פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
דברים חשובים בשולי החדשות (2)
הלבן שבעיניים / ע. צופיה (יום חמישי, 21/11/2013 שעה 9:00)


דברים חשובים בשולי החדשות (2)

ע. צופיה



עמנואל רוזן

על רקע הגעש התקשורתי העצום סביב ''הזמר המפורסם'', אביו, הזמר המפורסם פחות וחלק מהסובבים אותם ומערכת יחסיהם המינים עם קטינות ראוי להיזכר בפרשה אחרת שאירעה רק לפני כשנה ועתה נסתיימה בקול דממה דקה.

אני מתכוון להתנפלות הברוטאלית והשוביניסטית של קבוצת נשים, עיתונאיות ברובן, על העיתונאי הוותיק עמנואל רוזן. במה לא האשימו אותו? אונס, עשרות הטרדות מיניות, הצעות נלוזות ואף עדות ''חיה'' בטלוויזיה של אישה שתיארה אקט מיני שנעשה על ידו בפניה. לגופו של עניין, הרוב המוחלט של הנשים סרבו להעיד נגדו (כולל האישה שזכתה לכמה רגעי תהילה בטלוויזיה) וכנראה מסיבות של אמינות אישית.

המשטרה אפילו התגאתה כי מיטב חוקריה, יצחקי וסגלוביץ טיפלו אישית החקירה. אני מניח שרובכם מבין עד כמה חשובים מעשיו של עמנואל רוזן שמיטב החוקרים הניחו לכל מעשי הרצח, השוד והאונס והתרכזו בעמנואל המסכן.
עתה נודע כי הפרקליטות סגרה את התיק מחוסר אשמה.

אני צופה כי גורל דומה יפקוד גם את פרשת ה''זמר המפורסם''. אלו בסך הכול תעלולי יחסי- ציבור של המשטרה.


''הארץ'' וגדעון לוי

בית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות נזף בעיתון ''הארץ'' ובעיתונאי גדעון לוי על פרסום מטעה ומגמתי בעקבות תלונה של משטרת ישראל.
אין יותר דבר מגוחך מזה. זו תעודת עניות למועצת העיתונות ולבית דינה.

עיתון הארץ (ולא רק) מפרסם פרסומים מטעים שבהם שקרים וחלקי אמיתות על גופים שונים ואזרחים רבים מזה שנים רבות. העיתונאי גדעון לוי הוא ''כוכב'' העיתון בנושא זה והצליח להרחיק מהעיתון אלפי, ואולי יותר, של קוראים נאמנים.

עשרות ואולי מאות תלונות הוגשו כנגד עיתון זה וחלק נכבד מהן כנגד עיתונאי זה, אך כאשר היה מדובר על תלונה פרטית העניין ''נמרח'', כאשר מגישת התלונה היא משטרת ישראל לא נותר למוסד האומלל הזה, הקרוי מועצת העיתונות, ברירה אלא לנקוט בצעד אמיץ מאין כמותו ולנזוף בעיתון ובעיתונאי.
אין פלא שהתקשורת בארץ הפכה לטיפשורת.


נתונים כלכליים

הלמ''ס פרסם כי שיעור הצמיחה במשק ברבעון האחרון היה כ-‏2.2%. שומו-שמים! שוד ושבר (ההאטה: מחירי הדירות יעלו, גידול חד באבטלה)!

מיתון ואבטלה גבוהה צפויה לנו לפי חוזי השחורות המקצועיים בתקשורת. אך האמת פשוטה יותר. אם מאחדים את הרבעון השני והשלישי הרי הצמיחה הממוצעת היא כ-‏3.4% וזה תואם את הצפי של כלכלני ה-OECD לצמיחה של 3.7% בשנת 2013.

חשוב לזכור כי שיעור צמיחה זה גדול כמעט פי עשר! משיעור הצמיחה של רוב מדינות האיחוד האירופאי וגבוה יותר גם משיעור הצמיחה בצפון אמריקה. לדבר זה מספר תוצאות. ראשית, האבטלה נמוכה, שנית השקל, כיאות למטבע של מדינה יציבה, חזק. הריבית, לפי האופנה הכלכלית האחרונה, נמוכה ואפילו נמוכה מאוד. אינפלציה כמעט ואינה קיימת. התוצאה: בידי הציבור עודפי כספים רבים שמחפשים השקעה בטוחה ורווחית. לכן אנו רואים מחירי דיור גבוהים, שכר גבוה, עד גבוה מאוד לחלק מהאוכלוסייה לעומת שכר ''סולידי'' לרוב העובדים.

התחזית של ארגון ה-OECD לשנתיים הקרובות אינו חוזה שינוי בכלכלת ישראל אלא דווקא יציבות. יציבות (מבורכת) זו נמשכת זמן רב ובצד התפילה שתימשך צריך לזכור כי לכלכלה יש תכונה של מחזוריות וכדאי להתכונן טוב טוב לעתיד.


מהגרים

בגלל החשש מתוצאות הגירה בלתי נשלטת לארצנו אני נוהג להביא מקרים קיצוניים מארצות אחרות. אז פליט סודאני שנכנס לנורווגיה בדרך בלתי חוקית והיה צפוי לגירוש נכנס לאוטובוס ורצח 3 מנוסעיו (נורבגיה סוערת...).

במזרח לונדון פועלת ''סיירת'' של מוסלמים המשליטה את חוקי ''השריעה'' ברחובות על מוסלמים ועל בעלי דתות אחרות.

סעודיה נתנה אורכה למהגרים הבלתי חוקיים להסתלק מארצה מרצונם. מיליון איש ניצלו זאת ו-‏60,000 אחרים שלא עשו זאת גורשו בכוח (ערב הסעודית...).
כל הכבוד לשר הפנים הסעודי!


נחום ברנע נגד שלי יחימוביץ' ולהיפך

העיתונאי נחום ברנע תקף, בטורו האישי בעיתון ''ידיעות אחרונות'', את מנהיגת מפלגת העבודה ויו''ר האופוזיציה בכנסת על כך שלמרות זיכויו של ח''כ אביגדור ליברמן מכל אשמה, היא כראוי לפוליטיקאית אמיצה (בניגוד לפוליטיקאי גבר) אינה נותנת לשופטים בבית המשפט לבלבל אותה ורואה בו אדם מושחת. ברנע הזכיר בהזדמנות זו את הכינוי הנפוץ ב''רשת'' לגביה: ''יחימו-ביץ''' שמצביע על אחד הקווים המאפיינים את התנהגותה - הרשעות!

יחימוביץ' כמובן, כמיטב כישרונה, תוקפת אותו חזרה ורואה בכתביו השתקפות של ''אשמאי זקן''.
מי אמר שמשעמם שם באופוזיציה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  ליברמן לא זוכה משחיתות  (דוד סיון) (3 תגובות בפתיל)
  הזמר המפורסם שוחרר  (דוד סיון)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי