פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
בעיית דעת קהל באירופה ולחץ בינלאומי
נתן גפו (יום חמישי, 04/04/2002 שעה 11:26)


בסיס הגישה של כל הממשלות ישראל לסכסוך בין מדינות ערב למדינת ישראל הייה שגוי מהתחלה ועד היום.
לאומת הערבים שמדגישים כל הזמן את כביכול את ה''עוולות'' שנגרמו להם על ידינו גישת ישראל הייתה להצטדק ולהסביר אותם במקום להדגיש כל הזמן שהצרות שנחתו על הערבים הן תוצאה ישירה של המלחמה הכוללת שהם אשמים בה, כלומר תוקפנותם, ואי רצון שלהן להגיעה לשלום האמיתי.
בעיניי העולם מי שמצטדק ומסביר הוא א-ש-ם ושום הסברים לא יעילו.

חושבני שמה שכתבתי פעם במאמר קצר ( ''הארץ'' 02-07-1995 ) אקטואלי מאוד עכשיו.

נתן גפן

קישורים:
מאמר ( ''הארץ'' 02-07-1995 )


חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


מצטדקים מי שמרגישים שהם אשמים
אורי מילשטיין (יום חמישי, 04/04/2002 שעה 18:35) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצטדקים מי שמרגישים שהם אשמים. קבוצות השררה של ישראל מרגישות שהן אשמות והן באמת אשמות אבל לא כלפי הערבים אלא כלפי היהודים.
_new_ הוספת תגובה



תגובה למילשטיין
אליהו רונן (יום שישי, 05/04/2002 שעה 3:11)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני קורא בחו''ל.אין לי מחשב ביכולת עברית.לכן בקשתי ממכרי שהוא יעביר התגובה בשמי.
לאורי מעילשטיין אתה צודק-צריך להגן קודם כל על הישראלים (בעיקר הרוב היהודי) ולא על מה שנראה ''צודק'' לרש''פ והיו''ר עארפת.
אני נהנה לקרוא באתר ---אצל..ידיד מצוייד עברית.
_new_ הוספת תגובה



אליהו רונן: עקרון שרידות
אורי מילשטיין (שבת, 06/04/2002 שעה 10:05)
בתשובה לאליהו רונן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אליהו, מה שנראה לרשות הפלסטינית כ''צודק'' זאת מציאות ויטואלית שנוצרה בסביבה פוסט-מודרניסטית. למציאות זאת יש מקום בקומה שנייה של החיים רק אחרי שהובטח קיומה של הקומה הראשונה: שרידות פיסית. כיום השרידות הפיסית של הישראלית בסכנה ובתנאים כאלה יש להיצמד לעקרון השרידות.
_new_ הוספת תגובה



אנכרוניזם
אייל קורא (יום שני, 08/04/2002 שעה 1:30)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ד''ר מילשטיין, אתה מסרב להכיר בכך שהפוסטמורדניזם אינו תיאוריה של שמאלנים ותבוסתנים אלא שם קוד למציאות בת זמננו פרי הטכנולוגיה המודרנית.
אתה מנסה להחזיר את גלגל ההיסטוריה לאחור לימי ספרטה בלי להבין שעידנים חולפים לבלי שוב.
עקרון השרידות אומר שברומא צריך להתנהג כמו רומאי או לפחות להתחשב במה שהרומאים חושבים.
בר כוכבא יכול היה אולי להתמודד עם הספרטנים אך לא עם האימפריה הרומית ובטח שלא עם צבא טכנולוגי פוסטמודרני.
(אגב, הספרטנים, להבדיל מהאתונאים, לא היו חובבי ספרים)
פיתוח מנטליות ספרטנית (או בר כוכבאית) בעידננו כפי שיורם המזרחי ואתה מציעים היא אנכרוניזם.
_new_ הוספת תגובה



תגובה.ספרטנים.איל קורא (?)
יורם המזרחי (יום שני, 08/04/2002 שעה 3:22)
בתשובה לאייל קורא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אוי לישראל אם תנהג לפי הצעתך ''ברומא התנהג כרומי''...כי אז יהיה צודק ע'אסן כנפאני מאש''פ (עזה) המשווה ''שאהידים'' מתפוצצים בבתי-קפה עם פעולה צבאית של צ.ה.ל...או שמא הצעתך היא לנהוג באותה דרך?! להיות ''רומאים'' ואז להתאים עצמנו לרומי המזרח-תיכונית, לחבל להתפוצץ ולקטול במתכוון אזרחים?!
צבא חסין חסון ועמיד- אינו מהווה בהכרח ''ספרטה'' של כלל המדינה,אך אם הוא מתרכך בהיבט הפרט צפיותיו ודרישותיו - הוא עשוי לאבד יכולת עמידה בתנאי מלחמה רחבה,שהיא משמעותית יותר לעתיד ישראל מאשר פעולה משטרתית רחבה המוצגת כעת ''כמלחמה'' אף שאין להשוותה למצב כזה....
אם ההתרככות וההתפנקות פוגעת בהבנת עצם תפקידו ויעודו של החיל,בסדיר או במילואים מקובלת על ''האיל הקורא''(?) בבחינת בבואת הזמן ופני הדור - צריך לשאול מה יקרה אם צבא לא חסון יפגש בצבא אחר,טנק מול טנק,מטוס מול מטוס אוגדה מול אוגדה.... ולא מסוק קרב נגד קלשניקוב...ככלות הכל זה ולא הפעולה הז'נדרמרית של הימים האחרונים -יהיה המבחן הגורלי העשוי לקיים או לאבד את המדינה ולקראתו צריך להכין לא רק חומר אלא רוח לחימה וקשיות עורף ברמת הפרט.
בדברי השונים,כפי שפורסמו בפורום,הצגתי למשל את התמונה הרומית שבמשך שנים ואפילו דורות החזיקה צבא חזק ועמיד.עוד הבאתי כדוגמא את חוסנו של החיל הרוסי מול הגרמני בכל מה שהיה קשור לתנאי הפרט והיכולת לעמוד בתנאים לא נוחים ,או דוגמאת צבא צפון-ויאטנאם מול צבא ארה''ב ולפני כן הויאטמין מול הצרפתים או הסינים מול כוחות האו''ם בקוריאה....דוגמאות יש למכביר, כולל ניתוחים מקצועיים היורדים לרמת הפרט והדרך בה תורמת התרככות אוכלוסיה המשפיעה על הצבא אפילו ל..מפלה...
לדעתי שוררת בישראל אמונה שצ.ה.ל הוא גוף כל יכול,המסוגל לספוג מכות ולהתעורר לפעולה כמו ''נחום תקום'' צבאי....הציבור המפונק העייף והנחלש של ראשית המאה הטריה עדיין משוכנע שישראל תחלץ בשלום מכל איום צבאי,שעליונות הלוחם הישראלי אינה ניתנת לערעור,שלישראל יתרונות טכנולוגיים כה מרשימים עד שאף צבא ערבי לא יוכל לה היום, או בעתיד ובמילים אחרות שלעולם חוסן.....
זו הערכה שאינה מקובלת עלי.לא רק בשל העובדה שישראל עמדה בסיכון צבאי חמור כשהופתעה באוקטובר 1973 שאז הצליחו צבאות מצרים וסוריה להקיז מדמנו ולמעשה הגענו לקו-הסיום בחוסר נשימה.....אלא גם בשל הערכה שבעוד שהציבור הערבי,הפלסתינאי והאחר,מתחזק ומתרחק מהתדמית המקובלת והחלשה או הנלעגת השגורה אצל חלק נכבד של הישראלים והערבי מפתח כשר עמידה ודבקות במטרה -אצלנו,לא נעים,דואגים לפלא-פונים...או לאספקה שוטפת של מצברי טלפונים כדי שמילואימניקים אומללים,המשרתים רק מעט יותר משבוע!!!!!......יוכלו להתקשר הביתה,מרחק כמה עשרות או מספר קילומטרים בלבד מהבית....אם לוקחים דוגמא טריוויאלית זו,כנקודת מוצא לתרחיש ארועים אפשרי....נשאלת השאלה מה יעשו המילואימניקים במצב מלחמה כוללת,חודש או חודשיים בחזית פעילה,ללא אספקת מצברי פלא-פון,ללא חופשה בבית??? ו...ללא השתתפות ''וועדי הורים'' ושדולות מפונקות שלמעשה...משפילות עד עפר את מקצוע החילות,אפילו כשמדובר בצבא-אזרחים....אם מצב זה עדיף על ''ספרטה''? אינני בטוח בכך ואם דיון כזה מבטא אנאכרוניזם....הרי שצריך לשאול לאן היינו מגיעים,עם ''אנאכרוניזם'' כזה במלחמות 1948 1967 1973 ??? ולא עד לאן נגיע בפעולה הז'נדרמרית של ימים אלה,שבאופן שגוי מוצגת ''כמלחמה''.....
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי