פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
דברים קטנים ודי חשובים
הלבן שבעיניים / ע. צופיה (יום שלישי, 15/10/2013 שעה 9:00)


דברים קטנים ודי חשובים

ע. צופיה



ברית מילה

מועצת אירופה, גוף שכוחו גדול יותר ביחסי ציבור מאשר בביצועים העביר החלטה האוסרת ביצוע ברית מילה ברחבי אירופה. ההחלטה מסתמכת על ממצאי ועדה ''מקצועית'' שמצאה שביצוע הברית פוגע נפשית ורוחנית בילוד.
טקס ברית המילה הוא ממאפייני היסוד של היהדות. הניסיון לשלול אותו ממניעים ''שכלתניים'' הוא כיסוי בן-ימינו לאנטישמיות מצויה. בעבר ניסו להעבירנו על דתנו בכפיה, בכוח, בעינויים, בהמרות דת כפויות, בגירושים, במגבלות כלכליות ובמגבלות גיאוגרפיות. השיא היה ,כמובן, בשואה.

לאחר מלחמת העולם השנייה המילה אנטישמיות הפכה למילה גסה ומוקצת. אך התופעה לא נעלמה והיא עולה כל פעם מחדש בנימוקים ''מתקדמים'' ו''הגיוניים''. עתה זו שלילת המילה, לפני זמן לא רב זה היה איסור השחיטה הכשרה, השנאה למדינת ישראל כמסווה לאנטישמיות באה בדברי פוליטיקאים בכירים ביבשת אירופה ולא מזמן בהחלטה לסמן מוצרים מישראל.

שלא תהיה לאיש טעות זו אנטישמיות טהורה מוסוות בטיעונים ''הגיוניים''.


נורבגיה

לאחר שמונה שנות שלטון השמאל בנורבגיה חל בה מהפך פוליטי ומפלגות המרכז והימין כנראה ירכיבו את הממשלה הבאה (בחירות...).

נורבגיה התאפיינה בפתיחותה כלפי מהגרים מכול העולם ששיעורם באוכלוסיה הכללית עלה על 15%. המהגרים, כטיבם של מהגרים, התרכזו במספר ערים עיקריות ובעיקר באוסלו הבירה. בשנים האחרונות שטף את הבירה גל אדיר של פשע ובעיקר של מעשי אונס. בחודש מסוים זה הגיע עד למספר חמישים. הבעיה העיקרית של המשטרה ומערכת המשפט המקומית הייתה טענתם של האנסים כי לפי דתם ואמונתם זה מותר להם.

כנראה, גם בהשפעת המהגרים המוסלמים, וגם באידיאולוגיה השמאלנית של המאה ה-‏21 הפכה נורבגיה למדינה האנטי ישראלית ביותר ביבשת אירופה. זה מהפך שלם לעומת הידידות של שנות הקמת המדינה והמשכה בתיווך המוצלח של ''הסכם אוסלו''. כיום איש בישראל לא יעלה בדעתו להיוועץ עם פוליטיקאי נורבגי.

המהפך ''הימני'' בנורווגיה הוא ללא ספק תגובת-נגד להשפעת ההגירה המואצת על התרבות ואורח החיים המקומי. תופעה זו מאפיינת את מירב ארצות אירופה, בעיקר אלו ה''סובלות'' מהתופעות היום-יומיות של ההגירה המוסלמית.
היהודים והיהדות תמיד סבלו, בעבר, מהמפלגות שהוגדרו כ''ימניות'' אך עתה בלחץ תופעות ההגירה המוסלמית המתבטאות בשנאה עזה למדינת ישראל בעיקר מצאו היהודים והימין האירופאי את עצמם במחנה אחד.


''כתבות נגד ביבי שלא היו מוצדקות עיתונאית''

העיתונאי אלון בן-דוד, בכיר הכתבים הצבאיים ועיתונאי בכיר בפני עצמו העיד בראיון עיתונאי כי לא פעם בעבר נעשו, בערוץ 10, כתבות טלוויזיוניות שעסקו בראש הממשלה ואשתו שלא הייתה להן כל הצדקה עיתונאית. הוא נימק זאת ברצון להוכיח לבעלי הערוץ כי אין להם כל השפעה על הנעשה, מבחינת התוכן, בערוץ (עשינו...). הדבר לא היה רק לגבי ראש הממשלה ואשתו אלא גם אחרים.

הוידוי הבלתי רגיל של העיתונאי בן-דוד אינו מפתיע. כל מי שעקב אחר יחס התקשורת הישראלית כלפי ראש הממשלה הנוכחי, מאז הקדנציה הראשונה שלו ובמיוחד כלפי אשתו חזה ברצף של שקרים, השמצות, רצח-אופי ועוד דברים דומים שכל כך מאפיינים את האגו הנפוח של העיתונאים הגמדים אך אינם מתקרבים כלל לאמת. מלבד הפקרות תקשורתית, קנאה ורוע-לב מכוער קשה למצוא סיבות אחרות.

למרות עדותו האישית של בן-דוד לגבי עצמו אני יכול להעיד מצפייה בעשרות מכתבותיו כי גם הוא חוטא לא פעם ולא פעמיים בחריגות צורמות מהאתיקה העיתונאית. לטעמי זה בלט במיוחד במהלך מלחמת לבנון השנייה ולאחריה.


יחימוביץ'

שמעה מנהיגת מפלגת העבודה כי מאשימים שר בכיר בעישון סמים, אי-שם במהלך חייו וכי השר הבכיר מכחיש זאת למרות שכמה נשמות טובות חסידות אומות העולם נשבעו בנקיטת שכטה כי עשו זאת יחדיו.
קמה המנהיגה הדגולה והנערצת והצהירה קבל עם ועבודה כי היא, למשל, כראוי לאישיות חשובה כמוה, אינה מתביישת בכך שנהגה כאדם מתקדם וראוי לזמנו ועישנה סמים ''קלים''.
אגב: החוק אינו מכיר במושג ''סמים קלים''. אך החוק, כידוע, אינו מתייחס לאישיות דגולה כמוה.

כעבור מספר ימים התגלתה הקלטה של ראיון טלוויזיוני עימה משנה או שנתיים קודם, כאשר לא טענו כי איזה שהוא שר בכיר עישן סמים ולכן אין זה פופוליסטי להודות בעישון סמים והיא כמובן הכחישה כי עישנה אי-פעם סמים (יחימוביץ'...).

אז זוהי מנהיג מפלגת העבודה שההגדרה בורה עושה חסד עימה שרשעות ורוע-לב הם לחם חוקה מאז התבגרותה והשאיפה לפופוליזם ללא גבול מאפיין אותה מיום כניסתה לתחום התקשורת.
ליבי, ליבי עם חסידיה.


הידעתם? יש מדורים בגן-עדן

נכדו של המקובל כדורי זצ''ל, אשר בא ל''שבעה'' של המרן עובדיה יוסף ז''ל סיפר לילדיו ולנוכחים כי סבו הופיע אצלו בחלום וסיפר לו על קבלת הפנים הגדולה והראוותנית שנערכה בגן-עדן לרגל הגיעו של המרן (עדות מגן עדן...).

מי לא היה שם? כולם. החל ממשה רבנו דרך התנאים, האמוראים ויתר חכמי וגדולי ישראל לדורותיהם. אך המקובל כדורי לא נוכח. ''מדוע?'' שאל הנכד.
''כי אני במדור החסידות''.
מסתבר שיש מספר מדורים בגן-עדן. מעניין אם גם בגיהינום המצב דומה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  כמה הערות-שאלות  (דוד סיון) (6 תגובות בפתיל)
  זה יכולה להיות איסלמופוביה  (isaac01@netvision.net.il) (6 תגובות בפתיל)
  לגבי מדורים בגן העדן  (isaac01@netvision.net.il) (3 תגובות בפתיל)
  ברית מילה  (בצלאל פאר)
  נורבגיה ויחימוביץ זה לא גן עדן  (בצלאל פאר)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי