פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
נתניהו 'נגד' יעלון: מהומה על לא מאומה
דוד סיון (יום רביעי, 18/05/2016 שעה 15:00)


נתניהו 'נגד' יעלון: מהומה על לא מאומה

ד''ר דוד סיון



שר הביטחון דיבר בפני קציני צה''ל הבכירים בארוע שהתקיים בקריה. עוד לפני שהסתיים הנאום הוציאה לשכת נתניהו הודעה שבה נאמר כי צריך לשמור את צה''ל מחוץ למחלוקות פוליטיות (מתיחות ביחסים...). בהמשך יעלון זומן לשיחת ברור אצל נתניהו. מדוע?

יש הסבר הגיוני אחד לעניין הזימון. לנתניהו לא היה ברור מה בדיוק נאמר שם. בדיעבד מסתבר שנתניהו נחפז לזמן ברור ללא סיבה טובה (בגלל משקעי פרשת האלוף גולן). להלן הקטע שעורר את תגובתו של נתניהו:
צבא טוב הוא צבא שמפקדיו, זוטרים כבכירים, חשים בטוחים ביכולתם לומר את דעתם בכל עת, בידיעה שלא ייפגעו. אל תחששו, אל תהססו, אל תירתעו. הוסיפו להיות אמיצים לא רק בשדה הקרב, אלא גם סביב שולחן הדיונים. המשיכו לומר את אשר על לבכם. עשו זאת גם אם הדברים אינם חלק מהזרם המרכזי, ואף אם הם חולקים על רעיונות ועמדות שהפיקוד הבכיר או הדרג המדיני אימצו. זו דרישתי מכם, מפקדי צה''ל הבכירים, וזו צריכה להיות דרישתכם מהכפופים לכם: הוסיפו לפעול על פי מצפון אנושי ומצפן, ולא לנהות אחר כיוון הרוח.
למי שהקשיב בתשומת לב או קרא את הנאום ברור שאין כל קשר בין מה שהודיעה לשכת נתניהו לבין הנאום. הרי ברור ששר הביטחון התכוון לעודד את קציני צה''ל להביע את דעתם בחופשיות אבל רק סביב שולחן הדיונים.

'החיפזון מן השטן'.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  שאלת מדוע ועל מה...  (אלברט שבות) (2 תגובות בפתיל)
  שר הביטחון-ליברמן הדוברמן  (דניאל143) (9 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי