פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
צריכת מים עודפת בבית ראש הממשלה?
עגל הזהב / דוד סיון (יום שלישי, 03/12/2013 שעה 15:00)


צריכת מים עודפת בבית ראש הממשלה?

ד''ר דוד סיון



בשנת 2012 שילמה המדינה 3.2 מיליון שקלים על הוצאות הקשורות בבית ראש הממשלה ובביתו בקיסריה. רק כ-‏313 אלף שקלים (כ-‏10%) מאלה כיסו הוצאות בקיסריה. הנתונים תומכים בהערכה שמשפחת ראש הממשלה מיעטה לשהות בביתם הפרטי, מה שצפוי.

העובדות שצדו את תשומת ליבי היו הסכומים ששולמו בגין צריכת המים: 81.3 אלף שקלים ועוד מס בצורת בסך 5.6 אלף. זה יותר מרבע מכל העלויות שנרשמו על הבית בקיסריה. לפי חשבוני מדובר בצריכה שנתית של כ-‏10,000 ממ''ק מים


ממעט הידע שיש לי בחקלאות ברור שכמות כזאת של מים יותר ממספיקה להשקיית 10 דונם מטע הדרים בשנה בה לא יורד גשם כלל וזה עוד ישאיר עודף לא קטן. אז מה קורה כאן?


תשובה מצאנו בתגובת משרד ראש הממשלה: ''... הסכום המצוין עבור הוצאות מים בקיסריה, הוא כולל גם תשלומים שנדחו מהשנים 2009 - 2011...'' (הוא לא צריך לחסוך...). אם נניח שבכל התקופה הצריכה היתה דומה הרי שמדובר בכ-‏2,500 ממ''ק לשנה. גם אז מתקבלת תמונה של צריכה מוגזמת מאד ולכן העובדות מעוררות חשד של אי-סבירות.

ההסבר שלי קשור במה שאמר לי חבר שיש לו בית בקירבת בית ראש הממשלה בקיסריה. הוא סיפר שבחשבון על חודש אוגוסט הוא נדרש לשלם כ-‏7,000 שקלים – צריכה של כ-‏870 ממ''ק. יתכן מאד שגם בית ראש הממשלה קיבל חיובים מוגזמים ולשכת ראש הממשלה שילמה מבלי לבדוק.

דבר אחרון הסכום, כ-‏5,600 שקלים, ששולם על מס הבצורת לא יכול להיות מיוחס לשנת 2012. מדובר ב''היטל צריכה עודפת'' של 20 שקלים לממ''ק שהיה בתוקף רק מספר חודשים בשנת 2009. זוהי עוד עובדה המעידה שמדובר גם בחשבונות משנים קודמות. יחד עם זאת, חשבון פשוט מראה שסך הצריכה העודפת באותם חודשים הגיעה לכדי 279 ממ''ק.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  איפה הגבול?  (משורר מזרחי) (2 תגובות בפתיל)
  קצת כנות לא תזיק .  (המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה) (13 תגובות בפתיל)
  העניין הוא לא בתקציב   (isaac01@netvision.net.il) (22 תגובות בפתיל)
  סוף סוף לשכת ראש הממשלה הגיבה נכון  (דוד סיון) (4 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי