פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מה קרה לאובמה?
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום ראשון, 02/10/2011 שעה 7:00)


מה קרה לאובמה?

גדעון ספירו



ממשלת ישראל והימין הישראלי נכנסו לשנה היהודית החדשה, תשע''ב, בתחושת סיפוק גדולה. נתניהו חזר מעצרת האומות המאוחדות כסופרמן שחסם את ההכרה ברשות הפלסטינית כמדינה, וכמי שהצליח ''לגייר'' את נשיא ארה''ב, ברק אובמה, שנשא נאום ציוני ימני, שגם שר החוץ ליברמן סמך את ידו עליו. ואכן, הנשיא אובמה, שרק תמול שלשום כונה על ידי מתנחלים גזענים ''כושון'', הפך במחי נאום אחד באו''ם ליקיר הימין הישראלי. מה השתנה בין אובמה של מאי השנה, שם דיבר על פתרון שתי מדינות בהתבסס על גבולות 1967 (הקו הירוק), לבין אובמה של ספטמבר שבנאומו באו''ם התנגד להכרה במדינה פלסטינית, לא הזכיר את גבולות 1967 כבסיס לפתרון, אימץ את הנרטיב של הליכוד המטפח את האגדה של ישראל הנמצאת בסכנת השמדה, הזכיר את זכותם של ילדי ישראל לחיות ללא פחד מקסאמים, וכיוצא באלה דברים המחממים את ליבם של ישראלים רבים. כיצד קורה שהנשיא שכח את זכותם של ילדים פלסטינים לחיות ללא אימת הכיבוש הישראלי, כיצד להסביר שבנאום בו הוא מעלה על נס את מאבקם של מצרים, לובים ותוניסאים לדמוקרטיה נפקד מקומם של הפלסטינים הנאבקים כבר כמעט מחצית המאה לחירותם?

אז מה קרה לאובמה שנבחר על בסיס של נאומים סוחפים שהעלו על נס זכויות אדם, צדק ועורר תקוות כה רבות אצל שוחרי זכויות אדם בעולם, וכמובן גם בישראל? האם נפגש עם כומר מהחגורה הפונדמנטליסטית הנוצרית שסחרר את ראשו? או שמא הציפיות ממנו היו מופרזות מלכתחילה, שהרי מדובר בנשיא של מדינה שכל מספר שנים מעורבת במלחמה, בין ישירות ובין בעקיפין באמצעות אספקת נשק, ותעשיית הנשק הנתונה בידיים פרטיות חשובה מכל העקרונות שעומדים מאחורי פרס נובל לשלום.

פרשנים רבים נטו ליחס את חברותו החדשה של אובמה במפלגותיהם של נתניהו וליברמן בניסיון לא לאבד את הקול היהודי לקראת הבחירות לנשיאות בשנה הקרובה. (חברות מטאפורית כמובן, כי באופן מעשי לא היה מתקבל, לא ל''ליכוד'' ובוודאי לא ל''ישראל ביתנו'' שהרי הוא גם שחור וגם גוי, צירוף נתונים שהגוף הגזעני הישראלי דוחה).

אם כך הם פני הדברים הרי יש כאן עלבון צורב ליהודי ארה''ב, כאילו מדובר בעדר שוטים שיצביע על פי הוראות סוכניו של נתניהו הרפובליקני הפועלים בשדולת איפאק. כמי שכיהן כעיתונאי בארה''ב וערך מסעי הרצאות מספר פעמים מחוף לחוף, ההתרשמות שלי שונה. נשיא אמריקני שיאמר למצביעים יהודים ביושר כי הוא ידיד ישראל דמוקרטית אבל לא של ישראל קולוניאליסטית השולטת על עם אחר, שוללת זכויות אדם, מקיימת משטר של אפרטהייד ועינויים, היה זוכה לתמיכה גורפת של הציבור היהודי. אחת הבעיות בהקשר זה, שדברים אלה ודומים להם יתקשה הנשיא אובמה לומר, שהרי הבטיח לסגור את מתקן העינויים בגוונטאנאמו, קובה, ולא קיים.

מי שהאזין בראש פתוח לנאומיהם של הנשיא הפלסטיני אבו מאזן וראש ממשלת ישראל נתניהו בעצרת הכללית של האו''ם, לא יכול היה שלא להבחין בהבדלים התהומיים בין השניים. מכאן נתניהו, קולוניאליסט זחוח, שחש בטוח לנוכח תמיכה אמריקנית גורפת, מנסה להוליך שולל את שומעיו בדברי כיבושין בנוסח ''מו''מ ישיר ללא תנאים מוקדמים''. כאן טמונה התרמית. ללא תנאים מוקדמים פירושו לפי נתניהו המשך בנייה בהתנחלויות היוצרת עובדות ותנאים מוקדמים המאיינים למעשה את המו''מ.

נתניהו מסרב לענות על השאלה מהם גבולות המדינה הפלסטינית לשיטתו, שהרי מה טעם לדון בפתרון שתי מדינות כאשר המעצמה הכובשת מסרבת להציב את הגבולות. סרבנותו של נתניהו ברורה. מרגע שישרטט את גבולות המדינה הפלסטינית תתבהר לעין כל שרלטנותו, שלא מדינה הוא מבקש, אלא מעין בנטוסטן חסרת יכולת קיום עצמאית הנתונה בצבת השלטון הישראלי.

מנגד, נאומו של הנשיא אבו מאזן היה למעשה דין חשבון על סבלו של העם הפלסטיני, על אימי הכיבוש ושגרת הכיבוש, על ההרג, ההתנחלויות, ההשפלות, המחסומים, שוד הקרקעות, עקירת עצי הזית של הפלסטינים על ידי המתנחלים והצבא, העוצרים, הריסת הבתים, העינויים, מחנות המעצר, שריפת והשחתת מסגדים, הגזענות, חומת וכבישי האפרטהייד. היה זה נאום של זעקה לעולם, די, די, די תנו לנו לחיות כעם חופשי. אבל הקריאה נענתה בהפניית גב בוטה מצד ארה''ב, שאמורה הייתה להיות מתווך הוגן, ונהגה למרבה המבוכה לא כמעצמה אלא כגרורה ישראלית. הזנב הישראלי כשכש בכלב האמריקאי. מי שליבו לא גס בזכויות אדם לא יכול היה שלא להזדהות עם הכמיהה לחירות של הקורבן הפלסטיני.

אבו מאזן חזר לרמאללה חבול, נתניהו חזר לישראל יהיר. מדיניותו היא למסמס, למזמז, להרוויח זמן ולהמשיך להניע את מה שקרוי ''תהליך שלום'' בלי שלום שנמשך כבר 20 שנים בהילוך סרק. נראה שלפלסטינים נמאס. מה הלאה?
אם תשמע עמדתי, אציע בכל הצניעות לפלסטינים לשנות דיסקט. שיתוף הפעולה עם ישראל לא הוכיח עצמו. יש להפסיק את כל התיאומים הביטחוניים והאחרים. יש לפרק את הרשות הפלסטינית שממילא אין לה שליטה ממשית על כלום, אבל מורידה מהשלטון הישראלי את טרדות הניהול היומיומי של פינוי האשפה וכיוצא באלה דברים. להעביר את המפתחות לאו''ם, שיחליט מה לעשות. בינתיים תחזור ישראל להיות הכובש שמנהל את ענייני האוכלוסייה הכבושה. זה דורש עוד צבא, עוד כוח אדם, עוד תקציב שיילקח מהרווחה המרוששת.

לחזור למאבק לא אלים, שעיקרו אי שיתוף פעולה עם הכובש. להקים בריגדה בינלאומית כמו במלחמת האזרחים בספרד, אבל במקום נשק יהיו חמושים בעט, בניר, בדיבור. בריגדה של שוחרי זכויות אדם שתהיה מורכבת מפלסטינים, ישראלים, אמריקאים, צרפתים, אנגלים, גרמנים, שבדים, דרום אפריקאים, סינים, קוריאנים, יפנים, גאנאים ואחרים. יש בעולם די והותר בני אדם שמכירים את מציאות הכיבוש ויהיו מוכנים להשתתף בבריגדה הבינלאומית.

צוותים של הבריגדה יכסו את כדור הארץ, ייפגשו עם חברי ממשלות, חברי פרלמנט, סופרים, עיתונאים, יקיימו אסיפות, ויספרו בדיבור, בשקפים, בתמונות בסרטונים איך נראה הכיבוש, מהם חייו של פלסטיני תחת כיבוש, מהו השיפוט הצבאי שהופך את חיי הכבושים לגהינום, כיצד מענים בחדרי החקירות, כיצד עוצרים ילדים בני עשר במחנות מעצר, ועוד מחיי היום יום, ויבקשו להחרים את ישראל כל עוד היא מקיימת משטר כיבוש ואפרטהייד.

במקביל יצטיידו במרשם התושבים הישראלי, דיסקט שניתן בקלות להשגה, ויוציאו משם את כל שמות האזרחים הישראלים המתגוררים מעבר לקו הירוק, יעבירו לממשלות העולם ויבקשו לא לכבד את דרכונם הישראלי כל עוד הם שותפים לפשע מלחמה, כפי שההתנחלויות מוגדרות באמנת רומא. בסוף הכיבוש ייפול כמו שנפל משטר האפרטהייד בדרום אפריקה. צריך אורך רוח, סבלנות והתמדה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


השקרים שכותב גדעון ספירו .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 02/10/2011 שעה 8:09) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1 - גדעון ס. יודע יותר טוב מאובמה , מה טוב עבורו .
2 - אובמה ממשיך להיות בן לאב שחור מקניה .
3 - ללא תנאים מוקדמים = ללא תנאים מוקדמים .
4 - אין מגבלה על גודל מדינה .
סן-מרינו , אנדורה , ותיקן , ליכטנשטיין . כולן קטנות .
רצועת עזה היאמדינה עם 400 קמ''ר .
אין הבדל עקרוני בין מדינה פלסטינית עם 8000 קמ''ר או 5000 קמ''ר .
5 - הפלסטינים תקפו את היהודים בזמן המנדט והם התנגדו להקרמת מדינה פלסטינית לפי תוכנית החלוקה של האום . הפלסטינים קיבלו את מה שבישלו .
רצחו את אמא ואבא וצועקים ''יתום אני'' .
6 - הרשות הפלסטינית תתפרק ?
היכן נאמר שישראל תטפל בצרכיהם האזרחיים ?
7 - בריגדה בינלאומית זה טוב . מה קרה לה בספרד ?
8 - אם הפלסטינים לא יהיו אלימים הרי זה שלום דה-פאקטו .
_new_ הוספת תגובה



אמנת רומא
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 02/10/2011 שעה 8:15) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להלן מה שנכתב על אמנת רומא בויקיפדיה
''מדינת ישראל חתמה על האמנה ב-‏31 בדצמבר 2000, אולם לא אישררה אותה (ובכך ביטלה את חתימתה) ואף הודיעה כי לא תעשה כן.

ישראל החליטה לא לאשרר את האמנה לאחר שמסיבות פוליטיות מוצהרות מדינות ערב ביקשו להוסיף לרשימת העבירות את הסעיף המורה כי העברת אוכלוסייה לשטח כבוש מהווה פשע נגד האנושות. סעיף דומה מופיע כבר באמנת ז'נבה הרביעית מ-‏1949, הקובעת כי העברת אוכלוסייה של המעצמה הכובשת לתוך שטח כבוש נוגדת את דיני הכיבוש ומהווה, לכן, פשע מלחמה (סעיף 49 לאמנה).

החלטה זו התקבלה אף על פי שישראל הייתה מהיוזמות העיקריות של ייסוד האמנה ואף אישרה אותה.

ארצות הברית חתומה גם היא על האמנה אולם היא הודיעה ב-‏6 במאי 2002, שאין בכוונתה לאשרר אותה מסיבה זו.‏[3]''
_new_ הוספת תגובה



אמנת רומא
חכם ציון (יום שלישי, 04/10/2011 שעה 10:28)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין טעם שישראל תאשרר את האמנה כי אוייבי ישראל עושים שימוש נלוז בכלים דמוקרטיים נגד ישראל הדמוקרטית.

בכל מקרה מבחינה משפטית אמנת ג'נבה חלה בין בעניין של סכסוך בין מדינות ולא בין מדינה לבין ארגון טרור, או אוכלוסיה נטולת ריבונות קיבוצית. מדינות ה-G לא מסכימות בינהם כיצד להגדיר את ארגוני הטרור, משום שרובן עסוקות במלחמה נגדן. הויכוחים נמשכים משנות ה-‏80 ואין כל התקדמות. ישנן מדינות שהגדירו לעצמן לא פורמלית, אמנה למלחמה בטרור, כמו האמנה האמריקאית או האירופאית למשל, ובפועל, כמו ישראל. אבל עיקר ההתמודדות נעשית לפי חוקים מדינתיים.

בשל רצון פוליטי, ישראל מתייחסת בפועל לזכויות הנכבשים לפי המוגדר באמנת ג'נבה בשל האופי ההומני בהכרח של הכיבוש הישראלי, אם כי היא לא מחוייבת להם כלל, לא מבחינות המוסרית, המשפטית או המדינית, גם אם היתה מאשררת את אמנת ג'נבה הרביעית.
_new_ הוספת תגובה



אוי ווי, חרב עולמו של ספירו !
ע.צופיה (יום ראשון, 02/10/2011 שעה 8:27) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על כך נאמר: תחל שנה וברכותיה.
אין דבר טוב לישראל מקינתו של העורב ג. ספירו.
_new_ הוספת תגובה



האזרח הגרמני SPIRO עושה קרעכצן , זה טוב ליהודים
יענקלה (יום ראשון, 02/10/2011 שעה 15:12) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אולי היית עיתונאי בארה''ב, אבל היית עיתונאי של הנישה השמאלנית
חכם ציון (יום שלישי, 04/10/2011 שעה 10:02) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וכנראה הרצאת רק לפני ארגונים אנטי-ישראלית שלא מייצגים את יהדות אמריקה. רוב יהודי אמריקה, דמוקרטים או רפובליקנים ומה שבינהם הם תומכי ישראל ב-‏100% ולא על חשבון האינטרסים של ארה''ב (כי ישנה התמזגות אינטרסים של שתי המדינות). מה זה תומכי-ישראל? זה כאלה שלא מחזיקים בדיעות הפוליטיות של גדעון ספירו, או כל מי שימינה ממנו.

עובדה היא שהתמיכה של יהודים באובמה ירדה לשפל, וזה דבר נדיר לנשיא דמוקרטי מכהן. ראינו לאחרונה את תוצאות הבחיות האזוריות בניו יורק שהנציג הדמוקרטי נחל מפלה באזור בחירה של מיעוטים, כולל מיעוט יהודי גדול. יתכן שזה רומז גם לנטיית ליבם של שחורים והיספאנים, בנושאים שלא קשורים כלל לישראל. אבל לא נראה לי שנציג רפובליקני, גם מתון יחסית כמו זה שזכה, היה יכול לקחת קולות בעניינים אחרים כמו המשבר הכלכלי והתעסוקה.

הימין הישראלי לא נעשה פתאום אוהב-אובמה. אובמה לא פגש שום כומר מהחגורה הפונדמנטליסטית הנוצרית. אינני יודע מהיכן ספירו מעלה הירהורים כאלה? אולי כדי להכין את הקרקע לטיעוניו בהמשך?! מצד אחד ספירו מנדב את אובמה לחברות (מטפורית; אבל הייתי אומר שספירו עושה ''חג פורים'' פעמיים בשבוע) בליכוד ומצד שני דוחה את הצעת עצמו וטוען שישראל הגזענית לא היתה מקבלת כושי וגוי לליכוד. כלומר, ספירו אוהב לשחק עם עצמו ב''נדמה לי'' כדי לייצר תחושות שווא של שנאה, ניתוק, איבה רק לישראל, תוך האשמת הצד השני באפסיות. אבל אם ספירו רואה צורך להעלות אופציות בלתי קיימות, בסבירות גבוהה שגם מסקנותיו מהם רחוקות מהאמת, האם אין משמעות הדבר שישנן בעיות רציניות דווקא אצל ספירו?

נתניהו נאם נאום חשוב באו''ם בו הוא נותן טיפונת מהאמת ההיסטורית והפוליטית של המאה השנים האחרונות בהן היהודים תמיד שאפו להגיע להסכם עם ערביי הארץ ואלה תמיד דחו את היד המושטת לשלום ופתחו במלחמות ובטרור. נאומו של נתניהו היה רצוף בעובדות ובאמיתות היסטוריות, תוך שהוא קורה לפלסטינים לחזור לשיחות השלום ללא תנאים מוקדמים. נתניהו גיבה את אמירותיו גם במהלך מעשי כאשר נענה לקריאת הקווארטט. לעומת זאת אבו מאזן הקפיד לשאת נאום מלא שיטנה ושקר על ישראל, הציג היסטוריה מסולפת של מדינת ישראל ושל מלחמת הערבים ביהודים. הייתי אומר שככל שנתניהו דיבר אמת הקפיד אבו מאזן להשיב לו בשקרים (ודווקא העובדה שאבו מאזן דיבר יומיים לפני נתניהו רק מחזקים את ההבנה שמשהו בתפיסת העולם של הנהגת אש''פ דפוק והזוי).

נתניהו לא צריך לומר לאוייב הפלסטיני מהן הגבולות הסופיים שהוא רואה בהם כטובות לצדק ולישראל כתנאי לכניסה לשיחות. שהרי אם יקבע יעדים סופיים מבחינתו, הם ייהפכו מהר מאוד לנקודות התחלה בשיחות עצמן. האם ספירו לא למד דבר משיחות אוסלו הכושלות? לכן מדינות נכנסות למו''ם, כמו אנשי עסקים, לחדר שיחות עם שולחן נקי עם תיק של טיעונים ומטרות לכל צד ועם רצון אמיתי להגיע לנוסחה סופית מוסכמת ומתקבלת על הדעת.

לפיכך דווקא עמדתו הפאשיסטית של אבו מאזן, שהוא דורש מישראל לקבל אותן כתנאי לכניסתו למו''ם לשלום, ובה הוא:
א. לא רוצה יהודים במדינת היודנריין שלו, אבל מנגד עומד על כך שבני הפליטים של 48' יהגרו אל תוך ישראל,
ב. שישראל תקבל מראש את ברירת המחדל לנסיגה לגבולות הפסקת האש של 1949 ורק לאחר שהפלסטינים יקחו ריבונות הם יסכימו לדבר על תיקוני גבול קלים,
ג. הפלסטינים דרשו מישראל וקיבלו את הסכמתה להקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל כחלק מהסכמי אוסלו, אבל הפלסטינים מעולם לא נתנו את הסכמתם לקיום מדינה יהודית לצד מדינתם. הם מכירים בעובדה שהיא כבר קיימת בעצם הדיבורים איתה, אבל הם מבדילים היטב בין העובדה שהיא קיימת בפועל לבין מטרתם לשלול את ההצדקה לקיומה כחלק מ''תוכנית השלבים'' שלהם להשמדת ה''ישות הציונית'. לכן הפלסטינים סרבו ומסרבים וקרוב לודאי שייסרבו להכיר במדינת ישראל כמדינת העם היהודי, כלומר 'מדינה יהודית'. שהרי בהכרתם זו הם מושכים את התירוץ שלהם ל'זכות השיבה'. ובלי 'זכות השיבה' לא יהיה סיכוי לפלסטינים להשמיד את ישראל. דרישתו הבהירה של נתניהו שהפלסטינים יקבלו את ישראל כמדינה יהודית, לא כתנאי לכניסה לשיחות אלא כתנאי להסכם בהמך השיחות, הוא צעד מבריק, חכם ומהותי.

מעבר לכך מתקיימת השאלה האם אבו מאזן מייצג את כל הפלסטינים? שהרי דעת החמאס, למרות הברית הפיקטיבית בינהם לאחר ה''אביב הערבי'', הפוכה מדעתו של אבו מאזן ואנשיו. גם בקרב החצי השני של אבו מאזן, אין הסכמה על מטרות משותפות. אבו מאזן הוא נשיא בלתי חוקי בכל קנה מידה סוציו-פוליטי. קרוב ולודאי שגם אם בסוך הוא יגיע להסכם עם ישראל, הפלסטינים עצמם יאכלו את השר שבהסכם ואת העצמות יזרקו. אז למה ישראל צריכה להיכנס להרפתקאה מיותר עם נשיא בערוב כהונתו הבלתי חוקית? למה לתת לו מגש של כסף למדינתו ואחר כך קופסת חומר הנפץ של החמאס תיקח פיקוד ותחדש את המלחמה שטענה שאבו מאזן לא ייצג אפ פלסטיני אחד ואפילו לא את עצמו? זה סיכון גבוה מדי לישראל.

מהי הדרך הלאה?
---------------
אולי באמת ראוי שהרש''פ יתפרק ושישראל תשלוט על כל המרחב. בניגוד לדעתו של ספירו זה לא דורש עוד צבא, שהרי בכל מקרה את הפעולות היומיות ינהלו חברות מכרזיות, מטעם המושל הצבאי.

''בריגדה בינלאומית כמו במלחמת האזרחים בספרד'' היא בריגדה לוחמנית ולא יעזרו העיטים של ספירו. אבל להקים ''בריגדה של תועמלנים חדי עט'' - זה כבר קיים היום? ספירו הוא חלק מהבריגדה הזאת. מספיק לדפדף ב''גוגל'' כדי לראות את צרות השכל ורדידות המוסר של אנשי שלום בינ''ל התומכים בטרור הפלסטיני על חשבון דם יהודי. לצערי, מעט היהודים שם לוקחים חלק בצמרת החלאה הזאת, ונותנים לה לכאורה כסות מוסרית זכה יותר. יש מאות ארגונים קיקיוניים במערב, עם מאות אתרי אינטרנט שלא מפסיקים לשקר על ישראל והפלסטינים ומתעלמים מכל אמת. אז מה זה עוזר? אי אפשר להכריח אנשי תבונה להיכנס לאתרים האלה, או לקרוא את המאמרים המשמימים האלה בעיתונים. וגם אם יש כאלה שכבר קוראים, מסיבות שונות, אי אפשר להכריכם לקבל את דיברי השקר וההבל נגד ישראל.

אני משער שספירו מציע להעצים את הפעילות כי הוא מחכה ליותר הזמנות להרצאות לפני שונאי ישראל. אבל המהפכה היתה כבר בתחילת שנות 2000 ואלה עדיין לא זכו מן ההפקד של הזנחת ישראל את הכלי התעמולה האלה. אני מקווה שישראל כבר יוצאת לדרך למלחמה ההסברתית באינטרנט ובכנסים בינ''ל. יש התנדבות גדולה של יהודים ולא-יהודים בכל מדינות המערב. מספר הבלוגים הפרו-ישראלים נמצא בעלייה מתמדת, אם כי עדיין לא הגיע למספר של הבלוגים הפרו-פלסטינים. אבל המגמה מראה שתומכי ישראל מתחילים להבין שאסורלתת לשקרים הפלסטינים להמשיך.

הלשנה על מתנחלים היא פתרון של חלשים. קודם כל לא צריך דיסק כי כל מי שרוצה יודע מתוך הרשום בדרכונם של אזרחי ישראל. אבל ספירו שוכח שממשלות המערב נמצאות דווקא בתהליך של נסיגה מפני החרמת ישראלים. מספיק לראות איך מדינות אירופה, כמו ספרד הסוציאליסטית ועכשיו בריטניה בשמרנית, ביטלו את תקפותם של החוקים במאפשרים להטריד ישראלים המגיעים למדינות אלה. גם ביצוא הסחורות מהשטחים לאירופה חל גידול משמעותי משום העלמת עין של ממשלות אירופה. תהליך הכפיה הנלוז לא נשא פירות ורק פגע באירופה.

ההתנחלויות לא מוגדרות באמנת ג'נבה כפשע מלחמה, אלא רק בטקסט של גדעון ספירו ודומיו. למזלנו, הם לא קובעים את החוקים. דרך אגב, מבחינה משפטית יו''ש אינה 'שטח כבוש' אלא 'שטח במחלוקת'. הרש''פ אינו מדינה, ולכן חוקי ג'נבה אינם חלים על הסכסוך הזה כלל, כי הם רק חוקי מלחמה בין שתי מדינות. גם אם האו''ם יכריז על הרש''פ כמדינה, החוקים האלה לא יתפסו לאחור, כי מה שקובע הוא הזמן הריאלי של הסכסוך, ובו ירדן היתה כובשת בין 1948 ל-‏1967, היא ויתרה על ריבונותה בכל מקרה ב-‏1987 ומאז ישנה מחלוקת בלתי פתירה בשל עמדות בני המקום המוסלמים.

לכן ראוי שספירו יבחן את עמדותיו אל מול פני המציאות וימעיט להשתמש בכלים אידיאולוגיים-דמגוגיים.
_new_ הוספת תגובה



כתבה חסרת רגליים, חסרת גב ובעיקר חסרת ראש ושכל !!!!!!!!!!!!!!!
המסביר לצרחן (יום רביעי, 05/10/2011 שעה 8:19) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אני תומך בעמדת גדעון ספירו שהפלסטינים יתחילו במאבק לא אלים
גלעד היפתחי (יום רביעי, 05/10/2011 שעה 15:52) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נגד ישראל. ושיפסיקו כבר עם המאבק האלים.....
כלומר, מספיק שיפסיקו עם הטרור ומה שמסביבו, ויתמקדו
רק בתעמולה, בשטיפת מוח, שקרים וקונספירציות,
כמו שהם עושים כבר עשרות שנים נגדנו. כלומר,
הם לא צריכים להתחיל שום כלום חדש.
הם רק צריכים לזנוח את הטרור ולהמשיך לבלבל
לידידנו ספירו ולחבריו את ''השכל הפתוח''.
זו אחלה הצעה, ספירו!
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי