פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
להתאחד או להכחד – זה בידיים שלנו!!!
אמוץ רובין (יום שישי, 06/12/2013 שעה 20:00)


להתאחד או להכחד – זה בידיים שלנו!!!

אמוץ רובין



נידמה שאין צורך להיות כלכלן בכיר או בעל תאר במינהל עסקים כדי להבין שבמצב החקלאות אי אפשר יהיה למשוך עוד הרבה זמן.
כמגדל פרחים אני עוד זוכר איך הצלחנו לשרוד בימים ששער הגילדן ירד ל 1.65 ש''ח (!), בשעה שהיום ברור לי (ולא רק לי) שאם שער היורו ירד ל-‏4 ש''ח - הסיכוי להישאר ריווחי שואף לאפס. אין ספק – ההוצאות עלו מאז בלי שום פרופורציה להכנסות. אך ההוצאה המשמעותית ביותר מאז היא עלות כח האדם – במילים אחרות העו''ז.

מסיבות מובנות לא אכנס לפרטים ולמספרים, אך דבר אחד ברור מעבר לכל ספק – כך זה לא יכול להמשך !!!
ואם מגדלי הירקות, הפרחים והמטעים נאנקים תחת עול הוצאות ושאר הבעיות שיש בהעסקת העו''ז לרגע אין לי ספק שהחקלאים מהענפים האחרים – כמו בע''ח השונים – יש בעיות קשות, גם אם הן שונות, אל מול המימסד שלא זו בלבד שאיננו מגלה שום הבנה כלפינו – הוא מוסיף לחוקק חוקים המקשים על חיינו ולהטיל מיסים ואגרות מהכנסות שלא תמיד ישנן.

בפגישות הרבות שערכתי עם חברי ואחי החקלאים מסביבתי הקרובה והקרובה פחות – עולה נימה של יאוש, אי ודאות וספקות בקשר לעתידנו כחקלאים בפרט וכמתיישבים בכלל. הצרה האמיתית היא שבכל מקום כמעט אני שומע את ה''אין מה לעשות...''

ואני טוען שיש מה לעשות !!!

כי במדינה שבה פקיד לא בכיר בנמל מרוויח יותר מהנשיא, במדינה שבה מי ששכרם שובר שיאים – עוד מקבלים חשמל חינם, אין שום סיבה שחקלאים לא יכולו להתקיים בכבוד ולפרנס את עצמם ואת משפחתם במקום לפרנס כנופיות של לובשי חליפות ועניבות היושבים במשרדים ממוזגי אויר. נכון, לעובדי חברת החשמל יש את האצבע על המפסק ולעובדי הנמלים יש את המפתחות לשער של המדינה, אבל לנו, החקלאים, יש אמצעי לחץ לא פחות משמעותי וזוהי התוצרת החקלאית!
ולא מדובר רק בעגבניות, מלפפונים ונקטרינות. אם נתאחד כולנו – אבל כולנו – נוכל לעצור גם את הספקת החלב ומוצריו, הביצים והבשר ועוד.
כי במלחמה כמו במלחמה !!!

אז נכון, עמישראל לא יאהב את זה ולא יאהב אותנו ולא יהיו לנו נקודות זכות בדעת הקהל. ובכל זאת – גם עובדי הנמלים וח. החשמל לא נחשבים לאהובי הקהל ויקירי העם ובכל זאת הם ממשיכים לחגוג.

אחים יקרים – הדברים שכתבתי מיועדים לכל החקלאים באשר הם חקלאים – ללא הבדל בין ענף, מיקום גיאוגרפי או צורת התיישבות. הדחפור הדוהר לעברנו ומאיים להחריב אותנו לא יבדיל בין מושב, קיבוץ או מושבה.
אך בעיקר מיועדים הדברים ל''יושבי הראש'' של מועצות היצור, ועדות חקלאיות, מועצות אזוריות ומקומיות וכי''ב. כי הכתובת כבר על הקיר!!!
הדבר בידינו והוא אפשרי ומוטב לנו להיות תלויים זה בזה מאשר זה ליד זה !!!

בתקווה לעתיד טוב יותר –
מושב עידן




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  על איזו גבעה נמצא ''האויב'' ?  (המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה) (3 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי