פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_7285

''פיוס ישראלי-טורקי...''
חדשות / המערכת (שבת, 23/03/2013 שעה 7:00)


''פיוס ישראלי-טורקי...''



הישג ראשון לביקור אובמה בישראל, רגע לפני עזיבתו: פיוס דרמטי בין ישראל לטורקיה אחרי כמעט שלוש שנים של איבה. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (ו') עם ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן והתנצל על התוצאות מתקרית המשט לעזה במאי 2010, שבה נהרגו תשעה טורקים מאש חיילי צה''ל. לפי לשכת נתניהו, השניים הגיעו להסכמה על חידוש היחסים התקינים בין המדינות והפסקת ההליכים המשפטיים נגד חיילי צה''ל ומפקדיו. בסוגיית הפיצויים שדרשה טורקיה סוכם כי ישראל תעביר כסף לקרן הומניטרית.







http://www.faz.co.il/thread?rep=170185
מהלך מבורך מאד!
דוד סיון (שבת, 23/03/2013 שעה 7:47)


http://www.faz.co.il/thread?rep=170189
ההצעה היא אותה הצעה שארדואן סרב לקבלה לפני 3 שנים
בצלאל פאר (שבת, 23/03/2013 שעה 15:01)

בינתיים מצבו הבינ''ל של ארדואן התדרדר במקביל להתדרדרות המצב במזרח התיכון. הקשר עם ארה''ב חשוב לתורכיה וגם להיפך,. הקולות מבית, כולל ממפלגתו, דחקו בו להתפייס. הגישושים לא פסקו בשלוש השנים האחרונות. בחודשים האחרונים, בעיקר מאז הפיגוע בבולגריה, ארה''ב דחקה יותר ויותר בארדואן לקבל את הצעת הפשרה. קרוב לודאי לאחר פליטת פיו בעניין הציונות = גזענות הוא עורר את חמת כמה מדינות אירופאיות וארה''ב, והוא נרתע, הוציא תיקון/התנצלות, ועכשיו השלים את הפיוס הפורמלי.

שינוי של ממש לא צפוי שכן הקשרים העסקיים בין ישראל לא תורכיה לא נפגעו. הסחר ההדדי דווקא הורחב בשלוש השנים האחרונות. ישראל מכרה לתורכיה גם מעט נשק, כאשר את חלקו היא סירבה למכור לה (ועכשיו כנראה שהיא תמכור). אפשר לבקר בתורכיה, העם ברחוב די אוהד לישראל, להוציא כמה ביריוני דת קיצוניים.


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.