פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
קיצור החדשות (4)
הלבן שבעיניים / ע. צופיה (יום ראשון, 30/10/2011 שעה 6:00)


קיצור החדשות (4)

ע. צופיה



פטפטן ושמו לדור

משה לדור עומד בראש מערכת האכיפה בישראל (משטרה, פרקליטות ועוד). הוא לא רק עומד בראשה, הוא ''יליד'' המערכת הזו. כל הקריירה המשפטית והציבורית שלו הייתה שם. לכן אין להתפלא כי, כפי שמערכת זו מזלזלת בתבונת הציבור ומשתמשת באמצעים אנטי-דמוקרטיים (כגון הדלפות מכוונות לתקשורת) להרשעת אנשים בטרם הגיעו בכל לבית המשפט (על זכות החפות'' הם טרם שמעו), כן נוהג ראש המערכת ובראיון מקיף לעיתון הוא בין היתר מתבטא ככתב לענייניים פליליים בתחילת דרכו וקובע את אשמת החשוד, במקרה זה ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, בטרם אפילו היה שימוע על הכוונה להגיש נגדו כתב אישום בנושאים מסוימים.

להפתעתו ולהפתעת אנשיו (הפרקליטות) מר אולמרט הגיש תביעת לשון הרע, אישית, נגד מר לדור. למה להפתעתו? כי אזרח מין השורה נרתע מלהתמודד עם מערכת כוחנית ודורסנית כמו מערכת האכיפה בישראל. אך למר אולמרט אין כבר מה להפסיד מערכת זו כבר, מזמן, סימנה אותו כמטרה ומילאה את העיגול הנושא את שמו בעשרות חיצי רעל.

מר לדור ניסה לכסות את עצמו בחסינות מדינתית, אך השופטת ריבה ניב מבית המשפט בתל-אביב שללה זאת ממנו (בית המשפט מתח ביקורת קשה על משה לדור). פטפוטים בראיון עיתונאי אינם מתפקידיו של ראש מערכת האכיפה. להיפך נדרשת ממנו מודעות ל''זכות החפות'' ולחוק ''סוב-יודיצה''.

מעניינת תגובת פרקליטות המדינה. היא כלל אינה מתייחסת לביקורת השופטת על דברי לדור בראיון העיתונאי, היא בכלל טוענת שהשופטת פסקה את אשר פסקה רק בגלל שלדור נתן ראיון עיתונאי.
כל-כך אופייני למערכת שמזלזלת בשופטים. חשוב להזכיר ולהיזכר כי אחד מבכירי הפרקליטות כינה את השופטים ''חמורים''. הקו הזה, שמתחיל בהדלפות המכוונות, בכינוי ''חמורים'' נמשך ישר לראיון הפטפטני של לדור.


בוטל כפר הנופש בבצת

קראנו בסוף השבוע כי בוטלה התכנית להקמת כפר נופש בחוף בצת בצפון. לפני כשנתיים בוטלה התכנית להקמת כפר נופש בפלמחים, יש תכנית להקמת כפר נופש בנחשולים וכבר מתארגן מאבק נגדה.

אין זה פופולארי לצאת נגד תנועת ''הירוקים'', אך אני בדעה שזוהי חבורה של אנשים אנוכיים, ילדותיים וטיפשים. אין לי, לצערי, הגדרה אחרת.
ארצנו משופעת בחופי ים נהדרים. חלקם תפוסים למטרות צבאיות ואזרחיות שונות, אך רובם עדיין מחכים לפיתוח. חוף הים הישראלי יחד עם הקיץ הישראלי הארוך הם אוצר טבע.
מאחר ואיננו משופעים באוצרות טבע הרי עלינו לנצל את מה שיש וכאמור חופי הים הם אוצר.

פיתוח שורה של כפר נופש על חופי הים באופן שפגיעתם בציבור הרחב תהיה מינימאלית הוא כורח המציאות בכדי להגביר את תנועת התיירות לארצנו ולספק אלפי מקומות עבודה. ההפגנות חסרות האחריות הציבורית של מאות או אלפי חובבי טבע כנגד הקמת הכפרים הללו דינה כמו ירייה ברגלנו הכלכלית שהיא בסיס לקיומנו בארץ הזאת. כמו תמיד, המפגינים ''הירוקים'' תמיד מוכנים לקחת משהו שלא שייך להם אך אינם מוכנים לתת כלום ממה שבידם.


''המתמחים''

לאט לאט נחשף פרצופם הציבורי האמיתי של קבוצת הרופאים המתמחים ממרכז הארץ, אשר בעיקר חפצים שהשיפור ברפואה הציבורית בישראל יעבור בתלוש השכר שלהם. מסתבר שבניגוד לטענה הפופוליסטית על זכותם להתפטר מעבודתם קבעו בתי המשפט פעם אחר פעם שזוהי לא התפטרות וולונטרית אלא סוג חדש של מאבק תאגידי בניגוד לחוק (המתמחים לבג''ץ...).

מי שעוקב אחר מאבקם מוצא את החוט המקשר ל''מחאת האוהלים''. בשניהם אופי המאבק מעיד על גישה אנרכיסטית שמתייחסת לרשויות כמטרד בלבד להשגת מטרתם. קו ישר מחבר את דברי גב' דפני ליף לראש הממשלה כי זו הפעם האחרונה שהיא פונה אליו ישירות לבין החלטת הרופאים המתמחים להפסיק באופן חד צדדי את המו''מ עם נציגי האוצר. ההתנשאות הילדותית הזו מעידה יותר מכל על השקפת עולמם האנרכיסטית.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  הבדל בין הפסיקה לבין טענות הצדדים  (דוד סיון) (4 תגובות בפתיל)
  פטפטן ושמו לדור  (המסביר לצרחן) (4 תגובות בפתיל)
  ממש מצער אותי  (המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה) (11 תגובות בפתיל)
  התנגדות להקמת כפר נופש נוסף  (ע.צופיה) (6 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי