פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הבריאות בישראל לפי ה-OECD
הלבן שבעיניים / ע. צופיה (יום ראשון, 30/06/2013 שעה 14:00)


הבריאות בישראל לפי ה-OECD

ע. צופיה



דיאגרמות
המקור לגרפים הוא עמ' 6 - 7, בדפי החדשות של גלובס מה-‏27-28.6.2013
אחד הדברים הטובים שקרו לתקשורת הישראלית הוא הצטרפות המדינה לארגון ה-OECD. הארגון עורך מחקרים סקרי השוואה בין חבריו והדבר מספק לתקשורת הישראלית כותרות נהדרות.

לאחר דו''ח ה''עוני'' המטופש שפורסם לפני כחודש עתה פורסם סקר השוואתי של שרותי הבריאות בין חברי הארגון והתקשרת, כהרגלה, חוגגת ''אין מספיק מיטות אשפוז בישראל'' ועוד כותרות דומות המציגות רק נתון אחד בדו''ח וגם באורח מטעה ומבזה.

אז מספר מיטות האשפוז בישראל הוא כמעט הנמוך ביותר, רק במקסיקו יש פחות מיטות ל-‏1000 נפש. אך ראה זה פלא, גם ימי האשפוז בישראל הם הנמוכים ביותר, רק בטורקיה יש פחות ימי אשפוז. ושיעור התפוסה של המיטות בישראל הוא הגבוה ביותר, 98%. המסקנה היא פשוטה. בממוצע אין מחסור במיטות אשפוז בישראל כי עדיין ישנם 2% פנויים. המסקנה השנייה מנתונים אלו היא כי יעילות מערכת הבריאות בישראל היא הגבוהה ביותר (אין מספיק מיטות אישפוז בישראל).

מספר האחיות בישראל לכל 1000 נפש הוא כמעט הנמוך מכולם. רק במקסיקו יש פחות אחיות. אך אם מספר מיטות האשפוז הוא כמעט הנמוך ביותר ומספר ימי השהייה הוא כמעט הנמוך ביותר, אז למה צריך יותר אחיות? הרי כל שלושת הנתונים משלימים את עצמם.

שעור ביצוע בדיקות הממוגרפיה בישראל הוא מהגבוהים בארגון. מקום שלישי. אך גם בשיעור התמותה מסרטן השד אנו במקום השלישי. הולנד מדורגת מעלינו בשיעור בדיקות הממוגרפיה, אך גם מדורגת מעלינו בשיעור התמותה בסרטן השד. המסקנה המתבקשת היא שאין קשר בין הבדיקה לשיעור התמותה ממחלה זו.

אולמרט
המקור לגרפים הוא עמ' 6 - 7, בדפי החדשות של גלובס מה-‏27-28.6.2013
ההוצאה הלאומית לבריאות בישראל בשנת 2011 הייתה 7.7% מהתמ''ג. גם בשנת 1995 השיעור היה זהה. חשוב לבדוק במקביל מה היה שיעור הגידול בתמ''ג ובאוכלוסיה בין השנים הללו. אני מנחש ששיעור הגידול בתמ''ג היה גבוה יותר מהגדול במספר התושבים. אם זה נכון הרי המשמעות היא שאזרחי ישראל קיבלו ב-‏2011 הרבה יותר ''בריאות'' תקציבית מהמשתמע מהקיבעון שיעור ההוצאה הלאומית לבריאות בתמ''ג. שיעור ההוצאה הלאומית הממוצע אצל חברי הארגון היה 9.3%. זה מסביר את הנתון הבא שהוא שיעור המימון הפרטי מסך ההוצאה הלאומית לבריאות בישראל שהוא מהגבוהים בארגון.

אך הנתון החשוב ביותר והמשמעותי ביותר הוא תוחלת החיים.

תוחלת החיים של הגברים בישראל היא 79.9 שנים. מקום רביעי בין חברי ארגון ה-OECD אשר חיים בממוצע רק 77.3 שנים. במקום הראשון איסלנד עם תוחלת חיים של 80.7 שנים (... למרות הכל הישראלים חיים יותר).

הנשים בישראל חיות בממוצע 83.6 שנים לעומת ממוצע של 83.1 שנים.

המשמעות של נתון זה היא ברורה ביותר. אנשים בריאים חיים יותר שנים. אנשים בריאים קיימים בארצות שמערכת הבריאות שלהם היא מתקדמת יותר ביחס לאחרות.
לכן לעומת נתון זה כל ההשוואות האחרות מתגמדות והופכות בחלקן לחסרות ערך. אבל התקשורת המנוולת והמנבלת חגגה שוב ולא בפעם האחרונה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  קצת פרשנות וקצת ספקנות .  (המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה) (5 תגובות בפתיל)
  פרסום של משרד הבריאות  (דוד סיון)
  בלי שהעיטונעים (יעני כאילו עיתונאים) שמו לב, הם דווקא שיבחו   (בצלאל פאר)
  איכות הטיפול הרפואי  (קריית מלאכי) (35 תגובות בפתיל)
  כמה עובדות על הפלא הישראלי  (יובל רבינוביץ) (7 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי