פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
נתניהו ייפגש עם אבו מאזן
חדשות / המערכת (יום שלישי, 20/09/2011 שעה 12:00)


נתניהו ייפגש עם אבו מאזן



יו''ר הרשות הפלסטינית נענה הלילה (ג') להצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ובראיון לרשת הטלוויזיה פוקס אמר כי הוא ייפגש עמו השבוע באו''ם. ''לא ויתרתי על המשא ומתן'', אמר אבו מאזן, ''אפגש עם בעלי התפקיד הישראליים בכל עת, אבל אין בכך תועלת אם אין שום דבר מוחשי''.

לדברי אבו מאזן, כל משא ומתן עתידי חייב לכלול הכרה מצד ישראל שהמדינה שתקום תתבסס על קווי 67'.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


כנראה שאין פגישה
ע.צופיה (יום שלישי, 20/09/2011 שעה 17:43) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הידיעות האחרונות מספרות שאבו מאזן מוכן להיפגש עם נתניהו בתנאים מוקדמים כגון הקפאת הבנייה וכו'.
דומה ללואי ה-‏14, לא שכח כלום ולא למד כלום. לא מחמיץ אף שלולית בכדי ליפול בה.
_new_ הוספת תגובה



כנראה שאין פגישה
ימני מתוסכל (יום שני, 26/09/2011 שעה 21:16)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבו מאזן דווקא בסדר גמור (מבחינתו, כמובן). כקודמו, הוא חותר בדבקות ובחכמה רבה להשגת מטרתו/מטרת הפלשתינאים - השמדת ישראל.

מי שלא מחמיץ אף שלולית בכדי ליפול בה הם דווקא מנהיגינו המטופשים, העיוורים וחסרי המעוף והחזון (בכל הקשור לסכסוך הישראלי-ערבי). הדברים נכונים לגבי כל מנהיגינו מיום הקמת המדינה, כולל דוד בן גוריון המנוח.

איזו סיבה יש לאבו מאזן לפגוש את נתניהו? לשם מה? כיצד הדבר יועיל לו להשגת מטרתו, בפרט כשהכל אומרים, שהזמן פועל נגדנו?

הרי דובר בהתחלה רק על אוטונומיה לפלשתינאים וכיום אין מחלוקת, גם לא בזירה הבינלאומית, כי הפלשתינים זכאים למדינה עצמית משל עצמם, ובגבולות 67 בודאי.
אנחנו באיוולתנו כל הזמן מתגוננים ונסוגים, במקום לתקוף. משום כך, כיום אנחנו מנהלים מאבק להשאיר בידינו את גושי ההתיישבות הגדולים. הנני להבטיחך, כי אם נמשיך בדרך המטופשת בה הלכנו עד כה, לא ירחק היום בו יתנהל המאבק סביב התנגדותנו לחזור לגבולות החלוקה מ-‏47.
_new_ הוספת תגובה



אם זה נכון... אז חבל !
המסביר לצרחן (יום שלישי, 20/09/2011 שעה 22:29) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראוי שאבו מאזן ימשיך לסרב לראות את נתניהו כדי שישאר תקוע יותר למעלה על העץ. בינתיים נתניהו מנהל את המיני-משברון הזה בצורה מעוררת כבוד. הדברים לא דולפים לפטפטניות כמו ציפי לבניץ כבר יותר מחודשיים ישראל מתאמת עמדות עם מספר מדינות רחוק מעין הסערה.

נראה לי שהבקשה של אבו מאזן תידחה בועדת החוץ והביטחון גם ללא וטו אמריקאי. אם זה יהיה כך זה יהיה נוח יותר לארה''ב ולישראל. (והיה וגם אם מועצת הביטחון ו/או עצרת האו''ם יקבלו את בקשת הפלסטינים היא תהיה חסרת משמעות ללא שיחות עם ישראל ליישומן, בתנאים שייקבעו במו''ם).

ישראל מאיימת שתהליך הצבעה חד-צדדית תפגע בהמשך המו''ם ובפלסטינים, כי הוא ייצר מצב שבו ישראל לא תוכל יותר להסכים ולכבד את עמדות אבו מאזן ואנשיו. שהרי צריך לזכור שכל תהליך ההידברות ההדדית נבע מהסכמה ששני הצדדים צריכים להגיע לעמק השווה ולא לנקוט בצעדים חד-צדדיים. אם אבו מאזן יפגע בעקרון הזה אז ישראל תהיה משוחררת מכל הסכמי והבנות העבר ולנקוט צעדים מדיניים וצבאיים בשטח, כדי לספח חד-צדדית את אזור C (עם תיקון קל). באופן כזה יסופחו 90% מהמתיישבים ביו''ש על כ-‏20 ומשהו אחוזים מיו''ש ויסתפחו לישראל כ-‏15 אלף פלסטינים. מחיר סביר.

במצב כזה יהיה קשה לרש|פ לבנות מדינה, גם כאשר מה שמתרחש בעזה עומד לנגד עיננו. המלך עבדאללה מבין זאת היטב והוא מפחד ממצב כזה ומרבה להביע את דעתו, תחנוניו והגיגיו שישראל צריכה ללכת יותר לקראת הפלסטינים (איפה יותר? לקפוץ לתהום?), כי האינטרס שלו הוא שתוקם מדינה פלסטינית בגבולות סבירים. כל משבר אפשרי בין ישראל לפלסטינים יחבר יותר בין הפלסטינים ממערב לירדן עם אלו שחיים ממזרח לירדן. מזה חושש עבדאללה ויש לו סיבה טובה. פוטנציאל ההפגנות והכוח של האוכלוסיה הפלסטינית הילידית בפלסטין מזרח טרם באה לביטוי מלא. אבל בהחלט יתכן שהפלסטינים יראו הזדמנות היסטורית להחזיר את פלסטין לעצמם ולחבור לאחיהם ממערב לירדן, כיחידה מדינית אחת. זהו תהליך סביר מאוד שיקרה. ואז תוקם ממזרח לנו מדינת ירדן חמאסניקית שתהיה עזה שניה, רק גדולה וחזקה יותר.
_new_ הוספת תגובה



אבו מאזן ברח שוב
חכם ציון (שבת, 24/09/2011 שעה 23:51) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבו נענה כל כך מהר לבקשתו של נתניהו שאפילו לא חיכה בבניין האו''ם כמה דקות לסיום נאומו של נתניהו וכבר ברח למטוס שהמתין לו בשדה התעופה ולקח אות הביתה לעמאן אשר בפלסטין הירדנית.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי