פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
המתאבדים בע''מ
מתנחל שקוף / אליצור סגל (יום ראשון, 27/05/2012 שעה 21:37)


לק''י

המתאבדים בע''מ

הרב אליצור סגל



בזמן האחרון ערכתי כמה קורסים על קנית נדל''ן והתברר לי שהבורות שלי עד לפני זמן ממש קצר מאפיינת את מרבית הציבור הסרוג.

חלק גדול מהצרות הפוליטיות בציבור הסרוג הן בעצם צרות כלכליות ששורשן נובע מקנית נדל''ן לא נכונה. מאמר זה אינו תחליף לקורס נדל''ן מסודר אלא הסבר למה על כל אחד לעשות קורס כזה.

למי שייך הנכס?

אריק אינשטיין כבר שר - לא רציתי שיצא מפה עם רגש שלילי אז מכרתי לו בית שאיננו שלי.

במדינת ישראל יש בלגן בבעלויות, וברוב המקרים הן אינן נובעות מנוכלות אלא מרשלנות. למשל הבית שלנו בעפרה לא היה רשום על שמינו. רק לאחר הגרוש בדק מאיר נחליאל מזכיר עפרה את הבעלויות בעפרה והתברר שאנחנו ועוד כמה משפחות לא רשמנו את הבתים על שמינו וטרח לתקן זאת.

דוגמא דומה – הוצעה לי דירה להשקעה בטבריה אלא שהתברר שהדירה אינה בבעלות המוכר לפני עשרים שנה הוא קנה את הדירה ותוך כדי הקניה עו''ד של הקונה התמנה לשופט מחוזי והשאיר את התיק כמו שהוא והעברת הבעלות לא נגמרה.

ברוב המקרים הנזק אינו בלתי הפיך אלא רק זמן כסף ועצבים. אבל יש מקרים שהנזק שנגרם הוא קריטי – שאלו את תושבי גבעת האולפנה.

משכנתא

בקורס שערכתי הסברתי לאנשים שכאשר הם נכנסים לבנק לקחת משכנתא כל המערכת משפשפת ידיים – הכונו לביאת הבוכטה!! בשיחה עם יועץ משכנתאות שבעברו עבד בבנק אמרתי לו שכמובן הגזמתי ענה לי שכמי שעבד בצד השני של השולחן הוא אומר לי שלא הגזמתי בכלל – לכן יצוג מקצועי מול הבנק הוא הכרח.

ביטוח

הבנקים מחייבים אותנו כתנאי ללקיחת משכנתא לבטח את עצמינו כדי שאם נמות או שהנכס יהרס הבנק בכל זאת יקבל את כספו. ביטוח זה הוא זול כי הבנק חושב על הבטחת כספו. מי שיבטח את עצמו אצל סוכן ביטוח משלו ישלם קצת יותר. אבל גם יקבל יותר – מעשה באחד שהתאבד כי חשב שבגלל מותו המשכתנא תמחק. אחר כך התברר שהביטוח בכלל לא היה על שמו. גם מי שאינו מתכנן להתאבד בימים הקרובים ראוי שיבדוק את הפוליסה שלו.

הבנק אינו מבטח בביטוח צד שלישי – כלומר, אם הדירה נשרפה התכולה נגנבה או נשדדה לבנק לא אכפת. אין ביטוח תביעות למשל אם עובר אורח נפל בחצר והוגשה נגדכם תביעה של מליונים הבנק אינו מבטח זאת. באחת הדירות שלי נפל עץ שצמח בחצר הבנין על מכונית חונה, חברת הביטוח של המכונית תבעה את כל הדיירים - חוץ ממני - על רשלנות.

סדר מתחיל בבית פשוטו כמשמעו.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  הערות  (ע.צופיה)
  הי לאליצור, לאן נעלמת\ נאלמת לי?  (רפי אשכנזי) (4 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי