פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הפיכה או מהפיכה?
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (שבת, 13/07/2013 שעה 8:00)


הפיכה או מהפיכה?

גדעון ספירו



לא רק הנשיא אובמה מתלבט כיצד להתייחס אל הדחת נשיא מצרים הנבחר מוחמד מורסי על ידי הצבא, גם בשמאל יש לא מעטים השואלים את עצמם: האם יש כאן הפיכה צבאית מהזן המוכר והדוחה של קצינים מושחתים המדיחים אזרחים מהשלטון בנוסח אידי אמין באוגנדה או פינושה בצ'ילי? או שמא זה מקרה נדיר בו הצבא חובר לכוחות הדמוקרטים ומדיח נשיא פונדמנטליסט דתי מהאחים המוסלמים, המדרדר את ארצו לעוד דיקטטורה דתית בנוסח איראן? שוחרי חירות האדם יודעים כי דמוקרטיה לא מתמצית רק בהליך הבחירה עצמו, אלא בשלל עקרונות נוספים כמו חופש ביטוי, עיתונות חופשית, חופש התאגדות, זכויות למיעוטים, שוויון בין נשים וגברים, הפרדת הדת מהמדינה, החלפת שלטון בבחירות ועוד דברים יפים כאלה. מורסי נבחר בבחירות חופשיות, וכל הסימנים העידו כי בכך מסתכמת לשיטתו הדמוקרטיה, ומכאן ואילך, הוא לא השאיר מקום לספק כי הוא רוצה להוביל את מצרים למדינת הלכה הנוהגת על פי השריעה, במלים אחרות – דיקטטורה דתית. אם כן, ההדחה מוצדקת. ואז מגיעה הידיעה על טבח שערך הצבא בחמישים מפגינים ואני אומר לעצמי, אם אלה דפוסי ההתנהגות של המשטר החדש, אזי נפלנו מהפח אל הפחת. ואז מגיעה הידיעה כי מוחמד אל בראדעי מונה לסגן נשיא, וזו ידיעה מעודדת, אז אולי בכל זאת זה הולך למקום חדש וטוב יותר? אני בהמתנה.

בינתיים אני משתעשע בתסריט דימיוני והרי הוא לפניכם:

הרמטכ''ל מכנס את המטה הכללי לישיבה שלא מן המניין. הוא אומר בערך את הדברים הבאים: זאת ישיבת חרום סודית ואסור שגרגיר מידע ידלוף ממנה. התפקיד שלנו הוא להכין את הצבא למלחמה בכדי שביום סגריר יוכל להגן על ישראל. מזה 46 שנים אנו מנתבים את חיילינו ומכלים את כוחם בשמירה על משטר הכיבוש. במקום להכין חיילים למה שנועדו, להגן על ישראל, אנו מבזבזים את כוחנו בריצה אחר ילדים זורקי אבנים, בהתייבשות במחסומים ובהוצאת ילדים ממיטותיהם באמצע הלילה. אנחנו מגדלים חיילים שוטרים ולא לוחמים. אנחנו מועלים בתפקידינו. לא במקרה הוכינו ברמה זו או אחרת בשלוש המלחמות האחרונות: יום הכיפורים ושתי מלחמות לבנון.

יש לנו ממשלה לא אחראית המובילה אותנו אלי תהום. אני לא מחפש צדק לפלסטינים אלא מה טוב לישראל. והדבר הטוב ביותר לישראל הוא להיפטר מהשטחים ולחזור ולבנות צבא שידע להילחם בעת הצורך. הכספים המושקעים באחזקת השטחים הם הכספים החסרים לנו לבניית צבא מקצועי מצויד כהלכה. בסוף המסלול של אחזקת שטחים ממתין לנו עימות עם כל העולם הערבי והמוסלמי, שיחייב אותנו להשתמש בנשק יום הדין, שימוש זה יחזור אלינו כבומרנג, שמשמעותו, חיסול ישראל. על מנת להציל את ישראל אנו זקוקים לממשלת חירום לאומית בהנהגתנו.

הנה התוכנית שהגיתי בקווים כלליים ואודה על הערותיכם. ביום ראשון, יום ישיבתה השבועית של הממשלה, נכתר את כל הנקודות האסטרטגיות במדינה. אחד מאלופי המטכ''ל ייכנס לישיבה ויודיע לשרים כי מרגע זה הממשלה מושעית והשרים יהיו במעצר בית עד להודעה חדשה. הכנסת תפוזר עד למועד בחירות חדשות. כל כלי התקשורת יולאמו באופן זמני ויהיו תחת פיקוח הצנזורה ודובר הצבא. בשטחי הגדה תיאסר תנועת מתנחלים והם יחויבו להישאר בבתיהם עד שיוחלט אחרת. חוליות בנות חמישה חיילים כל אחת בפיקוד קצין תאסופנה את הנשק בהתנחלויות. במידה ויהיו הפרות סדר, הפגנות, הן תפוזרנה בנחישות באמצעים לפיזור הפגנות. ברוך השם, יש לנו ניסיון מצטבר בכגון אלה. לא נרתע ממעצרים המוניים של מסיתים ומפרי סדר שישוכנו במחנות המעצר בנגב. שוחחתי עם המפכ''ל וראשי השב''כ והמוסד והם הבטיחו שיתוף פעולה.

לאחר שייצבנו את השלטון, נפנה לרשות הפלסטינית ונאמר להם: פנינו לשלום. אנו מקפיאים את כל הבנייה בהתנחלויות ומזרח ירושלים. המחלוקות ידועות וניתנות לגישור. הבה ניכנס למו''מ אינטנסיבי שיימשך ללא הפסקה עד שיצא עשן לבן. הסכם שלום המכיל פשרות משני הצדדים יהיה מושתת על העקרונות הבאים: תוקם מדינה פלסטינית בהתבסס על גבולות הקו הירוק. יהיו תיקוני גבול קלים עם חילופי שטחים אחד לאחד. ירושלים תהיה בירה משותפת לשתי המדינות. ההתנחלויות שתישארנה בתחום המדינה הפלסטינית, תהיינה כפופות לדין הפלסטיני ומתנחלים שיעדיפו להישאר בתחומי המדינה הפלסטינית יצייתו לחוקי המדינה. אלפי המתנחלים שיחליטו לחזור לישראל, ישוכנו זמנית בסוג של מעברות בדומה להמוני העולים בשנות החמישים של המאה ה-‏20 עד שיימצא עבורם פתרון של קבע. האגן הקדוש יהיה תחת פקוח בינלאומי שיבטיח חופש גישה ופולחן לכל הדתית. כל האדמות שהוחרמו על ידי הממשל הצבאי הישראלי ו/או ההתנחלויות יוחזרו לבעליהם. המדינה הפלסטינית תהיה מפורזת מנשק התקפי, וישראל מתחייבת לכבד את עצמאותה. צבא ישראלי לא יישאר בתחומה וכדי להבטיח את קיומו של ההסכם יוקם כוח בינלאומי שיוצב לאורך הירדן ולאורך קו הגבול בין שתי המדינות.

ישראל תהיה מוכנה להכיר בעוול שנגרם לפלסטינים ותתרום את חלקה בקרן פיצויים בינלאומית שתוקם במטרה לפצות אותם על רכושם וסבלם. כאקט של רצון טוב תקלוט ישראל מספר מוסכם של פליטים, שלא ישנו את אופייה הלאומי. בל נשכח כי אנחנו מחסירים מישראל 300 אלף פלסטינים ממזרח ירושלים שיעברו לתחומי המדינה הפלסטינית. בתמורה תכיר הרשות בזכות אזרחי ישראל להגדרה עצמית. יוסכם שזכות השיבה לא תכלול את ישראל בתחומי הקו הירוק והיא תמומש בתחומי המדינה הפלסטינית.

חומת ההפרדה תוסר במסגרת תהליך של הפשרת יחסי האיבה. הגבול יהיה פתוח, שתי המדינות יפעלו לעידוד ופיתוח התיירות משני עברי קו הגבול. יתקיים שיתוף פעולה כלכלי על בסיס שוויוני. ייבנו מסילות רכבת ביו שתי המדינות ובין שכנותיהן. ישראל תחזיר למדינה הפלסטינית את מרשם התושבים ותדאג למחיקתו מרשומותיה. כל האסירים הפלסטינים בבתי הכלא הישראלים ישוחררו. ישראלים יצטרכו להסתגל לתמונות הקשות מבחינתם, כיצד הטרוריסטים והרוצחים בעיניהם, הינם גיבורי השחרור בעיני הצד השני, המתקבלים בהפגנות שמחה המוניות. שתי המדינות מתחייבות לפתור כל מחלוקת במו''מ בחסות הקוורטט או כל מוסד בינלאומי שיוסכם עליו בין הצדדים.

ייתכן שהחסרתי נתון כזה או אחר, אבל אלו הם קווי ההסכם כפי שנראים בעיניי, הוסיף הרמטכ''ל, והמשיך: עם חתימת ההסכם הוא יובא כמות שהוא לאישור במשאל עם. לא תורשה כל תעמולה, לא בעד ולא נגד, הוא יוצג בכל כלי התקשורת והעם יחליט מסכים או לא מסכים. אני מניח, המשיך הרמטכ''ל, כי העם ברובו יבין את משמעות ההסכם, את האופקים שהוא פותח, סוף למלחמות ושלום עם העולם הערבי והמוסלמי. לאחר שההסכם יאושר תוקם ממשלה אזרחית זמנית שתורכב מאישים בעלי יוקרה ציבורית, שאינם מעוררי מחלוקת, והיא תכין את הבחירות. הבחירות תהיינה חופשיות, חשאיות, פתוחות לכל המפלגות. הכנסת שתיבחר תרכיב את הממשלה ואנחנו נגיש את התפטרותנו, נאום הרמטכ''ל.



כפי שציינתי בראשית הטור, מדובר בתסריט דימיוני לחלוטין, ומאחר ומדובר בדימיון, השמים הם הגבול.
הדבר היחידי המשותף לתסריט הדימיוני ולמציאות היא, שבשני המקרים הצבא שקוע בפוליטיקה עד צוואר. גם היום, הממשלה לא תצא למלחמה אם הרמטכ''ל יתנגד ויזהיר מפני כישלון וקטסטרופה, והיא כן תצא למלחמה אם הרמטכ''ל יתמוך ויבטיח הצלחה.

אני ער לעובדה שהצד השני יכול לחבר תסריט הפוך כשהמציאות הרבה יותר קרובה אליו משלי. עכשיו אני שואל את הקוראים: אם נניח, שוב הנחה דימיונית, והלא יאומן יתרחש והתסריט הדימיוני ימומש, מהי עמדתנו? אנחנו תומכים או אומרים: שוללים כל התערבות צבאית בממשל. אם העם וממשלתו מעדיפים אבדון, אנחנו הולכים איתו עד הסוף המר בשם הדמוקרטיה, גם אם היא מגלה סימני התאבדות.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


הלילה חלמתי על שיחה עם צ'רלס דרווין .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 13/07/2013 שעה 11:38) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והוא אמר בערך כך -
בני האדם הם יצורים חיים ויחד עם היצורים החיים האחרים יש להם מוצא קדמון משותף .
הם נבדלים זה מזה בגלל הבדלים בחומר התורשתי שלהם . הבדלים אלה קרו במהלך מיליארדי השנים בהם יש חיים על כדור הארץ .
בכל נקודה שבה נוצר שינוי בחומר התורשתי הצאצאים נבדלים מדומיהם במעט .
צאצאים דומים עם הבדלים קלים מתחרים על אפשרויות המחיה ואפשרות ההורשה של צאצאים לאורך הדורות .
יצורים חיים הקיימים היום הם צאצאי דורות קודמים אשר הצליחו ברביה יותר מאחרים .
זה נכון לגבי כל היצורים החיים וזה נכון לגבי בני האדם שהם יצורים חיים .

שאלתי אותו -
אז מה בקשר ליהודים והערבים ? הרי הם דומים מאד ואולי אפילו יש להם מקור קדום משותף ?

ודרווין השיב -
מבין שני העמים העם שישרוד הוא זה שיצליח ברביה .
כרגע , הפלסטינים הצליחו להתרבות מ-‏1.300.000 במלחמת תשח וכעת הם בערך 8 מיליון המפוזרים בכמה איזורים .
אתם היהודים במצב גרוע . כי לפני 65 שנים היו 18 מיליון יהודים וכעת יש רק 13 מיליון . מהם רק 6 מיליון בארץ ישראל .
לכן הפלסטינים במצב קיומי טוב מהיהודים .

אז שאלתי אותו -
אבל אנחנו ''כובשים'' והם כבושים . ולפי המוסר הנפוץ בעולם אנחנו לא בסדר כלפיהם . הנה אפילו קאנט הפילוסוף
הגדול אמר ''עשה מעשיך רק על פי אותו הכלל המעשי אשר, בקבלך אותו, תוכל לרצות גם כן כי יהיה לחוק כללי''
כלומר באופן מעשי עלי להמנע מהכיבוש כי אינני רוצה שכיבוש יהיה חוק כללי אשר יגרום לכבוש העם שלי .

ואז אמר לי דרווין דבר פשוט -
אם כולם ינהגו באותו אופן אז כולם ימותו . יש לנהוג אחרת . כל אחד צריך להתנהג באופן המתאים לרביה של עצמו .
היות ואנשים שונים נמצאים בתנאים שונים לכן אנשים שונים צריכים להתנהג באופנים שונים .
===============================================
בשום אופן אסור שכולם ינהגו לפי אותו חוק כללי .
===============================================

זה מה שחלמתי בלילה במיטה .
_new_ הוספת תגובה



כמעט כבר נכנעתי לעצמי ורציתי לומר לראשונה שאני מסכים עם גדעון
בצלאל פאר (שבת, 13/07/2013 שעה 15:57) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשהוא מנסה להסביר לנו שההפיכה הצבאית במצרים יכולה גם להיות חיובית למרות שהיא הפיכה ולמרות שהיא צבאית, שכן היא נעשתה נגד משטר שחטף את הדמוקרטיה לעצמו וניסה לכפות על כל המצרים דרך חיים שאינה לרוחם.

אבל מה רבה היתה שמחתי שהוא ניסה כהרגלו להשתעשע ברעיון ההפיכה הצבאית בישראל... כדרכו הוא משתדל לא להבין מהו נושא ביקורתו, מהי ישראל, אופי החברה, צבאה ומשמעותה של הדמוקרטיה. כאילו צה''ל הוא כמו צבא מצרים שמפעיל תחת חסותו קרוב ל-‏40% מהכלכלה המצרית ושמספק קורת גג ומשכורות, במישרין, ליותר מ-‏60% מהמצרים. זוהי מצרים שאין בה דמוקרטיה גם כשהדמוקרטים שולטים לאחר בחירות דמוקרטיות. זוהי מדינה שבשבוע הפגנות אחד נאנסות כ-‏100 נשים בכיכרות וברחובות ואין פוצה פה. במצרים הצבא הוא מעמד, וגם כשהנשיא מורסי החליף את הרמטכ''ל ועוד כמה קצינים בכירים, הצבא נשאר צבא. ולצבא יש אינטרסים שמכתיבים את התנהלותו של השלטון שם – הקשרים עם ארה''ב הם יותר מחשובים ולכן הצבא לא יתן לאף נשיא נבחר לפגוע בקישרי הצבא עם ארה''ב.

לכן המצב שגדעון ספירו מתאר הוא בהחלט דימיוני ולא יכול להתקיים בישראל. ישראל היא מדינה דמוקרטית במובן המלא והאמיתי של המושג. ואם לכל שני יהודים יש 3 דעות, אז בלתי ניתן להפעיל את הצבא בדרך לא דמוקרטית. כי לא חשוב מה היא דעתם הפוליטית של הרמטכ''ל ואלופיו הם גם יצטרכו את המפקדים והחיילים שיבצעו את פקודתם. האם חושב ספירו שהם ימצאו חייל נורמלי אחד שיסכים לקריאת רמטכ''לו? למזלנו ישראל היא מדינה דמוקרטית ומדינת חוק ויש מה שנקרא ''פקודה בלתי חוקית בעליל שדגל שחור מתנוסס מעליה'' וכולם יודעים בדיוק מהי ומהו משמעותה.

אבל הגחמה שמבהיק לנו ספירו מעידה רק על תסכולו מהמצב הקיים שמסרב להשתנות. באותה נשימה אני גם מתייחס לאפשרות ההפוכה שהצבא כאילו ינסה לבצע פוטש למימוש מטרות פוליטיות ימניות. גם הדבר הזה הוא בלתי אפשרי בישראל של היום. אבל המשחק ההגותי העצמי של ספירו משקף לנו את דעתו של ספירו לפתרון הסכסוך, ועיקריה הם:

1. השטחים זה רע לישראל ובגללם יהיה לנו עימות עם כל העולם הערבי אסלאמי (כאילו אין לנו עימותים מזה 65 שנים)

2. כספי ההשקעה בשטחים הם הם הכספים החסרים לביטחון (כאילו פינוי ההתנחלויות יהיה זול יותר, כאילו כל חשבון המתנחלים הוא על חשבון הביטחון, כאילו עצם ההתנחלויות פוגע בביטחון)

3. ישראל תפעיל את נשק יום הדין שיביא לחיסולה של ישראל (נניח שישראל תיאלץ להפעיל את נשק יום דין, אז כיצד זה יגרום לחיסולה? למה שמדינה שלישית תאיים ותפעל על ישראל אם היא עצמה תיפגע ע''י ישראל במידה דומה? האם, נניח , לרוסים יש חמלה אדירה מאוד לערבים עד שהם מוכנים להשמיד את עצמם בעבורם?)

4. הכרזת עוצר על המתנחלים ביצוע מעצרים המוניים של מפגינים, מפירי סדר ומסיתים במחנות המעצר בנגב (איך בדיוק יבוצע העוצר עם 5 חיילים על כל התנחלות שיעסקו גם באיסוף נשק? לעיסה נוספת של מעצר המסתננים והתיימרות מוכנמנת של ''ראו, הזהרתי אתכם שאם תתחילו עם השחורים של אפריקה זה יגיע עד אחרון הימנמנים!'')

5. פתרון ספירו'לה-מדיני: גבולות 67' עם תיקונים הדדיים, ירושלים בירה אחת לשתי מדינות, התנחלויות תשארנה בשטח המדינה הפלסטינית, האגן הקדוש בפיקוח בינ''ל שיבטיח חופש פולחן לכל הדתות, פלסטין מפורזת מנשק התקפי, כוח או''ם בגבול המדינה הפלסטינית
- - - תוכנית ממשל מלהיבה את המתים. הרי אבו מאזן אמר שהוא אינו בעד תיקונים הדדים בגבולות ולכן הוא לא רוצה להתחייב לזה עכשיו. אבל מעניין למה גדעון ספירו מתעקש על תיקונים הדדיים (מזעריים) בגבול אם בכל מקרה לדעתו אנו צועדים זקופים ומאושרים לשלום ואהבה עם הפלסטינים, בו מתנחלים שירצו יוכלו להמשיך ולחיות במדינת פלסטין? לדעתי גדעון מצטט קלישאות והוא אינו בקיא במשמעותן אפילו לתוכניתו שלו.
* -- -- איך עיר אחת יכולה להיות בירה של שתי מדינות? אין דבר כזה בעולם, לא היה ולא יהיה. זוהי עוד סיסמה שרוצה לדחוק את הקץ לטובת סיפוק עכשיו.
* --- - - האגן הקדוש היה נעול ליהודים כאשר אחרים שלטו בו. רק תחת הכיבוש הישראלי לראשונה בהיסטוריה יש חופש לכל בני הדתות. כל שיוני יהיה כמובן לרעה.
* ---- -- כוח או''ם בגבול? למה? אם יהיה שלום. במה כוח או''ם עוזר? הרי ברגע שפורצת מלחמה הכוח בורח.
* - -- -- - איך בדיוק פלסטין תהיה מפורזת מנשק התקפי? אולי הכוונה שתהיה מפורזת כמו שמפורזת היום מדינת החמאס? אין שום משמעות מעשית להצהרת המפורזות אלא רק משמעות המופרכות. נשק התקפי הוא כל נשק שאיננו נשק הגנה אוירית. אפילו רובה הוא נשק התקפי, שלא לדבר על הקסאמים ומחבלים מתאבדים. לכן אין ממש בהצהרת ספירו.

6. איזה עוול בדיוק ישראל גרמה לפלסטינים? למה להמציא היסטוריה? ולמה לשלם להם כסף בעבור ההמצאה הזאת?

7. למה שהערבים יוותרו על ''זכות השיבה'' שהיא אבן דרך ב''תוכנית השלבים'' שלהם? אם אחרי אוסלו 1993 נכנסו לישראל כ-‏200 אלף פלסטינים שלא נרשמה יציאתם (בפועל אני מאמין שמספרם הרבה יותר נמוך), אז למה שבמתאר של הסכם ספירו לא ייכנסו פי 5 או 8? וזה כמובן יהיה בלתי נמנע אם הגבול יהיה ''גבול פתוח''. רוב מה שמציע ספירו בתוכניתו זוהי רק נקודת הפתיחה של אבו מאזן והרש''פ.

8. כבר היום יש שיתוף כלכלי בפועל שחלקו בכלל לא דרך הרש''פ. לא צריך נסיגה מלאה והקמת מדינה פלסטינית לשם כך.

9. כיצד בדיוק '' שתי המדינות מתחייבות לפתור כל מחלוקת במו''מ בחסות הקוורטט או כל מוסד בינלאומי שיוסכם עליו בין הצדדים''? הרי ברור לכולם שאין שום רווח והצלה ממעורבותם של גורמים בינ''ל בסכסוך, והרבה מהתקיעה נגרמה בגלל אותה מעורבות דו-פרצופית וחסרת הוגנות של ארגונים ומדינות זרים/ות.

10. לשם מה הרמטכ''ל ספירו בוחר לרכך את ההפיכה שלו ולספר לנו שהוא הולך שההסכם שלו עם הפלסטינים יובא לאישור במשאל עם? ממתי מהפכן צבאי נדרש לשים את כבודו על כנפי דעת הקהל? הרי בהפיכה שלו הוא כבר קבע שהוא אינו מאמין בציבור ובמייצגיו הלגיטיים בכנסת ובממשלה. אז למה הוא מרכך את הפיכתו המשאל עם? ולמה ספירו חושב שבמשאל העם העם יאשר את ההסכם שהדיקטטור הצבאי כופה עליו? ומה יעשה ספירו אם העם ידחה את ההסכם בגדול לא רק כי העם לא אוהב צ'רלי צ'פלינים שמתחפשים לדקטטור הגדול, אלא העם הוא דמוקרטי בנפשו ולא רוצה שיכפו עליו תוכניות קלוקלות ודימיוניות!

ועוד לא דיברנו על 70% מהפלסטינים שבכלל לא שמים על אבו מאזן והרש''פ והם שמים את יהבם על החמאס ומזרחה ממנו.
_new_ הוספת תגובה



כמעט כבר נכנעתי לעצמי ורציתי לומר לראשונה שאני מסכים עם גדעון
גדעון ספירו (יום ראשון, 14/07/2013 שעה 10:49)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שיערתי מראש שהטור לא יובן באתר שרוב כותביו, וכנראה גם מספר ניכר מגולשיו, הם בין הימין לימין הרדיקלי. הטור נועד בעיקר לאותם אנשי שמאל שמיהרו לתמוך בתפישת השלטון על ידי הצבא המצרי, כאשר אני נמנה עם המתלבטים. רשת פוקס הימנית שגם היא תמכה בצבא המצרי, נזפה בנשיא אובמה המתלבט, ושאלה אותו, מה היית אומר אם לאחר היבחרו של היטלר עלידי האזרחים, היה הצבא מסלק אותו? מה היו אומרים בצלאל וחבריו? מה שאומר צופיה, פשיסטים, ולמרבה האירוניה זה בא ממי שתומכים בפשיזם הישראלי.
בניגוד לבצלאל וצופיה שתומכים באפרטהייד הישראלי, אני סבור שישראל אינה מדינה דמוקרטית, והצבא הישראלי הוא בעל אינטרסים ופרובלגיות כלכליים, שאינם נופלים מאלה של הצבא המצרי. החלום הרטוב שלי הוא לא התסריט הדימיוני בטור אלא תסריט אחר לפיו אנו מגיעים להסכם שלום מכתוצאה מהכרעה דמוקרטית של האזרחים ללא ממשלת חירום צבאית.
_new_ הוספת תגובה



קח מגבת ותתנגב
(יום ראשון, 14/07/2013 שעה 14:06)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מהחלום הרטוב
_new_ הוספת תגובה



כמעט כבר נכנעתי לעצמי ורציתי לומר לראשונה שאני מסכים עם גדעון
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 14/07/2013 שעה 16:34)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה חי באטמוספירה של שקר .
אתה יחד עם כמה וכמה אחרים סבור ששלום הוא דבר טוב בכל תנאי - זה לא נכון . ודבר שאיננו נכון הוא דבר שקר .

השלום הוא מצב טוב בתנאים מסויימים ואינו טוב בתנאים אחרים .

אבל אתה חירש לאמת ועיוור לה .
_new_ הוספת תגובה



כמעט כבר נכנעתי לעצמי ורציתי לומר לראשונה שאני מסכים עם גדעון
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 14/07/2013 שעה 16:34)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה חי באטמוספירה של שקר .
אתה יחד עם כמה וכמה אחרים סבור ששלום הוא דבר טוב בכל תנאי - זה לא נכון . ודבר שאיננו נכון הוא דבר שקר .

השלום הוא מצב טוב בתנאים מסויימים ואינו טוב בתנאים אחרים .

אבל אתה חירש לאמת ועיוור לה .
_new_ הוספת תגובה



כמעט כבר נכנעתי לעצמי ורציתי לומר לראשונה שאני מסכים עם גדעון
גדעון ספירו (יום שני, 15/07/2013 שעה 12:33)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השלום תמיד עדיף על מלחמה, גם שלום צונן כמו ישראל מצרים, או באירופה בתקופת המלחמה הקרה, גם שלום שלעתים נכפה כמו זה שמעצמות הברית כפו על יפן וגרמניה והן רק הרוויחו מכך.
אבל זה בכלל לא חשוב מה אומר, תמיד תמצאו, אתה וחבריך, פגמים באישיותי. אחד ''תמיד ידע'' ש''החלום הרטוב'' שלי הוא ''להיות רודן פשיסט ורמטכל''. כאשר אני כותב שהחלום הרטוב שלי הוא הפוך מהתסריט, מגיב חוכמולוג אחר ומציע לי לקחת מגבת ואתה משלים וקובע שאני ''שקרן, חרש ועיוור''. בתגובות קודמות קבעת שאני ''אנטישמי'', ''שונא יהודים'' ''בוגד'' ויש להעמיד אותי לדין על בגידה. ברגע של חסד הצעת לי לחזור לגרמניה.
באין לי סיוע באתר ויכולתי לנהל מלחמת יחיד מול הפגזה ארטילרית כבדה, הינה מוגבלת, אני מודיע על כניעה וחוזר למדיניות אין תגובה. אתם יכולים לכתוב ככל העולה על רוחכם, לקלל ולגדף, להטיל בי בוץ ורפש מבלי שאגיב. אני אמשיך לפרסם את טוריי כל עוד האתר יחליט לארח אותי. אתה וחבריך לא צריכים לקרוא אותם כי תגובתכם הפבלואית מוכנה מראש.
_new_ הוספת תגובה



הבעיה היסודית שלך
(יום שני, 15/07/2013 שעה 15:43)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאתה שבוי בחלומות ורצונות שלך
והרמב''ם התריע על זה בספריו ובמיוחד במורה נבוכים
תבין כל עוד אינך לבד בעולם אין ערך למחשבותיך או לרצונותיך(אפילו לא לעצמך , ובוודאי לאחר)
אני לא מבין אתה משחק טניס עם עצמך? עם איזה כדורים?
_new_ הוספת תגובה



זו בדיוק הבעיה היסודית שלך
דוד סיון (יום שני, 15/07/2013 שעה 17:29)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה שבוי בחלומות שלך... משחק טניס עם עצמך...
_new_ הוספת תגובה



זו בדיוק הבעיה היסודית שלך
(יום שני, 15/07/2013 שעה 17:44)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לך תתנצר
ולמה
לך תבלבל לכומר את המוח לא לנו

לא הבנת? תלמד מורה נבוכים
_new_ הוספת תגובה



תגובתך, isaac01, עלובה מאד!
דוד סיון (יום שני, 15/07/2013 שעה 19:52)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



תגובתך, isaac01, עלובה מאד!
(יום שני, 15/07/2013 שעה 20:52)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה לעשות
אני לא חכם כמוך
מאמרך ''אתה שבוי בחלומות שלך... משחק טניס עם עצמך''
היה גאוני
אין לי הרצון היכולת להגיע אליך
תהנה
_new_ הוספת תגובה



אתה, isaac01, שבוי בחלומותיך!
דוד סיון (יום שלישי, 16/07/2013 שעה 4:17)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



כמעט כבר נכנעתי לעצמי ורציתי לומר לראשונה שאני מסכים עם גדעון
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 15/07/2013 שעה 19:52)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זכותך לא להגיב .
זכותך לחשוב שאתה נרדף כך או אחרת .בכל מיקרה , אני לא האשמתי אותך בעיסקי החלום הרטוב .
אני טוען וגם מסביר שאתה משקר .ואני אחזור על זה לפי הצורך .

והפעם ''השלום תמיד עדיף על מלחמה'' זה לא נכון .
לפעמים מלחמה עדיפה .
וכאשר אתה כותב דבר לא נכון הרי שיקרת . לא יותר ולא פחות .
==============================================
אמרתי שאתה שקרן . אתה גם חירש בזה שאינך מקשיב לטיעון מסודר . עיוור בא מאותו מקום .
==============================================
ליהודים בכלל ולאלה שבארץ ישראל בפרט יש אינטרסים .
גם לערביי פלסטין יש אינטרסים .
אדם יכול להיות יהודי ולתמוך באינטרס הפלסטיני . במצב זה אותו אדם הוא בוגד .

יש אנשים הטוענים שתמיכה באינטרס הפלסטיני הוא לטובת היהודים .
זה טיעון מסובך אך אפשרי . טיעונים מסוג זה קיימים בתחומים אחרים .

כאשר טיעון כזה מוצג על ידך או אחרים הוא צריך לעמוד בביקורת התבונה .
ואת הטיעון הזה אני ואחרים מצליחים לקעקע .
==========================================================

השקפתך המדינית וגישתך הפסבדו-הומנית נובעת מהשקפה פילוסופית שגויה . הסברתי זאת ואם צריך אסביר שוב .
לכן דבריך הבאים ממעין פילוסופי-מורעל מורעלים גם הם .
=====================================================
=====================================================
אספר לך על אירוע מלפני כשנה באתר אחר העוסק בפילוסופיה .
פלוני הציג טיעון שלפיו היחס בין היקף מעגל וקוטר המעגל אינו קבוע .
היחס הזה מכונה ''פאיי'' והוע בערך 3.14159 .
התקיים איתו דיון מלווה בהסברים ובהוכחות והוא לא קיבל את דיברי הביקורת .
הוא הציג הסבר כיצד הוא מגיע להבדלים מספריים של ''פאיי'' .
ההסברים שהוא הציג כללו שגיאות לוגיות וטכניות שהוא לא הסכים להן .

בסופו של דבר הוא הפסיק בניסיונו ''להוכיח'' . ''פאיי'' נישאר 3.14159 בערך .

אחד המשתתפים סיפר שיש אתר שלם של התופעה שבה אנשים משתדלים לקעקע כל מיני הוכחות בתחומי המדע
הם מתעלמים מהוכחות מסודרות העומדות במבחנים מאד רציניים .

לצערי לא שמרתי את כתובת האתר . הוא היה מתאים לך ................
==================================================
==================================================
==================================================

הטיעון של צ'רלס דרווין אומר בין השאר כי נמצאים איתנו היום צאצאי אותם יצורים חיים שהרביה שלהם
נעשתה בצורה המתאימה לתנאים .

או שזה נכון או שלא . אין שלישי .

נראה אותך מקעקע את זה ............
כי אם זה נכון אז זה מה שעלינו לעשות אם רצוננו שהעם היהודי ימשיך להתקיים .
_new_ הוספת תגובה



לא מסכים
דוד סיון (יום שני, 15/07/2013 שעה 19:59)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העובדה שספירו חולק עליך, על עמדתך הפרטית או מציג עמדה הפוכה לא הופכת אותו לשקרן.

לפי הגישה הזאת גם אתה שיקרת.
_new_ הוספת תגובה



לא מסכים ? אל תסכים .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 15/07/2013 שעה 20:54)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הסכמה או אי הסכמה אינם הנושא .
================================
אני טוען כי טענה X היא אמת מוכחת .
לפניו ולפני אחרים האפשרות להראות כי X אינו אמת .

ונתחיל בענין הרביה .
או אם תרצה תוכיח כי פאיי אינו בערך 3.14159 .
_new_ הוספת תגובה



לא מסכים!
דוד סיון (יום שלישי, 16/07/2013 שעה 4:24)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

משמעות טענתך שספירו משקר היא שאתה משקר (גם בתת דיון הנוכחי וגם באחרים).

לא הראית ובודאי שלא הוכחת שטענתך זו נכונה.
_new_ הוספת תגובה



לא מסכים ? אל תסכים .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 16/07/2013 שעה 7:07)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היות וטענת ספירו כי שלום עדיף בכל המיקרים היא שקר
הרי שדברי הם אמת .
_new_ הוספת תגובה



אז גם טענתך, אריה, היא שקר!
דוד סיון (יום שלישי, 16/07/2013 שעה 7:23)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי גשיתך טענתך כי ספירו משקר היא שקר - אתה משקר.
_new_ הוספת תגובה



אז גם טענתך, אריה, היא שקר!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 16/07/2013 שעה 15:35)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דבריך הם הבל חסר בסיס .
_new_ הוספת תגובה



אז גם טענתך כעת, אריה, היא הבל חסר בסיס!
דוד סיון (יום שלישי, 16/07/2013 שעה 17:05)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי גישתך היא הבסיס לדברי.
_new_ הוספת תגובה



אז גם טענתך כעת,דוד, היא הבל חסר בסיס!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 16/07/2013 שעה 19:30)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דבריך הם שקר .
_new_ הוספת תגובה



עוד טענה שלך, אריה, מצטרפת לאוסף ההבלים והשקרים שלך!
דוד סיון (יום רביעי, 17/07/2013 שעה 4:33)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכל מקרה לפי גישתך, טענתך כי ספירו משקר היא שקר - אתה משקר.
_new_ הוספת תגובה



עוד טענה שלך, אריה, מצטרפת לאוסף ההבלים והשקרים שלך!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 17/07/2013 שעה 6:39)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שכתבת הוא שקר .
_new_ הוספת תגובה



לפי גישתך (המצאתך), אריה, ההודעות האחרונות שלך הן אוסף של שקרים
דוד סיון (יום רביעי, 17/07/2013 שעה 8:22)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי גישתך, אריה, טענתך כי ספירו משקר, היא שקר - אתה משקר!
_new_ הוספת תגובה



לפי גישתך (המצאתך), אריה, ההודעות האחרונות שלך הן אוסף של שקרים
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 17/07/2013 שעה 10:27)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה משקר!
_new_ הוספת תגובה



לפי גישתך (המצאתך), אריה, ההודעות האחרונות שלך הן אוסף של שקרים
דוד סיון (יום רביעי, 17/07/2013 שעה 18:47)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל עוד תטען שגישתך נכונה כלפי טענותיו של ספירו
הרי שהיא נכונה גם כלפי טענותיך באותו הקשר.
לפי גישה זו אם הוא משקר הרי שגם הרי גם אתה משקר באותו הקשר.
_new_ הוספת תגובה



לפי גישתך (המצאתך), אריה, ההודעות האחרונות שלך הן אוסף של שקרים
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 18/07/2013 שעה 5:42)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה כותב שקרים ובמקרה הם גם שטויות .
גדעון ספירו כתב כי שלום תמיד טוב יותר ממלחמה .
זה שקר .
_new_ הוספת תגובה



לפי גישתך (המצאתך), אריה, ההודעות האחרונות שלך הן אוסף של שקרים
דוד סיון (יום חמישי, 18/07/2013 שעה 6:17)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה, אריה, כותב שטויות שלפי גישתך הן גם שקרים.

זה התחיל מהמצאה שטותית שלך, שלפיה השקפת העולם של ספירו
היא שקר. הרי שלפי המצאה שטותית זו גם השקפת העולם שלך היא שקר.

זאת המציאות גם אם תמשיך לטעון שזה שקר ולהזכיר בכך את זה שצעק: 'זאב, זאב...'
_new_ הוספת תגובה



לפי גישתך דוד ההודעות שלך הן שקרים
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 18/07/2013 שעה 16:43)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זאת המציאות גם אם תמשיך לטעון שזה שקר ולהזכיר בכך את זה שצעק: יש אלוהים , יש אלוהים . . . .
_new_ הוספת תגובה



לפי גישתך (המצאתך), אריה, ההודעות האחרונות שלך הן אוסף של שקרים
דוד סיון (יום חמישי, 18/07/2013 שעה 18:29)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה התחיל מהמצאה שטותית שלך, שלפיה השקפת העולם של ספירו
היא שקר. משמעותה של המצאה שטותית זו שאתה משקר כל פעם שאתה כותב על השקפת העולם שלך.

זאת המציאות גם אם תמשיך לטעון שזה זה שקר ולהזכיר בכך את זה שצעק: 'זאב, זאב...'

אתה כהרגלך מעדיף להאשים את השליח שהציב ראי בפניך ולטעון שהמציאות היא שקר.
_new_ הוספת תגובה



דוד , הבט בראי שם תראה את השקרן .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 19/07/2013 שעה 9:17)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה לא מסוגל לקלוט את דברי כפי שנכתבו .
ספירו נסמך על השקפת העולם הנאורה .
על ההשקפה כי בני האדם נולדו שווים וכי לכולם יש שיוויון זכויות .
ייתכן שלא דייקתי אבל כך אני מבין את השקפת עולמו .
ולכן מכאן יש שתי אפשרויות -
1 - שטעיתי בתיאור של השקפת עולמו , זה אפשרי אבל אז הוא או אתה או מפלצת המקרוני האיומה מוזמנים לתקן אותי .
2 - שלא טעיתי .

אם השקפת עולמו היא כפי שתיארתי אז היא שגויה . מה שנקרא בשפה ישירה - שקר .
אם השקפת עולמו אחרת - אז כשתוצג אתייחס אליה .

כמוכן הוא כתב כי שלום תמיד עדיף על מלחמה . אם היה ,יש או יהייה פעם אחת מלחמה מועילה יותר משלום הרי שהוא שיקר . המילה ''תמיד'' מכשילה אותו .
_new_ הוספת תגובה



אריה , הבט בראי שם תראה את השקרן!!!
דוד סיון (יום שישי, 19/07/2013 שעה 11:48)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למרות ההסבר הבהיר שהצגתי אתה מתעקש לחזור על דבריך המופרכים.

העולם מלא באנשים שמחזיקים בכל מיני השקפות עולם. יש המאמינים באלוהים, בנאורות, בסוציאליזם, בקפיטליזם, ובאפרטהיד, או בשילוב כלשהו.

דעה אישית שלך על השקפת עולם בודאי לא עושה אותה שגויה ובדאי שלא עושה אותה שקר. הרי אתה טועה ומטעה בפרשנות שלך למושג שגיאה. לכן התיאוריה שלך מופרכת ולכן גם טענתך הספציפית (ביחס לספירו) מופרכת. כל הנאמר בפיסקה זו נכון גם אם רוב האנושות חושב כמוך.

מצד שני אם אתה מתעקש שגישתך נכונה הרי שאתה משקר כל פעם שאתה מעורב בדיון על השקפת עולם.
_new_ הוספת תגובה



דוד, הבט בראי שם תראה את השקרן!!!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 19/07/2013 שעה 17:25)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עוד דבר שטות ממוחך ההוזה .

האמונה באלוהים חסרת ביסוס . הנאורות היא טעות . לגבי שלושת האחרים לא חשבתי מספיק .

הדיעה שלי לא חשובה כלל .
מה שחשוב זה המציאות .
המציאות היא שיש מלחמות שהן מועילות יותר משלום .
זו לא השקפת עולם . זו עובדה מציאותית .

ולכן אתה טועה וגם ספירו טועה .
ואחרי שזה הוסבר ולא הופרך הרי שניכם שקרנים .
ובמיוחד אתה .
_new_ הוספת תגובה



מי שמשקר, אריה, על פי ההזיה שלך הוא אריה!!!
דוד סיון (יום שישי, 19/07/2013 שעה 18:29)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עוד דבר שטות הזוי ומופרך.

מה שחשוב שזו דעתך האישית והיא מבוססת על השקפת העולם.
מאחר ולא הפרכת טענה זו הרי שהיא חלק מן המציאות. גם לא הוכחת שהמציאות היא כמו שטענת.

על פי הטענה ההזויה-המופרכת שלך, לך שכל מי שחולק על השקפת עולמך הוא שקרן, אתה עצמך שקרן. זה כמובן הופך את ההזייה שלך לבדיחה.
_new_ הוספת תגובה



אתה משעמם כבר .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 20/07/2013 שעה 7:07)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דוד אתה שקרן .
ספירו שקרן .
_new_ הוספת תגובה



עובדה היא, אריה, שהתיאוריה שלך הזויה ומופרכת!!!
דוד סיון (שבת, 20/07/2013 שעה 8:17)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היה צפוי שמתאוריה הזויה-מופרכת שמשמשת אותך לגדף
אנשים בגלל השקפת עולם, תעבור לתקיפה אישית של
גידופים בלבד.
_new_ הוספת תגובה



יאללה, ביתר, יאללה!!!
ע.צופיה (שבת, 20/07/2013 שעה 10:22)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קטנים עליכם אוהדי ביתר ירושלים.
_new_ הוספת תגובה



יאללה, ביתר, יאללה!!!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 21/07/2013 שעה 6:35)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בפורום היבשושי הזה , אין אפשרות לצייר איקון של סמיילי .
אם היה אפשר הייתי נותן לך סמיילי אחד .

אריה
_new_ הוספת תגובה



דוד אתה לא סתרת , רק השמצת ולכן אתה שקרן .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 21/07/2013 שעה 6:24)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אתה, אריה, הוכחת, רק השמצת וגידפת!
דוד סיון (יום ראשון, 21/07/2013 שעה 7:44)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאחר והטענה שלך לא הוכחה דבריך הם גידוף.
לכן איכות טיעוניך עלובה.
_new_ הוספת תגובה



[•] אתה דוד קוצר את מה שזרעת . . . . .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 21/07/2013 שעה 15:35)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אתה, אריה, זורע גידופים וקוצר יבול עלוב!!!
דוד סיון (יום ראשון, 21/07/2013 שעה 19:42)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הדבר היחידי שנכון אצל ספירו הוא
(יום ראשון, 21/07/2013 שעה 21:36)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאדום הוא סמרטוט
_new_ הוספת תגובה



הבנתי אותך היטב, גדעון ספירו!
בצלאל פאר (יום שני, 15/07/2013 שעה 22:04)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בניגוד לך, שאתה תומך בצדק הטוטליטרי של הטרור הערבי (ומגנה רק אירועים חריגים לחומרה), אני (וגם צופיה, עד כמה שאני יכול לייצגו בלי רשותו) דמוקרט שרוצה את ישראל חופשיה ובטוחה מטרור אסלאמי. אני חלמתי ועדיין חולם את הגותו של ז'בוטינסקי, אף שבמבט ריאלי לאחור הוא היה תמים משהו כשכתב בשירו ''שמאל הירדן'': ''שָׁם יִרוֶה לוֹ מִשֶּׁפַע, מֵאֹשֶׁר בֶּן-עֲרָב, בֶּן-נַצֶּרֶת וּבנִי''. אז בתור ''תומך אפרטהייד'' אני שייך לאלה שהאמינו פעם שאפשר לחיות עם הערבים בשלום ובשיוויון. לאחר שבגרתי ולמדתי והכרתי ערבים הגעתי להכרה שאין סיכוי שהללו יקבלו מצב בו לא-מוסלמי שולט על מוסלמי. התביעה הבסיסית של הרוב הערבי בישראל ובשטחים היא שישראל לא תהיה מדינת לאום של העם היהודי, כמו שהם דורשים לעצמם שפלסטין תהיה מדינת הלאום הפלסטיני (בהנחה שבאמת יש עם כזה). לכן הם מדברים בשנים האחרונות על ''פתרון שתי מדינות'' ולא ''פתרון שתי מדינות לשני עמים''. כמו שגדעון לוי כתב על עצמו לאחרונה, הם (ערביי ישראל) מרגישים כמוהו שהוא יותר צ'כי-גרמני-סודטי מאשר ישראלי (וזה המודל שלהם לכל יהודי שהוא בארץ ישראל שאבותיו הגיעו ארצה אחרי 1917) והם פלסטינים ולא ישראלים.

הפתיח שלי מתייחס להצגת המציאות הישראלית הדימיונית שלך, שאינה ריאלית, אבל יש בה 'אלמנטים ספירואים'. ידועה הטכניקה של הוגי שמאל היא להקצין מופעים היסטוריים או תרבותיים כדי להקל עליהם את ההתגוננות מפניהם או את תקיפתם הרעיונית. אתה ממציא לך צבא שאינו קיים או סביר שיתקיים, מייחס לו עמדות שאין לו ומפרשן אותו לפי דרכך האידיאולוגית. מצד אחד אתה מדביק מוטיבים אנטי דמוקרטיים דימיוניים לצבא כדי להכות בדמוקרטים, ואתה אומר לעצמך ש''אם זה יצליח אז הרווחתי'', אבל מנגד כשמשיבים לך כהוגן אז לכל היותר אתה אומר ''אני בעד להגיע להסכם שלום שאת עיקריו כתבתי אבל כתוצאה מהכרעה דמוקרטית של האזרחים ללא ממשלת חירום צבאית''. זה מה שספי ריבלין היה אומר בזמנו ''טקטיקת שמעון פרס של כן ולא''. אז למה להעלות מחזה דימיוני שברור לך שלא יכול להתקיים בישראל כשכל ישראלי חושב ההיפך ממך, ממני, מאיתו ומאיתנו? אבל אתה במעשה מכוון הצגת את התנאים שלך לשלום מפי אותו רמטכ''ל דימיוני בתור ''ירצו יאכלו, לא ירצו לא יאכלו''.
שים לב שכל הסעיפים הממוספרים בהודעתי נוגעים לתוכנית המדינית שהציג ''הרמטכ''ל'' שלך ושהם בעצם הסעיפים שאתה מאמין בהם באמת ובתמים. אבל למרבה הצער, רוב הצעותיך נדחו כבר כמה פעמים ע''י אבו מאזן. אבו מאזן מפחד להגיע לשולחן המשא ומתן והוא גם חלש מדי וגם שהוא לא רוצה לוותר על עקרונות יסוד של ''תורת השלבים''. הוא לא יכול לוותר על תנאיו המוקדמים שהם מעל ומעבר למה שישראל יכולה לתת לו, ובודאי לא לתת לו בקשיש בטרם הוא בכלל מחדש את השיחות ובטרם ברור שהוא באמת רוצה להתקדם בהם.

בכל מקרה לא מקובל שבשיחות שלום צד אחד נותן הכל וצד שני מקבל הכל. הפלסטינים (לפחות לאלה שקוראים אבו-מאזן) חייבים להבין שכדי להגיע להסכם שלום הם יצטרכו לוותר על חצי תאוותם לפחות, כמו שישראל תצטרך. אבל מה עם החצי השני של הפלסטינים (לאלה שקוראים משעלים) שאינם מוכנים לוותר בכלל ובודאי לא לחתום על הסכם שלום?
אז אתה חושב באמת שיש סיכוי לשלום?
_new_ הוספת תגובה



[•] זו אחת הבעיות
(יום שלישי, 16/07/2013 שעה 7:30)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[•]...
_new_ הוספת תגובה



זה מודל של ישראלים רבים!
דוד סיון (יום שלישי, 16/07/2013 שעה 8:17)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהפלשתינאים בכלל לא שייכים לכאן כי רובם באו לארץ במאה
הקודמת והם באו בגלל או בעקבות בואם של היהודים.
_new_ הוספת תגובה



זה מודל של ישראלים רבים!
בצלאל פאר (שבת, 20/07/2013 שעה 22:47)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה זה ''ישראלים רבים''?

ערבים חלקם גרים כאן מדורות וחלקם מהגרים שהגיעו בשנים האחרונות לפני מלחמת 1948. אכן רוב הערבים הנקראים היום פלסטינים מקורם בהגירות חדשות שהתרחשו בעיקר בחצי הראשון של המאה ה-‏20. מבחינתי שתאמר שהם שייכים לכאן, אבל הדבר אינו יכול לבטל את בעלות היהודים על הארץ. אני בהחלט חושב שיש לערבים זכויות אדם אבל בהחלט לא זכויותלאום על חשבון הארץ.

המודל הידוע הו העם היהודי שברוב המקומות בהם בנה קהילה היא היתה עוד לפני שהעמים הנוכחיים הגיעו לאותה חלקת ארץ. כך זה היה באירופה ובמרחב האחמדיני (ערבי). אבל בכל זאת יהודים לא תבעו בעלות על השטחים שאליהם פלשו שבטים זרים.
כך היה הדבר גם אצל הערבים שלא תבעו בעלות במובן הלאומי על ארץ ישרל משום שנתפסה על ידם כארץ בני ישראל. הנרטיב הזה השתנה אצלהם בגלל ההתעוררות הלאומית הערבית בתחילת המאה ה-‏20.
_new_ הוספת תגובה



זה מודל של ישראלים רבים!
דוד סיון (יום ראשון, 21/07/2013 שעה 4:34)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על פי ההודעות שכתבת כאן, כולל הקודמת (תגובה 171008) והנוכחית אתה אחד מאותם רבים שגם טוענים שהם לא עם: הנה ציטוטים מדבריך שמחבר אותך לאותם 'ישראלים רבים':

1. ''אכן רוב הערבים הנקראים היום פלסטינים מקורם בהגירות חדשות שהתרחשו בעיקר בחצי הראשון של המאה ה-‏20''.
2. ''... בהנחה שבאמת יש עם כזה...''

אצל חלק ניכר מהרבים המושגים ערבים או פלסטינים מתחלפים אצלם כאילו הם זהים; האג'נדה הפוליטית מתערבת ומשתלטת על חקר העובדות ההיסטוריות.
_new_ הוספת תגובה



זה המודל שלך .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 21/07/2013 שעה 6:33)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אצלך יש פלסטינים כעם .
ולכאורה לעם יש זכות למדינה ריבונית .
אבל האם זה באמת כך ?
אני לא מכיר זכות כזו .

מה שאני מכיר זה החלטת חבר הלאומים להקמת בית לאומי לעם היהודי .
חבר הלאומים לא החליט על הקמת בית לאומי לאוכלוסיה של PALESTINE . רק על שמירת זכויות התושבים
בתוך הבית הלאומי היהודי .

עוד אני מכיר את החלטת האום לחלוקת PALESTINE לשתי מדינות . מדינה פלסטינית-יהודית ומדינה פלסטינית-ערבית .
מי שאתה קורא פלסטינים התנגדו לזה . . . . . ועד היום לא הסכימו ! ! ! !
_new_ הוספת תגובה



המציאות שלי
דוד סיון (יום ראשון, 21/07/2013 שעה 7:48)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שני המשפטים הראשונים שלך מתארים את המציאות נכון.
אלה הדברים החשובים כאשר מתארים את המציאות. שאר
הדברים שכתבת אינם רלוונטיים בהקשר הזה.
_new_ הוספת תגובה



המציאות שלי
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 21/07/2013 שעה 15:37)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והוכחה למה שכתבת היכן ?
_new_ הוספת תגובה



היכן, אריה, ההוכחות שלך?
דוד סיון (יום ראשון, 21/07/2013 שעה 19:30)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



קדימה חבר'ה, אל תתיאשו יש עדיין מרווח עד התחתית
ע.צופיה (יום שני, 22/07/2013 שעה 6:17)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הנה, לרגע, מתגלה פרצופו האמיתי של ספירו
ע.צופיה (שבת, 13/07/2013 שעה 16:50) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והוא דומה מאוד מאוד למיטב הפשיסטים, הרודנים והדיקטטורים.
ובכן זהו החלום הרטוב של ספירו, לכהן כרמטכל, לתפוס את השלטון ולהגשים את כל מאוויו.
אני איני מופתע תמיד ידעתי שמאחורי המסכה של שוחר שלום מסתתר פשיסט בסדר גודל בינוני.
_new_ הוספת תגובה



העם כבר החליט
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 18/07/2013 שעה 19:43) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מתוך המאמר:
„עם חתימת ההסכם הוא יובא כמות שהוא לאישור במשאל עם. לא תורשה כל תעמולה, לא בעד ולא נגד, הוא יוצג בכל כלי התקשורת והעם יחליט מסכים או לא מסכים”.

הרעיון הזה מובא בכל שנתיים בערך להכרעת העם. עד עכשיו – לא מסכים (זאת למרות שיש תעמולה רבתי לטובת הרעיון ההזוי הזה).

לכן מלכתחילה הכותב זקוק להפיכה צבאית.

בשורה התחתונה – חלום הסובל מחוסר קוהרנטיות מובנה.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי