פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
למ''ס: סמנים להרעה במצב הכלכלי
חדשות / המערכת (יום ראשון, 24/03/2013 שעה 20:00)


למ''ס: סמנים להרעה במצב הכלכלי



האינדיקטורים הכלכליים בדצמבר 2012 - פברואר 2013 מצביעים על ירידה ביבוא מוצרי השקעה, במספר לינות התיירים במלונות תיירות. ביבוא הסחורות, ביצוא הסחורות, ביצוא התעשייתי, במדד הייצור התעשייתי ובמדד הפדיון לכל ענפי המשק. לעומת זאת, עלה מדד המכירות ברשתות שיווק, מדד הפדיון במסחר הקמעוני וסך כל הרכישות בכרטיסי אשראי.
אחוז הבלתי מועסקים מתוך כוח העבודה, על פי נתונים מנוכי עונתיות עלה ל-‏6.7% בחודש פברואר 2013, לאחר שהגיע ל-‏6.5% בינואר 2013.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


בסך הכלח מצבנו הכלכלי טוב
בצלאל פאר (יום שלישי, 26/03/2013 שעה 11:09) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ירידת היקפי היצוא והתיירות מוסברת בהיחלשות השוק הבינ''ל, האירופאי בעיקר, שהוא הקונה הגדול ביותר של מוצרים ישראלים.

המצב הכלכלי הפנימי סביר לאור הבעיות הכלכליות העולמיות.עליית היקפי הסחר בשוק המקומי מצביעות על יכולות קנייה של מעמד הביניים (ובודאי הגבוה). לגבי אחוז המועסקים, ישנה בעיה אמיתית בישראל לאור המציאות שכבר ציינתי אותה בעבר, שישנם בעלי עסקים קטנים רבים כמו אינסטלטורים, קבלני שיפוצים וצביעה, מסגרים, חשמלאים, מכונאי רכב וכו', שלא רושמים את פעילויותיהם כדין. חלקם אף הצהירו על עצמם כמובטלים וזוכים לסיוע המדינה. לכן גם אם אפשרי שמספר מובטלי האמת עלה, הרי שהמספר הכללי גבוה ממספרם האמיתי.
_new_ הוספת תגובה



בסך הכל מצבנו הכלכלי טוב
בצלאל פאר (יום שני, 01/04/2013 שעה 10:57)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''האוכלוסיה הערבית מוסלמית בישראל אינה ענייה מיתר האוכלוסיה במדינה. יש מי שמטפחים את שקר ההפלייה לרעה מטעמים פוליטיים ועלינו לחשוף את פרצופם ולחסום את שיקרם.
''עלינו להבהיר מלכתחילה שטענות על קיפוח (מדומה) ומצב הכלכלי (לכאורה קשה) אינן הסיבות העיקריות לתופעת העבריינות בקרב ערביי-ישראל. על-מנת להעניק תוקף נוסף לאמירה זו, להלן נתונים אחדים שיבהירו את התמונה הכללית עוד יותר: ב-‏2008 קיבלו התושבים הערבים בישראל מענקי-סיוע פי שלושה (3) מגודלם היחסי באוכלוסייה. יתרה מזאת, באותה שנה היה שיעור גביית המסים של הרשויות המקומיות נמוך פי ארבעה (4) בהשוואה לגביית המסים ברשויות היהודיות''.''

''למרות ההשקעות הרבות ובניגוד לכול התחזיות, אחוז הפשיעה בקרב ערביי-ישראל עלה ב-‏2009 בהשוואה לשנת 2008. לעומת זאת, אחוז הפשיעה בקרב הציבור היהודי ירד מעט בהשוואה לשנת 2008. ובכן, באיזה שיעור עלתה רמת הפשיעה בקרב הציבור הערבי בישראל?''

לפי ד''ר יוחאי סלע http://www.mideast.co.il/p-2_a-360/ .

זה מחזיר אותי שוב לטענה שחלק נכבד מאלה המכונים אצלנו ''מובטלים'' ומקבלים סיוע כלכלי מהמדינה, הם בעצם מנועי רכישת כסף לעצמם שעובדים מחוץ לכלכלה הרישמית של ישראל. הם אלה אותם 'מאכערים' שמספקים שירותי קניה, סיוע, תיקון, הובלה וכו' בלי לחתום על שטר קניה, תוך הבטחה ללקוח שבכך הם מוזילים את המחיר גם לעצמם. חלק גדול יחסי של אותם ''מאכערים'' נמצא במגזר הערבי. אותו ''כסף שחור'' שעובר מיד ליד בלי להקציב את חלקו במס, היא גנבה גדולה שמוערכת במיליארדי שקלים לשנה. אילו רק המדינה היתה יכולה לאסוף חלק מאותם כספים היא לא היתה נמצאת היום בגרעון של 39 מיליארד שקלים.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי