פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
על בורות ורשעות
ע. צופיה (יום שלישי, 13/05/2014 שעה 18:00)


על בורות ורשעות

ע. צופיה



מחירון
נתוני משרד השיכון כפי שפורסם בגלובס
התכנית ''אפס מע''מ'' לזוגות צעירים עם ילד אחד או יותר, לזוגות ללא ילדים החל מגיל 35 ולרווקים מאותו גיל שמעולם לא היה בבעלותם דירה ושרתו בצבא או בשרות לאומי מתחילה לקרום ''עור וגידים''. בכדי למזער ביקורת צפויה של בג''צ הוחלט כי אנשים העונים לאותם קריטריונים אך לא שרתו בצבא או בשרות לאומי יזכו במענק של ''אפס מע''מ'' על דירות שמחירן אינו עולה על 600,000 ש''ח.

בנקודה זו החלה מקהלת הבורים והרשעים להשמיע קולה בכל מקום אפשרי ובראשה שר השיכון שכנראה מבין בהרבה נושאים אך רק לא בשיכון (''אין חיות כאלה'').

ישנם בארץ שני צבורים שנכון להיום אינם משרתים בצבא ואינם תורמים את חלקם במסגרת ''השירות הלאומי'' (ואני מוציא מכלל זה בודדים שכן משרתים) והם הציבור החרדי שמונה כ-‏10% מתושבי המדינה והציבור הערבי המונה כ-‏20% מתושבי המדינה. הצבור החרדי מעצם אורח חייו נוטה להסתגר בישובים ובשכונות המאוכלסים בעיקר בם. לדוגמא: בני-ברק (החלק החרדי), מודיעין-עילית, ביתר-עילית, אלעד, עמנואל ושכונות בירושלים ובית-שמש. והצבור הערבי נוהג לגור בכפרים ובערים המאוכלסים רק במגזר זה. די אם נציין את נצרת, אום-אל-פחם, עכו העתיקה ועוד ועוד רבים.

מאחר וההטבה מיועדת בעיקר לזוגות צעירים עם ילד או יותר שמתקשים ברכישת דירה ראשונה, ההנחה היא שזוגות כאלו ירכשו דירת 3 חדרים. דירות 3 חדרים שטחן נע בין 65-80 מ''ר. עלות בנייתן של דירות כאלו (תלוי בגימור ובגודל) היא בין 350,000 ש''ח ל-‏480,000 ש''ח. עלות הקרקע במקומות הישוב שציינתי לעיל ובישובים הערביים היא זניחה ויכולה להגיע ל-‏20,000 ש''ח לדירה. לכן אין כל בעיה למצוא דירות שמחירן עד 600,000 ש''ח בתנאי שיבנו דירות 3 חדרים.

אז יש לנו את הבורים ובראשם עם-הארץ ממשרד השיכון ויש לנו את הרשעים שהם אותם עיתונאים ,והם רבים, שכל מעשי הממשלה הנוכחית הם כצנינים בעיניהם ומפיצים שקרים ללא בושה בהנחה שקהל הקוראים ממילא אינו מבין כלום.
היום, למשל, פרסם העיתון ''גלובס'' במסגרת כתבת ביקורת על התכנית את מחירי הדירות בערים שונות בארץ. בגבעתיים הוא ציין מחיר הקרוב ל-‏2.5 מיליון ש''ח. הוא רק לא ציין שזהו מחירה של דירת 5 חדרים מפוארת. אם למשל היה נותן מחיר של דירת 3 חדרים הוא היה נמוך יותר מ-‏1.6 מיליון ש''ח.

זוהי רשעות לשמה!
היא אינה מאפיינת רק עיתון זה אלא את רוב התקשורת הכתובה, הרדיו והטלוויזיה. אני כבר מזמן המרתי את שמה לטיפשורת.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  שאלה  (דוד סיון) (4 תגובות בפתיל)
  דירה באלעד-- מיליון וחצי ש''ח!  (הזוהר הצפוני)
  נוסח החוק המוצע  (ע.צופיה)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי