פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_7351

המוסלמים, סוריה, עמנואל וא'
הלבן שבעיניים / ע. צופיה (יום שני, 27/05/2013 שעה 8:00)


המוסלמים, סוריה, עמנואל וא'

פסח רויטמן



לאן נעלם עמנואל רוזן?

לפני כחודשיים ובמשך למעלה מחודש סערה הארץ מה''גילויים'' האנונימיים על ההטרדות המיניות של עיתונאי הצמרת עמנואל רוזן בעיקר לנשות תקשורת מתחילות.
האות ניתן ביום בהיר אחד על ידי עיתון ''הארץ'' ובדיוק כמו פקודת ''הקשב'' צבאית כל התקשורת למיניה וסוגיה נעמדה דום והחלה ל''טפל'' תקשורתית במעשיו העלומים של העיתונאי.

בראש, כמקובל בתקשורתנו צעדו ''הברקודות'' ואחריהן ב''צליעה'' גם דגי הרקק. המשטרה, כהרגלה ''הריחה'' יחסי ציבור טובים והודיעה כי החלה בבדיקת הפרשה ובגביית עדויות. כל הזמן נטען כי ''הנפגעות'' אינן מוכנות להזדהות ולהעיד ( אלא רק לרכל) ופתאום יש חקירה, מעניין?

אך בחלוף חודש סוער ביותר, שוב לפי אות מוסכם מראש וכמקובל על התקשורת החופשית והמשוחררת של ארצנו פסק, ביום גשום אחד, כל הטיפול בנושא עמנואל רוזן כאילו לא בא לעולם.
אין בכך כל הפתעה, התקשורת הישראלית תמיד הייתה ממושמעת ל''מוביליה''. ראו את פרשות קצב, אולמרט, רמון ואחרות שאם קראת, האזנת או ראית כלי תקשורת אחד כאילו ראית את כולם.


א' מבית הנשיא

אנו ''מוצפים'' בשבוע האחרון ב''פרומואים'' על הופעותיה העתידיות של אורלי רביבו שהייתה מזכירתו של הנשיא קצב ונודעה בציבור בכינוי א' מבית הנשיא. אז אני רוצה לערוך ''פרומו'' ל''פרומו'' ולהזכיר לכולם כי הבחורה הנחמדה ניסתה לסחוט מנשיא המדינה דאז, משה קצב, משרות וכספים ורק לאחר שניסיונה כשל כי הנשיא לא נכנע לדרישותיה היא סיפרה את מה שסיפרה במשטרה.

לאחר השימוע שנערך לקצב לקראת הגשת כתב האישום הראשון שלו הסתבר לפרקליטות כי הגברת הנכבדה היא שקרנית ברמה כזו שהם החליטו לא להתייחס כלל לסיפוריה ולמנוע את עלייתה לעדות במשפט. הם ראו בה עדה ''מזיקה''.

אז עכשיו, לאחר שהזיכרון הקצר של הציבור מהפרשה תם, אפשר שוב ל''מכור'' לו את הצ'יזבטים שסובבו על האצבע הקלה את סגלוביץ' הגדול וחוקריו השוטרים ואת מסקנות הפרקליטות על ערכן הנכון של עלילותיה.
בטח יעשו על זה סרט הודי.


תחושת הכוח של האיסלם

בשבוע האחרון שוטף את שטוקהולם בירת שוודיה וערים אחרות בה גל של התפרעויות כנגד רכוש על ידי מהגרים מוסלמים, בעיקר מהמזרח התיכון (פצצה מוסלמית מתקתקת...). זאת לאחר רצח מזעזע שאירע במרכז לונדון ובה נדרס חייל אנגלי ונכרת ראשו על ידי אנגלים מוסלמים ממוצע ניגרי. הרוצחים לא ניסו להימלט אלא לנסות ולהצדיק את מעשם לעוברים ושבים.

זה מזכיר לנו את שורת ההתפרעויות שהיו בעבר בפאריז, בטולוז, מעשי טרור בלונדון וגל מעשי אונס באוסלו בירת נורווגיה. כל זאת בשם דת האיסלם שלדברי המבצעים מתירה ואפילו מקדשת מעשים אלו.

מעניין שמעשים אלו נעשים בעיקר במדינות שאימצו באופן הנרחב ביותר את מושג ה''רב-תרבותיות'' ותושביהן ציפו מהמהגרים להכרת טובה ולא להתפרעויות, טרור ואונס.
מבצעי הפעולות ומשלחיהם מעלים על נס מעשים אלו ומבטיחים ''המשך'' והחרפה. הדבר מעיד על סוג של כוחניות של מאמיני האיסלם כנגד הציבור שבארצם הם חיים. קשה לי להסביר מאין הם שואבים את ההרגשה הזו אבל ברור לי כי אם היא לא ''תוחזר'' למקומה הנכון צפויים ימי הביניים לשוב במהדורה מודרנית.


סוריה

בסוריה נוצר תיקו.
לאחר שבשלב מסוים של מלחמת האזרחים בסוריה נראה היה כי שלטונו של באשר אסד עומד להתחסל, התגלה למדינות התומכות במורדים כי רובו של צבא המורדים מורכב מכנופיות של איסלאם קיצוני שהאינטרסים שלהן כלל אינם מעניינם, לקחו המדינות ''צעד אחורה'' והתוצאה הייתה התאוששות צבאית של המשטר.
מנגד הבין משטר הנשיא אסד כי גם בתמיכתם הנמרצת והנלהבת של אנשי חיזבאללה אין בכוחו להכריע את המערכה.

נוצר תיקו.

עתה מוצעת ועידה בינלאומית, שכנראה כל הצדדים מסכימים לה, שתציע מוצא מתקבל על הדעת לתיקו.

ומה עם האינטרסים של מדינת ישראל?
אני חושש שהם יהיו הקורבן של ההבנות שיושגו.







http://www.faz.co.il/thread?rep=170641
גם בהולנד
ע.צופיה (יום שני, 27/05/2013 שעה 8:25)


http://www.faz.co.il/thread?rep=170642
המוסלמים רוצים לשחרר את האדמות הכבושות
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 27/05/2013 שעה 10:02)

בשבדיה , נובגיה , הולנד , דנמרק , גרמניה , צרפת , אנגליה .

נבקש מהגרמני שלנו לייעץ לשלטונות הדמוקרטיים בארצות אלו .

http://www.faz.co.il/thread?rep=170643
המוסלמים רוצים לשחרר את האדמות הכבושות
ע.צופיה (יום שני, 27/05/2013 שעה 11:22)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה

אלמלא היו שם הרבה מאוד, מאוד, ספירואים לא היו מתדרדרים למצב הזה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=170645
עוד על המוסלמים
ע.צופיה (יום שלישי, 28/05/2013 שעה 5:50)



מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.