פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_7629

על מינים של צביעות
הלבן שבעיניים / ע. צופיה (יום רביעי, 12/03/2014 שעה 11:00)


על מינים של צביעות

ע. צופיה



אוקראינה

המשבר באוקראינה מבליט בצבעים חדים את הצביעות שבמדיניותן של מדינות האיחוד האירופאי בראשות אשטון ושל ארה''ב בנשיאות אובמה.

עשרות אלפי המפגינים בכיכר בקייב הם יורשיהם של רבבות מפגינים אחרים שלפני כעשור הפילו בכוח את המשטר והעלו לשלטון במקומו את טימושנקו הבלונדינית ואת חבריה. אך הסתבר כי שחיתותם לא נפלה משחיתות קודמיהם. בבחירות שהתקיימו חמש שנים מאוחר יותר הפנה העם האוקראיני את פניו מהם ובחר את ינוקוביץ', על מצע של ברית עם רוסיה של פוטין, לנשיאות אוקראינה.

גם משטרו של ינוקוביץ' היה מושחת בדומה לכל המשטרים שקמו במדינות שהיו בעבר ברית המועצות. כנראה שזה חלק מהמורשת הקומוניסטית שהם עדיין לא הצליחו להיגמל ממנה. ינוקוביץ החליט לא לכרות ברית כלכלית עם האיחוד האירופאי אלא עם רוסיה. בעקבות זאת יצאו ההמונים לרחובות וגרשו את הנשיא, שוב בכוח. כולם מתעלמים מהעובדה כי ינוקוביץ הוא נשיא שנבחר בבחירות דמוקרטיות לעילא ולעילא ואוהדים את המפגינים שהספיקו להרוג עשרות שוטרים ולהפיל את השלטון הדמוקרטי במדינה. כל מדינות מערב ומרכז אירופה רואות במפגינים אנשים הנלחמים למען החופש, הדמוקרטיה וזכויות האזרח אך מתעלמים מכך שהם נוקטים בדרך אנטי-דמוקרטית ולא בפעם הראשונה ומדיחים נשיא חוקי שאינו פועל לפי השקפת עולמם אלא לפי הציבור שבחר בו לנשיאות ובדרך להדחתו הם גורמים להרג עשרות ואולי מאות אנשים. לעומת זאת פוטין, נשיא רוסיה שפועל כפי שכל ראש מדינה אחר היה פועל להגנת המיעוט הרוסי הגדול באוקראינה, זוכה לקיתונות של לעג וזעם.

אין צביעות גדולה מזו!

מנגד הנשיא אובמה ממשיך להפר בגלוי את ריבונותן של עשרות מדינות בהאזנה למנהיגיהן ובששת שנות כהונתו הוכיח טיפשות גדולה בניהול עניני החוץ של מדינתו (חוסר האונים בטיפול במשבר בסוריה ובגרעין האיראני) אך כלפי ידידיו ובני-בריתו הוא ''חזק ותקיף מאין כמותו''. הנה שמענו היום כי הוא צופה למדינת ישראל עתיד קודר מאוד אם היא לא תקבל את הצעותיו. ואני שואל את עצמי מה גרוע יותר אויב או ידיד טיפש?

כנראה שגם פוטין, גם נתניהו וגם מנהיגים רבים אחרים יודעים מה גרוע יותר ומצפים ליום שיבחר נשיא חדש בארה''ב.


צבועי הנפש

אחת הרעות החולות של מדינתנו שכנראה אין לה דוגמא ורע במדינות אחרות היא התאווה הבלתי נלאית של אזרחים וקבוצות פוליטיות קטנות עד קטנטנות להזיק למדינה אפילו במחיר אובדנה.
השחקן מנשה נוי ''משך'' קמעא את השמיכה המחפה על אנשים אלו וסיפר שלאחר שכבר השתתף בלא-מעט סרטים שהמימון להם הגיע מהאיחוד האירופאי הבין שהמטרה בסופו של דבר היא שאנחנו נביע את דעתם עלינו ועל מדינתנו אחרת אין מימון.

צבוע-נפש אחר הוא עיתון ''הארץ'' שככול שמתמעטים קוראיו כך מקצינה עמדתו נגד קיום המדינה. עתה פרסם במהדורה האנגלית שלו עצומה שפורסמה באינטרנט בארה''ב על ידי שני עוכרי ישראל ידועים שם כנגד מדיניות מדינת ישראל כאילו זאת היא כתבה חדשותית. ללא כל הקדמה והסבר.

מעניין שיושבת ראש מועצת העיתונות, השופטת העליונה לשעבר דליה דורנר, במקום לטפל בעבירות של התקשורת הקורות מדי יום, וזו רק אחת מהן, רוצה להיות נשיאת המדינה.
אם כך תמלא את תפקידה, אוי לנשיאות המדינה.


המסתננים

סוף-סוף חדשות טובות בקשר למסתננים הבלתי חוקיים. הלחץ שמפעילה המדינה בכל החזיתות כלפי המסתננים נושא פרי. יותר ויותר עוזבים את הארץ מרצון. בקצב הנוכחי הם ייעלמו תוך שנתיים.

גם תושבי דרום תל-אביב החליטו לנקוט יזמה ולאט לאט הם דוחקים את רגלי השוהים הבלתי חוקיים מהגינות המועטות שיש בדרום העיר. הגינות הנ''ל שימשו את השוהים ללינה (בקיץ), חגיגות וטקסי אבלות והדירו משם את התושבים ואת ילדיהם (שוב בוקר...).

העיתונאי יגאל עברי השתתף בכנס הדרכת פעילים למען המסתננים. כצפוי כולם היו ממוצא אשכנזי, הרוב היו נשים צעירות. העובדות הוצגו בפני המשתתפים באופן מכוון לטובת המסתננים. נציגם הזהיר-איים שבינתיים הם בחרו בדרך לא אלימה והרמז ברור. למי ששכח קטעים מהטקסט שהוכן עבורו או סטה ממנו הייתה בצד גברת נחמדה שהזכירה לו או תיקנה אותו (... עדות...).
בקיצור: כינוס דמוקרטי להפליא, ליברלי ומתקדם במימון נציגי חלק מיהדות ארה''ב (הקרן החדשה לישראל) שכל כך דואגת שהמסתננים, חלילה, לא יעזבו את ישראל. כל המשוכנעים שוכנעו והפעילות הנמרצות משכונות היוקרה ממשיכות להרחיק את השוהים הבלתי חוקיים מחוץ לאזור מגוריהן.
על צביעות כבר כתבנו?


האופוזיציה

תפקידה של אופוזיציה במשטר דמוקרטי הוא להציע דרך חילופית, במידה וקיימת לדרך שמציעה הקואליציה.
במדינת ישראל האופוזיציה שקיימת כיום, בראשות אדם שמשתדל להיות מגוחך, בלשון המעטה ( לפחות בפומבי בנושאים פוליטיים) ואישה שטובת מדינת ישראל אינה על סדר יומה, עוסקת רק בהצבעות נגד. המדינה מציעה א' - הם מתנגדים, משנה לב' - הם מתנגדים, מקבלת את דעתם - הם מתנגדים.

לאחרונה הוצע לשלול מאסירים פלשתינאים שפעלו נגד מדינת ישראל ושוחררו ממעצרם בהסכמים מדיניים את קצבת הביטוח הלאומי. אין שום הגיון שמדינת ישראל תממן בכל צורה אנשים שפעלו או פועלים נגד קיומה.
למרבה הפלא המפלגה הציונית ''עבודה'' התנגדה. שאלו את מנהיגה למה? ''נתתי לכבל לטפל בעניין''. שאלו את כבל שאמר: ''אנו מצביעים נגד כל מה שהקואליציה מציעה''. והמצחיקים הללו רוצים להיות מנהיגי המדינה!!!









מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.