פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
לאט, אך בבטחה, יוצא המרצע מהשק
הלבן שבעיניים / ע. צופיה (יום שלישי, 13/12/2011 שעה 11:00)


לאט, אך בבטחה, יוצא המרצע מהשק

ע. צופיה



תצלום קבוצתי

מי שיפתח את הקישור המצ''ב (תצלום קבוצתי) יראה תמונה של הצועדים בראש הפגנה למען המסתננים מסודאן, אריתריאה וארצות אחרות באפריקה, לארצנו, לחיפוש עבודה.
מצד ימין, מר לטיף דורי, איש מפ''ם לשעבר, מר''צ היום, איש מקובל מאוד ברמאללה ובעל קשרים הדוקים עם מנהיגי הרשות הפלשתינאית.
לידו, פרופסור נעמי חזן, מראשי מר''צ בעבר, כיום, נשיאת הקרן החדשה לישראל שמושבה בעיר ניו-יורק בארה''ב ואשר מגיסת כספים למען כל אותן עמותות המכונות בטעות או בזדון בשם ''עמותות שמאל'', אך למעשה פועלות לקידום הדה-לגיטימציה של מדינת ישראל.
צמוד לפרופ' חזן צועד פליט אפריקאי, כמייצג את עשרות האלפים ש''גנבו'' באורח לא חוקי את גבול ישראל בחשכה ובהיחבא וקיבלו פה מקלט זמני על פי החוק הבינלאומי.

שנייה משמאל צועדת הגברת דפני ליף מנהיגת ''מחאת האוהלים''. כזכור לכול מנהיגי ''מחאת האוהלים'' לא נתנו לנו את הזכות לשמוע מהם דרישותיהם החברתיות וכן ל''הציץ'' להשקפת עולמם בנושא השלום והביטחון. ולא בכדי. מי שהתעניין ברקע האישי של הנ''ל ושל חבריה וחברותיה למחאה מצא אותם בצד הפוליטי שהוא משמאל למר''צ, אי-שם במפלגת חד''ש המאמצת את עקרונות הרשות הפלשתינאית מצד אחד ואת עיקרי הקומוניזם מצד שני.

ונשאלת השאלה: מדוע אנשים אלו תומכים בכניסתם של עשרות אלפי מחפשי עבודה שאולי תוך זמן מספרם יגיע למאות אלפים, למדינת ישראל? האם זה יוסיף מקומות עבודה לאותם אזרחים ישראלים שאינם עובדים כיום? האם רמתה התרבותית והחינוכית של המדינה תעלה בעקבות כך? האם האנשים הללו חשים איזו שהיא נאמנות בסיסית למדינה שבאו אליה?

התשובות הן כמובן שליליות לכן נותרת רק מסקנה אחת. זהו מקבץ של אנשים שמטרתם לנגח את הממשלה הנוכחית ותו-לא. כך יש לראות את התנהלותם הציבורית גם בתחומים אחרים שהם עוסקים בהם.


''העליון: דה-לגיטימציה לישראל בכסות משפטית''

עמותת עדאלה'', אחת מאותן עמותות המכונות ''עמותות השמאל'' הגישה בשנת 2007 עתירה לבית המשפט העליון בשיבתו כבג''צ להורות לפרקליט הצבאי ועוד אישים אחרים העוסקים בביטחון המדינה לפתוח בחקירה פלילית על אירועים צבאיים שביצע צה''ל ברצועת עזה בתקופה מסוימת בשנת 2004 (''העליון...'').
העתירה כמובן מלאה במילים נשגבות של זכויות אדם, הרג אזרחים חפים מפשע, חוקים אוניברסאליים וכדומה, אך, לדברי השופטים אין בעתירה כל הוכחה פלילית והיא כולה ציטוטים מהתקשורת ועדויות מדרגה שנייה או שלישית.

מובן שהעתירה נדחתה פה אחד על ידי השופטים, בייניש, רובינשטיין ומלצר.
הרחיב בעניין השופט אליקים רובינשטיין אשר הגדיר את העתירה לא כניסיון אמיתי להגיע לחקר האמת אלא כניסיון ליצור דה-לגיטימציה של מדינת ישראל על ידי התהודה התקשורתית הנובעת מהגשת העתירה.

חשוב לזכור כי כל עתירה מסוג זה ובמיוחד כאשר היא מוגשת על ידי עמותות המתיימרות לשמור על זכויות אדם, מיד ''מתורגמת'' על ידי התקשורת העולמית כאילו זו אמת לאמיתה, מופיעה בכל כלי התקשורת החשובים והפחות חשובים ומשמשת כלי חשוב בתעמולה הארסית כנגד מדינת ישראל. דחית העתירה כמעט אינה מוזכרת כלל.

חבל שלאחר דברים יוצאי דופן אלו של בית המשפט העליון לא נפסק לחובת העמותה חיוב נכבד של הוצאות.
עמותת ''עדאלה'' ששמה לה למטרה להגן על זכויות האזרח של ערביי מדינת ישראל והתושבים הפלשתינאים בשטחים הכבושים בדרך משפטית סוטה ממטרתה המוצהרת ומגינה על תושבי רצועת עזה הנותנים מחסה לארגוני הטרור.

''עדאלה'' היא אחת מעשרות העמותות שכמות התרומות ממקורות בישראל היא אפסית, אך התרומות ממדינות זרות, הרשות הפלשתינאית וקרנות זרות מהוות למעלה מ-‏90% ממקורותיהן הכספיים (ריבונות על תנאי...). לאור פסק הדין שהובא לעיל נראית היוזמה להגבלת יכולת הפעולה של עמותות מסוג זה כצורך ביטחוני חשוב ודחוף.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  אכן המרצע ממשיך לצאת...!  (דוד סיון) (12 תגובות בפתיל)
  תפקיד השמאל הזה (לא כל השמאל) הוא לרסק את ישראל מבפנים  (איתן אדיר)
  למיטב זכרוני זו היתה הפגנה לזכויות אדם  (עמיש) (11 תגובות בפתיל)
  ע.צופיה, הגעת לרגע האמת : -  (רפי אשכנזי)
  אין שלום בחסות השמאל  (גלעד היפתחי) (2 תגובות בפתיל)
  אין שלום בחסות השמאל  (גלעד היפתחי)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי