פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הנ(י)דון - ערוץ 10
זלמן שרר (יום שישי, 23/12/2011 שעה 19:00)


הנ(י)דון - ערוץ 10

זלמן שרר



הינה בא כנראה קיצו של ערוץ 10 ואני עצוב וגם מיואש!
מתחילת שידורו, לפני עשור, היה ערוץ זה חביב עליי. בעיקר חברת החדשות שבו! החבר'ה היו סימפטיים, מקצועיים ובעיקר אמינים! נצמדתי לערוץ 10 מתוך תקווה תמימה שהינה נפל דבר בארצנו.

סברתי לתומי כי ערוץ 10, כשמו כן הוא יהיה, טלביזיה עשר ואף למעלה מזה, לא רק בשמו אלא בעיקר בתכניו הייחודיים, הציבוריים והתרבותיים המובילים. במהרה התאכזבתי מהערוץ, שהוא ציבורי בהגדרתו ומסחרי במטרותיו, תלוי ברייטינג ובעקבותיו בפרסומות, חמצן חייו, לא התרומם ואף שקע.

נתתי את דעתי על כך והסיבה לא איחרה לבוא: אותו ערוץ שהיה אמור להיות אלטרנטיבה לערוץ 2 החליט, כנראה על סמך יועציו הקריאטיביים, להתחרות בערוץ 2 מלמטה, להיות ערוץ 2 ויותר מערוץ 2! זו הייתה שטות שלא לומר טמטום, מפאת כבודם של בעלי הערוץ.

סביב הערוץ המתחרה התקבצו אליהם רבים שקצה נפשם מהערוץ הראשון, הממלכתי, רציני עד כדי שיעמום, במידה רבה דידקטי. יצאה נפשם לדבר מה ציבורי, קליל בתכניו ובעיקר שווה לכל נפש וצפוי. במשימה זו ערוץ 2 הצליח, לעתים הצליח יתר על המידה, לדעת מבקריו המעטים! כפי שנאמר: כוחו של הרגל שהוא כוחו של גורל, ועם ג'וזפה ורדי הסליחה!

בהיותי אדם אמפאטי (אם כי לא תמיד סימפטי), פניתי לבעלי ערוץ 10 אין ספור פעמים, אך רק ביני לבינם לאמור: חדלו מדרך זו, כל עוד חייכם באפכם! על מנת לא להיות רק מתריע בשער, פתחתי בפניכם שער אחר, היחיד והאלטרנטיבי שעלה בראשי המסויד בזוקן, כבר אז: אין לכם סיכוי לנצח את ערוץ 2. בהפקה ובשידור עוד ועוד ריאליטי ולמטה מזה, זה יקר באותה מידה שזה מיותר, כי כבר יש והרבה!

פנו לנוסטלגיה, מי לא מכיר את האנחה שמעומק הלב: ''זה לא מה שהיה פעם!'' זו אנחה אמיתית, אם כי לפעמים מוגזמת! מדוע שלא תשדרו, אם כי בשידור חוזר, אף מעגלי, את הסרטים והסדרות האהובים והלא נשכחים כגון: ''ארבינקה'', ''תעלת בלאומליך'', ''נורית'', ''קזבלן'', ''החיים על פי אגפא'', סדרות מוזיקאליות כגון ''שלישיית גשר הירקון'', ''הגשש החיוור'', ''הדודאים'' ועוד ועוד! אלה למבוגרים. לילדים ולנוער קיים מאגר בלתי נדלה: ''הבית של פיסטוק'', ''הצריף של תמרי'', ''שמונה בעקבות אחד''. למרבה הצער את רובם כבר שכחתי וחבל!

ניתן ורצוי לחזור מחדש להקרנת נוסטלגיה של סדרות תוצרת חוץ: ''הוואי חמש אפס'' המשודר בימים אלה בכבלים, ''משימה בלתי אפשרית'', המופק זה עתה שוב בארה''ב. ארצ'י בנקר, סרטים מסדרות הריגול הבריטיות ''סוכן 007'' האגדית וכיוצא באלה!
אם יהיה בכך צורך אפשר לפנות למיני רגולטורים בבקשה להמיר את הדרישה ביצירה מקומית מחייבת לפי הזכיון המוצע לעיל, לפחות בסרטים ובסדרות תוצרת הארץ!

למשך אותן השנים בהן הפצרתי לשנות את הכיוון והתוכן, לא קיבלתי כל מענה זולת אחד אשר מפאת כבודו לערוץ אני נמנע מלהזכיר! כאמור וכידוע, עיקר דאגתי נתונה לחברת החדשות של ערוץ 10. המטרה האמיתית, אם כי לא מוצהרת של סגירת הערוץ כולו!!

זו הסיבה שהחלטתי להביא דבריי אלה לפרסום ואני מקווה להתייחסות.

אגב, קראתי בימים אלה באחד העיתונים על עמדה מעניינת של עיתונאי בכיר לפיה בעלי ערוץ 10 כלל לא מעוניינים בהצלחתו, אלא דווקא לסגירתו, מחמת היותו כשלון ניהולי וכלכלי שלו!
מעניין, לא כן?




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


צריך להניח לערוץ 10 להמשיך או ליפול לפי בחירתו
איתן אדיר (שבת, 24/12/2011 שעה 22:55) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל לא צריך לערב א הממשלה בכך. הגדול ערוץ 10 לא שונה מערוץ 22, ומי שיפול ראשון יבורך. אם חברת ערוץ 10 קורסת אז יהיה מקום לפתוח מכרז ולתת לקבוצות אחרות להתחרות על הזיכיון.

ולהבא, צריך להקפיד שחברון הכבלים מקיימים את החוזה עליו הן חתמו שבו הן מתחייבות לתת שידורי איכות, דרמה ישראלית טובה ופחות קישקושי טלנובלה כמו לרדת בגדול.... כמו שהם ירדו בגדול !
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי