פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(שמות ע''ו) למי את/ה מאמין/ה?
טלית של תכלת / נסים ישעיהו (יום שישי, 01/01/2016 שעה 8:00)


(שמות ע''ו) למי את/ה מאמין/ה?

נסים ישעיהו



ההבלגה מול רמות שונות של פריעת חוק ערבית, וגם מול פריעת חוק של יהודים ככל שנעשתה תוך סיוע לפריעת חוק של ערבים, הולידה אצל היהודים תחושה קשה של הפקרות בטחונית
בפרשת השבוע מתגלה ה' אל משה ומורה לו להוציא את בני ישראל ממצרים. לא נתעכב כעת על הדין ודברים שהיה שם, עשינו זאת בעבר, נתמקד כעת במסר שאמור לשכנע את בני ישראל שאכן הגיע זמן הגאולה. אלה הדברים ששם ה' בפי משה (שמות ג', טז): ... ה' אֱלֹקֵי אֲבֹתֵיכֶם נִרְאָה אֵלַי, אֱלֹקֵי אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב, לֵאמֹר: פָּקֹד פָּקַדְתִּי אֶתְכֶם, וְאֶת-הֶעָשׂוּי לָכֶם בְּמִצְרָיִם. בפרשה הקודמת, פרשת ויחי החותמת את ספר בראשית, מספרת התורה: כד וַיֹּאמֶר יוֹסֵף אֶל-אֶחָיו, אָנֹכִי מֵת; וֵאלֹקִים פָּקֹד יִפְקֹד אֶתְכֶם, וְהֶעֱלָה אֶתְכֶם מִן-הָאָרֶץ הַזֹּאת, אֶל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לְאַבְרָהָם לְיִצְחָק וּלְיַעֲקֹב. המסורת הזאת, שיבוא יום וֵאלֹקִים פָּקֹד יִפְקֹד אֶתְכֶם,... נשמרה אצל בני ישראל, והנה מופיע מישהו ומביא מה' מסר: פָּקֹד פָּקַדְתִּי אֶתְכֶם,...

מאמין בהבטחות של התורה

הרבה שנים חלפו מאז. שנים של שיעבוד קשה ומן הסתם גם יאוש, אבל סוף סוף נשמעה הבשורה פָּקֹד פָּקַדְתִּי... תגובת העם לבשורה היתה צפויה (פרק ד'): לא וַיַּאֲמֵן, הָעָם; וַיִּשְׁמְעוּ כִּי-פָקַד ה' אֶת-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְכִי רָאָה אֶת-עָנְיָם, וַיִּקְּדוּ, וַיִּשְׁתַּחֲווּ. ומאז ועד בכלל יודעים יהודים כי מה שהקב''ה מבטיח הוא גם מקיים. אמרנו 'יודעים', אבל בדרך כלל משתמשים במילה 'מאמינים'. אנחנו מעדיפים את הידיעה שפירושה וודאות מוחלטת. אנחנו בטוחים שכל ההבטחות שקיבלנו אכן יתממשו. כי כאשר מדברים על אמונה, קורה שמתבלבלים ונאחזים באיזה דמיון שווא, מאמינים בו, ומתייחסים אליו כאילו הוא אמת. ככלל, נראה לי שאין צורך להוכיח את המשפט האחרון. אצלנו הרי יש המון אמונה בדמיונות שווא.

לא מאמין בתהליך מדיני

שילמנו ועדיין אנחנו משלמים מחיר יקר מדי על האמונה בדמיון השווא שניתן לעשות שלום עם הערבים בכלל ועם אלה המכונים פלשתינים בפרט. ואפילו כעת, כאשר כל מדינות ערב הסובבות אותנו מתפרקות לתוך עצמן והדם שם נהיה זול ממים, רבים אצלנו מסרבים להתפכח. אוחזים באמונה שצריכים לעשות שלום עם הערבים המקומיים. או לפחות תהליך מדיני. הם אינם מניחים לעובדות הרצחניות לבלבל אותם. ולפחות לדעת הח''מ, הבעיה הגדולה של מדינת ישראל היא שהאמונה בהזיית השלום (או לפחות תהליך מדיני) שוכנת חזק גם בתוככי כוחות הביטחון. מכאן ההתבטאויות של ''בכירים בטחוניים'' בדבר פתרון מדיני כדרך יחידה לבלימת הטרור. זו גם הנחת היסוד שמאחורי ההכלה וההבלגה מול מחבלים ערבים, שכן הנחה זו גורסת כי לא ניתן למגר את הטרור בכוח.

לא מאמין ביד רכה כלפי ערבים

מכאן צמחה התפתחות מעניינת שלענ''ד לא כל כך נותנים עליה את הדעת; הטענה שאנחנו מלבים את הטרור הערבי. לכן, כל יהודי שנחשד באיזושהי התגרות בערבים, מטופל ביד קשה מאד. מכאן גם ההכרזה על נערי תג מחיר כארגון טרור. הם הרי מתגרים בערבים ובכך מלבים את הטרור, טוענים בעלי ההזיות. יותר מזה, מול ההפקרות המוחלטת בתחום אכיפת החוק על ערבים, חוקי בניה וכאלה, כלפי היהודים נוקטים בגישה הפוכה בדיוק, הקפדה על קוצו של יוד. וגם ההקפדה לא תמיד עוזרת ליהודים. כי די ברשלנות משפטית מצד איזשהו גורם במינהל האזרחי או בפרקליטות, כדי להביא את בג''ץ לצוות על הריסת בית כנסת למשל.

מאמין ביהודים

ואם תרשו לי, זהו מצע הגידול האמיתי של נערי תג מחיר. אנסה להסביר: ההבלגה מול רמות שונות של פריעת חוק ערבית, וגם מול פריעת חוק של יהודים ככל שנעשתה תוך סיוע לפריעת חוק של ערבים, הולידה אצל היהודים תחושה קשה של הפקרות בטחונית. ואצל נערים, שמטבעם הם רואים הכל בשחור לבן, רק טבעי שרגישותם ורגשותיהם יהיו חריפים ביחס להפקרות הזאת. הם חוו במלוא העוצמה שחווים ילדים, את עקירת היהודים מגוש קטיף ואת דריסת אחיהם או שכניהם תחת פרסות הסוסים בעמונה. שלא לדבר על האלות הכבדות שהונחתו על ראשיהם. כעת, על רקע האמור לעיל, הם מגיעים למסקנה שהמדינה הזאת לא באמת אוהבת אותם, את מי שמתעקשים לשאת בגאון את יהדותם.

לא מאמין לשב''כ

והסיפור של כפר דומא, ככל שהוא מזעזע, אותי עדיין לא שיכנע. בעבר כבר כתבתי על זה וכעת רק אוסיף שאחרי לפחות ארבע שריפות שהיו בכפר הזה, כולן בנכסים של אותה משפחה, הייתי רוצה לשמוע משהו על חקירה בכיוון אחר. ריב חמולות למשל. הרי גם במסגד שנשרף בצפון היו כתובות בעברית וחיפשו את נערי תג מחיר. ואדם מתוך הכפר העיד שברור לו כי ערבים עשו את זה. אבל לא. לכוחות הביטחון בכלל ולשב''כ בפרט, ברור שיהודים עשו את זה. למה? לענ''ד פשוט כי זה נוח להם. לא נעים, אבל זו המערכת השולטת בנו. לא נותר אלא להתפלל לקב''ה: את צמח דוד עבדך מהרה תצמיח.

ניתן להאזין לתמצית הדברים ברדיו קול הלב בתכניתו השבועית של אריק לב.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


תג מחיר - חלק מאסטרטגיה
דוד סיון (יום שישי, 01/01/2016 שעה 9:54) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פעולות תג מחיר מקורן בתוכנית אסטרטגית שנוסחה בכתובים וגם בעל פה בכל מיני פורומים ציבוריים בין המתנחלים. להלן דיווח על הצגת האסטרטגיה ב-‏2006 (תגובה 78732):
''... הערב היתה גם ידיעה בחדשות ערוץ 2, על אודות חוברת הדרכה המופצת ביצהר: כיצד להתנגד לפינוי עתידי של התנחלויות. בין שלל אמצעי הפשע המומלצים שם ניתן למצוא גם פגיעה ברכוש ערבי, ובכלל זה המלצה מפורשת לפגוע במטעים של ערבים ובבעלי-חיים השייכים להם''.

הנערים והמבוגרים שמשתתפים בפשעי תג מחיר מכירים את התכנית הזאת ודומות לה והם זוכים לתמיכה מחלק משמעותי של מנהיגות המתנחלים (דיון 7657). ביטויי התמיכה האלה הגיעו מאנשים שברבות הימים הפכו לשרים בממשלה.

לכן הטענה שלך שכאילו תופעת ''נערי הגבעות'' או ''תג מחיר'' נולדה בגלל הפקרות של רשויות אכיפת החוק היא שגיאה במקרה הטוב. זאת תופעה, אסטרטגיה, ששורשיה נעוצים בראשית תהליך ההתנחלות ביהודה ושומרון. מצד שני, הפרות החוק שלהם ''מצליחות'' כי אוכפי החוק מעלימים (והעלימו) עין במקרים רבים מספור.

בקיצור תג מחיר איננה תופעה ספונטנית כפי שאתה מנסה לצייר.
_new_ הוספת תגובה



תג מחיר?? -קשקוש מהיר!
הזוהר הצפוני (יום ראשון, 03/01/2016 שעה 9:18)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האשמות נגד המתיישבים,מופרכות לחלוטין.
איזה אסטרטגיה?...אסטרטגיה????
אתה מתכוון ברצינות??אתה רציני??

אה,אני הבנתי.
ישנו בונקר סודי,בעומק של 20 מטר מתחת לאדמה.הבונקר נמצא בין אלקנה לקרני שומרון.
בבונקר הזה,יושב, המפקד הכללי של צבא המתנחלים...נו,באמת!
_new_ הוספת תגובה



כהרגלך, ''הזוהר הצפוני'', אתה מקשקש הכחשות חסרות ביסוס!!!
דוד סיון (יום ראשון, 03/01/2016 שעה 13:18)
בתשובה להזוהר הצפוני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה כהרגלך קופץ וכותב קשקושים בלי לבדוק עובדות גם כאשר הן מוצגות בפניך (כפי שעשיתי).

למשל חוברת הדרכה (תגובה 78732) עם כוונות אסטרטגיות שמוצגת בחדשות, היא אסמכתא לאסטרטגיה.

אסמכתא היא גם מה שאחד ממנהיגי המתנחלים כמו בני קצובר שעומד בראש ועד פעולה... אמר:
''המטרה שלי היא ללכד 150 אלף יהודים שיתנגדו לפינוי. אם נהיה ביחד, תהיה לנו עוצמה שלא יוכלו לעמוד בפניה.... תמיד תהיה לנו פעולת מחאה בתגובה, ויש לנו קשת רחבה של דברים לעשות. המסר הוא ששום פינוי לא יעבור ללא תגובה, ותאמיני לי, זה גורר הרבה מאוד מאמצים מצד המשטרה והצבא'' (http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/792/217.html).

כמובן שיש עוד לא מעט אסמכתאות (דיון 7657).

יש כמובן עוד הרבה עובדות שמראות שמדובר באסטרטגיה.
_new_ הוספת תגובה



חוברת זה לא אסטרטגיה
הזוהר הצפוני (יום ראשון, 03/01/2016 שעה 17:40)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אסטרטגיה זה דבר ענק.
ופה מדובר רק בחוברת ועוד כמה.
_new_ הוספת תגובה



כהרגלך, הזוהר..., הוספת המצאה חסרת שחר!!!
דוד סיון (יום ראשון, 03/01/2016 שעה 18:38)
בתשובה להזוהר הצפוני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החוברת הנזכרת היא תוכנית פעולה וגם אסטרטגיה היא תוכנית פעולה.
פעולות תג מחיר דומות להפליא למה שכתוב בחוברת, באסטרטגיה.

דבריו של בני קצובר שהוצגו כאן הם ביטוי לאסטרטגיה הזאת.
האירגון שקצובר עומד בראשו הוא חלק מאמצעי ביצוע יעדי האסטרטגיה.
הכסף שהאירגון מקבל מהמועצה האזורית מעיד שגם היא חלק מהסיפור.
_new_ הוספת תגובה



קראתי
הזוהר הצפוני (יום שני, 04/01/2016 שעה 15:51)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קראתי את הדברים.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי