פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
השונא במרומים
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום שלישי, 11/10/2016 שעה 17:00)


השונא במרומים

גדעון ספירו



מוסף ''הארץ'' עשה משאל בין חברי הכנסת מי מהם מאמין באלוהים ומי לא. 70 מאמינים באלוהים, כ-‏40 סירבו להשיב, ו-‏9 צדיקים ''הודו'' כי הם אינם מאמינים באלוהים.

אלוהים הוא אחד ההמצאות המתוחכמות ביותר שיצרו מספר בני אדם, בעלי חוש הומור מקברי. מאז שיצרו אותו, הצליחו לשטוף את האנושות באגדה על כוחו הבלתי מוגבל, על היותו יוצר היקום ובורא בני האדם.

מאחר שכוחו רב והוא כל יכול, אך טבעי ששטופי האמונה הדתית מתפללים למי שמוכר גם בכינוי קב''ה ומאמינים כי התפילות יועילו בצורה זו או אחרת.

יום כיפור הוא שחקן על במערכת שטיפת המוח הנדונה. יצירה גאונית שכבשה גם אנשים, שהיה מצופה כי יבחינו בתרמית, בהולכת השולל ובהונאה העצמית של החג הזה.

במשך 81 שנות חיי לא פגשתי אדם אחד שכתוצאה מטקס הסליחות והצום ביום כיפור, עבר היטהרות והפך להיות אדם טוב יותר.

מבקשי הסליחות והצמים למיניהם, המבקשים על נפשם, חוזרים למחרת היום לסורם. הגנב ממשיך לגנוב, השודד ממשיך לשדוד והרמאי ממשיך לרמות.

המתנחל ממשיך לגזול את אדמת הזולת; הבנקאי ממשיך לחמוס את כספי המפקידים; חברות כוח האדם ממשיכות לנצל את עובדיהן; שרי הממשלה ממשיכים לרמות ולהוליך שולל.

אלוהים שונא בני אדם. הוא לא התייצב לצד קורבנות השואה היהודים והצוענים. הוא לא התייצב לצידם של הקמבודים שנרצחו ע''י החמר-רוז'. הוא לא התייצב לצד הווייטנאמים שנהרגו ע''י האמריקאים. הוא הפקיר את הפלסטינים ב-‏50 שנות שליטה ישראלית. הוא אדיש לגורלם של תושבי חאלב בסוריה המופצצים מדי יום. הוא לא חיסל מלחמות. הוא מתעב אינדיאנים. הוא לא מרחם על תושבי דארפור הנטבחים, גילה אדישות לגורלם של קורבנות שואת הארמנים ורצח העם ברואנדה. אבל הוא מיטיב עם טייקונים.

הרשימה ארוכה ומתפרסת על פני מאות בשנים. מהיצור האכזר הזה עוד מבקשים סליחה?

יחד עם זאת יש ליום כיפור תפקיד משמעותי שלא קשור באלוהים. תפקיד אקולוגי ממדרגה ראשונה של טיהור האוויר מרעלים אותם אנו נושמים כל ימות השנה. אני ממליץ לאמץ את ההיבט האקולוגי של יום כיפור אחת לחודש. מה שאנחנו לא נעשה, אלוהים לא יעשה בשבילינו.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  אלוהים הוא המצאה טובה שאף שמאלני טרם הצליח עד כה להזים אותה  (בצלאל פאר)
  אני מאמין.ואני בוטח בקב''ה.  (דניאל143)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי