פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
חרמות על ישראל ומזכיר המדינה ג'ון קרי
יוסף אליעז (יום ראשון, 09/02/2014 שעה 18:00)


חרמות על ישראל ומזכיר המדינה ג'ון קרי

יוסף אליעז



דומה כי למזכיר המדינה ג'ון קרי יש כוונות טובות. האיש נושא את חזונו ממש בלהט דתי.
המזכיר הנכבד נדחה על-ידי הממסד השליט ברשות הפלסטינית, כמו גם בישראל, וזוכה לתמיכה מהוססת ביותר אפילו מהבית הלבן.
לא נרחיב כאן באותו אמרה, השחוקה מרוב שימוש בה, שהדרך לגיהינום רצופה בכוונות טובות.

הבעיה היא שהרצון טוב אך הוא מבוזבז, בינתים, על אוֹזְנַיִם ערלות, כי התנאים טרם בשלו להסכם, וְלוּ מחמת העובדה שאיש שיחו ברשות, אבו-מאזן, מנהיג (וגם זה בערבון מוגבל מאד) רק חלק מתושבי יהודה ושומרון, ולא את עזה ודומה שגם לא את כלל הפזורה הפלסטינית. אבו-מאזן חושש לצעוד קדימה, וכמוהו, כערפאת בזמנו, דובר שלום באנגלית וטרור בערבית. הילדים ברשות ובעזה מגודלים כ''שאהידים'' לעתיד, וההסתה נגד ישראל ונגד יהודים נמשכת ללא גבולות.

בו בזמן נתניהו חושש מבית, לא כל הליכוד עימו, וחזון המדינה היהודית בקוי 1967 מדאיג מאד. סבירה הדעה שג'ון קרי הוא ידיד-ישראל, והוא דוחף במרץ למימוש כוונותיו הטובות אכן הקלישאות (שלמרבה הצער הוכיחו עצמן בצוק העתים) כוללות את העובדה שמי שעושה גם טועה.

לעניות דעתי דבריו של מזכיר המדינה על החרם הצפוי עלינו היו טעות חמורה, אלא שהטעות הזו לבטח לא הצדיקה תקיפה אישית של מר ג'ון קרי.

הבעיה בדברי קרי על החרם הצפוי הכאיבו מאד לאוזנים יהודיות, לאחר מאות בשנים בה הותקפו היהודים, פוליטית ודתית, והואשמו ברדיפת בצע וההמונים הוסתו נגדם במזרח ובמערב, ובעיקר במערב. החל מהטלת האשמה הכנסייתית של ''מכירת ישו'' ב-‏30 שקלים על ידי יהודה איש-קריות, סילוק היהודים ממקצועות שונים והגבלתם לעיסוק במסחר וכספים, עד להחרמתם וגירושם בידי שליטים שלא חפצו להחזיר הלוואות שנטלו. אחת הדוגמאות הנוראות המשקפות את הדעה על רדיפת-הבצע של היהודים היא במחזה ''שיילוק'' של שקספיר, בו היהודי מוצג כמלווה בריבית הדורש את ליטרת הבשר של הלווה. שלא לדבר על ההסתה הנוראה של ''הפרוטוקולים של זקני ציון'', שלידתה ב''אוכרנה'', המשטרה החשאית ברוסיה הצארית, ותוכנה ''קשר'' יהודי-כלכלי בינלאומי להשתלט על העולם. האנטישמיות הבריטית באה לביטויה גם בא''י, כמו באותה פקודה שפקד מפקד הכוחות הבריטיים בא''י, הגנראל הַנָבְחָן (בארקר), על פקודיו בארץ, בעת פעילות המחתרות, שלא לקנות דבר אצל יהודים, שכן הם כה רגישים לכיסם...

קרי גם התעלם מהחרם על החנויות היהודיות בגרמניה, ומשיאם ב''ליל הבדולח'' שסימל את המעבר מאנטישמיות מילולית בגרמניה לפגיעות פיזיות ברכושם וגם בגופם של יהודים.

אולם מעבר לפגיעה, אשר אפשר שהיתה בלתי מכוונת, ב''בשר החי'', ומעבר לרמז העבה כאילו ישראל בעיקר אשמה בעיכובים במו''מ, תוך התעלמות מטיעוני אבו-מאזן ל''זכות השיבה'', לסירובו להכיר בישראל כמולדת וכמדינה יהודית - הנה אנו נתונים בעצם ימים אלה למסע הדחה והסתה לחרם כלכלי ואקדמי מצד קהלים ואף מדינות באירופה. זה היה אחד המבדילים את ארה ''ב, ידידתנו הגדולה, מהמסיתים ב''יבשת הישנה''. אמירתו של מזכיר המדינה בדבר החרם הצפוי מושכת את השטיח מתחת לגישתה המתנגדת-לחרם של ארה''ב. היא מכשירה את השרץ האירופי הקורא לחרם, נוסח: ''הנה גם ארה''ב מסכימה לחרם'', או: ''אפילו ארה''ב הזהירה אתכם מחרם ולא נעניתם, ועתה נחרים אתכם''. האמירה תשמש נשק כבד בידי מחרימינו. חבל.

אני בטוח שלא לכך התכוון קרי, אך כבר נאמר: ''חכמים הזהרו בדבריכם'' והאזהרה כוונה במיוחד לדיינים, לבל ילמדו העדים מדברי-הדיינים כיצד להעיד.
בשדה מוקשים עליך להתקדם בזהירות, לבדוק כל צעד. אם תרוץ צפוי שתעלה על מוקש. וזהו שקרה.

שוב – קרי טעה בלהט עשייתו, אך היתה זו טעות ולא זדון, ואסור להתקיפו או להשמיצו אישית.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


הסיבה הרוחנית לחרם
משורר מזרחי (יום ראשון, 09/02/2014 שעה 19:17) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה הסיבה הרוחנית לחרמות על יהודים??
כתוב:הן עם לבדד ישכון ובגוים לא יתחשב...ספר במדבר,כג.

אסור שיהודי יתחבר לגוי.מתי עם ישראל ישכון? כאשר הוא בדד.כל פעם לאורך ההיסטוריה.מימי פרעה ועד שואת יהודי אירופה.כאשר היהודים התקרבו יותר מידי לגויים.ולמדו מהם.התפתחה שנאה,חרם ואנטישמיות.בדוק.

כיום,ישראל רוצה אירופה,אירוויזיון,הורייזן ועוד.אז קבלו את הרשימה של מדינות שעושות על ישראל סוג של חרם:
נורווגיה,גרמניה,בלגיה,סקוטלנד,בריטניה,הולנד,אוסטרליה,דרום-אפריקה,
אירלנד,קנדה,ארהב
_new_ הוספת תגובה



הסיבה הרוחנית לחרם
בצלאל פאר (יום שני, 10/02/2014 שעה 23:02)
בתשובה למשורר מזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין שום חרם מדינתי על ישראל. עניין החרם לא הבשיל והוא יותר גחמה שהמציאו כמה שמאלנים ישראלים לאחר שנואשו מעניין ה''דמוגרפיה'' שהתפוצץ להם בפנים.

אז עכשיו זה לא ה'דמוגרפיה' שמסכנת את ישראל אלא ''החרם'', שלא ממש קיים. ארגון ה-BDA לא מצליח ממש, מלבד לגייס כמה זמרים (שחלקם אויים על חייו ולכן נמנעו מלהגיע). עניין התווית של מפעלים ביו''ש, אומץ בינתיים רק על ידי שתי ממשלות אבל מסתבר שמכירות המוצרים האלה עלה בשל תנועה נגדית של הגברת רכישות מוצרים ישראליים ע''י תומכי ישראל.

חברת המים הלאומית ההולנדית היתה בקשרים רופפים עם 'מקורות' ועיקרם נסב סביב העברת מידע ישראלי על הפקת ושימור איכות מים. החברה עצמה התנגדה לנתק אלא ששר התשתיות בממשלה ההולנדית התעקש והוציא הודעה. בפועל הקשרים המקצועיים נמשכים. כך גם חברת ההשקעות הנורבגית הגדולה 'ניתקה' את יחסיה עם בנק לאומי, יחסים שלא היו ממש. דרך אגב, ההודעה היתה למורת רוח הממשלה הנורבגית השמרנית החדשה שהחלה במדיניות התקרבות לישראל והרחבת שיתופי הפעולה המדעיים, אקדמאיים, כלכליים.

אולי 'משורר מזרחי' לא רוצה קשר עם גויים, אבל ישראל צריכה את הקשר עם אומות העולם. הקשר הזה מתחזק ככל שישראל ערכית יותר למדינה הזרה. ואנחנו רואים שתרומתה של ישראל לעולם ברפואה, חקלאות, איכות הסביבה, אנרגיה, היי-טק, מחקר גרעיני, נוירוביולוגיה/כימיה ועוד עולה על תרומת כל מדינה אחרת העולם מבחינה יחסית והיא אחת מ-‏10 המדינות התורמות ביותר אבסולוטית בכל שיטחי המדע והטכנולוגיה.

כלומר, ישראל תלויה בכלכלת אירופה וצפון אמריקה אבל באותה מידה תרומתה של ישראל להם גדולה לאין שיעור. עובדה זאת מתאפיינת בעושר הקשרים האקדמאיים, מחקר ופיתוח והתעשייתיים בין גורמים ישראליים ואירופאיים. הורייזן ו-CERS הם דוגמאות לצורך של האירופאים ביכולות הישראליות.
_new_ הוספת תגובה



הצטיינות לא מביאה לאהבה
משורר מזרחי (יום רביעי, 12/02/2014 שעה 12:49)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לבצלאל פאר-זו טעות נפוצה.המחשבה שככל שהיהודי יצטיין,יביא הישגים ויצליח כך יאהבו אותו.טעות.
אולי בבית-הספר,המורה אוהבת את מי שמצטיין.בחיים זה לא ככה.
להגיד,אנחנו מוכשרים,יש לנו הישגים ברפואה,מדע ועוד.אז תעריכו אותנו ותקבלו אותנו,דווקא מעוררת פראנויה.היהודים האלה כל כך מוכשרים,אז הם ודאי עוד, ישתלטו על העולם כולו...(הפרוטוקולים,כן?!)
איך הופכים את השנאה (חרם) לאהבה?
קודם כל אהבה פנימית.אם היהודים שונאים אחד את השני,איך יאהבו אותם הגויים??

היהודי הוא הגאון השנוא.
_new_ הוספת תגובה



הצטיינות לא מביאה לאהבה
בצלאל פאר (יום שני, 17/02/2014 שעה 23:26)
בתשובה למשורר מזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו לא שאלה של הצטיינות גרידא, כי היא כשלעצמה באמת לא רלוונטים. אבל התוצרים הישראלים הם המשפיעים. אני יכול להביא לפני הפורום רשימה של מאות פרמטרים בהם תורמת ישראל לכלכלת, מדע וטכנולוגיית היעולם.

למשל, רק בתחום הסייבר פועלות בישראל יותר מ-‏100 חברות, אומנם רובן קטנות, אבל ישראל מחזיקה וממקדמת את נושא הגנת הסייבר בכל העולם. מערכות הגנת הסייבר וההגנה האינטרנטית, טלפונית,ומיחשובית מגינות על מערכות המחשוב של הבית הלבן, הפנטגון, הצבא האמריקאי, הסי.אי.איי וככה גם על מערכות באירופה, רוסיה ובעצם בכל העולם.

אם תיקח מחשב כלשהו בעולם ימצאו בו לפחות 3 מכלולים שיוצרו, פותחו או הומצאו בישראל.

כלומר, גם השונאים שלנו נהנים ממעשי ידינו ואילו היו רוצים להחרים אותנו הם היו מפקירים את המחשב שלהם, שהוא הכלי העיקרי בהם הם נלחמים בנו.

לעומת זאת, במקרה קיצון (שלדעתי לא סביר שנגיע אליו) בה כל המערב יחרים אותנו ויפגע באינטרסים הכלכליים שלנו, ישראל תוכל להפיל ולהרוס את כל מערכות המחשוב שמנהלות את חיי היום יום של אירופה ואמריקה.
_new_ הוספת תגובה



הערות
ע.צופיה (יום ראשון, 09/02/2014 שעה 20:21) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנאום המדובר של קרי היה, לטעמי, נאום של תסכול. תסכול על כך שני הצדדים אינם מבינים את מה שהוא רואה בעיני רוחו. על הפלשתינאים אין כמעט ''מנופי לחץ''. מה כבר יקחו מהם? וחוץ מזה בעיני קרי וכנראה בעיני רבים אנחנו והוא מאותה שכונה, הפלשתינאים הם ''מדרום העיר''.
אך מאיתנו יש הרבה מה לקחת. יש את הסיוע הבטחוני, הכספי, המדיני, הדיפלומטי, זה ביד אחת וביד השניה הסמויה מהעין אך היא לא ספק ידו של אובמה: החרם. כלכל, מדיני, אישי וכולי וכולי.
הזכרת עניין החרם על ידי קרי במשפט אחד עם הביטחון מגלה את מה שהוא רוצה להסתיר. את מעורבותו בקידום החרם. עתה רק במנות קטנטנות. קרן פנסיה פה, בנק שם וכו'.
זה אינה התנהגות הוגנת של מתוך ניאטרלי, יעני. זו ''עבודה בעיינים''!
התגובה החריפה של שרי הממשלה, כנראה בגיבוי ראש המשלה היא במקום משום שהיא מעמידה במרכז סדר היום את התנהלותו של המתוך ולפני שהוא לא יסדיר זאת הוא לא יוכל להמשיך התיוך.
חשוב להבין ןלהפנים כי ראשי החץ כנגד מדינת ישראל, בשנים האחרונות הם הנשיא אובמה ןהגברת אשטון מהאיחוד האירופאי.בהסכם עם איראן התגלה פרצופם האמיתי בנושא זה. לא רחוק היום וגם בנושא הפלשתינאי הסתבר לנו כי האופי הצמברלייני נדבק בהם.
_new_ הוספת תגובה



מספיק היה לראות את ההיפראקטיביות האמריקאים בהוצאת הודעות
בצלאל פאר (יום שני, 10/02/2014 שעה 22:47) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכל השבוע האחרון מקרי ודרומה (הוא עצמו, הדוברת שלו, בכירים אמריקאים), שמנסות להסביר את האסטרטגיה הכושלת וחסרת האחריות של קרי ולהיחלף ממערבולת המים אל חוף מבטחים...... אני לא מאמין שג'ון קרי למד לקח כי הוא לא נראה כברנש חכם במיוחד. אבל אני מקווה שהוא יפסיק להיות שוטה הכפר ולספק לפלסטינים הגנות להחרפת בדלנותם וסרבנותם.

בכלל, לבוא בטענות להתגמשות רק מישראל זה משדר חולשה ותבוסתנות. אם היה קרי רוצה להיות מתווך חכם הוא היה צריך לפנות לשני הצדדים באותן דרישות. אבל הוא פיספס את זה, החריף את המחלוקת ומונע מישראל להתפרק מנכסיה בעבור כלום. ועל זה יש לשבחו.

עכשיו משימתו הקשה של נתניהו היא לגרום לאבו מאזן לדפוק את כל העסק, כדי להימנע מהטלת אשמה על ישראל. אני יודע שזה קשה עד כמעט בלתי אפשרי, אבל זו צריכה להיות המטרה הבלעדית של נתניהו (בעניין השיחות עם הפלסטינים).
_new_ הוספת תגובה



הם מחרימים גם את הבקעה
משורר מזרחי (יום רביעי, 12/02/2014 שעה 10:22) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כעת משודר בגלי-צהל.חרם על מוצרים מבקעת הירדן!
בעל כרם ענבים,עקר 80 אחוז מהגפנים שלו.החרם האירופאי ''הרג'' אותו.

חרם זה כמעיין המתגבר.זה גל עכור שהולך ועולה.ויום אחד זה יהיה צונאמי של חרמות,או במילים אחרות, זה יהיה שואה.

הכל מתחיל מהמלשינים בתוכנו.האירופים לא יודעים איפה זה הבקעה,הם לא מבינים בסכסוך.יש כאן עבודת הלשנה מסודרת.ישנם יהודים מלשינים מקצועיים.מלשינותם אומנותם.
הרי אין אנשים כבושים ו/או חסרי זכויות בבקעה.יש שם סכסוך קרקעות שישנם הרבה כמוהו בעולם.
_new_ הוספת תגובה



הם מחרימים גם את הבקעה
ע.צופיה (יום רביעי, 12/02/2014 שעה 13:34)
בתשובה למשורר מזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עזוב אותך. הכל שטויות. החרם האירופאי על תוצרת השטחים לא מופעל ברצינות. הוא בקלות יכל למכור את הענבים ליקב בארץ ( כמו שרבים עושים). כנראה שה''עסק'' שלו לא הצליח ועכשיו הוא מאשים את אחותו של כל העולם.
_new_ הוספת תגובה



הם מחרימים גם את הבקעה
דוד סיון (יום רביעי, 12/02/2014 שעה 19:32)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בבקעה מגדלים כ-‏4000 דונם ענבי מאכל (http://www.mop-bika.org.il/130651/haklaut_babika). למיטב ידיעתי הבקעה לא מתאימה (מבחינת האקלים) לגידול ענבי יין ולכן הכרם הנזכר ודאי היה של ענבי מאכל. ענבי מאכל מיועדים ליצוא ככאלה. זני ענבי המאכל שונים מזני ענבי היין והם בדרך כלל לא מתאימים לייצור יין ולכן היקבים לא יקנו אותם אלא במחיר נמוך מהמחיר המשולם בשוק (היצוא והמקומי) לענבי מאכל.

יש גם הבדל משמעותי בעלויות ובהכנסות בין גידול ענבי מאכל לבין גידול ענביי יין. לכן בהחלט יתכן שבעיות בשוקי היצוא (חרם או סיבה אחרת) יביאו לעקירת הכרם.

יש גם ידיעות על פגיעת החרם (http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4475442,00.h... http://www.themarker.com/markerweek/1.2237549). לפני מספר ימים דיבר על כך ראש המועצה האזורית בחדשות ערוץ 1.
_new_ הוספת תגובה



יושב ראש הפרלמנט האירופי נאם בכנסת בגרמנית .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 13/02/2014 שעה 5:23) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יודעי דבר אומרים כי הוא אדם שאוהד מאד את ישראל .
אני מניח כי הוא אדם מנומס ובעל טקט ביחסים עם זולתו .
אז הוא נואם בכנסת ומספר כי פלסטיני צעיר אמר לו כי ההקצבה של
מים לישראלי היא 70 ליטרים ולפלסטיני רק 17 ליטרים .
אני מניח שהכוונה לכמות יומית ממוצעת .
הוא גם אמר שלא בדק את העובדות .
אנשי הבית היהודי קראו קריאות ביניים ועזבו את אולם המליאה .
רה''מ נתניהו אמר כי הנתונים שהציג האורח - שגויים .

באירוע הזה , יש כמה דברים שמפריעים לי -
1 - מה הנתונים הנכונים ?
2 - מדוע הציג האורח נתונים בלי בדיקה ?
3 - נניח - רק לצורך הדיון - שזה המצב האמיתי , היכן הטקט של האורח ?
אם לאורח יש צורך לסייע בנושא לפלסטינים - אז מדוע לא עשה זאת בשיחה סגורה ?
4 - האם הרשה לעצמו האורח להגיד בפומבי לפלסטינים , דברים המקוממים אותם ?

לפי דעתי - זה ביטוי חיצוני לאנטישמיות ''ידידותית'' .
_new_ הוספת תגובה



יושב ראש הפרלמנט האירופי נאם בכנסת בגרמנית .
ע.צופיה (יום חמישי, 13/02/2014 שעה 7:47)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נכון מאוד!
_new_ הוספת תגובה



יושב ראש הפרלמנט האירופי נאם בכנסת בגרמנית .
ע.צופיה (יום חמישי, 13/02/2014 שעה 9:26)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מזכיר את אותו אחד שהתפלא על התגובה הנזעמת על דבריו בעניין ה''אף היהודי''.
''הרי כולם יודעים שליהודים אף ארוך אז מה אנטישמי בזה?''
_new_ הוספת תגובה



יושב ראש הפרלמנט האירופי נאם בכנסת בגרמנית .
בצלאל פאר (יום שני, 17/02/2014 שעה 23:44)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה צודק. רק גוי ''אוהב'' יכול לספר לנו שהוא שמע עלינו דברים רעים, שמעולם לא היו. לא ברור למה הוא לא טרח לבדוק את הנתונים על מארחיו הישראלים, אם זה כל כך הטריד אותו.

האמת היא שערבי ברמאללה מקבל את אותה כמות של מי תהום שמקבל הישראלי. הישראלי מקבל קצת יותר מים (בערך 40% יותר) רק משום שישראל מתפילה מים לעצמה.

כנראה שיש אנשים שחושבים שזה פשע נגד האנושות.
_new_ הוספת תגובה



יושב ראש הפרלמנט האירופי נאם בכנסת בגרמנית .
בצלאל פאר (יום שני, 17/02/2014 שעה 23:44)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה צודק. רק גוי ''אוהב'' יכול לספר לנו שהוא שמע עלינו דברים רעים, שמעולם לא היו. לא ברור למה הוא לא טרח לבדוק את הנתונים על מארחיו הישראלים, אם זה כל כך הטריד אותו.

האמת היא שערבי ברמאללה מקבל את אותה כמות של מי תהום שמקבל הישראלי. הישראלי מקבל קצת יותר מים (בערך 40% יותר) רק משום שישראל מתפילה מים לעצמה.

כנראה שיש אנשים שחושבים שזה פשע נגד האנושות.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי