פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הרהורים בשולי החדשות‏ - משנכנס אדר תשע''ה
יוסף אליעז (יום רביעי, 25/02/2015 שעה 7:00)


הרהורים בשולי החדשות‏ - משנכנס אדר תשע''ה

יוסף אליעז



לתפארת המקליטים

אין מה לומר: הקידמה אוכלת בנו בכל פה ואינה שְׂבֵעָה!
פעם כאשר רצית להנציח משהו היית נזקק לעדים, לרישומים, לתצלומים. כיום - הכל מוקלט.

ראינו ושמענו את הגב' שולה זקן, מזכירתו הנאמנה-לשעבר של אהוד אולמרט, שמלאה אצלו ''משרת אמון'' ועלתה עמו ממשרדו הפרטי לְעִירִיַת ירושלים, ומשם ללשכת השר ולבסוף ללשכת ראש-הממשלה, אשר הקליטה (בחשאי?) את הבוס. לדבריה - כדי לשמוע שוב את הוראותיו ולרדת לסוף דעתו. אלא שבאופן מקרי לחלוטין היא לא מחקה את אותן קלטות גם כאשר לכאורה עבר זמנו של התוכן המוקלט בהן. בחינת ''אוצר בָּלוּם לשעת חרום''.

הנה גם ראינו שהקלטות שמשו לה מקלט ממאסר ממושך ולכאורה פתחו לאולמרט את שערי הכלא, בו הוא עלול להקלט...

עתה מככב בחדשות מני נפתלי, שהפך לידוען, ''סלבריטי, שאינו יורד ממסכי הטלביזיה. מני עבר בדיקות בטחוניות, מסתמא גם חתם על התחייבות לשמירת סודיות. תחילה היה מאבטח של ראש הממשלה נתניהו, לאמור: שירותי הבטחון ואף נתניהו עצמו הפקידו את ההגנה על חיי רה''מ בידיו. לאחר מכן עבר לכהן כ''אב הבית'', וכאשר לא זכה למשרה קבועה בה כה חשק, למרות היחס הנורא לו זכה לדבריו, פנה בתביעה לבית-הדין לעבודה. יריבי ראש הממשלה מצאו בו שלל רב, ואף שלדבריו אין לו מאומה נגד ביבי עצמו הוא הפך לכלי הניגוח המרכזי נגדו.

יריבי רה''מ ירדו עמו מטה, לשחק בבוץ. למי יש ראש להתמודדות ערכית על שאלות של ממש כאשר ניתן לבוסס בבוץ ולהשליכו על היריב?

עתה מסתבר שמאבטח-אב-בית נאמן זה הקליט בחשאי את באי הבית, את העובדים, את הסמנכ''ל עזרא סיידוף, וגם כנראה את בני משפחת נתניהו שעל בטחונם ושלומם היה מופקד, וחשף את ההקלטות הן לציבור והן למשטרה.

היש בכך פסול? לדעת הקמים על ביבי, דהיינו בוז'י-ציפי, לפיד ולאחרונה במפתיע גם המפכ''ל המכהן עדיין, שתרם מחכמתו הרבה הגם שההחלטה מה ייעשה בחומר כלל אינה בידיו אלא בידי היועץ המשפטי לממשלה - אין בכך כל דופי. אכן - כל אזרח הנוכח כי נעשה פשע לנגד עיניו חייב לדווח למשטרה. אין מצווה כזו של דווח לאמצעי התקשורת. אך רוב הדברים עליהם דווח, ככל העולה מהעיתונות אשר מָעֲלָה גֵרָה ולועסת מאכל תפל זה בוקר ,ערב וצהרים, אינם בגדר פשע, וספק אם הם בגדר עוון או אפילו חטא.

אך מה צריך הציבור ללמוד מצמד המקליטים שולה זקן ומני נפתלי? על כל עובד, הלובש בגדי-עבודה למלאכת יומו לוודא שמכשיר ההקלטה שבכיסו נכון ומוכן. מיד עם בואו לעבודה עליו להקליט את הבוס, ורצוי גם את יתר העובדים. תמיד יש סיכוי שבתוך האפר גם יִמָצְאוּ פנינים. ביום שעבודתך תסתיים יהא בידיך אוצר רב ערך המוכן לשימוש ולניגוח.

יש להבטיח כי כאשר השב''כ שולח מאבטחים יוודא תחילה שהם יודעים להפעיל מכשירי הקלטה.

איזו נאמנות למשפחה שאתה מגן עליה או משרת אותה? למשפחה שהכניסה אותך לביתה, בהאמינה שהכניסה כלב שמירה ולא נחש? מה פתאום! איזו הגינות כלפי אלו שנתנו בך את אמונם? על מה אתה מדבר? נאמנות בימינו? הרי זה מכבר כסדום היינו, לְעֲמּוֹרָה דַמִּינוּ!

שוב - אין לכסות על פשע. אולם כיצד זה אותם צדיקים-מקליטים לא פנו למשטרה מיד כאשר נגלו להם העבירות? כיצד זה נזכרו בחובתם האזרחית לגלות ולהתריע רק כאשר נפסקה עבודתם? כיצד זה כבשו במצפונם את המידע הבוער בעצמותיהם?

שני המקליטים המפורסמים הללו בקשו וקבלו חסינות, מלאה או חלקית.
מה עם החסינות הציבורית? למשטרתנו היקרה פתרונים.


ביבי, רד כבר מן העץ, בטל את נאומך בקונגרס,
עוד ניתן להציל משהו מהדליקה המיותרת

אין ספק שהסכם גרוע בין ארה''ב ומעצמות המערב לבין אירן הוא בנפשנו. בהחלט היה מקום לנאום בפני בתי-הקונגרס, אחרי תִּידוּעַ הולם של הבית הלבן. אלא שמאז הרבה דלק סילוני זרם לקישון. המים כבר נעכרו גם בירקון וגם בנהר ההדסון. כולם יודעים את שברצונך לטעון. אולם כל יום שחולף רק מזיק לענין. לא תוכל לחדש דבר, ואם אנו טועים ויש חידושים בפיך - שלח אותם במכתבים לנשיא ולחברי הקונגרס.

כן, הסופה המטראולוגית חלפה, אך הסופה הדיפלומטית לפנינו.
יש גם חשש לְסוּפָה מלחמתית לאור המתרחש בגבולות סוריה ועזה ובסיני וירדן. האם שוב נסתכן ב''ברוגז'' אמריקני ובמניעת חימוש ותמיכה מדינית מארה''ב בעת מבחן? הִרְחַקְתָּ לכת. גַּלֵּה אחריות. יש מקרים שאין מנוס מנסיגה טקטית (מה שנקרא בצה''ל, שאינו נסוג לעולם, ''התקדמות לאחור''). מאום לא יִגָרַע מכבודך אם תשנה תכניות לאור ההתפתחויות. אך אוי לנו אם תתבזה שם. נכון- קשה להבין את המדיניות האמריקאית במזה''ת בכלל ומול אירן בפרט. אולם ביזוי הנשיא האמריקני בארצו אינה הדרך לשינוי מדיניותו.
אנא,אל תיתן לאגו, ולהשתלחויות יריביך, להאפיל על חכמתך.


הזמנת המפגינות למען סייעת
נוספת בגני-הילדים לחקירה משטרתית

הנה התבשרנו כי נשים שהשתתפו בהפגנה חוקית ומורשית להוספת סייעות בגני-הילדים הוזמנו להחקר במשטרה, מבלי שהמשטרה הואילה לגלות להן מראש את סיבת החקירה.
המשטרה הגיבה על הבקורת באמירה כי ראתה לנכון להתריע בפניהן שאם תשתתפנה בהפגנה ביום בו יתקיים מרוץ מרתון גדול הן תעבורנה על החוק.
כמובן שהודעה או התראה כזו לא ניתן היה למסור בטלפון, וראוי היה להזמינן לחקירה, לגרום להן לליל חרדה ולבזבז להן יום עבודה.

יש לברך את המשטרה על התקדמותה. רואים אנו שאחרי שהקצינים נאלצו לחדול מלהטריד שוטרות הם עברו להטריד ''סתם'' אזרחיות. מי אמר שהמשטרה קופאת על שמריה?
אולי בא הזמן שהמפכ''ל הנכבד והמגוהץ-תמיד, רנ''צ דנינו כבר יתפטר? המשטרה בתקופתו ירדה מדחי אל דחי. עתה הוא מציג עצמו, בשבועות האחרונים לכהונתו, כרפורמטור הגדול, כאילו כל שנתגלה לא אירע תחת פיקודו. בלאו הכי הוא כבר חש עצמו משוחרר מסייגי תפקידו, וכבר מפזר לתקשורת התיחסות שלא לצורך בחקירת סיפורי מני, הגם שציין שלא קרא את הפרוטוקולים.


אדמות קק''ל, קרן קיימת לישראל

בנושא אדמות הקרן הקיימת לישראל חוששני שישנה איזו אי-הבנה עמוקה בקרב חלקים רחבים בציבור. הדיון בהן עלה במקביל בשני מישורים: משבר הדיור והלחימה בשחיתות.

בזמנו הוחלט על הקמת מינהל מקרקעי ישראל שינהל הן את אדמות המדינה והן את קרקעות קק''ל. אולם אלו שני סוגי קרקעות שונים לחלוטין. אפשר והיה מקום לחסוך בהוצאות ע''י ניהולן במשותף, אך ההבדלים ניטשטשו, דומני גם בבית-המשפט העליון.

קרקעות המדינה, כשמן, שייכות למדינה וככאלה הן צריכות לשמש את כלל הציבור בדרך של מכירה, החכרה, השכרה או מתן רשות-שימוש. כאן אסורה כל אפליה בין אזרחים, דתיים כחילוניים, יהודים כערבים.

לא כן אדמות קק''ל. אלו אדמות שנרכשו בכספי יהודים שתרמו עשרות שנים כספים למטרה זו, יהודים אחרים הורישו לקרן את אדמותיהם. הקרן רכשה קרקעות מהממשל התורכי, מערבים, לרבות מאפנדים שישבו בביירות או דמשק ואת אדמותיהם עיבדו אריסים.

לאחרונה מצהיר יאיר לפיד, שר האוצר לשעבר, כי אם יחזיק בשלטון יחרים למדינה את כל קרקעות קק''ל. כרגיל אצלו הוא לא בחן את הנושא כראוי ויצא בהצהרות פופוליסטיות לציבור (כמו שעשה בענין חוק מע''מ אפס). דבריו נופלים על אוזנים קשובות בשל הבזבוז והשחיתות שפשו בהנהלת קק''ל, והעדר בקורת ופיקוח ראויים על ראשיה ועל כספיה.

בעיקר צוהלים למקרא רעיונות אלו כל המייצגים מכח עצמם, את האוכלוסיה הערבית, בטובתה או שלא בטובתה, כמו ''ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל''.
אכן יש להפעיל בקורת ממשית על המתרחש בקרן, על כספיה, על משכורות ראשיה והוצאותיהם, אולם יש להזהר מלשפוך את התינוק עם המים.

יש בישראל הרבה מאד אדמות השייכות לציבורים מסויימים. יש את אדמות ''הואקף'' המוסלמי, שכוללות מסגדים ובתי קברות אך גם שטחים נרחבים שהוקנו לואקף ע''י תורמים מוסלמיים או שנקנו בכספיו. יש שטחים רבים, כולל שכונות שלמות באזורי ירושלים, נצרת וסובב כנרת השייכים לכנסיות נוצריות שונות.

כמו שלא יעלה על הדעת להפקיע למדינה את כלל אדמות הואקף או אדמות הכנסיות השונות כך אין להפקיע את אדמות קק''ל שהן רכוש העם היהודי, למעט כמובן הפקעות מצומצמות ומוגדרות לצרכי ציבור, כמו לכבישים, מסילות, שטחי-אימונים של צה''ל או פארקים. ''גואלי האדמות'' בכסף יהודי, כמו חנקין, לא גאלו אותן על-מנת למסרן לגויים.

ראוי להסביר זאת הן לשופטי ביהמ''ש העליון, והן ליאיר לפיד.


פרסומות

אנו סובלים מעודף עצום בפרסומות. אולי מישהו מאמין כי חזרה על אותה פרסומת שוב ושוב תביא לרכישת המוצר המתפרסם. אני כשלעצמי נמנע מלרכוש מוצר מפורסם מדי, מחשש שמי שמשקיע כל כספו בפרסומת אינו משקיע די בשכלול המוצר ובהקפדה על איכותו, או שהפרסומת באה לחפות על חסרונות המוצר.

מעבר לכך - חלק מהפרסומות כה מטופשות עד שאתה תמה מי אחראי לבזבוז הכסף וזמנם של הצופים גם יחד. בכמה פרסומות נתקלת שבהן אינך יודע מי המפרסם והיכן ניתן לרכוש את סחורתו?!

אולם - המפרסם הפרטי מבזבז את כספו וזה עניינו. אלא שבצד הפרסומת המסחרית אנו סובלים מפרסומת יקרה, מיותרת, ולעתים פוגעת הנעשית בכסף ציבורי.

דוגמאות? קודם כל חברת החשמל. שהיא מונופול וספק החשמל היחידי בישראל, והיא מפרסמת את עצמה ללא הרף וללא צורך, על אף הנטען למצבה הכספי הדחוק, כולל אותו זוג בובות מטופשות, שקע ותקע, שהפכו לכוכבי החברה וּפָנֶיהָ. לאחרונה שמענו השתבחויות עצמיות על המעבר לשימוש בגז. ''יופי נחמה'' כלשון שייקה אופיר הזכור לטוב. מדוע יש לשדר זאת שוב ושוב?

משרד הפנים מפרסם את הבחירות לכנסת ואת הצורך להתכונן לקראתן ולהכין מסמכי זיהוי ולוודא הופעת שמך בפנקס הבוחרים. היה פרסום נחמד והומוריסטי עם אותו צב שרץ(!) על מסכינו עד שכנראה עָיַף.
ובכן - הציבור אינו מטומטם ואין צורך באותה סדרת פרסומות לחזור על אותה פרסומת שוב ושוב. פעמיים ביום - די בהן.

המשדר האחרון מציג את הבוחר ככלב דני ענק. כנראה כדי לקיים את הפסוק: ''פני הדור כפני כלב''. האם מישהו בצבור יתבע את עלבוננו?

רשות השידור מנסה לפתות את חייבי האגרה במערכת אינסופית של פיתויים ואיומים. כלום עלות הפרסומת אינה עולה כבר על גובה החובות?

חברות הכבלים מפרסמות שוב ושוב ''פרומואים'' לתכניותיהן, גוזלות מהצופים זמן יקר, ולעתים נדירות התכנית שווה את הפרסומות.

חברת ''עמידר'' שהיא חברה ציבורית שאמורה לדאוג לשיכון חסרי אמצעים, שבניהול כושל ומושחת מכרה דירות לעובדיה ובני משפחותיהם, מכריזה שהיא עומדת לרכוש דירות עבור זכאי משרד השיכון. היא מוזמנת לרכוש דירות, מדוע לבזבז את הכספים על פרסומות חסרות שחר בטלביזיה שאין בהן שום תועלת?

רבונו של עולם - עשה משהו שפרסומות מטופשות ומיותרות אלו יעלמו כבר מן המסכים. גם זמננו, הצופים, יקר! גם קופות הציבור אינן מתפקעות מעודף מזומנים.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


האמת על אדמות הקק''ל
דוד סיון (יום רביעי, 25/02/2015 שעה 8:17) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

40% מאדמות הקרן הקיימת לישראל נרכשו בכספי יהודים והשאר הן אדמות נפקדים. את המידע הזה אפשר למצוא במאמר שכתב בנושא גדעון ויתקון. לפני מספר שבועות הוא כתב את הדברים הבאים (http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=100100...):
''חשוב לתקן טעות רווחת: לא כל קרקעות הקרן הקיימת לישראל (קק''ל) נרכשו לפני הקמת המדינה העברית מכספי יהודים שנידבו את ממונם לקופסה הכחולה. אפילו לא רובן.
...
... בשנת 1949 העבירה ממשלת ישראל מיליון דונם מנכסי הנפקדים לקק''ל למטרת התיישבות חקלאית. בהמשך, הציעה המדינה להעביר מיליון דונם נוספים לידי קק''ל ('המיליון השני')''.

באתר של התאחדות חקלאי ישראל כתוב (http://www.iff.co.il/cgi-webaxy/sal/sal.pl?lang=he&a...):
''עו''ד גדעון ויתקון הינו מבכירי המומחים בישראל בתחום המקרקעין בכלל ובנושא מינהל מקרקעי ישראל בפרט. עו''ד ויתקון מילא שורה של תפקידים במגזר הציבורי ובהם: סגן מנהל הרשות לתכנון במשרד החקלאות, מנכ''ל הסוכנות היהודית, מנכ''ל וסגן נשיא אוניברסיטת בן גוריון, מנהל מינהל פיתוח הקרקע בקרן הקיימת לישראל וחבר במועצת מקרקעי ישראל ובמועצה הארצית לתכנון ובנייה. הוא חיבר את הספרים ''הזכויות בקרקע חקלאית'' ו-''דיני מינהל מקרקעי ישראל'', שצוטטו פעמים רבות בפסיקה בהיותו הספר הראשון שדן בענין זה''.

בנוסף הוא גם בנו של השופט אלפרד ויתקון שכיהן בבית המשפט העליון.

-----

תמיד כדאי לבדוק עובדות לפני שמתלוננים על אחרים!!
_new_ הוספת תגובה



האמת על אדמות הקק''ל
כספית (יום רביעי, 25/02/2015 שעה 13:32)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אכן רוב אדמות קקל הינן של נפקדים,
אין כל סיבה שהם לא יועברו היום לרשות מקרקעי-ישראל.

נושא הקרקעות שנרכשו בתרומות יהודים אינו שונה מזה.
הרכישה הייתה עבור העם היהודי,
והיום אמורה מדינת ישראל לקבל את הפקדון הזה.
_new_ הוספת תגובה



האמת על אדמות ארץ ישראל בכלל .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 26/02/2015 שעה 10:39)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עד כמה שאני יודע הבעלות על האדמות בארץ ישראל מבוססת על הרישום הטורקי/עותומני .
האם נכתב בכוכבי השמים שכך זה צריך להיות או להמשך ?
בעולם נקבעו בעלויות על הקרקע פעמים רבות על ידי כיבוש ובפעמים אחרות על ידי רפורמה .
ארה''ב כולה היא אדמה כבושה ובעצם כל יבשת אמריקה הצפונית והדרומית כאחד .
הבעלות על הקרקע באנגליה נקבעה בכיבוש של ויליאם הממזר בשנת 1064 .
נגדמה לי שהקרקעות בצרפת חולקו אחרי המהפיכה הידועה .

אבל בישראל מפחדים .
מפחדים להחרים קרקעות של הכנסיות השונות .
מפחדים להחרים את הקרקעות של הוואקף המוסלמי .
אנחנו גיבורים רק נגד יהודים .
אפילו אדמות שהן ארד-אל-מוות כלומר זכויות הבעלות עליהן פגו לפי החוק העותומני , אנחנו ממשיכים לשייך לבעלים שאיבדו אותן כי לא עיבדו אותן .
_new_ הוספת תגובה



טעות בידך
דוד סיון (יום חמישי, 26/02/2015 שעה 19:44)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. מדינת ישראל העבירה לבעלותה 4.5 מיליון דונם (כ-‏22% משטחה הכולל) בסמוך להקמתה.
ב. מדינת ישראל עושה זאת בגדה מאז 1967.

אלה לא פעולות נגד יהודים.
_new_ הוספת תגובה



טעות ? לא כך לדעתי .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 27/02/2015 שעה 6:59)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עד כמה שאני יודע בגדה לא הועברו אדמות לבעלותה של מדינת ישראל .
הסטטוס שם אינו ''בעלות'' .

בביטוי ''פעולות נגד יהודים'' אני מתכוון לצעד שרוצים לעשות נגד קק''ל .
עד כמה שאני יודע אין העברת בעלות של קרקעות השייכות לערבים במרשם הקרקעות (טאבו) לבעלות המדינה .
אני מוסיף כאן הסתייגות קטנה - כוונתי לכמויות קרקע גדולות ולא דונם פה או דונם שם .
_new_ הוספת תגובה



יתכן והטענה שלי לא מדוייקת
דוד סיון (יום שישי, 27/02/2015 שעה 8:48)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאז 1967 בגדה מתנהל תהליך ברור בו יהודים מעבירים לרשותם נכסים קרקעיים רבים לא ברכישה. אחת הטענות שלהם היא שאלה אדמות מדינה. ברוב המקרים האלה המדינה מגבה את המעשים בכך שהיא לא מפנה את הפולשים היהודים.

במהלך 40 השנה האחרונות אלה הצטברו לשטחי קרקע גדולים יחסית.

אז אולי לא נכתבו שטרי בעלות אבל זו התוצאה בפועל.
_new_ הוספת תגובה



''בפועל'' לא נחשב .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 28/02/2015 שעה 8:04)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החוק בענין המקרקעין ברור .
בישראל בעלי הקרקע הם מי שרשומים בספרי הטאבו .
בגדה המערבית קובע החוק הירדני , שאינני מכיר . כנראה גם אתה לא .
_new_ הוספת תגובה



''בפועל'' ודאי שנחשב!
דוד סיון (שבת, 28/02/2015 שעה 10:04)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התלוננת ''אנחנו גיבורים רק נגד יהודים'' והראיתי שאנחנו גיבורים גם נגד פלשתינאים בשטחים שנמצאים בשליטת ישראל.

מי ש''בפועל'' קובע בשטח זו מדינת ישראל באמצעות המנהל האזרחי. העובדה שתפיסת השטחים על ידי יהודים כבר נמשכת
יותר מ-‏40 שנה מדגישה ש''בפועל'' כן נחשב.

לדעתי הבעיה עם הקרן הקיימת לישראל נובעת מן העובדות הבאות:
1. המדינה העבירה (מכרה) לבעלות הקק''ל 1.35 מיליון דונם.
2. קק''ל צוברת כל שנה מאות מיליוני שקלים מרווחי הון וממכירת קרקעות (שמכרה להם המדינה).
3. ''קרקעות קק''ל מצויות באזורי הביקוש, שבהם משווקת רשות מקרקעי ישראל קרקע במחירים גבוהים - ומעבירה תמורתן מיליארד שקל מדי שנה לקרן... המדינה השקיעה לאורך השנים סכומי עתק בפרויקטי תשתיות, שהשביחו את קרקעות קק''ל, בלי שהציבור קיבל דבר בתמורה'' (http://www.themarker.com/realestate/1.2348829). בנוסף הכנסות אלה פטורות ממס.
4. בקק''ל הצטברו עקב כך כמה מיליארדי שקלים ''שמבוזבזים'' על ידי מנהליה.
5. ישנן טענות שהקק''ל לא טיפלה כמו שצריך בזכויות בקרקע של יהודים שניספו בשואה.

מן ההיגיון שעודפי ענק ישמשו את המדינה לפתור בעיות כמו שיש כעת בענייני דיור למשל.
_new_ הוספת תגובה



''בפועל'' לא נחשב!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 28/02/2015 שעה 19:12)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש בישראל חוק מקרקעין והוא ברור לגמרי .
הקרקע וממה שעליה הם רכושו של מי שרשום בטאבו .
_new_ הוספת תגובה



''בפועל'' בהחלט נחשב!
דוד סיון (יום ראשון, 01/03/2015 שעה 9:25)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הסברתי זאת היטב בהודעה הקודמת.
מה שכתבת כעת לא רלוונטי לנושא הדיון.
_new_ הוספת תגובה



יתכן והטענה שלי לא מדוייקת
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 28/02/2015 שעה 19:17)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבתי כי בגדה המערבית חל החוק הירדני .
אינני מכיר את החוק הירדני .

הפעולות עליהן אתה כותב נעשות לצפי הכתוב באמנת ז'נבה .
כל עוד השטח מוגדר ''כבוש'' הריבון הוא המפקד הצבאי של הכח הכובש .
תקרא את הסעיף המתאים באמנת ז'נבה .
_new_ הוספת תגובה



יתכן והטענה שלי לא מדוייקת
דוד סיון (יום ראשון, 01/03/2015 שעה 9:26)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. הדיון שלנו לא היה על הלגיטימיות אלא על טענתך ''אנחנו גיבורים על יהודים''
העובדות שהזכרתי מראות שטעית.

ב. בעניין המשפטי (שלא היה חלק מנושא הדיון) אציין שישנה דעה שהתיישבות אזרחית איננה בין המעשים המותרים לפי החוק הבינלאומי. כך גם פסק בג''ץ בעבר.
_new_ הוספת תגובה



הנה הודעת המקור ממנה התחלנהו ויכווח זה .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 01/03/2015 שעה 15:47)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל בישראל מפחדים .
מפחדים להחרים קרקעות של הכנסיות השונות .
מפחדים להחרים את הקרקעות של הוואקף המוסלמי .
אנחנו גיבורים רק נגד יהודים .
אפילו אדמות שהן ארד-אל-מוות כלומר זכויות הבעלות עליהן פגו לפי החוק העותומני , אנחנו ממשיכים לשייך לבעלים שאיבדו אותן כי לא עיבדו אותן .
===================================================
אנחנו גיבורים רק נגד יהודים .
ישראל פינתה מתישבים יהודים בגדה המערבית , ברצועת עזה , בסיני .

ישראל לא פינתה 60.000 בתים של ערבים בתוך מדינת ישראל .
ישראל לא מפנה ישובים לא חוקיים של בדואים ושל ערבים אחרים .
ישראל לא מעיזה לגעת בקרקעות של הכנסיות השונות .
ישראל לא מעיזה לגעת בקרעות של הוואקף .
ישראל ויתרה על הריבונות בהר הבית , מיד בשנת 1987 .

ולכן מוצדק לכתוב כי אנחנו גיבורים רק נגד יהודים .
===================================================
מתוך אמנת ז'נבה -
סעיף 64

חוקי הענשין של השטח הכבוש יעמדו בתקפם, אלא שהמעצמה הכובשת רשאית לבטלם או להפקיעם הפקעת עראי מקום שהם מהווים איום על בטחונה או מכשול להטלת האמנה הזאת. תוך כפיפות לשיקול האחרון ולצורך בהבטחת קיומו היעיל של הדין, ימשיכו בתי הדין של השטח הכבוש בתפקידיהם לגבי כל העבירות שבגדר החוקים האמורים. אולם המעצמה הכובשת רשאית להטיל על אוכלוסייתו של השטח הכבוש הוראות שיש בהן הכרח כדי לאפשר למעצמה הכובשת לקיים את הממשל התקין של השטח ולדאוג לבטחונה של המעצמה הכובשת, לבטחון אנשי כוחות הכיבוש ורכושם או לבטחון מינהלת הכיבוש, לבטחון המוסדות וקווי התחבורה שהם משתמשים בהם.
_new_ הוספת תגובה



הטענות שלך בהודעה הזאת לא נכונות!!!
דוד סיון (יום ראשון, 01/03/2015 שעה 17:51)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדינת ישראל החרימה אדמות של לא יהודים כולל של מוסדות מוסלמים.
מדינת ישראל שותפה בהחרמות ביהודה ושומרון מאז 1967.

לכן טענתך כי ''אנחנו גיבורים רק נגד יהודים'' מופרכת מיסודה.

הסעיף שציטטת (סעיף 64) מאמנת ג'נבה לא מתיר הקמת ישובי קבע אזרחיים כפי שישראל עשתה ועושה... בג''ץ פסק כך.
_new_ הוספת תגובה



הקלטות , צילומים , ומעקבים .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 26/02/2015 שעה 10:50) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שנת 1984 כבר חלפה .
ככל שחולף הזמן ומתרבים החידושים הטכנמולוגיים ובראשם מהירות המיחשוב , כך מעמיקה התצפית על כל אדם ואדם .
כיום ניתן לזהות אדם לפי טביעת אצבעותיו ,לפי DNA שהוא משאיר בכל מקום בו שהה , לפי הביומטריה של פניו , תבנית איריס העין ועוד שיטות .
כבר מכניסים צ'יפ בזרועו של אדם לצורך זיהויו , בניגוד למספר הפרימיטיבי שקיעקעו הנאצים על זרועם של היהודים .
הקידמה הטכנולוגית מקדימה בהרבה את המנטליות האנושית .
צריך כל אדם שפרטיותו יקרה לו לדעת שניתן לעקוב עליו ועל מעשיו בכל מקום .
מי שמדבר צריך לזכור שניתן להקליטו ולמעשה עליו להתנהג ולדבר כאילו הקלטתו וצילומו הם ענין תמידי .

עידן הפרטיות ה-ס-ת-י-י-ם .
_new_ הוספת תגובה



כפל בתי-כנסת....בזבוז!
הזוהר הצפוני (יום חמישי, 26/02/2015 שעה 23:18) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכל מקום בארץ, ישנו כפל בתי-כנסת.
אחד למזרחים ואחד לאשכנזים.הגיע הזמן לאחד אותם לתפילה משותפת.
ולחסוך נדל''ן יקר במרכזי הערים.

תארו לכם שהיה בית קולנוע לספרדים ובית קולנוע לאשכנזים...
תיאטרון לספרדים ותיאטרון לאשכנזים...
חטיבת שיריון מזרחית וחטיבה אשכנזית
טייסת ספרדית וטייסת אשכנזית
לא הגיוני,נכון?!
עם אחד,תפילה אחת,דת אחת לכולם.
_new_ הוספת תגובה



כפל בתי כנסת בכל מקום?
דוד סיון (יום שישי, 27/02/2015 שעה 7:32)
בתשובה להזוהר הצפוני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במקום בו אני גר יש רק בית כנסת אחד.
אניע מעריךשישנם עוד מקמומות כאלה.
_new_ הוספת תגובה



כפל בתי כנסת ברוב הישובים היהודיים
הזוהר הצפוני (יום שישי, 27/02/2015 שעה 10:36)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למען הדיוק,אז, ברוב הישובים היהודיים הגדולים(למעט מושבים וכו')
יש כפל בתי-כנסת.אחד ספרדי ואחד אשכנזי.

בנוסף, יש גם בתי-כנסת כמעט ריקים, עם בקושי מניין אחד לתפילה.
לאור מצוקת הנדל''ן הקשה במדינה.ועם כל הרגישות,
צריך להפוך בית-כנסת ציבורי שומם,למגדל של דירות מוזלות.
_new_ הוספת תגובה



יוסף אליעז (יום שני, 22/10/2018 שעה 0:45) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



יוסף אליעז (יום שני, 22/10/2018 שעה 0:45) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי