פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
חדשות ביום א' ניסן תשע''ד, ה-‏1 באפריל 2014
יוסוף אל-עזיז (יום שלישי, 01/04/2014 שעה 7:00)


חדשות ביום א' ניסן תשע''ד, ה-‏1 באפריל 2014

יוסוף אל-עזיז



בֵּירוּת, סוכנות אי.פי. - מקורות בשכונת דַאחִיָה בבירות, מעוז חיזבאללה, מכחישים בכל תוקף שמנהיגם חסן נסראללה החל בהליכי גיור. לטענתם הרב המקומי, שתצלומו בדאחיה פורסם, הוזמן רק לדיון בענין לוח השנה המוסלמי. השיח' נסראללה התענין במיוחד במושג ''שנה מעוברת'', הנהוג בלוח העברי, להתאמה בין שנת הירח לשנת השמש. לדברי המקורות המנהיג שם לב לריבוי לידות התאומים בשנה מעוברת והחליט לחקור בענין, וזאת במגמה להגביר את הלידות בארגון החיזבאללה, שרבים מלוחמיו נפלו בקרבות בסוריה. לדבריהם גם אין כל משמעות להנחת התפילין על ידי המנהיג, שרבים היו עדים לה. לדברי המקור הנחת התפילין נעשתה רק לצורך התרשמותו של נסראללה מהתחושה שחשים היהודים מהמגע בעור פרה, וכג'סטה לרב האורח, שהוא איש חב''ד.

צפון קוריאה – זואולוגים מקומיים הצליחו להביא להמלטות של גורי פנדה בצבעים אדום-לבן וצהוב-לבן במקום שחור-לבן בלבד. תת-הגזע החדש נקרא על-שם המנהיג קים, אשר לפי הידיעה נטל חלק פעיל במחקר וחיזר אישית אחר הפנדות. המנהיג הודיע לעמו על החידוש העולמי והצהיר כי כמו שהטלויזיה הצבעונית הומצאה בצפון קוריאה (והחידוש נגנב ע''י המערב ושר האוצר דאז של ישראל יורם ארידור), כך גם הפנדות המודרניות יהיו צבעוניות. סין טרם הגיבה לידיעות אלה.

שבדיה – לאור מחאות מצד הקהילות היהודית והמוסלמית על איסור השחיטה בלא להקדים מתן הלם חשמלי לבהמה, הודיעה הממשלה השבדית כי בהזדמנות הקרובה שבה יוחלט להרוג ג'יראף, כנהוג בסקנדינביה - יוזמנו שוחטים משתי העדות לקיים את מצוות דתם.
בהתחשב באורך צוארו של הג'יראף נראה ש-‏40 שוחטים יוכלו לשחטו בעת ובעונה אחת. נמסר כי בקהילות בוחנים את ההצעה.

פלילים – מקורבי הרב הראשי לשעבר, הרה''ג מצגר, הודיעו כי הושגה הסכמה בינו לבין הרב יאשיהו פינטו שבשל גילו ישתמש הרב מצגר במיטה התחתונה והרב פינטו, הצעיר יותר, ישתמש במיטה העליונה. מקורבי הרב פינטו אשרו את הידיעה וציינו כי רבם תמיד מעדיף להיות קרוב לשמים, ובעיקר בלילה, בעת ''תיקון חצות''.

אמצעי לחימה – התעשיה האוירית בישראל בשיתוף אל-אופ והמועצה המקומית מיתר, בנגב הצפוני, הודיעה על מחקר יוצא דופן באסטרולוגיה ובאסטרונאוטיקה שהביא לשכלולו של ה''חץ'', הטיל-נגד-טילים. עתה החץ מסוגל לירט, כחץ מקשת, גם טילי-שיוט בין-יבשתיים וחלליות. ההישג הושג בשילוב מתוחכם במיתר בין הקשת בענן לבין החץ.
הנשיא פרס בירך את חוקרי התעשיה האוירית ולא שכח לציין שהוא זה שנתן להם את הרעיון והתמיכה. מהפנטגון אישרו שחוקרים אמריקאים נטלו חלק במחקר שמרביתו גם מומנה ע''י ארה''ב.
ההישג יוצג לציבור בכנס הקרוב של מכון פרס לשלום.

חוק המשילות – התפתחות מפתיעה בקשר החדש שנוצר בין מפלגת העבודה למפלגות החרדיות: אחרי שהקימו יחדיו את ''כנסת הצללים'' של מפלגות האופוזיציה, דבר אשר אפילו דייויד קמרון, ראש ממשלת בריטניה שביקר אז בארץ, אשר הוא בעל ניסיון רב ב''ממשלות צללים'' הנהוגות בארצו, התפלא מהחידוש של הקמת ''פרלמנט צללים'' אשר מתכנס בנפרד בעת שהקואליציה מתכנסת באולם המליאה לדיון והצבעה על חוקים בכלל, וחוקי המשילות והשוויון בנטל בפרט.

התפתחות גם בנושא חוק השוויון בנטל: מקורבים לח''כ בוז'י הרצוג, מנהיג האופוזיציה - שויתר בינתיים על ''זכות השתיקה'', אותה אימץ בחקירת המשטרה על עמותות ברק - הגיע להסכם עם הרבנים הליטאים ועם אריה דרעי שצעירים מתנועות ''המחנות העולים'', ''הנוער העובד'' ו''הצופים'', היוצאים ל''שנת שירות'' לפני הגיוס, יוכלו לשרת את השנה בישיבות, ואם ירצו גם הם יוכלו לדחות את גיוסם עד גיל 22.
פרשנים מדיניים ציינו כי הסכם זה אינו מפתיע בהתחשב במסורות הנהוגות במפלגת העבודה מאז ומתמיד בגלגוליה השונים. כפי שהמסורת היא לבחור יושב ראש חדש ומיד לפעול להדחתו ולקריאה לבחירות חדשות, כך גם הפרשנות של התנועה למטרותיה המוצהרות ולדרך למימושן היא ייחודית, פועלית ואינטרנציונלית.

ועוד לענין גיוס החרדים – מקורות מקורבים הסבירו, בעקבות העדרות חברי הכנסת של העבודה מההצבעה על החוק החדש, שבמפלגת העבודה פעלו כמסורת שהותיר אהוד ברק. כזכור בבחירות קודמות, כאשר אהוד ברק ''רץ'' לראשונה לראשות הממשלה, הבטיח כי כאשר יִבָּחֵר יפעל לגיוס מיידי של כל שדרות העם לצה''ל, ואכן מיד לאחר שנבחר הצהיר שאילו היה פלסטינאי היה מצטרף גם הוא לפת''ח!!
אמנם זה היה הגיוס היחיד שעלה בידו להוביל.

ושוב בענין זה: נסיוננו לקבל את תגובתו של אהוד ברק לידיעה עלתה בתוהו. עקבותיו אבדו בין חמש הדירות שרכש במגדל מגורים חדש בתל-אביב.
אגב – ד''ר פ. סִיכוֹ ציין, לאחר שבדק זאת עם מומחי ''אברבנאל'', כי רכישת 5 דירות בבת-אחת אינה סימן לפיצול אישיות, ואין כל צורך לשכן כל אישיות בדירה נפרדת.
נראה שהרכישה היתה מכוונת לישב את כל אוהדיו במרוכז, כמו שח''כ אריאל אטיאס, כשר השיכון, דאג לישב את כל עודפי אוהדיו בבית-שמש, במודיעין-עילית ובעמנואל וגם ניסה לעשות כן בחריש.
אגב: איש לא טען לגבי אותו שר שיכון, שהיתה במעשיו הפרת אמונים.

משרד הבטחון – דובר המשרד הודיע במסיבת עיתונאים כי ההנצלויות החוזרות ונשנות של השר בוגי יעלון אינן התנצלויות אלא הן הסברים בלבד, כחלק מהמקובל בצמרת הממשלה שלנו, בה ראש הממשלה מסביר לעיתונות, חדשות לבקרים, את ההתנהגות המיוחסת לרעייתו הכבודה שרה, בתביעות החוזרות של עובדים שונים משלושת בתי ראש-הממשלה.

זואולוגיה - הישג אדיר: חוקרים באוניברסיטת קנברה, אוסטרליה, בשיתוף בין המחלקות לזואולוגיה והפלאונטולוגיה, אשר חקרו חיות כיס המטילות ביצים, כמו הברווזון הידוע, בשיתוף חוקרים ממכון דרווין באוניברסיטת קייפטאון, שהתמחו בחקר יענים, טוענים לפריצת דרך במחקר החוקר כיצד התפתחו שתי הדרכים הנפרדות להבאת צאצאים לעולם –כעובר חי או כביצה.
לטענת החוקרים, שהציגו סרטונים ותמונות, הם הצליחו להביא, אחרי טיפול ממושך, להטלת ביצה ע''י נקבת שימפנזה ובתוכה עובר שימפנזה חי. העובר בקע מהביצה באינקובאטור. לדברי החוקרים עוד ארוכה הדרך לבדוק אפשרויות ללידת [הטלת] ביצים של בני-אנוש.
הרב הראשי לדרום אפריקה אישר שאותה ביצה לא הוטלה ביום-טוב, דהיינו בחג פורים.

בידור – אריה דרעי ואלי ישי מכחישים את השמועות שהם הקימו יחדיו להקת זמר, בשם ''צוות אחים'' וכי הופעת הבכורה תהא בחג המימונה הקרוב.
לשאלת כתבנו הגיב חה''כ אריאל אטיאס מש''ס בזעם במילים ''אין תגובה''.

מרשם האוכלוסין - שר האוצר יאיר לפיד הודיע רשמית, כי לאור ההתקפות עליו והטענות שלפיד כבר בער עד תום ושרף את עצמו, ולאור המלצת אחיו בנט, החליט להחליף את שמו ל''לפיד יאיר'', שם הפותח אופקים חדשים לעתיד, וגורם לקונוטציה מסוימת לפסל החרות בארה''ב.

1 באפריל, 2014




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  רעיון יפה  (הזוהר הצפוני)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי