פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
סוף העולם לפי המאיה
יוסף אליעז (יום ראשון, 12/08/2012 שעה 8:00)


סוף העולם לפי המאיה

יוסף אליעז



האם צפוי סוף העולם בדצמבר 2012 כפי שמנסים ללמוד מלוח השנה של בני המאיה?
בעתונים שונים ובבלוגים רבים עוסקים בתחזיות לבוא סוף העולם, אם בשל התלקחות קרניים קטלניות מהשמש, אם בשל פגיעת מטאוריט ענק בכדור הארץ, אם בשל התחממות גלובאלית, או להפך- בשל חזרתו של עידן קרח.

יש המוצאים זאת בלוח בני המאיה, המסתיים ביום 21 לדצמבר 2012. אוי, כה קרוב!

אל תזלזלו בבני המאיה. עולמם אכן נחרב... בידי הספרדים... הם לא המתינו ל- 2012...

אלו שטויות אפשר להסיק מלוח שנה שהוכן בידי אסטרונומים עתיקים שלא היו להם אמצעים לבחון את מערכות החלל?!
הם ערכו תצפיות והסיקו מסקנות נאות ביחס לאמצעים הדלים שהיו ברשותם, וזה כשהתפנו לרגע מטבח והקרבת שבוייהם, תוך עקירת לבותיהם בעודם בחיים...

הבעיה האמיתית בעולמנו היא הנסיגה האדירה מעולם המדע והתרבות של המאה העשרים והמאה הנוכחית, אל קנאות דתית ורצחנית ששררה בעולמנו בימי הביניים באירופה, ובחצי האי ערב לפני 1500 שנה. לא שהיטלר וסטאלין פיגרו הרבה אחרי אטילה מלך ההונים, או ג'ינגיס חאן, או הנסיכים הרצחניים באירופה, או הוואהבים הקנאים של האיסלם, שקראו ''דין מוחמד בסיף'' ויצאו לטבח.

היום למרצחים הפאנאטים יש מדינות, צבאות, כלי-נשק וגם נשק אטומי (לפקיסטן, לצפון קוריאה, וחלילה, בקרוב, גם לאיראן).

בעיה מרכזית היא המנהיגות הפוליטית הפושרת, העצלה והנהנתנית בארצות הדמוקרטיות מול התקיפות והרצחנות של הדיקטטורים.

כך איפשרו צ'מברליין ומקבילו הצרפתי לנאצים לפלוש לחבל הסאאר, לאוסטריה, לסודטים, לצ'כיה ולמעשה גם לפולין בטרם נקפו אצבע. כפי שהעלימו עין מהתחמשותה של גרמניה והאימונים הצבאיים שקיימה בבריה''מ, באישורו של סטאלין.
לעולם התרבותי קרה נס בדמותו של צ'רצ'יל, שבאיחור ניכר אחז במושכות הרפויות בבריטניה.

(כאן נכנסת אותה שאלה גדולה שהעלה לב טולסטוי: האם נפוליאון יצר את ההיסטוריה בימיו, או שההיסטוריה העלתה את נפוליאון ככלי למימוש התפתחותה...).

גם בישראל שולטת מנהיגות חלושה, מהוססת, אשר עוסקת בפוליטיקה פנימית קטנונית ואין לה השקפה רחבה, מנהיגות ועוז נפש להתמודד עם הבעיות האמיתיות שלפנינו. ראינו אותה שוב בחלשלשותה בשאלת (אִי) גיוס החרדים ו(אִי) ביטול האפליה והטפילות ארוכות השנים, בקנית קולות ובשיחוד שברי מפלגות בהטבות מפליגות לילדיהן, למערכת לימוד מפגרת שלהן ולבחורי הישיבה שלהן.

המצב דומה גם בגוש היורו, המחפש רק שקט ומלקק את פצעיו הכלכליים. אילו, חלילה, צמח שם שוב מנהיג (פיהרר) כריזמטי, פשיסטי או נאצי, חוששני שאירופה המדושנת, הדואגת רק לכלכלתה, ולמרות קיומה של ברית נאט''ו, היתה נופלת לידיו כפרי בשל.
גם בארה''ב, המדממת בעיראק (אותה תקפה בשל שיקולי נפט ארעיים, במקום את אירן) ,באפגניסטן ובפקיסטן, מנהיגיה עסוקים בעיקר במערכת הבחירות.

ארה''ב היא פרק מיוחד בפני עצמו. מדינה אדירה זו נמנעה מלסייע במלחמות נגד פראנקו ומוסוליני. ספרד נפלה לידי רודן, שנתמך בידי גרמניה הנאצית, ובכך התחזקה גרמניה וטייסיה צברו נסיון קרבי. חבש האומללה נפלה לידי הפשיסטים האיטלקים.
לאחר מכן ארה''ב הטילה, בשנות הארבעים, סנקציות (מניעת גומי, דלק ואלומיניום) על יפן ושילמה בטבח מַלַחֶיהַּ והטבעת הצי המלחמתי שלה, צי האוקינוס השקט, בפרל הארבור;
היא גם לא סייעה לצרפת ואנגליה כנגד הנאצים, עד שאלו כבשו את כל אירופה והיו למעצמה אדירה, שלהכנעתה נדרשו קורבנות בנפש וברכוש הגדולים בעשרות מונים לעומת אשר נדרש לבלימתה בתחילת הדרך.
האמריקאים איפשרו לצפון קוריאה לצבור נשק גרעיני ועתה ארה''ב עצמה חוששת מפניה.
באיראן האמריקאים הסירו חסותם מהשאח, בן בריתם, וגרמו לעלית חומייני, ממש כפי שעשו למובארכ ידידם באביב (??) הערבי.

גם היום ארה''ב מעלימה עיין ממעלליה של סעודיה, בת-בריתה, המפיצה את האיסלאם הפנאטי בכל ה''מדרסות'' שהיא מקימה באירופה, בארה''ב עצמה, באסיה ובאפריקה, וגם מתעלמת מתמיכת הסעודים בכסף ובנשק בארגוני טרור שונים.

דבר לא משתנה. קל יותר לבגוד בידיד, ולחנוף לכח מהפכני עולה, ואז המצב כולו נעשה חמור פי כמה, כן, כולל בענין רמיסת זכויות האדם והאדם עצמו במדינות הנבגדות. נכון, בקובה שלט שליט מושחת, אך בן ברית לארה''ב, אך הוא נזנח, כמו נורייאגה בפנמה. איך אומר אותו פתגם, שהוא טוב גם לרודנים מושחתים: ''אלוקים שמור עלי מידידי, עם אויבי כבר אסתדר לבד...'' דומה שארה''ב היא דוגמא כואבת לידידות כזו.

קצת גלשתי? אולי.
אנא אל תביטו בשמש ובכוכבים - לא משם תבוא הצרה, כמו שגם לא תבוא משם הישועה. גם אין אנו יכולים לעשות דבר בענין.

גורו והשמרו מהיצרים האנושיים, מפאנאטים רצחנים ומרודנים העולים לשלטון.
סוף העולם כבר מצוי בעולם. במצבורי הנשק הגרעיני, האטומי, המימני, ובלבו הרע של האדם.
ומי יודע באלו כלי-שטן נוספים.

סוף העולם טמון במנהיגים עוורים וחסרי תעוזה, בצרות אופקים, בהשמעת סיסמאות מְסָמְאוֹת עיניים לשלום, לדיפלומטיה, לסנקציות כלכליות במקום בו צריך להתיז מיד את ראש הנחש, בטרם ימלאו בלוטות הארס ברעל קטלני.

אם אנו רוצים למנוע את סוף העולם - עלינו לתקן מיד את העולם. מעולם, עד דורותינו אלה, לא היו בידי בני-אדם כלים להביא לסוף העולם. היום יש!!




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  סוף העולם- שמאלה?  (isaac01@netvision.net.il)
  סוף העולם- שמאלה?  (isaac01@netvision.net.il)
  הקלות הבלתי ניסבלת של הביקורת .  (המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה) (14 תגובות בפתיל)
  אתה בהחלט צודק שלאמריקה יש שלל כשלונות אסטרטגיים לאור מאתיים שנו  (בצלאל פאר)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי