פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הספרדים, האריתראים והננסים
הלבן שבעיניים / ע. צופיה (יום רביעי, 31/07/2013 שעה 19:00)


הספרדים, האריתראים והננסים

ע. צופיה



מי הם הנושאים בנטל המס?

מאז ''מחאת האוהלים'' בשנת 2011 מתנהל בציבוריות הישראלית ויכוח סוער על זהות האנשים והגופים הנושאים בנטל המס. נושא גם נידון בהרחבה במערכת הבחירות האחרונה.
העיתונאי אלי ציפורי מ''גלובס'', סוקר את הנושא במאמרו ובדומה לבלעם בשעתו, בא לקלל ויצא מברך (הפראיירים...).
לפי הנתונים שהוא מפרסם כ-‏67% מכלל האוכלוסייה(שכירים ועצמאים) נושאים רק ב-‏5% מכלל המיסים הישירים (מס הכנסה,ביטוח לאומי ובריאות). במילים אחרות: כמעט שאינם משלמים מס.
8%, כלומר העשירון העליון משלם 60% מכלל המיסים הישירים.
בהפרש נושאים היתר שמוגדרים בפי חלק מהפוליטיקאים כ''מעמד הבינוני''.
נתונים אלו מוכיחים כי רמת המיסוי הישיר בישראל נמוכה, אולי אפילו נמוכה מאוד, לכן העלאה של אחוזי מס בודדים לא ''תזעזע'' אף אחד ולכן היא במקומה.

גם בנושא המע''מ קיים פופוליזם תקשורתי המעוות את המציאות. המע''מ חל על רוב ''מחזור'' הפעילות העסקית בישראל. לכן מי שמרוויח יותר, מדרך הטבע צורך יותר ולכן משלם יותר מע''מ.
בואו ונחשוב מה יקרה לגביית המס הישיר והעקיף אם אותו עשירון עליון יחליט לחיות את חייו במקום אחר?


צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים

ספרד שהיא כידוע מדינה שזכויות האזרח, ההגנה על הפרט, חופש ביטוי וכל סוג של חופש אחר, כולל הגנה על מיעוטים, הוא בראש מעייניה מאז ומתמיד, תמכה בעשורים האחרונים בעמותות שונות במדינת ישראל שהיו אמורות להגן על אותם העקרונות במדינה שהיא כידוע בעלת משטר דמוי פשיסטי. היא הקציבה כ-‏5.5 מיליון יורו לשנה ל-‏40 עמותות ''שטנה'' כאלו (נפגעי המשבר הכלכלי בספרד: ארגוני שמאל ישראליים).
עתה בגלל המשבר הכלכלי הקשה שפקד את ספרד (כנראה שלא בדקו שהצלבים בכנסיות עשויים לפי דרישות הדת) הם נאלצו לצמצם תמיכה זו ל-‏1.6מ. יורו בלבד ולשלוש עמותות בלבד.

מי טען שאין אלוהים בשמים?


מתי יעשו סוף לשטות הזו?

כ-‏40-50 אלף מחפשי עבודה מסודאן ומאריתריאה התגנבו במשך השנים האחרונות לארץ דרך הגבול הפרוץ עם מצרים. רובם, למעלה מחצי, התיישבו בדרום העיר תל-אביב. יש לכך כמה סיבות: אפשרויות עבודה נוחות, מגורים מזדמנים יותר ואולי גם הכוונה של גורמים מסוימים (נערה מדרום תל אביב לגרוניס...).

הממשלה שהתעוררה ''באיחור'' מנסה בכל כוחה ל''חסל את הנגע''. בניית הגדר עצרה לחלוטין את ההתגנבות. הקמת מחנה מעבר בדרום סילק מהרחובות כמה אלפי מסתננים ולאחרונה אנו שומעים יותר ויותר על ''הוצאתם'' מהארץ בדרכים שונות.
הדבר גרם, כנראה, למסתננים ללחץ פסיכולוגי מסוים וניכרת עליה משמעותית בפשע ברחובות דרום תל-אביב (הגבאי הותקף בידי המסתננים בדרום תל אביב). מעדויות שונות אנו למדים כי האזרחים החיים שם או עוברים שם לתומם חשופים למעשי ביזה שונים והנשים גם לתקיפות מיניות (דרום תל אביב...).

ואני שואל: היכן המשטרה שאמורה לשמור על ביטחוננו האישי ורכושנו? האם לא הגיע הזמן, פשוט, בברוטאליות, לסלק את האנשים האלה מרחובות הערים למחנות שונים שמשם יפונו מרצון או לא-מרצון מהארץ.


הננסים שוב ניצחו

לפני כשנתיים הוצע איש צבא רב מעללים וניסיון המוערך על ידי בכירי המדינה כראוי לשאת את תפקיד הרמטכ''ל. ביזמת כמה צרי עין ומוח החלה מלחמה תקשורתית שקרית, זדונית ואלימה כנגד מינויו. מבקר מדינה מצחיק ויועץ משפטי המשתפן כמעט מכול נושא העומד על סדר היום אילצו את ראשי המדינה לוותר על האיש החשוב כל כך לביטחון המדינה בגלל ננסים תקשורתיים.

מאוחר יותר הסתבר שלא היה בסיס ולוא הקטן ביותר לזדוניותם.

עתה עמד על הפרק מינוי נגיד לבנק ישראל. לאחר התלבטויות החליטו ראשי המדינה להציע את התפקיד לכלכלן ישראלי בעל שם וניסיון בינלאומי רב. הפרופסור יעקב פרנקל.
שוב נכנסו הננסים לפעולה, דלו מעשה שהיה לפני כשבע שנים בהונג-קונג, מעשה שנסתיים בהבנה הדדית (שם) כי הדבר נובע מטעות אנוש, לא הוגש כל אישום. אך בכדי להפחיד באיום של עתירה לבג''צ את האיש החלש היושב בכס היועץ המשפטי זה היה מספיק. שוב הפסדנו אדם טוב בגלל עבודתם הזדונית של הננסים בתקשורת.

ואני שואל: מתי נפסיק להיות הפראיירים של גמדים אלו?




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


מעדות אישית
(יום רביעי, 31/07/2013 שעה 20:00) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. הייתי שתף במשרד רו''ח ברחוב החשמל, לנסיעה הייתי עובר דרך התחנה החדשה, וכן מתפלל שם לעיתים
לפני כמה שנים החל הבלגן לא ניתן היה להכנס למשרד ללא התקלות בסודנים או אריתראים שיכורים ומאיימים, את בית הכנסת הם הפכו למחראה ועכשיו שכולם ברחו זה מקום שמוכרים שם בירות ושתיה, אני רוצה לציין כי ישראלים נכנסו בהתחלה לבית הכנסת והפכו אותו לבית תמחוי ללא רשות (תמחוי לאריתראים וסודנים), לידיעתי אין כרגע האף בית כנסת תפילות כולל בית הכנסת המרכזי של הקווקזים(בין קולנוע תמר לשעבר לגינה הזיבורית), הייתי באזור לפני כחודש (יש לי לקוח גדול בסוף לוינסקי- לדעתי גם הוא יברח משם) , חיפשתי בית כנסת חוץ ממבטים מאיימים לא ראיתי כלום
אם משהוא חושב שהם יצאו לבד הוא טועה, הם נוסעים ברכבים ובאופנועים ללא חשש מהמשטרה, המשטרה סגרה את התחנה שפתחה בקל רעש גדול ברחוב הנעליים שכבר אין בו חנויות נעליים, כל מה שיש זה כמויות של אריתראים כושים זונות ונרקומנים וכן פיליפינים,וכמויות של מוצרים גנובים שמוצגים למכירה על המדרכה זה לא מדינת ישראל, לצערי אלו שעוזרים להם הם הראשונים שיברחו אם יוצר משבר

אני מתוסכל הן מהממשלה והן מהתומכים בהישארותם, יש לדעתי לערוך הפגנות ענק גם נגד הקרן החדשה וכל הגופים המציבים לעצמם להרוס את המדינה
_new_ הוספת תגובה



מעדות אישית
(יום רביעי, 31/07/2013 שעה 20:01)
בתשובה לisaac01@netvision.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכוונה לתחנה הישנה

גם התחנה החדשה לא במצב טוב הרבה יותר
_new_ הוספת תגובה



כמה הערות
דוד סיון (יום חמישי, 01/08/2013 שעה 4:51) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. אינני מתרשם מנתונים על רמות המס שמשלמות קבוצות אנשים כי אין בהם מידע ממשי על נטל המס. בדרך כלל כאשר עוסקים בנטל המס אין הכוונה לסך המס שאדם משלם, אלא לשיעור המס. במדינת ישראל שיעורי המס על ההכנסה הם לכאורה פרוגרסיביים (לכאורה גבוהים יותר על בעלי הכנסות גבוהות).

לכן אין להתפלא שאותם אנשים (52.3% מהיחידים) שהכנסתם לא עוברת את סף המס (סף המס הנמוך ביותר הוא כ-‏4,800 שקל לגבר וכ-‏5,700 לאישה ללא ילדים) לא משלמים. לפי המאמר שהצגת כאן שיעורם נמצא בעליה. חלק מההסבר נעוץ בעובדה שהשכר הריאלי הממוצע נמצא במגמת ירידה (דיון 7239).

המאמר מדווח על 67% מהיחידים שמשלמים 5% מסך המס. אבל כאשר מורידים את אותם 52.3% אז מתברר ש-‏15% משלמים את 5% מסך המס. מכאן שהיתר (25% מהיחידים) משלמים כ-‏35% מסך המס.

כדי לדעת מהו נטל המס לגבי כל קבוצה צריך לדעת מהם שיעורי המס שהם משלמים. לכן קביעתך שמאחר ורמת המס נמוכה ''העלאה של אחוזי מס בודדים לא ''תזעזע'' אף אחד'', לא ממש מתייחסת לשינוי שיתחולל בנטל המס על יחידים בכל אחת מהקבוצות שנזכרו.

האפשרות שבעלי ההכנסות הגבוהות יעזבו קיימת אבל היא איננה בהכרח סיבה טובה להגדלת נטל המס על בעלי ההכנסות הנמוכות יותר (שאר הנישומים).

ב. מע''מ הוא מס שוויוני העשיר והעני משלמים אותו שיעור (בימים אלה 18%) וככזה הוא פוגע בפרוגרסיביות של מערכת המיסוי. לכן הוא מכביד יותר על בעלי ההכנסות הנמוכות (בעיקר אותם 52.3% שהכנסתם היא מתחת לסף המס) מאשר על בעלי ההכנסות הגבוהות. לכן יש בהחלט סיבה טובה לטעון שהעלאת שיעורי המע''מ פוגעת בחלשים ושהיה ראוי למנוע אותה. אלה הם גם הנפגעים העיקריים מקיצוץ קיצבת הילדים..
יתכן (רק יתכן) שהמצב הכלכלי הצריך העלאת שיעורי המס על ההכנסות אבל היה בהחלט מקום להעלותו באופן פרוגרסיבי – בשיעור גבוה יותר באופן משמעותי על ''עשירים''. מצד שני השינוי של שיעורי המע''מ מגדיל את הכנסות המדינה מהר יותר מכל דרך אחרת.

ג. המשבר הכלכלי בעולם המערבי פגע בהרבה תורמים כולל אלה שתרומותיהם מספקות ארוחות לרעבים וחבילות שי לקראת החגים. ממילא ברור שהעמותות האלה נפגעו ואיתן הנזקקים שטופלו על ידן.

ד. לפי המידע שאני מכיר היה גם היה בסיס לביקורת על התנהלותו של המועמד לרמטכלות. השימוש שלך בכינויי גנאי (''מבקר מדינה מצחיק ויועץ משפטי המשתפן'') לא מראה שהביקורת היתה חסרת בסיס.

גם הביקורת על הנגיד המיועד, יעקב פרנקל, לא מסתכם בזוטות, כפי שמשתמע מהדברים שכתבת. העובדה שבהונג קונג לא תובעים על ''טעות אנוש'' כזאת לא אומרת שאנחנו צריכים להיתעלם מכך. הבעיה העיקרית עם המינוי של פרנקל היתה בנושאים שמשליכים על יכולתו לבצע את תפקידו כנגיד הבנק המרכזי. בין אלה ישנה העובדה שהוא עמד בראש חברה עסקית שהיתה בין יוצרי ''המיתון הגדול''. אבל מי שמתמנה לנגיד אמור להיות מסוגל לצפות מהלכים וארועים נכון כדי לקבוע מדיניות מתאימה. פרנקל עטור הפרסים לא ממש הצליח בשטח החשוב הזה בשנים האחרונות (דיון 7382).

בכלל לא נורא אם פרנקל ישאר בחוץ כי יש לא מעט מועמדים ראויים לתפקיד. לפי המעט שאני יודע על המועמד הבא של ראש הממשלה ושר האוצר, פרופ. ליידרמן (http://news.walla.co.il/?w=/9/2666062&m=1), גם הוא בעל זכויות ויכולות מהמעלה הראשונה ולכן בעל יכולת למלא את התפקיד כראוי.
_new_ הוספת תגובה



ע.צופיה ידידי
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 01/08/2013 שעה 7:01) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אדם נבון יודע כי מיסים הם הכרח לתיפקוד של ממשלה . מסים נחוצים לצרכי אזרחי המדינה לתועלתם ולרווחתם .
לו סברו אותם עשירונים כי החשבון הכולל של חייהם רע בישראל חלק ואולי רובם היו עוזבים . כנראה שלא כך הדבר. כנראה שלא רק רמת המיסוי חשובה . כנראה חשוב יותר ''מה נשאר ביד'' ונשאר להם ביד הרבה מאד . גם אורח החיים , ביטחון אזרחי והיעדר אנטישמיות שווים משהוא .
נטל המס האמיתי הוא על מעמד הביניים אלה שכדבריך משלמים 35% מכלל המס . הם נחלקים למעמד בינוני מדומה שמרוויחים פחות ממיליון שקלים בשנה ולכאלה המרוויחים יותר מכך . המוזכרים ראשונה רובם בעלי מקצוע בהנדסה , ברפואה , בהיי-טק וכדומה שרק מעט מפריד בין רצונם לעזוב עם יכולת מצויינת להרוויח יותר . הקבוצה השניה הם אנשים שמרוויחים בישראל יותר מערכם בחו''ל , בעיקר בכירי חברות כלכליות או אנשים שמומחיותם לא נחוצה ואינה מתאימה בחו''ל . למשל עיתונאים , עורכי-דין וכיו''ב .

ולכן לא המס הנגבה חשוב אלא הייתרה הנותרת אצל האדם . בדיוק כמו שברכישת מוצר לא שיעור ההנחה חשוב אלא המחיר הסופי .
========================================================
כן . הם ספחת על צווארנו .
אבל ממשלת ישראל אינה סובלת מספחת זו . מצד שני פעולות ''לא-הומניות'' נגדם יגרמו לממשלה אי-נחת .
אצל האזרחים זה הפוך . הם סובלים ופעולות לא-הומאניות נגד האפריקאים שייגררו גינויים לא יזיקו לישראלים הסובלים .
==============================================================
אתה נגד עיתונות חופשית ? סבורני שלא .
הדוגמאות שהבאת שונות זה מזה .
מצד אחד יש סימנים חזקים כי המועמד לרמטכלות הושמץ בחשאי על ידי הרמטכל היוצא שאינני מחסידיו . אדם שלא בחל גם בסיכסוך עם הממונה הישיר עליו .
מצד שני המועמד לנגידות הבנק עשה כל מה שנראה לו כדי שפרשה מביכה לא תיחשף . אדם שנראה כי היה לו בקבוק בושם בגודל תיק לחליפות .
אדם שנמנע מלעשות את המינימום לטיהור החשדות נגדו וסיפר צ'יזבט ללא הוכחה .

לפעמים יש תועלת בגמדים . אם אינם עובדים בעיתון אז לפחות ייצרו נעליים בלילה . . . . . . . . .
_new_ הוספת תגובה



ע.צופיה ידידי
ע.צופיה (יום חמישי, 01/08/2013 שעה 8:57)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איני יודע כיצד אתה מגדיר את ''מעמד הבינוני''?
לפי מיטב ידיעתי ''מעמד הבינוני'', דהיינו משפחות שהכנסתן נטו היא מ-‏15,000 ש''ח ועד 30,000 ש''ח אינם משלמים מס שהסיפרה הראשונה שלו מתחילה ב-‏3.
היתרה הנותרת היא פוטנקציה של שיעור המס ולהיפך. רמת החיים של מה שאני מגדיר ''מעמד בינוני'' הוכפלה ב-‏25 השנים האחרונות לכן יוצא מזה שגם הכנסתם הפנויה גדלה בהתאם.

כל הארצות האירופאיות החלו להבין את מהותה של הספחת של המהגרים וכולן נוקטות בפעולות אקטיביות כאלו ואחרות בכדי לבלום ולהמאיס את ההגירה אליהן. רק עכשיו קראנו כי בריטניה רוצה לדרוש ערבות כספית גבוהה מהחשודים כמהגרים.
הדרך שלנו צריכה להיות מניעת עבודה מהם. זה יכריח אותם, בסופו של דבר, לחפש את מזלם במקום אחר.

אלמלא הרמטכל היוצא לא היה מצליח לגייס לטובתו את הנבזיים שבעיתונאיינו הרי היה לנו היום רמטכל נהדר למרות שאני חושב שבני גנץ גם הוא רמטכל משכמו ומעלה (עד עתה).
אני מחזיק בדעה שעד שופט לא פסק את דינו של אדם הרי הוא זכאי וחף מבחינתי. אז לפרנקל הייתה, כנראה, תקרית בלתי נעימה בהוגקונג אך מאחר וזה לא גלש לפלילים הרי איני רואה בזה כתם. בסופו של דבר אנו רוצים בני אנוש ינהיגונו ולא רובוטים.
אני רואה ''במסעות'' הללו של גמדי תקשורתנו, ראשית משהו מאורגן ושנית נסיונות, לעיתים מוצלחים, להראות לראש הממשלה ושריו ''של מי גדול וארוך יותר''.
_new_ הוספת תגובה



עוד ניצחון לננסים
ע.צופיה (יום שישי, 02/08/2013 שעה 20:39) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מי הם הנושאים בנטל המס?
בצלאל פאר (יום שני, 05/08/2013 שעה 23:07) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההתפלגות של שיעור נטל המיסים היא סוגיה מורכבת שלא נתנו עליה את הדעת בישראל בצורה רצינית, ולכן ישראל נגררה לשולי הפירמידה האירופאית – העניים נדפקים יותר והעשירים פחות, באופן יחסי. המצב מגיע לידי כך שהמשכורת הממוצעת בישראל נמוכה יותר באופן ניכר מהמשכורת החציונית. אינני יודע אם ואיך מתגמלים את מיעוטי השכר במס הכנסה שלילי. אבל לא יתכן שישראלי ממוצע יחיה בישראל של שנות ה-‏2000 עם משכורת שהיא פחות מ-‏10,000 ש''ח.
מדובר ברשלנות מתמשכת של ממשלות ישראל שבכל קיץ הם מתחילים לחשב את ההכנסות לכיסי משרדיהם, בלי לתת את הדעת למצבם הכלכלי של הישראלים. המיסוי נקבע לפי מטרות והיקפי התקציב, התקציב מעולם לא מיצה את עצמו. הגרעונות אינם תולדה של תקציב, אלא של חריגה רשלנית מהתקציב.

המדינה גובה את כספה מהאזרח ע''י העלאת מיסים ישירים ועקיפים. מאחר שהדבר נעשה בלא השקעת מחשבה מלומדה אלא כאילוץ מיידי, אז הממשלה נוקטת בהליך הפרוצדורלי הקל ביותר – העלאת אחוז המס בצורה הכח קלה. מס הכנסה לפי מדרגות מס, ומס עקיף באחוז מסויים. מכאן שהתיקונים האלה לעולם לא יקלו על האזרחים, כי ההוצאה החודשית שלהם תעלה בלי שהם יגדילו את היקפי קנייתם. כלומר כושר הקניה של האזרח ייפגע, ולכן צפוי שהוא יקנה פחות מכל דבר. פחות קנייה מכל דבר תקטין את הכנסות בתי העסק, והללו ישלמו פחות מס לממשלה מצד אחד ואולי גם יפטרו עובדים. לכן כל התרגיל של עדכוני המסים לא בטוח שהם יספקו את הסחורה לה הממשלה מקווה. יתכן אף שהדבר יגדיל את היקפי האבטלה, תועה שתגבה מהמדינה הוצאות נוספות.

לכן חבל שהממשלה התעסקה בכלל בגרעון של ה-‏39 מיליארד שקל, שחלקו הוא בכלל גרעון זמני שהוצא על פרוייקטי פיתוח שאמורים להגדיל את הכנסות המדינה בהמשך. עיקרו של הגרעון נבע מתוספת שירותים שהממשלה אישרה מדו''ח טרכטנברג תגובה 170503 .

אבל לא הגרעון הוא הדבר המשפיע ביותר על מצבה הכלכלי של המדינה, אלא חוסר גביית מיסים כהלכתם.

המדינה מפסידה כל שנה עשרות מיליארדי שקלים בשל מסלולי פעילות עוקפי מס, הלבנות הון ועוד תרגילי שחרור ממס. המדינה לא משקיע פרומיל אחד במטרה לאתר את הבאגים האלה ולכן מה שנקרא אצלנו ''תקציב מדינה'' הוא תקציב חסר שלא מייצג נכונה את הפוטנציאל האמיתי של המשק הישראלי. בשל כך, התקציב המשתקף הוא חסר ולכן גם משפיע פחות על האצת הפעילות המישקית.

מכאן שהממשלה היתה צריכה להרחיב את מנופי הגבייה ובכך לגבות מס אמת שהיה מאפשר לה אפילו להוריד את שיעודי המיסים הישירים והעקיפים המושתים על הציבור. ואז היו קורים תהליכים חברתיים-כלכליים חיוביים של יותר כסף פנוי בידי האזרח, יותר הוצאות של האזרח, הקטנת האבטלה, יותר תפוקה תעשייתית ומכאן יותר הכנסות למדינה (למרות ההפחתה בשיעורי המס). הורדת שיעורי המס גם הם חלק מהמלחמה בהון השחור, מאחר שהיה נוצר מצב בו היה כדאי פחות לאזרח להעלים מס ולהסתכן יותר בחשיפת העלמתו.

תשלומי מס אמת גם היו מציירים לנו בגלוי את המצב הכלכלי האמיתי של שני המגזרים הבעייתיים בחברה הישראלית: החרדים והערבים. כיום כ-‏60% מהחרדיות וכ-‏40% מהחרדים מדווחים כעובדים. האבטלה במגזר הערבי גבוהה יותר מפי 3 מהמגזר היהודי החילוני-דתי. תגובה 170313 אבל מסתבר שהרבה מהעובדים כמעט ולא משלמים מס, והלא-עובדים מתוגמלים בצורה מכובדת ע''י המדינה. ע''פ מידע והערכות מספר העובדים שלא מדווחים על עבודתם מסיבה שאינם רוצים לשלם מס היא גדולה באופן בולט הרבה יותר מאשר במשק החילוני-דתי. הסיבות הן בעיקר הניתוק הריגשי והאידיאולוגי מהמדינה ותחושה שגנבה מהמדינה היא מצווה. לכן יש בהחלט הרבה יותר מצבים בהם מקבלי ביטוח אבטחת הכנסה שמגזרים האלה בעצם מרוויחים הרבה יותר מממוצע המשכורת של הישראלי העובד כחוק. בנדינה חייבת לטפל גם בתופעה הזאת, וחלק מהמלחמה היא הגברת יכולותיה של 'משטרת הגביה' (ב-‏2012 גוייסו עוד 800 פקחי מס ובכך שולש מספרם!!!!! וכמובן צריך להתאים את החקיקה למשימה החשובה הזאת תגובה 168920 .

הגדלת התפוקה התעשייתית במצב של יציבות משק וצמיחה כלכלית תאפשר ליצואנים הישראלים להתחרות בתנאים טובים יותר בחו''ל ובכך להגדיל את היצוא הישראלי ולהגדיל את זרימת המזומנים לארץ. תגובה 169194 .

לצד יעול הגבייה והיצוא צריך לזכור שהחל מהשנה הבאה צפויה ישראל להינות מגביית חלק מחלקה על מכירות הגז לחו''ל ובמקביל לרכוש פחות גז מחו''ל. כלומר, אנחנו אמורים לקבל הרבה כסף ולחסוך הרבה כסף, שני תהליכיםמקבילים שיפרו את המאזן הכלכלי הישראל ויאפשרו את הגדלת התקציב לגודל הטיבעי, והפעם מתוך כוונה ישירה לתגמל גם את האזרח הישראלי, בעבור חלקו בריווחי הגז.

לכן לצערי ממשלת נתניהו-לפיד בחרה בנתיב הקל יותר והיעיל פחות לאיזון הסל התקציבי, והגדילו את הסיכון שמצבה הכלכלי של ישראל יורע. מנגד למזלנו מדובר רק לתקופה של שנה – שנה וחצי (לפי הבטחתו של לפיד) שלמרות האפקט השלילי שלה, יש לממשלה וללפיד בסיס איתן לתקן את הכלכלה הישראלית מן היסוד. חבל שהשממשלה לא עשתה זאת מיומה הראשון.

• רמת המיסוי נמוכה – אבל גם רמת המשכורות של ''מעמד הביניים'' היא נמוכה, באופן ריאלי מאשר כל מדינות ה-OECD, אולי להוציא את ארה''ב. אני לא רוצה ''רמת מיסוי נמוכה'', אני רוצה הקטנת שיעור המס לפחות ל-‏8 העשירונים הנמוכים, תוך העלאת המשכורת הריאלית של 5 העשירונים הנמוכים. הכוונה היא לתת יותר כסף פנוי לאזרח שיעשה בו כרצונו – חיסכון או הגדלת ההוצאות החודשיות השוטפות. בשני המקרים זה טוב לאזרח ולמדינה. הבעיה היום היא שתנועת הכספים השוטפת בשוק עוברת רק בחלק הזעיר מדי דרך העשירונים הנמוכים. הדבר מסוכן גם לעשירונים הגבוהים שלכאורה נהנים כרגע מהמצב. אבל אם העשירונים הגבוהים היו מרימים ראשם לרגע מהפנקס של עצמם, הם היו צריכים להבין שריווחיהםן יגדלו אם יותר כסף יזרום דרך הידיים של העשירונים הנמוכים. זה בעצם הלוואה כספיית ללא סיכונים שבסופו של דבר חוזרת לעשירונים הגבוהים עם רווח בצידה.

מכאן שהממשלה צריכה לעשות חושבים כדי לייעל את גלגלי השיניים של הכלכלה. לצד זה הייתי מבטל או מגביל את חברות ההשמה ומחייב את המפעלים להעסיק את עובדיהם בצורה מלאה. חברות ההשמה יכולות להיות לכל היותר חברות שמסייעות לאזרח למצוא את מקום עבודתו, אבל לאחר 3 חודשים בהם עמד למבחן במקום עבודתו המפעל המעסיק חייב לקלוט אותו בצורה מלאה עם כל זכויות העובד לפי חוק. צריכים לשכלל את קביעוּת העובד במקום עבודתו, אבל לתת יותר יכולת למעסיק להיפטר מעובד לא טוב בצורה מכובדת.

• ''המע''מ חל על רוב ''מחזור'' הפעילות העסקית בישראל. לכן מי שמרוויח יותר, מדרך הטבע צורך יותר ולכן משלם יותר מע''מ'' - - - מה בדיוק טענתך? ברור מי שצורך יותר משלם יותר מע''מ. אבל לא זאת הבעיה! הבעיה הפוכה, העלאת המע''מ מייקרת את המוצר או השירות ומונעים אותם (או את חלקם) מיותר אזרחים. העלאת המע''מ ועוד במקביל להעלאת מס ההכנסה תקטין את יתרות הכסף לאזרח הממוצע, או למעשה תגדיל את המינוס להרבה ישראלים ממעמד הביניים, וכך זה יגרום לנזק כלכלי גדול מאוד לאזרחים (תזכור גם את הריבית הבנקאית הרעבה). תזכור שהמע''מ הוכנס לישראל ב-‏1976 והיה בהתחלה רק 8% וזה היה במקביל להגדלת מס ההכנסה. כלומר, הנטל הכלכלי על האזרח הישראלי הוכפל בגלל התנהלות משקית לא אחראית של ממשלות ישראל לאורך עשרות שנים.
• אין שום סיבה שהעשירונים העליונים יזלגו לחו''ל, מותנה באופי עיסקיהם, ביציבות הכלכלית והמדינית ובהטבות שבהם יזכו בחו''ל. אין הרבה מקומות העולם שמשחררים עסקים ממיסים לאורך זמן רב יחסית. מצבם בישראל כיום אופטימלי ובדרך כלל יש כוח אדם זמין ומיומן. למדינה יש עניין להשאיר את כל העסקים בישראל, גם אם חלקם יפתחו סניפים בחו''ל (זה לא ישחק כנגד ישראל אלא להיפך). ישראל צריכה לעודד הגירת עסקים לישראל תוך הבטחת פטור ממס חברות ל-‏5 או 10 השנים הראשונות. כל מפעל שפותחים בארץ הוא חיזוק לכלכלת המדינה ולכלכלת הפרט, יותר עבודה ליותר אנשים ומפעלים נילווים. הממשלה מרוויחה ממיסי ההכנסה והמע''מ שנוצרים מהפעילות המקומית של המפעל, משכורות, מיסי נמל ומכס.

• נתון כלכלי מעניין – מספר שיא היוצאים לחו''ל בשנה שעברה היה 32,000 ביום אחד. תגובה 168282 ממש אתמול עברו בטרמילנל היוצאים לחו''ל יותר מ-‏60,000 אזרחים. אף אחד לא יכול להמשיך ולטעון שמצבם של הישראלים היום גרוע יותר משנה שעברה. הפרשנים התפלפלו וטענו שבשנה שעברה יצאו ישראלים ל-‏7 ימים בממוצע לחו''ל והעריכו שהשנה הם קיצרו את שהייתם ל-‏5 ימים. מי שמאמין שירים את ידו. אני לא מרים את היד. ראיתם ישראלי שייצא לנופש בחו''ל ויקצר את החגיגה בגלל מאה או מאתיים אירו? הכי הרבה הוא יגדיל את המינוס בחשבון הבנק. בכל מקרה המספרים מדברים מציאות.
_new_ הוספת תגובה



צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים
בצלאל פאר (יום שני, 05/08/2013 שעה 23:08) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אירופה בכלל מרגישה כאילו היא השופטת של העולם בשעה שהיא עצמה רקובה מבפנים. מספר הקונפליקטים הלאומיים-חברתיים באירופה הוא גדול מאוד. התחושה היא שאירופה די שקטה ויציבה, אבל מתחת לפני המים היא בעלת פוטנציאל להתפוצצות, בטח במצב כלכלי קשה, וכל זאת ללא קשר לצמיחת הקהילות המוסלמיות והשחורות. בספרד האבטלה מעל 20% (ולצעירים מעל 50%). ולא מדובר רק על שחקני החיזוק המוסלמים והשחורים שהחלו להציף את אירופה כבר מלפני 30 שנה אבל בעיקר בעשור האחרון. אני מדבר על קונפליקטים 'קטנים' בין לאומים שונים באירופה שחלקם חיים בכפיפה אחד תחת קורת גג של מדינה ריבונית אחת.

בספרד יש קונפליקטים של הממשלה המרכזית עם הבאסקים והקטלנים. ישנה מתיחות בין ספרד ובריטניה בנושא גיברלטר (רק בחודש האחרון היה אירוע ירי של משמר החופים הספרדי על ספינה של גולש בריטי שחדר למים הטריטוריאליים של ספרד. מה קרה שפתאום הספרדים מחליטים בניגוד למקובל לאכוף את הריבונות הלאומית שלהם באירופה מאוחדת? הדבר נבע מהמח בין הספרדים והבריטים לגבי השליטה על גיברלטר, מקום קטן מאוד עם אופק רחוק מאוד. הספרדים גם מנעו עיכבו של 2000 רוכבי אופנועים בריטיים ואירופאים אחרים מגיברלטר צפונה למרחבי אירופה בשל אותה הפגנת בעלות ספרדים על גיברלטר. אני לא שולל אפשרות שהספרדים יפלשו צבאית לגיברלטר כשהעניינים באירופה יתמוססו וייצאו משליטה. לספרד יש גם את ספרד המרוקאית, קולוניה ספרדית פעילה על אדמת צפון אפריקה, בדיוק ממול לגיברלטר. הספרדים הקימו גדר ביטחון אימתנית בינם לבין מרוקו הרבה זמן לפני שישראל הקימה גדר ביטחון (חלקית) בינה לבין כמה טרוריסטים אסלאמיים.
מכאן שספרד היא מדינה כובשת וגם כבושה בחלקה. וזאת רק דוגמית אירופאית. אז למה היא מכניסה את ראשה המקריח בענייניה של מדינה ריבונית אחרת?
אולי נכון שגם ישראל תתערב בענייניה הפנימיים והקולוניאליים של ספרד?
אני בטוח שכמה באסקים ישמחו.
בכל מקרה צריך לפגוע לספרדים בכיס, כי רק את זה הם יבינו.

גדר הגבול היבשתי בין ספרד למרוקו ליד העיר הספרדית מלילה Melilla . מלילה נמצאת כ-‏150 מייל מדרום-מזרח למיצר גיברלטר.

גדר הגבול היבשתי בין ספרד למרוקו ליד העיר הספרדית סאוטה Ceuta . סאוטה היא עיר נמל גדולה שמרוחקת רק 8 מייל מגיברלטר.

הגדר הספרדית הוקמה בין 1998 ל-‏2001 במימון ספרדי ואירופאי. היא לא גדר רציפה אלה בועות של גדרות שמקיפות את האיזורים הטריטוריאליים שנותרו בידי ספרד. מלילה וסאוטה הם עיקר השטחים שבהם נותרו הספרדים על ריבונות מלאה.
_new_ הוספת תגובה



מי טען שאין אלוהים בשמים?
בצלאל פאר (יום שני, 05/08/2013 שעה 23:12) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישראל כנראה הגיעה להסכמה עם יותר ממדינה אחת שדרכן שיקלטו את המסתננים בחזרה באפריקה, לתקופה ארוכה (במקרה הסודאני) או במעבר למדינתם (במקרה של אריתריאה). בתמורה ישראל תפקיד כמה אלפי דולרים לכל מסתנן שיוחזר לאפריקה, ובמקביל תגדיל תגדיל את השתתפותה בפרוייקטי פיתוחי תשתיות, חקלאות, בריאות וחינוך באריתריאה (שם ישראל מעורבת כבר בפקוייקטים מקומיים), ובמדינות שלישיות שמשתתפות במאמץ הזה, כמו קניה ואוגנדה שתעזורנה לישראל לקלוט אצלן לתקופה ארוכה את המסתננים שיהיו להם בעיות לחזור למדינותיהם. המדינות השלישיות התחייבו לשמור על בטחון המסתננים.

אז יתכן שאם הסכמים יבשילו מצבה של ישראל באפריקה יהיה אפילו טוב יותר. היום ישנה אהדה בסיסית לישראל בקרב אפריקאים לא מולסמים, וכל פרוייקט סיוע ישראלי רק יחזק את הקשרים ויסלול דרך לקשרים הדוקים יותר בעתיד, לטובת כל המדינות שבעסק.
_new_ הוספת תגובה



הננסים שוב ניצחו
בצלאל פאר (יום שני, 05/08/2013 שעה 23:15) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשנפסיק להיות שבויים של כותרות העיתונים אז נחזור לשפיות. הגיע הזמן שנבין שהדפים הראשונים של העיתונים נועדו קודם כל לקדם את מכירותיהם בדוכני העיתונים (מי שעוד קונה עיתון). הצורך בהגדלת תפוצת העיתון, (גם בעזרת חישובים סטטיסטיים שלטענתי הם מופרכים. הרי גם חברות חקר דעת הקהל צריכות להרוויח קצת כסף) היא שגורמת להזניית העיתונים. אם היו עושים מחקר שיטתי על כמויות השקר, על הכתיבה המגמתית לפי זהותו של העיתון או של הכתב, היינו מגלים שהרבה ידיעות עיתונאיות הן לכל היותר מאמרי דיעה המנוסחים כידיעה. במקרה הרע תעמולה סמוייה. העיתון המצטיין באיכויות האלה לדעתי הוא העיתון ''ידיעות אחרונות'' שב-‏15 השנים האחרונות הפך ל'זונה של המדינה', והשיג בכך את ''הארץ'', שלפחות הם זונה מסיבות אידיאולוגיות (אנטי ציונות המושרשת במשפחה). אין ספק ש''ידיעות אחרונות'' עושה זאת מהסיבות הרעות ביותר – סיבות עסקיות.

אז למה לא להצביע בקלפי של החיים ונפסיק לשלם על הנפקת החדשות?
_new_ הוספת תגובה



גמדים שעשו את מלאכת הענקים .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 08/08/2013 שעה 16:37) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא לקח תיק לחליפות ויצא מהחנות . הוא לא שילם . שלטונות הונג-קטנג עצרו אותו (ARESTED) הביאוהו לפני שופט . הוא צילצל לשגרירות ולמשרד החוץ , הוא הפעיל קשרים ושכר עורכת דין . נקבע לו מועד משפט 11/1/2007 . הקשרים עזרו והוא לא נשפט . אף אחד לא התנצל בפניו . הוא טען לאי-הבנה (MISANDERSTENDING) אך לא משטרת הונג קונג . הוא הסתיר , הכחיש , שיקר , יצר מצג שווא , האשים כי מוצצים את דמו .

העיתונאים הגמדים חשפו את פניו ואת שקריו .

הענקים כשלו .
לא ראש הממשלה . לא ועדה בראשות שופט . לא שר האוצר היהיר והטיפש .

כמה טוב שיש כמה גמדים .
_new_ הוספת תגובה



גמדים שעשו את מלאכת הענקים .
ע.צופיה (יום חמישי, 08/08/2013 שעה 21:12)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם אתה אילו היית יוצא מחנות בדיוטי מבלי לשלם (בזדון או בשוגג) היית נעצר על ידי גורם בעל סמכות לעצור חשודים בגניבה והיית מובא בפני סמכות משפטית שהייתה משחררת אותך עד המשפט.
סביר להניח שהיית שוכר עורך-דין.אם זה היה קורה בחו''ל היית כנראה מתייעץ עם השגרירות המקומית.
אך לאחר מספר חודשים, לא משנה מאיזו סיבה, תיקך היה נסגר ללא אישום, ללא תשלום כופר, ללא תשלום קנס.
האם פירושו של דבר שאתה גנב?

הגמדים הם גמדים בלשון המעטה בפועל הם רמאים שמוצצים את דמם וכספם של קוני העיתונים והצופים בטלויזיה.
זה בדיוק המקרה המוכיח את אפס קומתם.
_new_ הוספת תגובה



גמדים שעשו את מלאכת הענקים .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 09/08/2013 שעה 6:49)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אדם בעל חשיבות לאומית , בעל קשרים מסועפים , מראשי חברת הביטוח הגדולה בעולם

אין נוהגים בו כפי שהיו נוהגים בי במקרה דומה .

הוא נחלץ ממשפט ומהרשעה , דבר שאני לא הייתי זוכה לו .

לכן הוא גנב שלא הורשע .
=============================================================
אל תתבלבל ואל תערבב , גנב הוא גנב בגלל גניבה ולא בגלל הרשעה .
_new_ הוספת תגובה



גמדים שעשו את מלאכת הענקים .
ע.צופיה (יום שישי, 09/08/2013 שעה 7:04)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשית אינך יודע אם הוא התכוון לגנוב או סתם התבלבל.
נוח לך מטעמים השמורים עימך ומהשקפת עולמך להניח שהוא גנב. אילו זה היה מישהו שאתה מכיר אישית היית אומר שהוא ישר כמו סרגל לכן התבלבל.
אך הנקודה העיקרית במקרה זה שכל אדם , בין אם הוא שוע או קבצן עד ששופט לא פסק את דינו הוא זכאי!
רק אתמול התראיין ברדיו חבר וועדת טירקל שהכה על חטא בפומבי על אשר עוללו לאלוף גלנט.
אז גלנט חי טוב ופרנקל חי טוב ורק עם ישראל הפסיד אנשים טובים שהיו מוכנים לשרת אותו.
_new_ הוספת תגובה



גמדים שעשו את מלאכת הענקים .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 09/08/2013 שעה 8:07)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זכותך להחליט שגנב הוא רק מורשע בדין .
אבל אתה טועה .
מי שלקח רכוש שאינו שלו בלי תמורה הוא גנב .
פורונקל גנב - כי לקח רכוש זולתו ללא תמורה .

רק שפוטים יכולים להיות זכאים אם אשמתם לא הוכחה בבית משפט .
ופורונקל אינו זכאי - כי לא נשפט .

כמוכן אל תחליט מי לדעתי הוא ישר או עקום .
_new_ הוספת תגובה



התבלבל?
דוד סיון (יום שישי, 09/08/2013 שעה 8:36)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. פרנקל כבר עשרות שנים טס לעיתים קרובות בין ארצות וודאי מכיר טוב מאד את הכללים בחנויות הדיוטי פרי. לכן קשה להאמין שהוא התבלבל. בילבול מתאים לאנשים שמגיעים לחנויות דיוטי פרי רק לעיתים רחוקות.

ב. כל עוד הוא אדם פרטי מה קרה שם איננו מעניין.

ג. במקרה הנדון מדובר במינוי למשרה ציבורית וההתנהלות האתית של המועמד הופכת למשתנה חשוב במערכת השיקולים. לטעמי המקרה בהונג קונג מעיד על אתיקה בעייתית.

ד. אינך יכול לדעת שמדובר בהפסד. הרי קיימת האפשרות שהרווח במינוי הנגיד הבא יהיה גדול מההפסד...
_new_ הוספת תגובה



התבלבל?
ע.צופיה (יום שישי, 09/08/2013 שעה 9:47)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל אדם שהשקפת עולמו היא השיטה הדמוקרטית יודע שרק שופט מרשיע ועד אז האדם הוא זכאי.
כל מי שניזון מרכילות זה עניינו האישי, אך מערכת שלטונית אסור לה להיזון מרכילות.
אני מאמין שאי מינוי פרנקל לנגיד ( מבלי לפגוע בנגיד הבא) הוא הפסד לעם ישראל.
_new_ הוספת תגובה



התבלבל?
דוד סיון (יום שישי, 09/08/2013 שעה 11:59)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על פי השקפת העולם הדמוקרטית בוחרים מועמדים לתפקיד לפי כישוריהם המקצועיים והאישיותיים הידועים. זה כולל גם רכילות וכל מיני אמונות לא רלוונטיות, שעל תהליך קבלת ההחלטות לנטרל.

על פי השקפת העולם הדמוקרטית, אתיקה של מועמד לתפקיד בכיר היא חלק מהמידע הרלוונטי לפני המינוי. הארוע בהונג קונג בגללו עוכב פרנקל אומר משהו על האתיקה שלו ולכן הוא בהחלט חלק מהמידע הרלוונטי. על פי דברי עורך דינו (המוצגים בהמשך) ברור שהפרשה מעידה על אתיקה לא בריאה.

דברי עורך דינו: ''ניגשו אליו שוטרת ושוטר, הוא נעצר, ולמחרת הוא טס. בדרך, כאמור, הייתה פרוצדורה משפטית שמעולם לא הייתה במחלוקת ולא הייתה נושא לדיון, של הבאה בפני שופט. בפועל, בעקבות הדבר הזה ביקשו ממנו תצהיר ומהגברת שהייתה קשורה בעניין. זה נמסר לשלטונות, והתוצאה הייתה שקיבלו את גרסתו'' (http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=100086...).

-----

דרך אגב, ידיעות על טיפול דומה בעקבות ארועים דומים עם אנשים אחרים בהונג קונג מעידות על גישת הרשויות בהונג קונג.
_new_ הוספת תגובה



התבלבל?
ע.צופיה (יום שישי, 09/08/2013 שעה 12:33)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אדם זכאי עד ששופט קובע אחרת.
כל היתר הן שטויות של עיתונאים, מתחרים ואנשים צרי עין ואברים אחרים.
_new_ הוספת תגובה



לא מדובר בשטויות
דוד סיון (יום שישי, 09/08/2013 שעה 13:23)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגישה שלך לא רצינית, וזה במקרה הטוב.

הדברים אותם העליתי כולל דברי עורך דינו של פרנקל אינם שטיות. אלה דברים שמעידים על האתיקה הבעייתית של פרנקל ולכן מאד רלוונטיים לתהליך ההחלטה על המינוי.

עוד עדות על אתיקה בעייתית של פרנקל נכתבה על ידי השופט גולדברג בתפקידו כמבקר המדינה (דוח מבקר המדינה 52ב):
''מהאמור לעיל עולה, שהמנהל הבכיר, שהיה כפוף לפרופ' פרנקל, הורה להחיל עליו תנאים מיוחדים, בעלות של מאות אלפי ש''ח, שאינם כלולים בהוראות בדבר זכויות שרים; מקצת ההוראות התבססו על תרשומות שכתב המנהל הבכיר משיחות עם פרופ' פרנקל שבהן ביקש פרופ' פרנקל לברר אפשרות להחיל עליו תנאים שונים מאלה שהוחלו על נגידים קודמים. הליקויים שהובאו בדוח מצביעים על הליך לא תקין של קבלת החלטות בנושאים הקשורים לזכויות ולתשלומים שונים שאושרו לנגיד לשעבר'' (עמ' 1084).
_new_ הוספת תגובה



לא מדובר בשטויות
ע.צופיה (יום שישי, 09/08/2013 שעה 13:44)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגישה שלי היא רצינית למי שמבין את מהות הדמוקרטיה ובהחלט בלתי רצינית לאחרים.
אין במקרה של פרנקל בהונג קונג שום עניין של אתיקה. התיק נסגר ללא אישום, ללא כופר, ללא קנס.
בעניין מבקר המדינה דאז, זה היה ידוע ולפי התקשורת ( כי אין לנו כרגע מידע אחר) לא עורר כל בעיה.
_new_ הוספת תגובה



לא מדובר בשטויות
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 09/08/2013 שעה 17:04)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגישה שלך אינה רצינית כלל .
הפורונקל גנב .
בכלל לא חשוב אם שופט קבע זאת .
לקח , הלך ולא שילם = גנב .
_new_ הוספת תגובה



לא מדובר בשטויות
ע.צופיה (יום שישי, 09/08/2013 שעה 17:50)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה,טעית בכתובת, אני לא יורד לרמה כזו.
_new_ הוספת תגובה



לא מדובר בשטויות
דוד סיון (יום שישי, 09/08/2013 שעה 17:24)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. הגישה שלך שעל פיה דברי החולקים עליך הם שטויות ושהחולקים עליך לא מבינים את מהות הדמוקרטיה איננה רצינית וגם לא עניינית, וזה במקרה הטוב.

ב. לפי דברי עורך דינו, שלא מכחיש שלקוחו נטל מחנות תיק מבלי ששילם, ברור שלפרנקל יש בעיה אתית (http://www.israelhayom.co.il/article/107611).

ג. גם העובדה שקיבל קבלת מאות אלפי שקלים בדרך לא תקינה, כפי שכתב השופט גולדברג (דו''ח שנתי 52ב) מהווה עדות שלפרנקל יש בעיה אתית. זה גם מה שמשתמע מהתקשורת של אז.

ד. ההתפתחויות בשתי הפרשות (הוא לקח מה שלא היה ראוי שיקח) מהוות עדות שלפרנקל היתה ויש בעיה אתית.
_new_ הוספת תגובה



לא מדובר בשטויות
ע.צופיה (יום שישי, 09/08/2013 שעה 17:52)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני נותן לך את הכבוד להיות עם הרציניים והאתיים.
קטונתי מלהיות בחברה כזו.
_new_ הוספת תגובה



תגובה לא עניינית
דוד סיון (שבת, 10/08/2013 שעה 7:54)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה ממשיך בחלוקת ציונים אישיים במקום לעסוק בתוכן.
זה כנראה נובע מהצורך להביע זילזול בדעות-עמדות שונות משלך.
_new_ הוספת תגובה



תגובה לא עניינית
ע.צופיה (שבת, 10/08/2013 שעה 8:27)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תוכן?
איפה ראית תוכן?
_new_ הוספת תגובה



חבל שאינך מתמודד עם תוכן הטענות בתגובה 171213!
דוד סיון (שבת, 10/08/2013 שעה 9:41)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התוכן כולל טענות המבוססות על ציטוטים מדו''ח מבקר המדינה ומדברי עורך דינו של פרנקל.

הטענות האלה מבהירות שלפרנקל יש בעייה אתית.
_new_ הוספת תגובה



חבל שאינך מתמודד עם תוכן הטענות בתגובה 171213!
ע.צופיה (שבת, 10/08/2013 שעה 13:06)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה תוכן?
הצחקת אותי.
_new_ הוספת תגובה



חבל שאינך מתמודד עם תוכן הטענות בתגובה 171213!
דוד סיון (שבת, 10/08/2013 שעה 18:10)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



להערכתי אם נתפס בארץ ונשפט היה יוצא זכאי
(יום שישי, 09/08/2013 שעה 10:56) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולו מהכלל המטופש והלא נכון בדבר היסוד הנפשי והכוונה, שדרכו גנבים ''מהוגנים'' יצאו ללא הרשעה בבית משפט ישראלי(''משפט בוזגלו'')
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי