פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
ההסלמה בלתי נמנעת
שלמה גזית (שבת, 16/03/2013 שעה 4:00)


ההסלמה בלתי נמנעת

אלוף (דימ.) שלמה גזית



ממשלת ישראל החדשה פגוש מציאות ביטחונית ומדינית מסוכנת ביותר. זו מציאות שאם לא נצליח לעצרה ולשנותה – עלולה להביא אותנו אל סף תהום
כותרת העיתון של אתמול: ''פעוטה במצב אנוש מיידוי אבנים'', ובהמשך: דרמה ליד אריאל: מכונית ובה אם ושלוש בנותיה התנגשה בעוצמה במשאית שעצרה בגלל יידוי אבנים''.

זוהי כותרת היום וזו המציאות החדשה בכל מערכת הכבישים ביהודה ושומרון – יותר ויותר יידויי אבנים. זו התפרצות ספונטאנית המבטאת את התסכול הגובר בקרב ציבור הפלסטינים בגדה המערבית:
  • הנושא המדיני תקוע. אין כל סימן המצביע על סיכוי להגיע לפתרון כלשהו למציאות הקשה של הכיבוש הישראלי;
  • תנופת ההתנחלות הישראלית נמשכת. היום מדברים בישראל על יעד חדש – 1 מיליון מתיישבים ביהודה ושומרון;
  • תנועת החמאס זוכה ליותר ויותר תמיכה בקרב התושבים ובקרב הנוער חמום-המוח. דרכה – דרך הכוח והסחיטה האלימה כלפי ישראל – הניבה תוצאות. ישראל נכנעה ושחררה אסירים תמורת גלעד שליט. אסירי הפתח נותרו בכלא;

  • המהלך המדיני של אבו מאזן באו''מ עורר גל תקווה להתקדמות מדינית. מהר מאד באו האכזבה והתסכול – אין לכך כל השפעה על הנעשה בשטח על חיי היום יום.
הכול יודעים כי הדרך היחידה שתעצור את ההידרדרות היא מדינית, הסכם, תהליך ואפילו צעדים אשר יתנו לתושבים אופק חדש של תקווה. בה בעת, הכול גם יודעים כי אין סיכוי לעלות על דרך זו, ובוודאי לא באמצעות הגב' ציפי לבני אשר תנסה לנהל מו''מ מדיני במסגרת ממשלה ישראלית חדשה אשר עשתה תפנית נוספת לעבר הימין המתנחל.

אז מה צפוי לנו?

כרגיל, האצבע תופנה לעבר הרמטכ''ל. על צה''ל לנקוט בצעדים אשר ידכאו בכוח את מפגיני האבן, ואת התוצאה אנו רואים כבר היום – אבטחת הכבישים לתחבורה הישראלית מחייבת נוכחות ביטחונית נרחבת, ומניעת יידויי האבנים מחייבת מעצר הנערים הערבים, ובמצבי לחץ – כן, גם לפתוח באש. ואנו רואים – אמנם בכותרת בעמודים הפנימיים – דיווח על צעירים ערבים שנפצעו או נהרגו בתקריות אלה.

והתוצאה הבלתי נמנעת – הסלמה נוספת.

כולנו מצפים לביקור הנשיאותי בשבוע הקרוב. בה בעת כולנו גם יודעים כי ביקור חגיגי זה לא יפתור דבר ואף לא יקדם אותנו לקראת פיתרון.

כולנו יודעים גם כי הנשיא אובמה ישוב לבית הלבן ואילו אנו נצטרך להתמודד עם בעיותינו. והפעם יהיה שינוי משמעותי – הכותרות בעמוד הפנימי של העיתונות שלנו תתפוס מקום יותר ויותר נכבד בתקשורת הבינלאומית. מדי יום ביומו מונח עוד ''קש'' על גבו של גמל הדה-לגיטמציה של ישראל, מצמיח עוד יזמה להחרמת ישראל והטלת חרם על מוצריה.

המושג ''סטאטוס קוו'' מבטא מצב קיים, מצב שאיננו משתנה. המציאות המדינית של ישראל איננה של ''סטאטוס קוו'' אלא של תהליך שאיננו עוצר לרגע, תהליך ביטחוני, תהליך התיישבותי, תהליך תקשורתי ותהליך מדיני.

זו המציאות אותה מוצאים שרי הממשלה החדש, זו מציאות אותה מקבלים בירושה מממשלות קודמות, וזו מציאות שאם לא נצליח לעצור ולשנות – תביא אותנו אל סף התהום.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  סכסוך בלתי נמנע ובלתי פתיר  (בצלאל פאר)
  אני זוכר כשאמרנו לכם שצריכים לברוח מלבנון וצחקתם  (אדוארדס) (2 תגובות בפתיל)
  פלסטין , איסלם, שלום  (יוסף אליעז) (62 תגובות בפתיל)
  עדיין אין עם פלסטיני  (יוסף אליעז) (16 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי