פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
רציתם בחירות? קיבלתם בחירות!
הלבן שבעיניים / ע. צופיה (שבת, 05/05/2012 שעה 20:00)


רציתם בחירות? קיבלתם בחירות!

ע. צופיה



לפני שבוע תהיתי האם יוקדמו הבחירות. והנה לא חלף שבוע והם אכן הוקדמו, לא סתם הוקדמו, אלא הוקדמו לתאריך הקרוב ביותר האפשרי.

מה שחזינו השבוע היה ''מארב'' פוליטי מתוכנן היטב של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. הוא חיכה שכל ראשי המפלגות יתרברבו ביכולתם להפילו וידרשו בהקדם את ''ראשו'' והוא אכן סיפק להם את רצונם. אך אז חזינו פתאום ב''אמת'' שמאחורי ה''הצגה'' שערכו הנ''ל לדעת הקהל. מלבד נתניהו ואולי יחימוביץ, ההחלטה על הקדמת הבחירות למועד כה קרוב לא רק שאינה משרתת את האופוזיציונרים והקואליציונרים (מופז, לפיד, וישי) אלא אפילו מזיקה להם מאוד.

קחו למשל את ''קדימה''. מופז, סוף-סוף, הגשים את חלומו ועשה צעד משמעותי (מבחינתו) לראשות הממשלה ע''י כך שנבחר לראשות המפלגה. אך עתה מתברר לו שציבור הבוחרים, בניגוד לציבור המתפקדים, כלל אינו ''נלהב'' ממנו והמפלגה בראשותו נמצאת בהתדרדרות מתמדת. חשוב לציין כי גם בראשות המתחרה שלו, ציפי לבני, המפלגה התדרדרה. אך, אולי, בקצב איטי יותר. הוא, בחוכמה, נתן לה ללכת והנה ראה זה פלא, האישה שחוץ מ''פוזה'' לא תרמה כלום למערכת הפוליטית הפכה ליקירת חלק גדול מהציבור. ההיבט הטרגי בהתנהלותה של לבני הוא ה''אגו'' האדיר שלה שלפני שלוש שנים דחף את נתניהו לזרועות הימין והדתיים ועתה ה''אגו'' הזה מרסק את קדימה בגלל חוסר רצונה להכיר בתוצאות הדמוקרטיות של הבחירות המקדימות במפלגתה ולהירתם להצלחת יורשה ומפלגתה.

במפלגת ''העבודה'' המצב הפוך. מנהיגת המפלגה, שלי יחימוביץ', ''שברה'' ימינה בכך שהיא מקבלת את הקו המדיני המשותף לליברמן, נתניהו, מופז, ברק ולפיד ובכך היא מקווה לזכות במרב הרסיסים שיעופו במערכת הבחירות מהתרסקות ''קדימה''. לעומת זאת היא יוצרת ''בידול'' במצע הכלכלי- חברתי על ידי אימוץ התיזה הסוציאל-דמוקרטית אשר ברוב ארצות העולם זכתה ל''קבורת חמור''. האחרונה שבהן היא יוון אשר כלכלתה כושלת על רקע מדיניות רווחה נדיבה ביותר. קשה לדעת עד כמה הגברת יחימוביץ' רצינית בנושא זה. יש לזכור שחוץ מאשר היותה עיתונאית היא לא עסקה בשום תחום, בטח לא בכלכלה.

מישהו השבוע כתב שהיא עשויה להיות שרת האוצר הבאה. מזכיר לי בדיחה מלפני 6 שנים כאשר עמיר פרץ מונה לשר הביטחון.
שחקן חדש, בלתי מוכר ומסקרן הוא יאיר לפיד. בדומה לשלי יחימוביץ' הוא מגיע הישר מהתקשורת. הרייטינג הטלוויזיוני סחרר את ראשו וכנראה את ראשם של עוד כמה עשרות או מאות אלפים ובדומה לאחרים מהעבר (ידין, רפול, קהלני, וטומי לפיד) הוא המשיח (לטעמי משיח שקר) החדש של הפוליטיקה הישראלית.

השבוע הוא השיק את מפלגתו ''יש עתיד'' ופרסם את תקנונה. הוא למד מהטעויות שעשה אביו, יוסף לפיד ז''ל, שמפלגתו ''שינוי'' התפוגגה תוך יום, ובתקנון הוא משריין לעצמו את כל הסמכויות לעשר השנים הבאות. מלבד מלל דמגוגי רגיל הוא מציין במדויק את מצעו המדיני הזהה לחלוטין למצע שמתחיל בליברמן בימין ונגמר ביחימוביץ' בשמאל.

כולם רוצים להיות בקונצנזוס. אז על מה נלחמים?

הסקרים שהתפרסמו עד כה מצביעים על ''סטאטוס-קוו'' בגושים (ימין-שמאל) לכן מה שהיה הוא שיהיה.
על רקע המחאה מהשנה שעברה והבנאליות של ראשי המפלגות אני מאמין כי גם בבחירות אלו, נזכה לראות ''סוס שחור'' שיעקוף חלק מהמתחרים ויפתיע בבחירות.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  נתניהו חייב את הבחירות עכשיו כמה שיותר קרוב  (בצלאל פאר)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי