פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
התחרות ע''ש דוד אלעזר
שלמה גזית (שבת, 12/12/2015 שעה 18:00)


התחרות ע''ש דוד אלעזר

אלוף (דימ.) שלמה גזית



אילנה מילר היא מורה תל-אביבית אשר פרשה לגמלאות, ומצאה עצמה חסרת מנוחה – היא חיפשה תוכן חדש לעסוק בו בשעות הפנאי. אילנה בחרה לנצל את ניסיונה כמורה ולטפח ילדים במצוקה. תחילה נרתמה לעבוד עם ילדים יוצאי אתיופיה וסייעה להם בלימודיהם, ולאחר מכן, המליצו בפניה לסייע לתלמידי הישיבה התיכונית 'אלישיב' שבלוד. אילנה באה למקום שהיה זר לה לחלוטין. היא השקיעה זמן ונשמה בנערים אלה ועד מהרה גייסה גם את אורי, בעלה, שאף הוא פרש לגמלאות, וזה, בידי הזהב שלו, החל לשפץ את בנין הישיבה ואף הכשיר מגרש כדורגל במקום, לשימוש התלמידים. השניים הפכו את המקום, בשיתוף מלא של ראש הישיבה, למוסד לתפארת.

לפני כשבועיים הוענקו הפרסים ע''ש דדו לשני בתי הספר שזכו השנה בפרס. תחרות בתי הספר ע''ש דוד אלעזר (דדו) נולדה בשיחה שקיימתי עם ידידי ז'אק מהפר, איש ג'נבה, העומד מאחורי הפרס לספרות צבאית ע''ש יצחק שדה, שנה אחר שנה, מאז 1972. טענתי בפניו כי פעילותנו הברוכה, במרכז לחקר כוח המגן. איננה מגיעה אל הנוער אשר צומח בור לחלוטין בתולדות מפעל הקמת המדינה – בעלייה, בהתיישבות ובביטחון. ז'אק נענה מיד והבטיח לתרום מספר שנים לפרויקט חדש שיתמקד בבתי הספר.עד שתתבסס התכנית, וכך יצאנו לדרך עם התכנית ע''ש רב-אלוף דוד אלעזר - דדו.

לקראת פתיחת שנת הלימודים אנו פונים לכל בתי הספר התיכוניים שבישראל ומציעים להם להשתלב בתחרות – עליהם לבחור בנושא-לימוד בתולדות מפעל הקמת המדינה, ולהתחייב שכל שכבת התלמידים, בכיתה ט' או י' תעסוק בנושא לימודי זה לכל אורך שנת הלימודים. אנו נעמוד מולם בהדרכה ובהכוונה - הכוונה לחומר רלבנטי, בראיון אנשים שהיו מעורבים או קרובים לנושא, בסיוע ביציאת התלמידים לשטח ולסיורים ובמעקב הדוק אחר עבודתם. התלמידים נדרשים לסיים את פעילותם בפרויקט גם בעבודות אישיות.

לקראת סיום שנת הלימודים מתכנסת ועדת שיפוט, בראשה עומד בדרך כלל שר חינוך לשעבר, הקובעת את שני בתי הספר הזוכים. השנה, השנה השמינית לפרויקט, קיימנו את טקס חלוקת הפרסים החגיגי במוזיאון הפלמ''ח, כחלק מרכזי בערב שקוים במקום, כאשר י''ור ועדת השיפוט השנה, גדעון סער, שר החינוך לשעבר, מנצח על הטקס.

שני בתי ספר זכו השנה בפרס. האחד, בית הספר המקיף והעל-יסודי 'הרטוב' שבשפלת יהודה. תלמידי בית ספר זה הקימו מוזיאון ששחזר את המושבה הרטוב אשר ננטשה במלחמת העצמאות. הם הקימו מחדש רחוב שהיה במושבה, הם ספרו את סיפור יציאת הל''ה, בדרכם לגוש עציון, ואת סיפור פינוי התושבים במלחמה.

בית הספר השני שזכה היה הישיבה התיכונית 'אלישיב' שבלוד. אילנה מילר נצחה על המלאכה. אילנה נרתמת מזה שנים בעבודה על הפרויקט אותו מאמצים תלמידי הישיבה במסגרת תחרות דדו . היא משקיעה את נשמתה באתגר זה. השנה – התמקדו התלמידים בגבול הצפוני של המדינה, ובאתגרי הביטחון שהיו לאורך הגבול, למן מלחמת העצמאות ועד ימינו אלה.

צוותים של תלמידים התמקדו בקטעים שונים של קו הגבול. עבודתם על הפרויקט הסתיימה בסיור של כל תלמידי הישיבה בשטח, כאשר בכל תחנה היו אלה התלמידים אשר הדריכו וספרו את תולדות המקום.

בטקס בבית הפלמח הוענקו התעודות, הגביעים ופרס כספי צנוע למוסד הזוכה.
עשרה בתי הספר הגיעו השנה לשלב הסיום בתחרות. הפרס בו זכו כולם – הכרת תולדות הארץ ואהבתה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 



מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי