פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
לימין שור
טורקיז קטן / יובל רבינוביץ (יום ראשון, 01/05/2016 שעה 17:00)


לימין שור

ד''ר יובל רבינוביץ



רשמו לפניכם תאריך: ה-‏22 במאי 2016 הוא מועד נפילת אבן הדומינו הראשונה במעבר האירופאי למפלגות ימניות.

מזה מספר שנים נמצאת אירופה תחת גל הגירה מוסלמי, אבל נראה ששנת 2015 הייתה סוג של קו פרשת מים, הן מבחינת מספר המהגרים, הן מבחינת האלימות וחוסר הבטחון האישי. מפלגות ימניות היו ותהיינה, אבל מאז תחילת המשבר של 2015 לא היו בחירות כלליות או בחירות למנהיג מדינה במדינות הרלוונטיות.

אמנם בינואר היו בחירות לנשיאות בפורטוגל, מדינה בת 10.6 מיליון תושבים, אך זו מדינה ללא מוסלמים. 95% מאוכלוסייתה היא נוצרים קתולים. בבחירות לנשיאות ניצח מרסלו רבלו דה סוזה. הוא אמנם חבר במפלגה הסוציאל דמוקרטית של פורטוגל, אבל היה גם סגן נשיא של מפלגת העם האירופית, הנלחמת בהגירה הבלתי חוקית ליבשת אירופה.

אבל נחזור ל-‏22 במאי. באותו יום יתקיים הסיבוב השני של בחירות לנשיאות באוסטריה. בסיבוב הראשון זכה נורברט הופר ב-‏35% מהקולות. הוא מועמד מפלגת החירות האוסטרית, שהיתה ידועה לשמצה בשל מנהיגה בעבר, ירג היידר המנוח, שהיה כנראה פרו-נאצי. הופר יתמודד בסיבוב השני מול אלכסנדר ון דר בלן, נציג מפלגת הירוקים, שזכה בסיבוב הראשון ב-‏21% מהקולות.

ב-‏8 בנובמבר יתקיימו הבחירות לנשיאות בארה''ב. נכון לעכשיו נראה שההתמודדות תהיה בין טראמפ לקלינטון. לא בדיוק אירופה, אבל אם טראמפ ינצח, ייפסק הלחץ הבלתי נסבל של האמריקאים על כל מדינות העולם לשבור שמאלה.

שנת 2017 הולכת להיות מעניינת. בפברואר בחירות לקאנצלר גרמניה. במרץ בחירות לפרלמנט בהולנד. באפריל בחירות לנשיאות צרפת, נשיאות הונגריה והפרלמנט באיסלנד. ביוני בחירות לפרלמנט הצרפתי ובאוקטובר בחירות לפרלמנט הצ'כי. גם בחירות לבונדסטאג הגרמני ולפרלמנט הנורבגי תהיינה במהלך 2017, אך המועדים טרם נקבעו.

המדינות הסובלות ביותר: איטליה, אנגליה ושבדיה תצטרכנה להמתין, אם כי יתכן שמשאל העם שייערך באנגליה ב-‏23 ביוני הקרוב על פרישה מהאיחוד האירופאי יגלה גם שם לאן נושבת הרוח.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  בקרוב-כל יורו בשקל!  (הזוהר הצפוני)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי