פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_8008

אגודת הסופרים: חרם איננו צעד תרבותי!
שרה אהרונוביץ קרפנוס (שבת, 06/06/2015 שעה 21:00)


לוגו
לוגו

אגודת הסופרים: חרם איננו צעד תרבותי!

אגודת הסופרים העברים קוראת לסופרים באירופה וברחבי העולם:

הפסיקו את ציד המכשפות נגד ישראל, חרם אינו צעד תרבותי!



הרצל חקק, יו''ר אגודת הסופרים העברים והוועד המנהל של האגודה שיגר מחאה בשם סופרי ישראל על קריאת ארגון הסטודנטים הבריטי להטיל חרם אקדמי על ישראל: ''זו דה לגיטימציה שאינה מתיישבת עם רוח התרבות, צעד שמזכיר ימים אפלים''
ארגון הסטודנטים באנגליה קורא לחרם אקדמי על ישראל. בעבר פורסמה קריאת מרצי האוניברסיטאות בבריטניה בגילוי דעת חמור לא פחות שהיה בו משום גילוי של יחס גזעני כלפי מדינת ישראל. מגופים שמייצגים תרבות והשכלה גבוהה אנו מצפים להתנהגות תרבותית, בוודאי לא לשימוש בדעות קדומות וביחס פוליטי משוחד שיש בו להעיד על צעד של דה לגיטימציה למדינת ישראל, המדינה שהיא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. יחסם הסלחני של המחרימים כלפי דאע''ש, הדיכוי של חופש אקדמי בעיראק, בסוריה, בטורקיה ומדינות רבות – אומר הכול. סובלנות שמעידה על אנטישמיות במסווה של חרם ''תרבותי''. החופש האקדמי וחופש הבעת הדעה בישראל הם דוגמה ומופת שממנו ראוי שילמדו בכל מדינה – בוודאי במדינות מוסלמיות ובכל מדינות 'האביב הערבי'.

האיום בחרם אקדמי הוא צעד אנטי תרבותי – וראוי שארגון הסטודנטים באנגליה יפנה לאיגוד המרצים ולאיגודי סטודנטים באוניברסיטאות הפלסטיניות למחות כנגד שיגור טילים לעבר אוכלוסיה אזרחית, ולעבר בתי ספר ומוסדות תרבות בשדרות ובמערב הנגב.

רק אתמול השקנו בטקס תרבותי ומכובד חלוקת פרסים לנערים שהגיעו לקו הגמר בתחרות כתיבה – ובין הזוכים בתחרות היו נערים מבתי ספר של המגזר הערבי במדינת ישראל. חופש הבעת הדעה, חופש היצירה – אלה ערכים נשגבים במדינת ישראל, ובוודאי באגודת הסופרים העברים.

אגודת הסופרים העברים קוראת לאיחוד האירופי ולגופי התרבות של האו''ם - שלא להיענות לפניית איגודי תרבות באירופה להפסיק את המימון למוסדות אקדמיים ישראלים, ולתת לתרבות ולספרות להישאר נקיות משיקולים זרים ומדעות קדומות. עם ישראל סבל די והותר מגילויים אנטישמיים, וראוי שמוסדות תרבות יהיו הראשונים למנוע את גל ההסתה הזה.








מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.