נקודות שוליות אחרות שכתבת בתת-דיון הנוכחי.
ג. כבר פרשת מקודם.
_new_ הוספת תגובה



אז אתה טועה
המסביר לצרחן (יום שישי, 23/09/2011 שעה 22:45)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שום דבר לא נסגר הרמטית בקואליציה לפני הרכבת והשבעת הממשלה. להווי ידוע לכולנו שבכל קואליציה יש סיכומים המותנים בגודלה ובמספר מפלגותיה של הקואליציה. נתניהו סגר תחילה עם גוש הימין, לא רק החרדים, כדי לגבש רוב ברור ואז להציע לקדימה להצטרף. אילו קדימה הצטרפה כי אז כל המפלגות, כולל הליכוד, היו מקבלים פחות.

החרדים לא ''חולבים יותר את הממשלה'' מאשר כל מפלגה ציונית אחרת, אפילו לא יותר ממר''צ. כל מפלגה יכולה להפעיל כוח בהתאם לגודלה ולנחיצותה בקואליציה ואלה פרמטרים שמשתנים מבחירות לבחירות ואפילו בין הבחירות - למשל עבודה ב' או ''העצמאות'' שקיבלה מה שקיבלה אמא-מולידתה העבודה, אף שקטנה כמעט בחצי. לכן אין כל טעם להיטפל דווקא לחרדים. הבעיה היא שיטת הבחירות בישראל.
_new_ הוספת תגובה



לכן אתה מאשר את טענתי!
דוד סיון (שבת, 24/09/2011 שעה 7:46)
בתשובה להמסביר לצרחן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. נתניהו סגר קודם עם מפלגות הימין ולא היה מוכן לשנות את מה שהוא כבר הסכים עם החרדים והימין. נתניהו לא באמת רצה את לבני עם קדימה אלא אם תקבל את כל מה שהוסכם לפני כן. לכן כל הטענות כאילו הצטרפות ציפי לבני עם קדימה היתה משנה משהו הן מופרכות.

ב. החרדים בניגוד למפלגות אחרות עסקו בעיקר בתקציבים שמחזקים את המגזר שלהם ואת הרחבתו. בזמן שכל מערכות החינוך המגזריות חוסלו אלה של החרדים התרחבו והתחזקו ועוד במאפיינים שמפרידים את המהות (אי הכללת לימודי הליבה למשל).

מנגד הליכוד או העבודה או העצמאות דאגו למה שהם חשבו היה או עדין האינטרס של העם כולו. אם בדרך הם גם חיזקו את המפלגה מה טוב. זה שונה מהותית ממה שעשו החרדים.
_new_ הוספת תגובה



לכן אתה מאשר את טענתי!
המסביר לצרחן (שבת, 24/09/2011 שעה 23:31)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. בהסכמים עצמם עם מפלגות הימין הוסכם על שיונוי חלוקת תיקים במידה וקדימה מצטרפת. כך שאין שום דבר חריג בהסכמים האלה.המכשול לאי כניסת קדימה היה היפגעותה (השניה) של ציפי לבני שהיא היתה האחרונה אליה פנה נתניהו. הפגיעה הראשונה בה היתה כשפרס פנה רישמית לנתניהו להקים את הממשלה, וציפי פשוט נחנקה מכעס.

ב. אין שום פסול בהתעסקות החרדים בעניינים המעניינים אותם. הם לא חסרים לי למשל כתורמים בתבונתם בענייני חינוך חילוני וביטחון.

ג. החרדים חושבים שהם דואגים לאינטרס של העם כולו כאשר הם מניחים לחילונים להתעסק בכל הדברים ''התפלים'' בתקציב והם עצמם מתעסקים בדבר החשוב ביותר שיש: תקציב לקהילות החרדיות.

ד. בפועל גם הח''כים הערביים מתעסקים רק בסכסוך עם הפלסטינים. אבל החרדים כמו הערבים מצביעים על כל חוק מדיני, בטחוני או חברתי כמו כל ח''כ אחר. כך שבפועל החרדים גם הם משפיעים על כל נושאי החקיקה, כמו הערבים.
_new_ הוספת תגובה



לכן אתה מאשר את טענתי!
דוד סיון (יום ראשון, 25/09/2011 שעה 4:47)
בתשובה להמסביר לצרחן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. לא מדובר בחלוקת תיקים.
ב. יש טעם לפגם כאשר האינטרס העיקרי של מפלגה איננו הדעות אלא חלוקת כספי ציבור. זאת היתה ועדין האג'נדה של המפלגות החרדיות.
_new_ הוספת תגובה



לכן אתה מאשר את טענתי!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 25/09/2011 שעה 11:41)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין בזה שום טעם לפגם .
הסכם נערך אחרי משא ומתן .
אם אחד ממשתפי הקואליציה יידרוש כתנאי חוק נגד גידול שפם ותהייה הסכמה זה טוב , כשר וללא טעם בכלל .
אותו הדבר בקשר לדרישות כספיות .
עמדה כאילו בהקצאה לחרדים יש טעם לפגם אבל בהקצאה לנכים (למשל) לא , היא פסבדו-מוסרית ולא מוסרית .
_new_ הוספת תגובה



לכן אתה מאשר את טענתי!
דוד סיון (יום ראשון, 25/09/2011 שעה 18:14)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בהחלט יש טעם לפגם בדרך שהחרדים עשו זאת - הקצאות לפי מוצא והשתייכות ולא לפי צורך.

אם מדברים על מוסר הרי שהטעם לפגם מעיד על בעיה מוסרית.
_new_ הוספת תגובה



לכן אתה מאשר את טענתי!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 26/09/2011 שעה 16:54)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חושד בך שאינך יודע או מבין מהו מוסר .
_new_ הוספת תגובה



לכן אתה מאשר את טענתי!
דוד סיון (יום שלישי, 27/09/2011 שעה 0:18)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החשדות שלך מעידים שאינך מבין או יודע מהו מוסר...
_new_ הוספת תגובה



לכן אתה מאשר את טענתי!
המסביר לצרחן (יום ראשון, 25/09/2011 שעה 22:28)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. הרכבת ממשלה היא קודם כל חלוקת תיקים. הוסכם בין הליכוד לשותפים שבמידה וקדימה מצטרפת חלים שינויים בחלוקת התיקים. לכן אין שום ממשות בעילה שהעלאת כאילו הליכוד טירפד בהסכמיו עם שותפיו את הצטרפות קדימה. קדימה החליטה משיקולים זרים להישאר באופוזיציה.

ב. הפרשנות שלך מטעה. כי גם לחרדים יש אג'נדה פוליטית-חברתית כמו נניח למפלגות השמאל. מתוך אותה אג'נדה זה לגיטימי בהחלט שידרשו מימון ליישומה. גם מפלגות שמאל דרשו ודורשות תנאים מיוחדים בענייני חקלאות, מים, אדמות מדינה וכו' שיש להם משמעויות כספיות.

בסך הכל הכל זה פוליטיקה ואין הבדל בין המפלגות.
_new_ הוספת תגובה



אתה כנראה לא מבין את עמדתי!
דוד סיון (יום שני, 26/09/2011 שעה 5:36)
בתשובה להמסביר לצרחן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני מטעה בדבר. ניסחתי את עמדתי במדוייק. מאחר ומסתבר שזה לא ברור לך אעשה זאת שוב:

1. יש טעם לפגם שמפלגה פוליטית תדאג להקצאת תקציבים לאנשים או לקבוצות אנשים, על פי מוצאם או השתייכותם. זה היה יעד מרכזי בפעילותן של המפלגות החרדיות שלעיתים קרובות האפיל על יעדים אחרים.

2. מפלגות אחרות לא נהגו כך. גם בליכוד וגם בעבודה היעד המרכזי היה ועדין מה שנחשב בעיניהם אינטרס לאומי. כאשר זה ירד לקטע של הקצאת תקציבים הקריטריון היה בדרך כלל כזה שמתאים לכל אדם ואירגון.

3. אם יש לך דוגמה אחת שמפלגה כלשהי נהגה בצורה דומה, אשמח לקרוא. אם קיימות דוגמאות כאלה גם בהן יש טעם לפגם. אם אין לך אין טעם שתגיב באמירות כלליות שלא מתאימות כלל.
_new_ הוספת תגובה



אתה כנראה לא מבין את עמדתי!
איתן אדיר (שבת, 01/10/2011 שעה 10:29)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. האם הח''כים הערביים שדואגים גם לערביי ישראל ובעיקר לערביי השטחים הם 'גם טעם לפגם'?
2. האם העבודה שדואגת לקיבוצים, או לטירת הנצחת רבין, או להסתדרות (בימים שאין מלחמת עולם בין השתיים, כמו שצפוי להגיע השלום עכשיו בעידן יחימוביץ) היא 'גם טעם לפגם'?
_new_ הוספת תגובה



מר אדיר, כנראה שיש לך בעיה!
דוד סיון (שבת, 01/10/2011 שעה 12:28)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הצגתי הגדרות ברורת מספיק כדי
שתוכל לענות על שאלותיך בעצמך.
_new_ הוספת תגובה



לכן אתה מאשר את טענתי!
יוסף אליעז (שבת, 01/10/2011 שעה 12:55)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לדוד סיון שנה טובה

הנה אני מסכים עם תגובתך האחרונה, דהיינו סעיף ב. ואילך.
התעלמת מהערה קודמת של גלעד, כמדומני, שכל עוד הקואליציה לא ''נסגרה'', כל עוד היא ''בבישול'', היא ניתנת לשינוי.

אילו ציפי היתה מצרפת את קדימה, ולא רואה בה נכס פרטי שלה, היו כל המפלגות מפנות לנציגיה מקום ליד שולחן הממשלה, כוחם של החרדים היה פוחת, ודרישותיהם היו מצטמקות.
מה לעשות- כך זה פועל, אבל אתה חש צורך להגן על ציפי. יבושם לך.

אני מניח שבבחירות הקרובות, אם לא יחול איזה שינוי דראסטי, מ-ק-ד-י-מ-ה ישאר רק ''מ-ה'', ואולי רוח ק-ד-י-ם תותיר בה רק ק'... וזה בזכות עצמה ולא רק בגלל שהעבודה תמשוך חזרה לשורותיה חלק מאנשי קדימה, וגם בלי הדילול שיעשה בה לפיד, אם יציג מפלגה חדשה או יצטרף ל''עבודה''.

עצם התלהבותך להגן על קדימה מראה עד כמה מפלגה זו נטתה שמאלה, ואבדה מכבר את שווי-המשקל. יוסף אליעז
_new_ הוספת תגובה



אתה מפספס!
דוד סיון (שבת, 01/10/2011 שעה 14:50)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. חבל שכבר שכחת על מה התת-דיון. לכן אזכיר לך: העמדה שהצגתי לא קשורה למספר השרים.
ב. חבל שאתה מעלה המצאות על בסיס ''התלהבותך להגן על קדימה...''.
ג. חבל שאתה נזקק לערב הערות אישיות לא רלוונטיות.
ד. כנראה שזה צורך אצלך. יבושם לך.
_new_ הוספת תגובה



קואליציה ללא המפלגות החרדיות
המסביר לצרחן (יום שישי, 23/09/2011 שעה 22:38)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איזה כוח יש לחרדים בממשלה מעבר לכוחם הממשי בכנסת? כמה שרים וסגני שרום יש להם? החרדים היו גדולים יותר מהעבודה וקיבלו פחות.
מה רע בטיפול שיניים חינם לכולם? כאילו כל ילדי החילונים הלכו לרופאי השיניים? הרי ידוע שטיפול במרפאות השיניים הוא יקר במיוחד. המהלך הזה היה במקום, ואם הוא לא היה מתבצע אז, אז אולי דו''ח ועדת טרכטנברג היה מכניס אותו לסל הבריאות.
אין לדבר על ''סחטנים'' כי מה שהליכוד נתן לחרדים הם גם קיבלו או היו מקבלים מ'קדימה', אילו.....
_new_ הוספת תגובה



קואליציה ללא המפלגות החרדיות
יוסף אליעז (יום ראשון, 02/10/2011 שעה 2:12)
בתשובה להמסביר לצרחן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למסביר הצרחן

החרדים מחזיקים במשרדי הפנים, השיכון, הבריאות ויו''ר ועדת הכספים.כך לחרדים שאין כסף יש במפתיע דירות. כך נבנות עוד ועוד ערים חרדיות. כך נפתחים עוד ועוד גני-ילדים דתיים, כולל של חב''ד , בשכונות חילוניות ומפתים את ההורים החילונים ליהנות מיום לימודים ארוך, ארוחות חינם ושכ''ל מופחת. זו עבודה מיסיונרית למהדרין.
אחר-כך יש בעיות בבית. הילד אינו מבין מדוע הגננת והמורה אינם משדרים על גל אחד עם ההורים. ואז או שהילד מתוסבך או שההורים נכנעים ומתחילים לשמור שבת ולחבוש כיפה..

החרדיםם נהנים מכל העולמות ומקבלים תקציבים ממשרד החינוך מעבר לכל בית ספר או רשת אחרת, מהאוצר תקציבים לכויללים, ממשרד השיכון דירות בהנחה לפי מספר הילדים. כוחם עולה מבחירות לבחירות, שלא לדבר על המתים שמצביעים בקלפי, ככתוב: ''מחיה מתים ברחמים רבים''.

אין רע בטיפול שיניים לילדים. אלא שאת זה צריכה היתה המדינה לממן, בצורה מסודרת ומאושרת בחוק ומכספי משרד האוצר.

אכן טיפול השיניים יקר, לחרדים ילדים רבים, שכנראה חלק גדול מהם לא זכו לטיפול ראוי. אילו ליצמן השיג להם תקציב מהאוצר, כאמור, היה ראוי לברכה. אולם מה שהוא עשה היה גזל של כבשת הרש: ישבו ועדות ומומחים ובנו ''סל תרופות'' שעונה בקושי לצרכי כל האומללים- חולים, זקנים, ניצולי השואה וכו', בחוזק יד ובניצול מעמדו הפקיע ליצמן מתוך הסל הזה, שכבר אינו עונה לכל הצרכים ולכל המחלות, סכום אדיר והפנה אותו למיגזר החרדי בעיקר. כי רוב החילונים [מעוטי הילדים...ביחס] לא המתינו לו.

הוא אמנם הועיל לילדים, בעיקר לאלו שלא קבלו טיפול עד אז, אך גזל תרופות מסל התרופות.

העובדה שסחטן יכול לסחוט גם אחרים, כמו אפשרות הסחיטה מ''קדימה'', אינה משנה את מהותו הסחטנית.

שנה טובה ואושרת עם ליצמן ושות, יוסף אליעז
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי