פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_6842

השופט גרוניס: ''זכויות האדם אינן מרשם להתאבדות לאומית''
חדשות / ע. צופיה (יום חמישי, 12/01/2012 שעה 12:00)


השופט גרוניס: ''זכויות האדם אינן מרשם להתאבדות לאומית''

ע. צופיה



בג''ץ דחה אתמול, ברוב של 6 כנגד 5 את העתירות לביטול התיקון לחוק האזרחות המונע מתן אזרחות אוטומטית לפלשתינאי ו/או פלשתינאית הנישאים לאזרחי ישראל (אור ירוק...). בעבר כבר נידונו העתירות כנגד החוק ונדחו ברוב של 3 כנגד 2. עתה הן נדחו בהרכב רחב יותר של הבג''צ.

הפרט הפיקנטי בהצבעה היא הצבעת הנשיאה היוצאת בעד והצבעת הנשיא הנכנס נגד.

פסיקה זו מצטרפת לשורה של פסיקות מהשנה האחרונה שמעידות על שינוי שחל בגישת העליון לבעיות פוליטיות הנידונות בפניו. לטעמי זו השפעת דעת הקהל שמשתקפת מההחלטות, בניגוד לעמדת התקשרות שגישתה השתקפה בהחלטות הבג''צ בשנים עברו.







http://www.faz.co.il/thread?rep=166317
שאלה
דוד סיון (יום חמישי, 12/01/2012 שעה 14:54)

במאמר שהצגת (ב-Ynet) כתוב שכבר בשנת 2006 נדחתה עתירה נגד החוק. גם אז 6 היו בעד ו-‏5 נגד.

מה ההבדל בין הפסיקה של 2006 וזו של השבוע?
האם השינוי בגישת בג?ץ לא התחיל אז?

http://www.faz.co.il/thread?rep=166318
שאלה
ע.צופיה (יום חמישי, 12/01/2012 שעה 15:28)
בתשובה לדוד סיון

זה הרי כתוב בקישור. הוגשו עתירות נוספות, שונות מהעתירות שנידונו בשנת 2007.
היה נדמה לי שבדיון הקודם היו פחות שופטים.
החלטה זו שמצטרפת להחלטות אחרות, אני רואה בזה שינוי בגישת בית המשפט העליון לעניני ''בטחון'' ו''לאום'' לעומת ''זכויות אזרח''.

http://www.faz.co.il/thread?rep=166319
שאלה
דוד סיון (יום חמישי, 12/01/2012 שעה 18:53)
בתשובה לע.צופיה

ברור, אבל היתכן שהשינוי עליו אתה כותב, התחיל כבר באמצע העשור הקודם, עוד בימי ברק?

http://www.faz.co.il/thread?rep=166320
שאלה
ע.צופיה (יום חמישי, 12/01/2012 שעה 19:27)
בתשובה לדוד סיון

איני חושב

http://www.faz.co.il/thread?rep=166324
החלטה שקולה וטובה
המסביר לצרחן (שבת, 14/01/2012 שעה 10:18)

אני מקווה שזה מעיד על כיוון כללי אליו הולך בית המשפט העליון. צריך להחזיר את החיים בישראל לשפיות ולהתחיל לדבר על זכויות האדם של היהודים, שהרי זהו תפקידה של ישראל (גם אם יש נישה שמאלנית אדוקה של יהודים שמתנגדים לתובנה הזאת).


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.