פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
על פשעי תג מחיר
דוד סיון (יום רביעי, 08/01/2014 שעה 15:00)


על פשעי תג מחיר

ד''ר דוד סיון



עשרות מתנחלים חדרו בצהריים (שלישי) לכפר הפלסטיני קוסרא שבשומרון, חלקם נלכדו בידי התושבים המקומיים – ושוחררו לאחר זמן קצר לידי כוחות הביטחון. זאת, בהמשך לעימותים שנרשמו באזור בין פלסטינים למתנחלים לאחר שכוחות גדולים של משטרה וצבא, מלווים באנשי המנהל האזרחי, עקרו עשרות שתילים שנטעו ישראלים סמוך להתנחלות שילה.
''הטיול'' לקוסרא יצא לדרך כתגובה לפעולת אכיפת החוק על ידי המנהל האזרחי, נציג הריבון בשטח. באופן לא מפתיע דווח לנו על התפרעות וידוי אבנים לפני שתושבי הכפר השתלטו על התוקפים ובסופו של דבר העבירו אותם לידי צה''ל שחלקם פצועים וחבולים. תצפית של צה''ל זיהתה את קבוצת המתנחלים נכנסת למבנה בו הם הוחזקו עד אשר שוחחרו לידי צה''ל. אסון נמנע בין השאר בזכות מספר פלשתינאים שהגנו על ''המטיילים'' פורעי החוק.

מי שעוקב אחר הנעשה ביהודה ושומרון בעשור האחרון יודע ש''הטיול'' נערך במסגרת האסטרטגיה שנוסחה בחוברת שפורסמה ביצהר. קטעים מארוע הפרסום הוצגו בחדשות ערוץ 2 (בתאריך 15.6.2006), לפני יותר מ-‏7 שנים. מנסחי החוברת ומציגיה לא היו אנונימיים. היו ביניהם אישים מוכרים בין המתנחלים וגם לציבור הרחב. מטרת האסטרטגיה היתה ועודנה למנוע פינוי של התנחלויות. בין מעשי הפשע שהומלצו בחוברת היו: פגיעה בפלשתינאים וברכושם, וגם פגיעה בתשתיות, בצה''ל ובמשטרה. פרוש הדבר הוא שמצוות כיבוש הארץ חשובה יותר מזכות הקניין והזכות לחיים של תושביה.

קישורים:
אחת התגובות ששומעים כל פעם כאשר פורעי תג מחיר יוצאים ''לטייל'' - מקיימים את המומלץ בחוברת היא ש-'הגולם קם על יוצרו'. לכאורה המנהיגות של המתנחלים איבדו שליטה על ציבור הפורעים וגורמי אכיפת החוק לא מצליחים לחדור לשורותיהם. בהקשר הזה צריך לזכור שחוקרי השב''כ או המשטרה יכולים (ויכלו) להגיע אל אותם מנהיגים שישבו בעת הארוע ביצהר על הבמה. לפחות חלקם עדין משפיעים על אותם שיוצאים לבצע תג מחיר. צריך לזכור שכמו שתצפית צה''ל דיווחה על הארוע בזמן אמת, כך אפשר וצריך היה לעשות בארועים קודמים במהלך השנים מאז 2006.



די ברור שלא מדובר במשימה כמו למצוא 'מחט בערימת השחת' ולכן הגיע הזמן שרשויות אכיפת החוק יפעלו כדי למנוע אסונות וגם נזקים למעמדה של ישראל.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  תשמרי על הכוס-רה שלך  (משורר מזרחי)
  באופן לא מפתיע .................................  (המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה) (2 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי