פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מפירי-סדר או טרוריסטים
שלמה גזית (שבת, 17/12/2011 שעה 9:00)


מפירי-סדר או טרוריסטים

אלוף (דימ.) שלמה גזית



לפני כשלושה חודשים, נהרג אשר הילל פאלמר יחד עם יהונתן, בנו הפעוט, בעת שבלוק הושלך על חלון מכוניתו. לא עבר שבוע ימים והשב''כ עצר שני צעירים פלסטינים, תושבי חלחול שהודו במעשה. השניים יועמדו לדין באשמת רצח. מניסיון העבר – אם יימצאו השניים אשמים בדין ייגזרו עליהם שני מאסרי עולם.

לפני שבוע הושלך בלוק על חלון מכוניתו של סגן-מפקד חטיבת אפרים, ופצעו קלות בראשו. אבן הבלוק שהוצגה לראווה יכלה ללא ספק להרוג את מי שהיה נפגע בה ואף על פי כן, עד כה איש לא נעצר, והשב''כ איננו עושה מאמץ מיוחד לאיתור הזורק ולהעמדתו לדין. יתר על כן, אם יימצאו האשם/ים ויועמדו לדין – לא יואשמו בניסיון לרצח וספק אם יוטל עליהם עונש מאסר.

בימים אלה התבשרנו כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הורה על פעולות נמרצות לטיפול ב''מפרי הסדר'' היהודים ביהודה ושומרון. יחד עם זאת, דחה את המלצת גורמי הביטחון להגדיר את פעילי הימין הקיצוני כיעדי טרור שהרי – לדבריו – דין מפרי הסדר בחטיבת אפרים כדין מפרי הסדר בהפגנות נגד הגדר בבלעין (נתניהו...). ערבי-פלסטיני המשליך בלוק על מכונית הוא ''טרוריסט'' והוא יועמד לדין בתור שכזה ולא כ''מפר-סדר'', יהודי המשליך בלוק אבן על רכב צבאי (ומעשה של יום-יום, על רכב פלסטיני) – הוא ''רק'' מפר סדר.

לכאורה, זו רק שאלה סמנטית. מה זה משנה איך יכנו את פעילות הפורעים, העיקר שיפעלו נגדם באופן נמרץ. אלא שלהגדרה ולכינוי יש משמעות מעשית. היא שתקבע כיצד ינהגו חיילי צה''ל ואנשי המשטרה שיידרשו לפעול למניעה, לסיכול ולענישה.

ובכל זאת, יש משקל להשוואה זו עם ה''מפגינים נגד הגדר בבלעין''. כוחות הביטחון הפועלים במקום מפעילים כשיגרה גז מדמיע, כדורי גומי ובמקרים חריגים אפילו אש חיה. האם הגדרה זו של ראש הממשלה תהווה הנחית-פעולה כיצד לנהוג מחר גם מול ''מפרי הסדר הציבורי'' היהודים?

את ההכרזות של הדרג המדיני הכרחי לתרגם להוראות ''עשה ואל תעשה'' ברורות וחד-משמעיות לכוחות שבשטח. אי אפשר להשאיר זאת להחלטתו של ה''ש''ג'' התורן. כיצד יפעל השומר בכניסה למחנה הצבאי בעת שעשרות צעירים מבקשים לפרוץ אל תוך המחנה? כיצד ינהג בעת שמיידים אבנים על מכונית יהודית וכן- גם ערבית? כיצד יפעל מול עשרות חסידי ברסלב המבקשים להגיע לקבר יוסף בשכם? איך נוהגים בצעירים הבאים לגדוע עצי-זית? ומחר – בעת שיהיה צורך לפנות מאחז בלתי חוקי – כיצד מונעים מן האלפים שיבואו להפריע בפינוי?




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  חבורת גרפיטי וכמה הצתות  (המשורר) (18 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי