פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
נתב''ג - נמל תעופה בלי גבוי
שלמה גזית (יום שישי, 25/07/2014 שעה 8:42)


נתב''ג – נמל תעופה בלי גבוי

אלוף (דימ.) שלמה גזית



ישראל היא מדינה קטנה, ישראל היא מדינה סגורה ומסוגרת. אין לנו אף גבול יבשתי המאפשר כניסה ויציאה סדירה. הקשר שלנו לעולם החיצון הוא רק בדרך הים והאוויר.

נתב''ג, נמל התעופה הלאומי של ישראל, נתב''ג הוא היחיד הפתוח ומאפשר קשר אנשים וסחורות עם העולם. נתב''ג נסגר לפני מספר ימים למרבית חברות התעופה הבינלאומית הזרות, בעקבות הוראה של ה-FAA, רשות התעופה האמריקאית. זו לא הייתה הנחייה ''אנטישמית'', החלטה של נקיטת-צד אנטי-ישראלי במלחמה שאנו מנהלים מול החמאס, זו הייתה החלטה אובייקטיבית שנתקבלה, בעקבות הדיווח על הרקטה שפגעה ביהוד, העיירה הסמוכה לנמל התעופה. רשות התעופה האמריקאית לא הייתה מוכנה לקחת סיכונים, וכך, לפני כל בדיקה ובירור, יצאה ההוראה להפסיק את כל הטיסות לישראל.

ישראל טוענת כי נמל התעופה שלה מוגן היטב. נקטנו בכל הצעדים האפשריים והנדרשים למיגון נמל התעופה וכי אין מקום לחשש מפגיעות רקטה שתשוגר לעבר נתב''ג משטחי הרצועה. ישראל הוכיחה ואף שכנעה כי הרקטה שפגעה ביהוד הייתה במרחק העולה על מייל הביטחון הנדרש מגדר נמל התעופה. והפעם, דומה, שהצלחנו. ה-FAA שוכנעה וביטלה את האיסור, והתעופה הבינלאומית שלנו, כך אנו מקווים, תחזור עד מהרה למתכונתה השגרתית.

ובכל זאת, האיום והסכנה נותרו בעינם. שמענו את איש החמאס עונה על שאלה ישירה אם מתכוון הארגון לפגוע בנתב''ג, ותשובתו הברורה הייתה חיובית: ''כל עוד מטילה ישראל סגר אווירי על רצועת עזה, זכותנו לפגוע בקשרי האוויר של ישראל''. ומשנשאל שנית, וחד-משמעית כלום ישגרו רקטות לעבר נתב''ג, הסביר כי נמל התעופה משמש גם את חיל האוויר הישראלי, ומכאן שדינו כדין מטרה צבאית.
איננו יודעים עדיין, וכולנו מקווים כי הכרזה זו, כי הודאה זו על כוונה מפורשת לשגר רקטות לעבר נמל התעופה, לא תניע שוב את חברות התעופה הזרות שלא ליטול סיכון ולא לטוס לנתב''ג.

יש לנו בישראל מספר שדות תעופה אזרחיים, אלא שאף לא אחד מהם איננו כשיר לקליטת התעבורה האזרחית. אנו חיים ומתפקדים עם נמל תעופה בינלאומי אחד ויחיד, נמל תעופה שאין לו גיבוי, על כל המשתמע מכך.

אם חלילה תשבתנה חברות התעופה הזרות את טיסותיהן לישראל יהא זה הישג אדיר לחמאס במלחמת ה''צוק איתן'', יהא זה הישגם האסטרטגי הגדול ביותר, וזאת על אף שהשדה מוכן ומוגן בפני כל ניסיון פגיעה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 



מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי