פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
פוטין, המחאה והאולפנה
הלבן שבעיניים / ע. צופיה (יום שלישי, 26/06/2012 שעה 20:00)


פוטין, המחאה והאולפנה

ע. צופיה



פוטין

ולדימיר פוטין נבחר לפני חודשים ספורים לנשיאות רוסיה ואחד הדברים הראשונים בסדר יומו הוא ביקור במדינת ישראל. אני רואה בביקור זה חשיבות רבה. העמדת ישראל בין חמשת המדינות הראשונות לביקוריו מראה על החשיבות שהוא מייחס למדינתנו במערך האסטרטגי העולמי.

לא קשה לשער מהם הנושאים שעומדים על הפרק. איראן וסוריה.

האפשרות שישראל תבצע פעולה צבאית עצמאית כנגד איראן, על רקע הניסיון להתחמשות גרעינית, אינה מדירה שינה רק מאובמה, היא גם מטרידה את רוסיה. קשה לנחש מה יהיו תוצאות מבצע צבאי כזה ועוד יותר קשה לנחש מה תהיה התגובה האיראנית ותוצאותיה. אחד הניחושים הוא שהמוסלמים בכל העולם יתייצבו מאחורי איראן וגל אלימות ענק ישטוף את המזרח התיכון ואת הריכוזים המוסלמיים הגדולים בעולם. אירוע כזה עשוי לגרור תגובות נגד שיהיו בממדים של מיני מלחמת עולם. זה מההיבט הצבאי אך קיים גם ההיבט הכלכלי ובראש ובראשונה פגיעה קשה בסחר הדלק העולמי דבר שיהיה כרוך במחסור בדלקים, העלאות מחיר והרס כלכלי.

זה כמובן ניחוש קיצון לצד אחד, אך חייבים לקחת אותו בחשבון כדי להתכונן אליו. אני מניח שהנשיא פוטין רצה לדעת האם ישראל ב א מ ת תתקוף את איראן או שזו רק טקטיקה במו''מ.

גם המצב בסוריה מטריד את הנשיא פוטין. סוריה היא המעוז האחרון שנשאר מתחום ההשפעה הסובייטי לשעבר במזה''ת. כדאי להיזכר שעד מלחמת יום הכיפורים מצרים, סוריה, לוב ועיראק היו גרורות של ברה''מ. כיום נשארה רק סוריה. אם אסאד ייפול, וכנראה שייפול, צפויה לקום הנהגה, כנראה בהשפעה תורכית-מערבית שתפעל ''ההיפך'' מאסאד. במקרה כזה ישראל עשויה להיות הידידה היחידה של רוסיה במזה''ת.

גם הידוק הקשרים עם התעשייה הישראלית היא אינטרס מובהק של רוסיה. כל הארצות שיש להן קשרים כלכליים נרחבים עם מדינת ישראל נשכרות מאוד מכך. ע''ע הקשרים הכלכליים עם סין.

ידידות אמיצה עם רוסיה תקטין את התלות המוחלטת של ישראל בארה''ב ומערב אירופה. לכן אני רואה בביקור זה, בהנחה שהסתיים בהצלחה כבעל חשיבות עליונה למדינת ישראל בשנים הקרובות.


האולפנה

פינוי התושבים מגבעת האולפנה כפי שמתבצע היום, בהסכמה, בהבנה וברגיעה מוכיח פעם נוספת את העובדה כי ממשלות ישראל לדורותיהן יודעות לפנות ישובים בעת הצורך וכפי שהיה צורך.
להזכירכם: פינוי העיר ימית ואזור פתחת רפיח, פינוי גוש קטיף, פינוי עמונה ועתה פינוי גבעת האולפנה.

פינויים אלו מלמדים כי לכשיגיע היום שבו יהיה הסכם עם שכנינו הפלשתינאים ונאלץ לפנות ישובים רבים שבהם חיים כיום כ-‏100,000 איש, תדע הממשלה שתמשול אז, כפי שידעו ממשלות ישראל בעבר ובהווה, לפנות את הישובים.

לכן כל המהומות התקשורתיות שמקורן בתנועות שמאל קיצוניות על קרוון, או אנטנה, או צריפון שהוקם על גבעה כזו או אחרת הן אינן מדאגה לעם או למדינה הן ביטוי לשנאה שאנשי תנועות אלו רוחשים לחלק אחר של העם. מתחושת בטן אני בטוח כי בימים שהתקשורת אינה ''מתעסקת'' בהתנחלויות כמות התושבים החדשים המתווספת ביו''ש קטנה יותר.
מנגד אין להתפלא שתנועות שחלק מהמימון הכספי שלהן מגיע מהרשות הפלשתינאית ינהגו אחרת.


המחאה

אין כל חידוש בהפגנות האלימות שאירעו בסוף השבוע בתל-אביב. מארגני ההפגנות, אותם אנשים שחלקם היו מוכרים כמנהיגי ''מחאת האוהלים'' אשתקד, הצליחו להטעות רבים תחת מסווה של נחמדות ושל דאגה ל''חלשים'', אך בעלי עין חדה הצליחו לזהות את השנאה העמוקה לשלטון ולכל דבר שהוא מסמל ואת האלימות הרבה המפעפעת בהם.
השנה, לאחר שלמדו שכל הצעדים שנקטו אשתקד כשלו ולמעשה אף דרישה מדרישותיהם (ההזויות, לטעמי) לא נתקבלה החליטו ''להוריד את הכפפות'' ולהוכיח למשטרה ודרכה לממשלה מי השליט האמיתי ברחוב.

ה''גרעין הקשה'' הם אותם אנרכיסטים שמפגינים כל שבוע בנעלין ובירושלים, מעודדים ימים כמו ''האדמה'' ''הנכבה'' וכדומה ורואים בהרס הקיים כמשימה עליונה.
מאחר וה''סומים'' משנה שעברה כבר פקחו את עיניהם איני רואה המשך למעשי אלימות אלו.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  (ללא כותרת)  (דוד סיון) (11 תגובות בפתיל)
  (ללא כותרת)  (ע.צופיה) (58 תגובות בפתיל)
  [•] התשובה היא אידאולוגית  (isaac01@netvision.net.il) (3 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי