פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
ברק אובמה – כוכב עליון
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום חמישי, 28/03/2013 שעה 7:00)


ברק אובמה – כוכב עליון

גדעון ספירו



ביומיים וחצי בהם ביקר נשיא ארה''ב ברק אובמה בישראל, המדינה הייתה נתונה להשפעת סם בשם אובמאניה. הנשיא כיכב בכל כלי התקשורת, כל צעד סוקר בשידור ישיר. המוניטין של הנשיא היה של אדם קר ומנוכר לישראל. אם ביקור הנשיא נועד לשפר את יחסי הציבור שלו בקרב העם בישראל, הוא הצליח מעל ומעבר, כפי שתמצת זאת אחד העיתונאים הישראלים, ''הוא הגיע חוסיין ועזב ברק''. מתקפת האהבה של אובמה טלטלה את ישראל. האיש הוא רב קסם, חיוך כובש, נואם מזהיר, חוש הומור במקום בו הדבר מתבקש. הוא הרעיף על ישראל דברי שבח וקילוסין במינון קשה לעיכול. אם לשפוט את ישראל לפי נאומי אובמה בביקור, מדובר ביפהפייה שלא הייתה מודעת ליופייה.
אם מטרת הביקור הייתה להניע מהלך מדיני שיניב הסכם שלום עם הפלסטינים, אזי אני הרבה יותר סקפטי. ממשלת ישראל בהרכבה הנוכחי לא בשלה לשלום.

נקודת השיא בביקורו של אובמה הייתה הופעתו בפני מאות סטודנטים בבנייני האומה בירושלים, שנבחרו בקפידה על ידי שגרירות ארה''ב בישראל. מי שכתב את הנאום מכיר היטב את הסצינה הישראלית, וגם יודע עברית, שהרי אובמה לא צופה בטלוויזיה הישראלית, ותכנית הבידור ''ארץ נהדרת''– יש מי שמשדרגים אותה לתוכנית סאטירית - בוודאי לא מוכרת לו. אם הזכיר אותה בנאומו, ועוד בשמה העברי, סימן הוא שכותב הנאום הוא אמריקאי ששהה או שוהה בישראל (למשל אחד בשם דן שפירו) או ישראלי שהיגר לארה''ב אבל שומר על קשר עם ישראל.

חלקו הראשון של הנאום היה שיר הלל לישראל ולקשר ההיסטורי של היהודים לארץ ישראל. גם צוות תועמלנים המורכב מנציגי משרד החוץ, ההסתדרות הציונית והסוכנות היהודית לא היה מייצר מוצר כה משובח. אובמה הלך הכי רחוק שמנהיג מעצמה עולמית הלך אי פעם בהגנה על ישראל. דומה שאפילו ח''כ פייגלין מהליכוד (''היטלר גאון צבאי... הנהיג משטר מופת'' – פייגלין בראיון להארץ) הביע קורת רוח. אובמה הרחיק עד ספר יהושע, הגם שידע שזהו ספר המהלל ג'נוסייד. הוא אימץ את המונח מדינה ''יהודית דמוקרטית'', שעה שבוודאי ברור לו, כמי שעומד בראש מדינת כל אזרחיה, שמדובר באוקסימורון. בחלק הזה של הנאום זזתי בחוסר נחת בכיסאי. איזו ישראל הוא מציג? מזויפת להחריד. אין גזענות, אין מלחמות מיותרות, אין כיבוש, ולעומת זאת יש הבנה והסכמה לגחמותיה של ממשלת ישראל. מה לא עושים כד לרצות את הימין.

ואז בא החלק השני של הנאום שבו דיבר אובמה בגנות הכיבוש וההתנחלויות, בזכותם של הפלסטינים להגדרה עצמית ולצדק, מתח ביקורת על כך שאלימות מתנחלים כלפי פלסטינים נותרת ללא ענישה, גינה את המציאות לפיה ילדה פלסטינית אינה יכולה לגדול במדינה שלה והיא נאלצת לראות כיצד הוריה מטורטרים ומפוקחים מדי יום בכל תנועותיהם על ידי צבא כיבוש, שפלסטינים לא יכולים לעבד את אדמותיהם וסטודנטים אינם נהנים מחופש תנועה. אין אפשרות לשלב דמוקרטיה עם ארץ ישראל השלמה קבע אובמה, עיקרון עליו חוזרים מתנגדי הכיבוש מזה עשרות שנים. ברוך הבא בצל קורתנו, הנשיא אובמה. ולאחר ששרטט את הקווים העקרוניים להסכם ישראלי פלסטיני הפליג אובמה בחשיבותו של השלום, שהוא בעצם הביטחון הטוב ביותר לשני העמים. בקטע הזה איבד אובמה את הפייגלינים למיניהם.

עתה הבנתי את החלק הראשון של הנאום. מחבר הנאום התגלה כ''ממזר'' במובן החיובי של המלה. החלק הראשון נועד לרכך כל התנגדות. תפקידו היה לעסות את האגו הלאומי-לאומני כדי להכין את השומעים למסר העיקרי שמתמצה בשתי מילים: צאו מהשטחים (או השטוחים כפי שכינה אותם הרב אליעזר שך זצ''ל, מנהיג היהדות הליטאית).

נאומו של אובמה כלל שלוש מלים בעברית ''אתם לא לבד'' וזכה למחיאות כפיים סוערות. האמת היא שישראל מעולם לא הייתה לבד, תמיד הייתה מעצמה שסייעה ותמכה. אולם מאחורי שלוש המלים מסתתרת אזהרה: אם תמשיכו כך, תהיו בסוף לבד, וגם אמריקה לא תעזור.

בטרם הספיק מטוסו של אובמה לנחות בירדן, התמלאו אולפני הטלוויזיה והרדיו במתנחלים ותומכיהם בניסיון לגמד את הביקור, לשפוך מים קרים על הנאום כ''שמאלני עוכר ישראל''. המתנחל טרוריסט חגי סגל, שמשדר לבושתנו מערוץ הכנסת וכותב טור בעיתון הנפוץ במדינה, כתב כי תוכנית אובמה היא אסון ולא תמומש. האירוניה היא שהמימון והחימוש הנדיבים מארה''ב מאפשרים לישראל לבנות התנחלויות ולסגל ללגלג על הידיד.
כאשר אובמה יבין כי גם מתקפת האהבה לא מסיטה את ישראל ממסלול הסרבנות לשלום, יתחיל להרהר האם ההשקעה של מיליארדים בישראל היא בור ללא תחתית וישקול מה טעם לממן מדינה שאתה חולק על מדיניותה.


המתנצל

בטרם עזיבתו את ישראל התבודדו הנשיא אובמה וראש הממשלה נתניהו באוהל בנמל התעופה בן גוריון. אובמה הרים טלפון לראש ממשלת טורקיה ארדואן, הגיש את השפופרת לנתניהו ואמר לו, תתנצל. וכך היה. ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו התנצל בפני ראש ממשלת טורקיה על הרג תשעה אזרחים טורקים שעה שחיילי חיל הים השתלטו על האונייה מאווי מרמרה.

כל פישעם היה התנגדות לסגר על עזה. שלוש שנים של סרבנות ישראלית להתנצל, הסתיימו (כמעט) כפי שארדואן דרש: התנצלות, פיצויים למשפחות השכולות וסיום המצור על עזה. הדרישה האחרונה טרם מומשה. המצור אמנם הוקל אבל לא בוטל. מה אנו למדים? שמה שאפשר היה לעשות מיד אחרי התקרית מבלי לדרדר את היחסים, הוחמץ מטעמי כבוד לאומי מפוקפק, ונעשה כעבור שלוש שנים בכפייה.

הסרבנות הישראלית פקחה לארדואן את העיניים ובכנס בינלאומי בוינה השווה את הציונות לפשיזם וגזענות. ואכן זה היום פרצופה המכוער של הציונות. הגדרותיו הנכונות של ארדואן לא מסירות את הכתמים ממשטרו האיסלמיסטי.

ויש עוד מישהי שראוי שממשלת ישראל תתנצל בפניה, ח''כ חנין זועבי שהייתה על הספינה והפכה ליעד של שנאה והכפשה – מחבלת קראו לה. היום ברור כי לא היא ולא הנוסעים על האונייה היו מחבלים אלא אנשי הצבא הישראלי שתכננו וביצעו את ההתקפה על כלי שיט אזרחי לא חמוש.


השנה ה-‏46 לכיבוש

זו השנה ה-‏46 שישראל היהודית והלא דמוקרטית חוגגת את חג החירות תוך שלילת חירותו של העם הפלסטיני. כמחאה נגד הכיבוש וסולידריות עם הנוער הפלסטיני המתעמת עם חיילי צבא הדיכוי לישראל (צה''ל) אני משליך אבנים דיגיטליות לעבר מספר גופים שמהווים את ראש הנחש של מפלצת הכיבוש והדיכוי: אבן לממשלת ישראל, אבן למטכ''ל, אבן לבית המשפט העליון, אבן לרבני השטחים הכבושים, אבן למנהל האזרחי בשטחים הכבושים, אבן לבתי המשפט הצבאיים, אבן לראשי ההתנחלויות, אבן למטה הכללי של המשטרה, אבן לצמרת השב''כ, אבן לצמרת המוסד ואבן לטייקונים ששדדו את הציבור בשיטת התספורת. זהו, נגמרו לי האבנים. רשימת יעדים נוספת תתפרסם בקרוב.


חזירות עם רוטב גזעני

חמישה גברים שוביניסטים החליטו לתת לעם ישראל שי לחג החירות והחזירו את העבדות.
חמשת הגברים הם שופטי בית המשפט העליון, הנשיא אשר גרוניס, אליקים רובינשטיין, חנן מלצר, סלים ג'ובראן ויורם דנציגר שדחו את עתירתה של יולנדה גלוטן, עובדת סיעודית מהפיליפינים, שדרשה לקבל תשלום עבור שעות נוספות לפי חוק שעות עבודה מנוחה. הם החליטו כי החוק אינו חל על עובדות סיעוד זרות. הזהו בג''ץ? (בית דין גבוה לצדק). זהו צדק של קניבלים. זו החלטה שמשלבת קפיטליזם חזירי עם גזענות נגד זרים, במקרה זה זרות. גיבורים על חלשים שופטינו. רישמו נא לפניכם: לפי בית המשפט העליון מותר להעביד מהגרות עבודה (המהוות 80 אחוזים מעובדי הסיעוד) 24 שעות ביממה שבעה ימים בשבוע, בשכר מינימום ולעתים אף פחות, רק משום שאינן יהודיות על פי חוק השבות. החזירות ברורה, והגזענות כפולה – גם נגד נשים וגם נגד זרים.
וגם זה קשור לכיבוש. העסקת עובדים בתנאי עבדות הפכה לתופעה לאחר הכיבוש כאשר פלסטינים מהשטחים הכבושים, כולל ילדים, הועסקו בעבודות הקשות ביותר בשכר זעום וללא תנאים סוציאליים.

כיהודי יליד גרמניה אינני יכול שלא לחשוב על תופעת עובדי הכפייה במלחמת העולם השנייה. אני כבר שומע את צרחות הצבועים ''איך אתה יכול להשוות'' ואני משיב, לא רק יכול אלא חייב, אם אני רוצה להפיק לקחים הומניסטיים מתקופת השואה.
כמובן, הנסיבות לא זהות, אבל יש קווי השקה מפחידים.

היכן אתה רואה קווי השקה? יתריסו נגדי, ואשיב: קו השקה ראשון: הכפייה. עובדות הסיעוד הן עובדות כפייה. הן אינן רשאיות להחליף מעסיק. משרד הפנים מפחיד אותנו שוב ושוב בשידורי אזהרה על העונש הצפוי לנו אם נעסיק מהגר/ת עבודה, גם אם יש לו/ה רישיון, משום שהרישיון כובל אותו/ה למעסיק אחד ואין לו/ה זכות להחליפו, גם אם המעסיק מתאנה לעובד/ת.
קו השקה שני: שעות עבודה מסביב לשעון ללא תנאים סוציאליים.
קו השקה שלישי: עובדות ועובדי הכפייה אינם שייכים לעם הרוב.
אינני רוצה לחכות עד שתשתלט דיקטטורה פשיסטית על ישראל שתעביד עובדי כפייה בתעשייה הצבאית.

חזרה לבית המשפט העליון: האם ההחלטה שהתקבלה הייתה היחידה האפשרית? בוודאי שלא. מדובר בהרכב מורחב של תשעה שופטים ובהן שלוש שופטות, המשנה לנשיא מרים נאור, עדנה ארבל ואסתר חיות. כל השלוש הגיעו למסקנות אחרות. סוגיה זו הוכרעה על פי השתייכות מגדרית והשופטות ניצבו הפעם בצד היותר נאור.
אם הזכרתי קודם קווי השקה, הנה קו הפרדה עבה: עובדי כפייה במלחמת העולם השנייה לא יכלו לפנות לבית משפט ולבקש את הגנתו. יש לנו עוד לאן להידרדר.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אפשר להוותך לשמעון פרס בחתרנותך הבלתי נלאית .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 28/03/2013 שעה 9:47) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכל מאמר שלך יש שילוב של פרשנות מוטעית , הטיה של דברים ועיוותם וגם שקרים ישירים .
ושוב לא איכזבת . בגלל כתיבת שקרים היית שקרן ונישארת שקרן .
אז מה היה לנו ?

ביקור אובמה .
אובמה אהוב על הישראלים כמו שמעון פרס באסיפת הבחירות המפורסמת שלו בבית שמש .
אובמה להבדיל מפרס לא זכה להנפות של אצבע משולשת בגלל הסלקציה של שגרירות ארה''ב .
סלקציות הם נשמת אפו של המשטר הנאצי .
ההתמוגגות של עיתונים ועיתונאים מאובמה היא של חברי כנופיות השמאלנים ושל עיתונאים בתשלום .
תמורת שכר נאה גם אני מוכן לשבח רעל עכברים .
נאומו השמאלצי של אובמה לפני קהל של צעירים תומכי מרצ ריגש רק אותם ואת בני מינים .
לידיעתך – אנחנו נשתדל לא לצאת מהשטחים . ובענין הזה אובמה נכשל .
ארה''ב מממנת את תעשית הנשק האמריקאית על ידי תשלום עבור נשק המיועד לישראל .
זה לא נעשה מתוך ''אהבה'' . זה נעשה כי זה נחוץ לארצות הברית .
זה עלה למשלם המיסים באמריקה בערך 200 מיליארד דולר בערכים של היום .
להשוואה – חיל המשלוח לעירק עלה לאזרח האמריקאי 800 מיליארד דולר .
זה רחוק מאד מ''בור ללא תחתית'' ועם תוצאות מצויינות לאמריקה .
=====================================
טורקיה והמרמרה .
אובמה הצליח להכריח את נתניהו להתנצל לפני הטורקים . אובמה ייגלה כי את מה שקיווה
להפיק מההתנצלות הזו הוא לא יפיק . הוא גם ייגלה כמה הוא עקר ביחסיו עם נתניהו .
עוד לפני שחיל-הים הישראלי נחת על סיפון המרמרה , כתבתי , גם כאן , שניתן לעצור את
האוניה על יד כריכת חבל על המדחף שלה . אבל ברק האידיוט ומפקד חיל הים היותר אידיוט
החליטו לנחות על הסיפון . זה היה מעשה חוקי .
''כל פישעם'' של הטורקים לפרוץ את המצור על עזה ? כל פישעו של יגאל אמיר הוא שירה ברבין .
לארדואן לא נפתחו העינים לאחרונה . הנבל הגרוזיני הזה הוא אנטישמי מלידה ומבטן .
הוא ייזם את הסיכסוך עם ישראל עוד לפני שהעליב את פרס בדאבוס .
בהיותו יליד מזל דגים אני צופה לו סיום כמו לרבין או שרון וכמו דרעי המפרפר כרגע מחוץ למים .
וזועבי ? היא תנבח ככלב ושיירת הציונות תמשיך בדרכה .
======================================
עבדים היינו לפרעה במצרים .
יש לשלם לכל עובד או עובדת שכר תמורת כל עבודתם .

עובדים סיעודיים לקשישים , נכים ותשושים נשכרים כדי להיות זמינים 24/7 .
לזה הם נחוצים ומי שלא רוצה לא חייב לעבוד בזה .
זו לא כפיה אלא עיסקה לה מסכימים מי שנשכרו לכך .
הזכרת אפשרות של משטר פשיסטי המעסיק זרים בכפיה בתעשיות הצבאיות
הן עוד פלט נאצי ממוחך הקודח .

חבר הכנסת אילן גילון אמר פעם בנוכחותי ''אי אפשר ליישר עץ בוגר שצמח עקום''
וזו אמירה התקפה לגביך .
_new_ הוספת תגובה



השמאלנים מחפשים כוכב עליון תורן נוסף
בצלאל פאר (יום ראשון, 31/03/2013 שעה 18:55) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המדינה ל א הייתה נתונה להשפעת סם בשם אובמאניה. אולי כמה אזרחי שמאל ומרכז שוטים. מה שכן, לאחר שאובמה דיבר יפה על הציונות וישראל, הציבור מחכה לראות כיצד אובמה מתרגם את זה למהלכים פוליטיים רציונליים. ספירו מתבקש לא להחליף הכנסת אורחים עם הסכמה לכל דבריו של אובמה.

מי שכתב לו את הנאום לא היה דן שפירו אלא כותב הנאומים הצעיר של הבית הלבן ג'ון פאבראו שכותב גם תסריטים להוליווד. יתכן ששילוב מילים עבריות נעשה בהמלצת השגריר או דובר עברית אחר בבית הלבן. כותב הנאומים של הנשיא מקבל את עיקרי הדברים שהנשיא רוצה לומר ואז הוא כותב את הנאום שעובר ביקורת ותיקונים של יועצים ושל הנשיא עצמו. אח''כ הטכנאים מכניסים את הנאום למחסנית הטלה-פרומטר, שאותה קורא אובמה כשחקן קולנוע ולא כמדינאי.

ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית ולא אוקסימורון של המורון (לפחות בעברית זה 'מורה קטן'). יהודית כמו שמדינת פלסטין העתידית , אם תקום, תהיה פלסטינית. אז למה ספירו דורש מדינה פלסטינית ומתנגד למדינה יהודית? מהי עזות המצח והמוסר המושחת הזה?! מספיק כבר עם המשקפיים לעיוורים בשם ''מדינת כל אזרחיה''. איזו מדינה בעולם מוגדרת קודם כל כ''מדינת כל אזרחיה''? הרי שברור שכל אזרח במדינה הוא אזרח המדינה. אבל מבחינה לאומית ישראל היא מדינתו של העם היהודי, כמו שאבנרי מתעקש שפלסטין תהיה מדינת ה''עם הפלסטיני''. למה הפלסטינים כן והיהודים לא !!!!???!!!! אז ספירו יכול לזוז במקומו כזוז בורג חלוד בחורו. לפחות הרעש די זניח !!!!

אובמה דיקלם את עמדת ארה''ב השיגרתית בעניין הפלסטיני. הכוונה, שאין לארה''ב מה להתעסק ממש בסוגיה. לכל היותר שר החוץ קארי יתן לעצמו מקדמה של שנה לבדוק היתכנות. במידה והפלסטינים ימשיכו בסירובם, אובמה יתעלם מהסכסוך הזה. עכשיו סוריה היא בעיה לוהטת, איראן לוהטת אחריה ואובמה כנראה החליט שהוא הולך לטפל בשתי הבעיות האלה, ולהזניח מעט את הפלסטינים שמזניחים את עצמם. ''החלק השני'' של הנאום ביטא את זה יפה מאוד. אבל אם ספירו מתנחם בזה שאובמה הבטיח לו שיפעל כדי שישראל תצא מהשטחים, אז שישגה באשליותיו. לשמחתו הוא צבר המון שנות אשליות.

הסיוע הצבאי של ארה''ב לישראל פועל לטובת שני הצדדים. ארה''ב נהנית מקשרים הדוקים עם ישראל שמניבים לה הרבה מידע, טכנולוגיה ופיתוחים ישראליים שהם תרומה נקיה לביטחון הלאומי האמריקאי ובמחיר מציאה. ארה''ב יודעת זאת ולכן הסיוע הצבאי לישראל נשאר כמות שהוא. לפעמים נדמה שיוצר מאשר העגל ישראל רוצה לינוק, הפרה אמריקה רוצה להניק. אז ספירו, יש לי הצעה בשבילך, למה שלא תכתוב על דברים שאתה מבין בהם, לשם שינוי?
_new_ הוספת תגובה



מגן מתנחלי המרמרה
בצלאל פאר (יום ראשון, 31/03/2013 שעה 18:57) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספירו מסלף את האמת. כל פשעם של מפליגי מרמרה היה שהם הפרו חוק בינ''ל, ניסו לשבור סגר ימי ישראלי חוקי על עזה ופתחו באלימות על חיילי צה''ל שלא היו חמושים (ברוב תמימותם). במצב כזה הרוסים והסינים היו פשוט מטביעים את הספינה על כל יושביה באמצעות טיל גדול וחינוכי. ישראל לא היתה צריכה להתנצל, אלא שכנראה נתניהו בהין שעדיך לגמור עם המצב הלא נורמלי הזה ולת לארגואן מדרגות לרדת מהשיגעון אליו טיפס. מסתבר שארדואן משודע משוגע לא קטן, והוא החליט להרשים את אזרחיו ולהראות להם כי הוא ''גבר''. אני בטוח שזה בניגוד לדעתה של אישתו חובשת כיסוי פנים שחור.

בטרם עזיבתו את ישראל התבודדו הנשיא אובמה וראש הממשלה נתניהו באוהל בנמל התעופה בן גוריון. אובמה הרים טלפון לראש ממשלת טורקיה ארדואן, הגיש את השפופרת לנתניהו ואמר לו, תתנצל. וכך היה. ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו התנצל בפני ראש ממשלת טורקיה על הרג תשעה אזרחים טורקים שעה שחיילי חיל הים השתלטו על האונייה מאווי מרמרה.
ישראל לא קבעה את אופי המצור על עזה לפי הגחמות של ארדואן ואין ספק שלא תפסיק את הסגר עליה בגלל ארדואן. אם יש מישהו שחושב שארדואן מצליח לשטות ולסייע לחמאסניקים אז שיבושם לו. אם כך אז למה אתם מתרגזים ותוקפים לנו את הביבי?

עמדותיו של גדעון ספירו מאופיינות באהדתו לדיקטטורים מוסלמים מגדלי שפם וזה אומר דרשהו !!!!
_new_ הוספת תגובה



השנה ה-‏64 לכיבוש
בצלאל פאר (יום ראשון, 31/03/2013 שעה 19:00) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו השנה ה-‏64 לכיבוש, לפי מילון ערב, שאינו דומה למילון 46 שנות כיבוש של ספירו (האם ספירו מודע לזה?). הציונים באו ולקחו לערבים את המדינה שהיתה שלהם כבר אלפי שנים. אז מה אתה בא לבכות לנו על 46 שנים בהם ישראל פרחה והתחזקה למרות הכיבוש ומדינות ערב נהרסו וקטלו את עצמן דבר שהיה קורה גם אם לא היה כיבוש? כנראה שיש משהו חיובי בכיבוש הזה. בעיקר כשנגמרו לך האבנים המקושקשות. מעניין מהיכן תיקח אבנים חדשות לרשימה הבאה? אני בטוח שהערבים יספקו לך חומר שתשמח להסניף.
_new_ הוספת תגובה



גזענות עם רוטב חזירי
בצלאל פאר (יום ראשון, 31/03/2013 שעה 19:06) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אכן זה קשור לכיבוש, רק בגלל שאין לזה קשר בכלל. אבל למה לא לדחוף עוד משפט חסר משמעות וטעם ובלבד שתחזור שוב על מנטרת הכיבוש.

יאללה, הסנפה שוב!

מעניין שספירו לא אמר דבר על השואה, במשך עשרות שנים קשות, כאשר מנהיגים פלסטינים חזרו וקראו ועדיין קוראים להשמדת הציונים וישראל. היש משהו קרוב יותר לשואה מהכלימה הזאת?
העיקר שספירו דוחף ככל יכולתו שוב ושוב את השואה כמוצר שיווקי, ארוז ומקושט לעוד מסע פירסומי זול וגזעני, לכל חור, ועדיין להרגיש כמי שלא בא על סיפוקו.

לרגע כבר רציתי לכתוב שספירו צודק בכל העניין של העובדת הזרה, אבל לקראת סיום האמירה שלו הוא הוציא דגל שחור. דגל שמזכיר לנו שאסור לנו להאמין לדבריו, בטח לא לדיברי הקילוסין נוסח אובמה בפתיחת דבריו. אז למרות שגם לי לא ברור למה לעובדת זרה חוקית לא מגיעים התנאים הסוציאליים הבסיסיים, אציב כמה שאלות אל מול הקנטרנות האידיאולוגית של ספירו:
* ראשית היא לא עובדת בכפייה. היא יכולה לאסוף את הונה הקטן ולחזור הביתה לפיליפינים או לצאת לגרמניה, שם כידוע לספירו אין יותר מחנות עבודה וכל עובדת זרה מרגישה בטוחה בתנאי העבודה ובתנאי שכרה, כאילו.
* שנית, אין הן רשאיות להחליף מעסיק ללא אישור חברת ההעסקה שלה, שהרי ידוע שעובדות זרות רבות נוטשות את המטופלים שלהן מיד לאחר תחילת עבודתן ואז יוצאות לעבוד במשרות שלא מורשות להן, לאו דווקא בזנות. כל מדינה דורשת שקיפות בהעסקת עובדים זרים, והאכיפה בעניין קשוחה.
* שלישית, ברור שעבודות הכפייה לא שייכות לרוב. וכי רוצה ספירו לשמש כעובד כפייה כדי לייצר רוב של עובדי כפייה רק משום שלא תהיה לו תואנת שווא לומר שהפיליפיניות של היום הם היהודים של שנות ה-‏40 שהושמדו בתוכנית השמדה שתקתקה כשעון גרמני?
* רביעית, הפשיסטים היהודים לעולם לא יעסיקו עובדים זרים בתעשיה הצבאית כי הפשיסטים האלה רוצים לשמור על סודיות התוצרים שלהם. לדעתי תהיה זו גזענות חריפה יותר אם נעשית את הפיליפניות בעבודת כפייה במפעלים הצבאיים הפשיסטיים.

צריך להניח לעשירונים העליונים שמוצאם בד''כ מאחת התנועות הסוציאליסטיות הזכורות לרע להמשיך ולדכא את הפיליפיניות למען התנועה. סוציאליזם הולך טוב עם פשיזם.

חזרה לבית המשפט העליון: אם ספירו מודה שהחלטת העליון היתה לפי חלוקה מגדרית, אז למה הוא נלהב להכניס לתוכה את הגזענות ולפלחה לפלחים ולמצוץ את דמה?
למה? כי התעמולה הפוליטית הזחוחה והשפלה משרתת את האינטרסים הצרים שלו. חלילה לספירו לכתוב בשבח ישראל או בגנות הפלסטינים כי באחת מכחול חייו יישמד והוא לא יקבל יותר שלמונים על הפצת כתבותיו במחנות ההשמדה הוירטואלים-אינטרנטיים של שונאי ישראל ברחבי העולם.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי