פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הספרדים, האריתראים והננסים
הלבן שבעיניים / ע. צופיה (יום רביעי, 31/07/2013 שעה 19:00)


הספרדים, האריתראים והננסים

ע. צופיה



מי הם הנושאים בנטל המס?

מאז ''מחאת האוהלים'' בשנת 2011 מתנהל בציבוריות הישראלית ויכוח סוער על זהות האנשים והגופים הנושאים בנטל המס. נושא גם נידון בהרחבה במערכת הבחירות האחרונה.
העיתונאי אלי ציפורי מ''גלובס'', סוקר את הנושא במאמרו ובדומה לבלעם בשעתו, בא לקלל ויצא מברך (הפראיירים...).
לפי הנתונים שהוא מפרסם כ-‏67% מכלל האוכלוסייה(שכירים ועצמאים) נושאים רק ב-‏5% מכלל המיסים הישירים (מס הכנסה,ביטוח לאומי ובריאות). במילים אחרות: כמעט שאינם משלמים מס.
8%, כלומר העשירון העליון משלם 60% מכלל המיסים הישירים.
בהפרש נושאים היתר שמוגדרים בפי חלק מהפוליטיקאים כ''מעמד הבינוני''.
נתונים אלו מוכיחים כי רמת המיסוי הישיר בישראל נמוכה, אולי אפילו נמוכה מאוד, לכן העלאה של אחוזי מס בודדים לא ''תזעזע'' אף אחד ולכן היא במקומה.

גם בנושא המע''מ קיים פופוליזם תקשורתי המעוות את המציאות. המע''מ חל על רוב ''מחזור'' הפעילות העסקית בישראל. לכן מי שמרוויח יותר, מדרך הטבע צורך יותר ולכן משלם יותר מע''מ.
בואו ונחשוב מה יקרה לגביית המס הישיר והעקיף אם אותו עשירון עליון יחליט לחיות את חייו במקום אחר?


צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים

ספרד שהיא כידוע מדינה שזכויות האזרח, ההגנה על הפרט, חופש ביטוי וכל סוג של חופש אחר, כולל הגנה על מיעוטים, הוא בראש מעייניה מאז ומתמיד, תמכה בעשורים האחרונים בעמותות שונות במדינת ישראל שהיו אמורות להגן על אותם העקרונות במדינה שהיא כידוע בעלת משטר דמוי פשיסטי. היא הקציבה כ-‏5.5 מיליון יורו לשנה ל-‏40 עמותות ''שטנה'' כאלו (נפגעי המשבר הכלכלי בספרד: ארגוני שמאל ישראליים).
עתה בגלל המשבר הכלכלי הקשה שפקד את ספרד (כנראה שלא בדקו שהצלבים בכנסיות עשויים לפי דרישות הדת) הם נאלצו לצמצם תמיכה זו ל-‏1.6מ. יורו בלבד ולשלוש עמותות בלבד.

מי טען שאין אלוהים בשמים?


מתי יעשו סוף לשטות הזו?

כ-‏40-50 אלף מחפשי עבודה מסודאן ומאריתריאה התגנבו במשך השנים האחרונות לארץ דרך הגבול הפרוץ עם מצרים. רובם, למעלה מחצי, התיישבו בדרום העיר תל-אביב. יש לכך כמה סיבות: אפשרויות עבודה נוחות, מגורים מזדמנים יותר ואולי גם הכוונה של גורמים מסוימים (נערה מדרום תל אביב לגרוניס...).

הממשלה שהתעוררה ''באיחור'' מנסה בכל כוחה ל''חסל את הנגע''. בניית הגדר עצרה לחלוטין את ההתגנבות. הקמת מחנה מעבר בדרום סילק מהרחובות כמה אלפי מסתננים ולאחרונה אנו שומעים יותר ויותר על ''הוצאתם'' מהארץ בדרכים שונות.
הדבר גרם, כנראה, למסתננים ללחץ פסיכולוגי מסוים וניכרת עליה משמעותית בפשע ברחובות דרום תל-אביב (הגבאי הותקף בידי המסתננים בדרום תל אביב). מעדויות שונות אנו למדים כי האזרחים החיים שם או עוברים שם לתומם חשופים למעשי ביזה שונים והנשים גם לתקיפות מיניות (דרום תל אביב...).

ואני שואל: היכן המשטרה שאמורה לשמור על ביטחוננו האישי ורכושנו? האם לא הגיע הזמן, פשוט, בברוטאליות, לסלק את האנשים האלה מרחובות הערים למחנות שונים שמשם יפונו מרצון או לא-מרצון מהארץ.


הננסים שוב ניצחו

לפני כשנתיים הוצע איש צבא רב מעללים וניסיון המוערך על ידי בכירי המדינה כראוי לשאת את תפקיד הרמטכ''ל. ביזמת כמה צרי עין ומוח החלה מלחמה תקשורתית שקרית, זדונית ואלימה כנגד מינויו. מבקר מדינה מצחיק ויועץ משפטי המשתפן כמעט מכול נושא העומד על סדר היום אילצו את ראשי המדינה לוותר על האיש החשוב כל כך לביטחון המדינה בגלל ננסים תקשורתיים.

מאוחר יותר הסתבר שלא היה בסיס ולוא הקטן ביותר לזדוניותם.

עתה עמד על הפרק מינוי נגיד לבנק ישראל. לאחר התלבטויות החליטו ראשי המדינה להציע את התפקיד לכלכלן ישראלי בעל שם וניסיון בינלאומי רב. הפרופסור יעקב פרנקל.
שוב נכנסו הננסים לפעולה, דלו מעשה שהיה לפני כשבע שנים בהונג-קונג, מעשה שנסתיים בהבנה הדדית (שם) כי הדבר נובע מטעות אנוש, לא הוגש כל אישום. אך בכדי להפחיד באיום של עתירה לבג''צ את האיש החלש היושב בכס היועץ המשפטי זה היה מספיק. שוב הפסדנו אדם טוב בגלל עבודתם הזדונית של הננסים בתקשורת.

ואני שואל: מתי נפסיק להיות הפראיירים של גמדים אלו?




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  מעדות אישית  (isaac01@netvision.net.il) (2 תגובות בפתיל)
  כמה הערות  (דוד סיון)
  ע.צופיה ידידי  (המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה) (2 תגובות בפתיל)
  עוד ניצחון לננסים  (ע.צופיה)
  מי הם הנושאים בנטל המס?  (בצלאל פאר)
  צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים  (בצלאל פאר)
  מי טען שאין אלוהים בשמים?  (בצלאל פאר)
  הננסים שוב ניצחו  (בצלאל פאר)
  גמדים שעשו את מלאכת הענקים .  (המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה) (20 תגובות בפתיל)
  להערכתי אם נתפס בארץ ונשפט היה יוצא זכאי  (isaac01@netvision.net.il)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי