פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
קמפיין השתולים האפל וחקיקה אנטי דמוקרטית
דוד סיון (יום ראשון, 21/02/2016 שעה 10:00)


קמפיין השתולים האפל וחקיקה אנטי דמוקרטית

ד''ר דוד סיון



מסתבר שקמפיין ''השתולים בתרבות'' שלאחרונה עורר ביקורת סוערת מימין ומשמאל במרחב הפוליטי, הוא לא תופעה חדשה. בעצם הקמפיין האחרון, הוא המשך של תהליך אסטרטגי שיזמה תנועת ''אם תרצו'' שהחל לבלוט לפני כ-‏6 שנים (''אם תרצו''...). מכאן שההתנצלות של מנכ''ל התנועה היתה נסיגה טקטית כדי להשקיט את הביקורת.

חה''כ בני בגין אמר על הקמפיין האחרון את הדברי הבאים: יש כאן ניסיון לשתול במוחו של הציבור את המושג שתולים כמילה נרדפת לבוגדים. חיפוש איתור וסימון של בוגדים כביכול הוא סממן פאשיסטי וותיק, מכוער ומסוכן (תנועת...). כאשר חושבים על האסטרטגייה של ''אם תרצו'' היא מזכירה ימים אפלים בהיסטוריה. מדובר במנגנון תעמולה והסתה יעיל בסגנון הפשיסטי... שמזכיר את השימוש שעשו הנאצים באגדת ה״סכין בגב״, שנעצו היהודים בלוחמי החזית הגרמנים במלחמת העולם הראשונה (סכין בגב האומה).

שיהיה ברור, למרות המשמעות של הדברים הם 'נפלו על אוזניים כרויות':
א. האסטרטגיה הזאת הצליחה ומצליחה להיות בין הגורמים העיקריים שהניעו ומניעים את תהליך החקיקה האנטי דמוקרטית שהחל לפני מספר שנים. חלק מרכזי בו הוא חקיקה שכוונתה לפגוע רק בחופש הביטוי של עמותות שהוגדרו שתולות על ידי ''אם תרצו'' וחבריהם.
ב. התהליך התחיל עם הטענה, לכאורה צמחונית, כי ראוי שתהיה שקיפות ביחס למקורות הכספיים של העמותות. בפועל התיקונים לחוק נוסחו כך שפטרו מדרישת השקיפות עמותות שמייצגות אג'נדה ימנית וימנית קיצונית כמו ''אם תרצו''. בהתחלה נדרשה רק תוספת לדוחות הכספיים אבל במהלך הזמן הוסיפו עוד דרישות וכל מיני סנקציות.
השלב האחרון (רק בנתיים) בתהליך האנטי דמוקרטי הן שתי הצעות חוק שמטופלות בכנסת. ישנו התיקון לחוק ביוזמת שרת המשפטים איילת שקד והממשלה (לאחר דיון...), שאושר לאחרונה בקריאה ראשונה. ישנה גם הצעת החוק שיזם חה''כ אליטוב שאושרה אתמול (17.2.2016) בקריאה טרומית. זו האחרונה היא אנטי דמוקרטית שמתיימרת להגן מהותה הדמוקרטית של המדינה - דבר והיפוכו. בניגוד לקודמותיה הצעת החוק הזאת גם מדגישה את האנטי דמוקרטיות שבה – את הפטור שהיא מעניקה לישויות שתומכיה ''מוקירים''.

אחת הסיבות להתפתחות תהליך החקיקה האנטי דמוקרטית היא שכבר מזמן אין במגרש הפוליטי משמעות מעשית למטרות מבוססות אידיאולוגיה ולהבדלים הנובעים מכך. החיים של הפוליטיקאי קלים יותר כאשר הוא יוצא נגד משהו שטוען רגשות, גם אם הישות או העמדה ''השלילית'' היא שולית. הדוגמה הטובה שיש לפנינו להצלחת הגישה, היא הכרזת ראש הממשלה ביום הבחירות כי ''הערבים נוהרים לקלפיות''. ''הנגד'' כמעט תמיד נקלט בציבור יותר טוב מאשר ''הבעד''.



קמפיין השתולים האפל של ''אם תרצו'' הוא חלק מאסטרטגיה שעוסקת בהשחרת אופיים של מוסדות, גופים ואנשים תוך שימוש באמצעים פסולים כמו תחקירי דמה. הקמפיין הזה 'נפל על אוזניים כרויות' ותרם להנעת תהליך החקיקה האנטי דמוקרטית שעם התפתחותו מחריף את הפגיעה באיכות הדמוקרטיה הישראלית.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  ענן שחור ואפל עולה בישראל מSSMAL  (המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה) (2 תגובות בפתיל)
  גישה אפלה ואנטי-ציונית  (יגאל) (7 תגובות בפתיל)
  לעצור את הבוגדים והמשטינים היהודים  (הזוהר הצפוני) (2 תגובות בפתיל)
  שאלה לכותב המאמר ועורך הפורום  (גרשון שמיר) (23 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי