פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הפלשתינאים חזרו ל-‏48
הלבן שבעיניים / ע. צופיה (יום שני, 26/09/2011 שעה 6:31)


הפלשתינאים חזרו ל-‏48

ע. צופיה



ראש אש''ף והרשות הפלשתינאית, מחמוד עבאס הידוע בכינויו ''אבו-מאזן'', בנאומו, לפני מספר ימים, בפני חברות מועצת האומות המאוחדות העמיד 4 תנאים ראשיים לחידוש המו''מ עם מדינת ישראל לקידום הסכם בין הצדדים:
  1. חזרה לגבולות 1967,
  2. הקפאת ההתנחלויות,
  3. מזרח ירושלים בירת המדינה הפלשתינאית,
  4. פתרון בעיה הפליטים הערביים ''בהסכם צודק ומוסכם'' לפי החלטת האו''ם מס. 194.
חזרה לגבולות 4.6.67 פירושו של דבר חזרה לגבולות הפסקת האש שנקבעו בשלהי שנת 1948. קביעת מזרח ירושלים כבירת המדינה הפלשתינאית פירושה נסיגה כמעט מלאה של ישראל מירושלים המזרחית. פתרון בעיית הפליטים לפי החלטת האו''ם מס. 194 פירושה החזרת כמיליון פליטים פלשתינאים לגבולות מדינת ישראל. הקפאת ההתנחלויות היא סוג של ''עז'' שהפלשתינאים מכניסים אותה בכדי שיוכלו להוציאה תמורת הישג כלשהו. במילים פשוטות: הפלשתינאים חזרו לעמדת היסוד שלהם משנת 1967 שמושמעת מדי זמן כאשר המו''מ מנקודת מבטם נתקע.

זה מה, שכנראה, קרה גם בימים אלו לאחר נאומו של נשיא ארה''ב, ברק אובמה.
האיש שהצהרותיו לאחר בחירתו לנשיאות ארה''ב מילאו את הפלשתינאים תקווה עצומה שסוף-סוף ארה''ב נוטשת את ישראל ותומכת בעמדות הפלשתינאיות אכזב אותם והשאיר אותם באותו מקום שהיו בטרם בחירתו. אמנם מפעמת בהם התקווה כי בהיבחרו בשנית לנשיאות ארה''ב הוא ''יבוא חשבון'' עם מדינת ישראל וראש ממשלתה ויאפשר להם להשיג את מטרותיהם, אך, בינתיים, המציאות טופחת על פניהם והם חוזרים לדרישות המקור הנוקשות.

ה''קווארטט'' מנסה לארגן יוזמת שיחות חדשה שתקבע תאריך יעד להשגת הסכם ללא תנאי פתיחה מוקדמים. העבר הוכיח כי בנוהל שיחות כזה הפלשתינאים נוהגים למסמס את הזמן בויכוחים טכניים בכדי לקבל ''הטבות'' על הסכמתם להארכת השיחות. ראינו זאת בתקופת הקפאת הבנייה ל-‏10 חודשים ובאירועים אחרים בימי ערפאת.
בינתיים הם דחו את יזמת ''הקווארטט''.

בעצם אנו נמצאים בתהליך ארוך מאוד של משא ומתן מתמשך בינינו לבין הפלשתינאים שיש בו עליות, ירידות, תקופות אלימות, תקופות של משא ומתן ותקופות של ידידות.

אנו, הישראלים, מאמינים שאנו מנהלים משא ומתן בנוסח מערבי שבו הצדדים נפגשים ובכל פגישה יש התקרבות מסוימת עד שמגיעים להסכמה הדדית מלאה. אך בעצם מתנהל עימנו משאו מתן ברוח המזרח. במו''מ כזה המוכר (הפלשתינאים) מתחיל במחיר גבוה מאוד, יורד קצת ועולה חזרה, לעיתים הוא אפילו נסוג מהצעתו הראשונית (''לא רוצה למכור''). הקונה מציע מחיר נמוך יחסית, אך, מאחר ואינו יודע מה המחיר האמיתי של המוצר הוא מהסס בהעלת המחיר.

בכדי להגיע למחיר האמיתי של המוצר (או במקרה שלנו הויתורים המקסימאליים של הפלשתינאים) יש לנקוט ב-‏3 מהלכים. הראשון, להפסיק את המיקוח ולהתחיל לפסוע לכיוון היציאה. בשלב זה, כנראה, נקבל הצעה טובה יותר. המהלך השני, לפתוח את הדלת מתוך כוונה לצאת. ההצעה משתפרת. השלישי, לפסוע לכיוון האוטו. פה המוכר ירדוף אחריך וייתן את המחיר האמיתי.

תמיד אפשר לחזור ולהסכים לאחת ההצעות שניתנו. היא תתקבל בברכה. איך עושים זאת מעשית ביחסי ישראל הפלשתינאים?
ראשית, מאיצים את הקמת גדר ההפרדה גם במקומות שכיום לא בונים אותה, כגון: מדבר יהודה ובקעת הירדן. השלב השני: הקמת משרדים ממלכתיים בכל גושי ההתיישבות. השלב השלישי: הודעה על מהלכים חד-צדדים ביו''ש.

לטעמי, בסיכומו של דבר הסכסוך ייפתר רק על ידי מהלכים יזומים חד-צדדיים של מדינת ישראל.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  נתניהו חזר ל-‏78?  (דוד סיון) (18 תגובות בפתיל)
  נתניהו החביב . . .  (המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה)
  אופיו של ראש הממשלה משפיע על עמדותיו!  (דוד סיון) (6 תגובות בפתיל)
  זה בסדר, ביביהו חזר ליציאת מצריים  (עמיש) (2 תגובות בפתיל)
  הכשל הגדול  (ימני מתוסכל) (34 תגובות בפתיל)
  תגובה לתהיות הכותב:  (רפי אשכנזי) (2 תגובות בפתיל)
  כמו שאמרתי מאחר שאין סיכוי לשלום עם הפלסטינים  (איתן אדיר) (6 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי