פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_7065

אהוד ברק: ''... לא קבוצות אזרחים ואפילו לא מאמרי מערכת''
הלבן שבעיניים / ע. צופיה (שבת, 18/08/2012 שעה 7:00)


אהוד ברק: ''... לא קבוצות אזרחים ואפילו לא מאמרי מערכת''

ע. צופיה



הויכוח הציבורי המתנהל בעוז רב בארצנו ובארה''ב על התקיפה באיראן, מועדה ואופן ביצועה הגיע כבר ''לשלב השטויות''.

הנה פרופסור ידוע למשפטים שאף הוזכר כמועמד לבית המשפט העליון (אלוהים, תודה שאתה תמיד מציל אותנו מטיפוסים כאלה) קורא לטייסי חיל האוויר לסרב פקודה כאשר יורו להם לטוס להפציץ באיראן. הוא שכח את הצוללנים, הם נעלבו ממנו.

הנה שר ההגנה והרמטכ''ל האמריקאי טורחים במיוחד לציין כי אין בכוחה של ישראל, לבד, להזיק לאיראן. אמנם הם סייגו את דבריהם כי יתכן שלישראל ישנם אמצעים צבאיים שאינם ידועים להם, אך כל הכבוד לצה''ל שמקבל תשומת כה אישית מאישים כה חשובים ונכבדים. לי נראה שבאו לקלקל ויצאו מברכים.

''ידיעות אחרונות'' הגדול והאדיר בעיתוני ישראל, המאמין כי הוא מנהיג את המדינה בעשור האחרון, יצא לפני כשבוע בכותרת ראשית אדירת אותיות כי כל (כול!) ראשי מערכת הביטחון מתנגדים לתקיפה באיראן. זאת נאמר בישיבה, רבת משתפים וכיבודים, שהתקיימה שבוע קודם. אז בירור קטן שארך רק שניות ספורות העלה כי מדובר בישיבה שהתקיימה שלוש שנים קודם כאשר דגן, דיסקין ואשכנזי עוד היו בתפקיד. אני שמעתי את דברי דגן. כאשר לחצו עליו הוא הודה שאין לאפשר פצצה לאיראן. שמעתי גם מספר פעמים את אשכנזי בנושא, הוא לא הביע עמדה נגד פעולה באיראן. את דיסקין, לאחר נאומו המשיחי בכ''ס איני מחשיב כלל.

אז ראו עד כמה מוכן עיתון, שאמור להיות אחראי, לשקר ולרמות את קוראיו בכדי להטות את דעתם כנגד ראש הממשלה ושר הביטחון. הכול בכדי להמליך אוויל מסוים. יסלחו לי הקוראים כי איני מתייחס כלל לדברי יחימוביץ, מופז ולפיד. חבל על המילים וחבל על זמנכם.

''שחקן חיזוק'' חדש פרץ ביומים האחרונים למגרש המשחקים האיראניים. כבוד נשיא המדינה שמעון (''היקר'') פרס. שמעון פרס הוא איש רב זכויות בתולדות המדינה, אך הוא גם רב טעויות.
''חתרן בלתי נלאה'', ''התרגיל המסריח'', המעבר לקדימה כאשר הפסיד בבחירות לע.פרץ וכמובן העמדה הנחרצת כי הפצצת הכור האטומי בשנת 1980 בעיראק הייתה טעות. גם בראיון השבוע לערוץ 2 הוא עדיין מחזיק בדעתו זו.

טוב, לאדם שחגג 89 שנים (עד 120 מקרב-לב) ראוי לסלוח על השמעת דברים כאלה, אך מדוע עלינו להטות אוזן להבלים האחרים שהוא משמיע לנו?

הדמות המעניינת ביותר, לטעמי, גם החשובה ביותר בויכוח הגלוי והנסתר בנושא הפצצת איראן הוא הנשיא אובמה. הנשיא אובמה החל את כהונתו על תקן של משיח וקיבל ''על החשבון'' את פרס נובל לשלום. הוא שאף לשנות את פני העולם וההתחלה היא כמובן במזרח התיכון ובפרט בארץ ישראל.

לאחר שהושיט יד מלאת הבטחות למוסלמים באשר הם, סחט מראש ממשלת ישראל הסכמה למדינה פלשתינאית והכריח אותו להקפיא את הבנייה ביו''ש למספר חודשים, קיבל רק משבי רוח קרים מהמוסלמים, הערבים והפלשתינאים. משיחיות בעיניהם היא סימן לחולשה. אובמה שכח שהם אינם נוצרים אלא מוסלמים.

בחירות ''אמצע הקדנציה'' הבהירו לנשיא ולמפלגתו כי המשך שלטונם בסכנה גדולה. ''הוראת השעה'' הייתה להחזיר את המצביעים למפלגה ובראש ובראשונה את היהודים. כך החל אובמה להפוך יותר ויותר לידיד ישראל. אמנם היה לו קשה לנהל שיחה ידידותית עם נתניהו אך, ללא ספק, עזרתו הגלויה והנסתרת למדינת ישראל הייתה ועודנה רבה מאוד.

השאלה הנשאלת היא מה יהיה יחסו למדינת ישראל כאשר יבחר מחדש ולא יהיו לו ''צרכי בחירות''?
אני איני מאמין כי הנשיא אובמה יורה אי-פעם לצבאו להפציץ באיראן לשם מניעת פיתוחה של פצצה אטומית. זה אינו מתאים להשקפת עולמו כפי שבאה לידי ביטוי בהזדמנויות שונות.
אני גם מעריך כי במידה ויבחר מחדש הוא ימנע ממדינת ישראל לבצע תקיפה צבאית באיראן, ככול שהדבר בידו. לעומת זאת אם ישראל תתקוף בטרם נבחר מחדש ולפי מצבו כיום בסקרים בהם הוא זקוק לכל קול, הרי לא תיוותר ברירה בידו ובכדי לרצות את דעת הקהל בארצו ובפרט את דעת הקהל היהודית הוא יהיה חייב לתמוך צבאית ומדינית במדינת ישראל.

לכן לפי הגיוני, אם מדינת ישראל החליטה לבצע תקיפה צבאית באיראן, מוטב שזה יהיה לפני הבחירות בארה''ב ולא אחריהן.
אז על רקע הויכוח הסוער בארץ טוב עשה שר הביטחון בנאומו השבוע בכנסת שהזכיר שוב למי שכח ולמי שלא ידע ולמי שלא רוצה לדעת כי ההכרעה על מהלכי הממשלה בכלל ולגבי איראן בפרט לא תקבע על ידי קבוצות אלו ואחרות של אזרחים ולא על-ידי רכילאי תקשורת אלא על ידי אותו גורם שהעם בחר בו להנהיג את המדינה: ממשלת ישראל!








מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.