פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_7337

שיפור במצב התקציבי ביוון ובארצות הברית
חדשות / המערכת (יום ראשון, 12/05/2013 שעה 7:00)


שיפור במצב התקציבי ביוון ובארצות הברית



דוחות שהתפרסמו והתייחסו לרבעון הראשון של השנה הצביעו על שיפור דרמטי ברמת הגרעון התקציבי ביוון, כולל עלייה ניכרת בהכנסות המדינה ממיסים (יוון: הגירעון בתקציב ברבעון 1 - רק עשירית מהיעד).

גם בארה''ב חלה עליה דרמטית בהכנסות ממיסים והגירעון התקציבי היה כנראה הנמוך ביותר בשנים האחרונות כלכלת ארה''ב משתפרת כלכלת ארה''ב משתפרת (כלכלת ארה''ב משתפרת...). לפי הערכות באפריל נוצר עודף תקציבי גדול יותר מאשר באפריל 2012. בין הסיבות נזכיר גידול ניכר במקומות עבודה חדשים (Monthly Budget Review for April 2013). העובדות האלה מעמידות את השאלות בקשר לצמיחת החוב הציבורי ו-או לגבי הצורך בהזרמת כספים למשק האמריקאי באור אחר.







http://www.faz.co.il/thread?rep=170560
כמה הערות
דוד סיון (יום ראשון, 12/05/2013 שעה 10:17)

א. הידיעה על יוון מתייחסת לרבעון אחד בלבד. מצד שני לפי מידע שקיים ברשת באנגלית מסתבר שהמספרים שונים. במקרה אחד מדובר על גירעון רבעוני של 330 מיליון אירו בהשוואה ל 1.7 מיליארד אירו בשנה שעברה (http://www.xe.com/news/2013/05/10/3345793.htm?c=1&am...). בידיעה אחרת מדובר על גירעון רבעוני של 1.35 מיליארד אירו (http://www.amna.gr/english/articleview.php?id=2905).

יתכן שההבדל נובע מכך שבידיעה השניה לקחו בחשבון רשויות מקומיות או אזוריות ובראשונה לא.

לגבי ארה''ב אין בעיה עם הנתונים המספריים. ראשית הגרעון התקציבי הוא אכן בירידה משמעותית מאד. אבל קצב הגידול במקומות עבודה חדשים קטן מקצב הגידול הנחוץ לקלוט מצטרפים חדשים (מתבגרים) או להקטין את מספר אלה שכבר התייאשו מלמצוא עבודה. גם הצמיחה הכלכלית חלשה יחסית לעבר הקרוב.

יחד עם זאת אין כבר מצב שמספר מקומות העבודה יורד...

ההזרמות של הבנק המרכזי הן שמנעו בשנתיים האחרונות את נזקי הצנע. הן כנראה ימשכו עד ששיעור האבטלה ירד באופן משמעותי מרמתו כעת (7.6%), או שקצב הצמיחה יתגבר.


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.