פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
שירים על רומא וביזנטיון
אלי אשד (יום ראשון, 18/08/2002 שעה 19:45)


בימים אלה יצא לאור ספר השירה של אריה סיוון שבו יש פואמה ארוכה ומעניינת על הקיסרית הביזנטית המושחתת תיאודורה.
שירים על נושאים היסטוריים הם כיום נדירים מאוד בשירה העברית שבה מרבית המשוררים מתעניינים בראש ובראשונה בעצמם ומקפידים לשורר אך ורק על חייהם ואישיותם ועל רגשותיהם ועל מר גורלם שהם כמעט בלי יוצא מהכלל נדושים ומשעממים עד מוות .
בכל זאת אפשר למצוא פה ושם כמה יוצאי דופן .
אפשר להזכיר את המשורר משה דור שכתב שירים על רצח יוליוס קיסר , על הקיסר הרומאי מרקוס אורליוס ועל הכובש הברברי איטליה ואפילו שיר על קיסר ביזנטי לא ידוע במיוחד בשם '' רקויאם לליאון השישי המכונה החכם (886-912 לספירה) '' )'' הנ''ל היה קיסר ביזנטי אינטלקטואל שהפסיד במלחמות ודור מכנה אותו ''ממזר מסכן בארגמן'' .כן הוא כתב שירים מעניינים על שריפת הספריה באלכסנדריה בידי הערבים ועל חורבן ביזנטיון בידי התורכים .
אפשר להזכיר את ההיסטוריון והסופר יעקב שביט שכתב גם ספר שירה בשם ''המסע הגדול שבו יש שירים מעניינים על הקיסר הרומאי הפגאני האחרון יולינוס ועל המצביא בן זמנה של תיאודורה ,בליסריוס ועל פרשת עיוורונו בידי הקיסר בעלה של תיאודורה כפוי הטובה וכיצד סיים את חייו כקבצן עיוור.
אבל כאמור משוררים כאלה הם נדירים מאוד כיום מבין המשוררים החדשים שעוד כותבים שירים כאלה אפשר להזכיר רק את המתרגם שמעון בוזגלו שמרבה לכתוב על ההיסטוריה והמיתולוגדיה היוונית והרומאית ואת המשוררת הבולטת שיש כיום באינטרנט ואחת הבולטות ביותר גם מחוצה לו -סיון בסקין .
בסקין כתבה שני שירים מרשימים מאוד על חורבן האימפריה הרומאית ועל פלישות הברברים שירים שלמרות נושאם הקדום נראים רלבנטיים מאוד גם היום והנה הם

קישורים:
אחרי הספירה
אחרי הספירה 2


חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  פסטיבל קומיקס בסינמטק  (אלי אשד)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי