פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
דונלד טראמפ
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום שלישי, 15/11/2016 שעה 7:00)


דונלד טראמפ

גדעון ספירו



יש סמליות בעובדה שבסמיכות תאריכים זכו שני מואשמים באונס לכבוד מלכים. רחבעם זאבי בישראל ודונלד טראמפ בארה''ב. שני אנשים שהצטיינו בהשפלה, ביזוי ותקיפת נשים. העיתונאי ג'ונתן פרידלנד מהגרדיאן הבריטי מאפיין את טראמפ במילים הבאות: ''מופע אימים שחשף תערובת מכוערת של גזענות, שנאת נשים ואלימות המבעבעת מתחת לפני השטח של החיים האמריקאיים... הוא לעג למראה החיצוני של יריביו, המעיט בערך נשים... העליב בגסות מיעוטים, לגלג על נכים, פיזר הבטחות לפעולות לוחמניות שעשויות לרמוס את החוקה האמריקאית ולגרום למלחמת עולם שלישית ושיקר עשרות פעמים ביום...'' הוא מייצג סכנה של ''דיקטטור פוטנציאלי, שהבוז שהוא רוחש לערכים דמוקרטיים בסיסיים ולחשיבותה של תקשורת חופשית... מעיד על נטייה לפאשיזם'' (''הארץ'', 9.11.2016).

אלימותו והבוז שהוא רוחש לנשים לא הרתיעו מיליוני נשים להצביע בעדו; בבחינת העבד המושפל שאמר לבעליו ''אהבתי את אדוני''. האם מדובר בכישלונה של הדמוקרטיה הנושאת בחובה את זרעי חורבנה? או בכישלונה של הדמוקרטיה הקפיטליסטית האמריקאית?

שטיפת המוח של הדמוקרטיה האמריקאית, לפיה בעל ההון הוא סמל להצלחה, הביאה לכך שמיליוני אזרחים אמריקאים ממורמרים ומובטלים, הצביעו עבור מי שנמנה עם שלטון ההון שגרם למצבם העגום.

בדמוקרטיה סוציאליסטית תופעת טראמפ לא היתה יכולה להתרחש. הן משום שמדיניות רווחה נאורה היתה מונעת פערי הכנסה של עוני מנוון מחד ועושר מופלג מאידך, והן משום שאדם המייצג ערכים כמו אלו של טראמפ היה נפסל מהתמודדות בבחירות.

הימין הקיצוני הישראלי, ששורף מסגדים ומעריץ את זאבי, אך טבעי שיחבור לארגון הקו קלוקס קלן (KKK), שראה בניצחונו של טראמפ קריאת השכמה לחזור לשריפת כנסיות של שחורים - כפי שהיה בשנות ה-‏50 וה-‏60 של המאה הקודמת (ראו הסרט: ''מיסיסיפי בוערת'').

אם ארה''ב היא מנהיגת העולם החופשי, כפי שמקובל לומר, אזי הציבור הנאור צפוי לימים קשים.


רחבעם זאבי

ישיבת הכנסת שהעלתה על נס את זכרו של רחבעם זאבי, היא אחת מנקודות השפל של הכנסת. רבים ממבקרי האירוע שמו דגש רב על עדויות חיילות שנאנסו על ידו, ובכך הקלו על תומכיו למצוא מפלט בטיעון שהאיש מת ואינו יכול לתת את גירסתו. אכן יש כאן בעיה כלשהי, שהרי ידועים מקרים בהם הואשמו גברים בעבירות מין קשות, שהצליחו להזים את ההאשמות בעקבות חקירה משטרתית, בעימותים בין המואשמים לבין הקורבנות.

יחד עם זאת, אישי ציבור שהלכו לעולמם הם יעד לביוגרפיות המגלות פרטים שלא היו ידועים בימי חייהם. אולם די לנו בעובדות שהיו ידועות בימי חייו של זאבי - קשריו עם העולם התחתון, רצח שבויים, הנחת פצצה בדירתה של העיתונאית סילבי קשת במטרה להשתיקה, והשקפותיו הגזעניות בזכות הטרנספר לערבים - דיים כדי לפסול אותו כמי שזכאי לחוק המכבד את זכרו.

מה היינו אומרים אם הקונגרס האמריקאי היה מקבל חוק המוקדש לזכרו של מנהיג הארגון הגזעני והאנטישמי הקו קלוקס קלן? שהרי זאבי הוא גירסה ישראלית של ארגון זה.

העובדה שראש האופוזיציה ומנהיגה הנוכחי של מפלגת העבודה, יצחק הרצוג, השתתף בהילולת המחמאות לזאבי, היא ביטוי ליסודות הגזעניים והמיליטריסטיים ששוכנים במפלגה זו, הקרויה גם המחנה הציוני.


עצה לאילנה דיין

ברוכה הבאה לעדת הטמאים של השמאל הקיצוני. כמי שניסה פעם להסיר מעלי את התיוג של שמאל קיצוני, משום שסברתי שאני שמאל מתון. עם הזמן הבנתי שזאת ברכה לבטלה, והתיוג נותר על כנו. משעה שראש הממשלה תייג אותך כשמאל קיצוני, הכתם דבק בך ושום מכבסת מילים לא תצליח להסירו. מחנה המתויגים כשמאל קיצוני הוא היום מיעוט נרדף, אבל חברים בו אחלה בני אדם, הצמאים לצדק ושוויון. אין ספק שיגיע היום בו תתמלאי גאווה על כך שנמנית עם קבוצה זו.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


בחיינו יש עובדות מצערות לצד עובדות משמחות
(יום רביעי, 16/11/2016 שעה 8:27) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אותי מצער שהגירת יהודים לפלסטינה הייתה מועטה ולא הושיעה את משפחתי כמו 6000000 יהודים אחרים .
מצער אותי שהגירה זו שמנתה לפני השואה רק חצי מיליון יהודים נתקלה בעוינות , פשיעה ואלימות מצד המהגרים הערבים שישבו כאן .
מצער אותי שכל ניסיונות ההסדרה ביחסים בין היהודים לערבים כאן נכשלו עד כדי מלחמת דמים .
אני שמח שלא היהודים הפסידו .
מצער אותי שמאז ועד היום הערבים גנבו רכוש , הערבים שרפו רכוש , הערבים היכו , הערבים אנסו , הערבים שדדו ו הערבים רצחו יהודים בדיוק כמו הKKK בארהב .
אבל לספירו חשוב לכתוב ''הימין הקיצוני הישראלי, ששורף מסגדים ומעריץ את זאבי, אך טבעי שיחבור לארגון הקו קלוקס קלן ''(KKK)
אני שמח שהיהודים התגברו על הערבים והצליחו לצמצם את הפגיעה הערבית לרמה נמוכה אך לא אפס .
מצער אותי שגדעון ספירו וגם אחרים מרחמים על הרשעים ומתעלמים מנוולותם של הערבים הגזעניים , הרצחניים המטורפים הקיצוניים .
במדינת ישראל יש חופש הבעת דיעה וכשאני קורא את כתיבתו של ספירו אני תוהה מתי ייקבל האיש בינה ?
הערבים הם מטורפים צמאי דם , מפגרים וגזענים שיהרסו את הדמוקרטיה של הציבור הנאור שאינו נאור כלל .
זה התחיל במקומות היותר סלחניים באירופה . בגרמניה החביבה על ספירו ,ובדמוקרטיות הסוציאליסטיות כמו שבדיה , נורבגיה , דנמרק , צרפת . ואם במקרה יגיעו אל ספירו ישחטו אותו כמו את האלמנה בסרט זורבה היווני .

לא ראיתי את התכנית של אילנה דיין .
אבל אם גדעון ספירו סבור שהיא אחלה בן אדם, הצמאה לצדק ושוויון אז כנראה שמשהו פגום אצלה .

אותו פגם שיש בהשקפה הפילוסופית והפוליטית שהשפיעה על ניסוחה של אמנת זנבה ואמנת זכויות האדם .
==============
פגם ההכללה
==============
_new_ הוספת תגובה



בעד-יהודים שונאי אפרו-אמריקאים!
דניאל143 (יום רביעי, 16/11/2016 שעה 11:04) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נמאס להגיש את הלחי השניה.

כמו שיש שחורים אמריקאים, אנטישמים.לדוגמא הארגון החדש בארה''ב-
''בלאק לייף מאטר''...הוא אנטישמי ופרו-פלסטיני.

צריך להקים ארגון של יהודים נגד אפרו-אמריקאים.

אחוות המיעוטים לא הצליחה.האפרו-אמריקאים בגדו ביהודים מיטיביהם.
לטובת האיסלאם האנטישמי.

הדגש הוא לא, נגד השחורים בכללם,אלא רק נגד האמריקאים שבהם.
_new_ הוספת תגובה



האם ישנה גם סמליות בעובדה שבסמיכות תאריכים נרצח גם יצחק רבין?
בצלאל פאר (שבת, 03/12/2016 שעה 15:26) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ביל קלינטון ידע גם הוא לבזות ולאנוס נשים. לפחות 10 שנכתב עליהן בתקשורת. האם בכך הוא כשר לפי תורת גדעון ספירו? האם הדמוקרטיה האמריקאית היתה איתנה אז?

חלק גדול יותר של שכבת ''הצווארון הכחול'' הצביעו שלא כמנהגם לרפובליקני בגלל שהנשיא הדמוקרטי, בעל ה סוציאלים וליברליים שהם בחרו בו, לא קיים את הבטחתו לדאוג לפרנסתם ההוגנת. הוא נישל רבים מעבודתם ולא יצר להם מקום עבודה חלופי (מדד האבטלה שלו היה מלא חורים כדי להסתיר את האמת. אבל האמת היתה נוכחת והכריעה נגד אובמה והדמוקרטים). שטיפת המוח הדמוקרטית הזאת לא הצליחה להסתיר את האמת ויותר אנשים לבנים מהמעמד הפועלי, יותר היספאנים, יותר שחורים ואפילו יותר יהודים הצביעו טראמפ. גם המעט היחסי שהפנה עורף לדמוקרטים, הצליח בסופו של דבר להכריע בעד טראמפ.

האמירה שבדמוקרטיה סוציאליסטית לא אפשרי מהפך כזה היא טענה מופרכת (שהרי גם הקומוניסטים וגם הנאציונל-סוציאליסטים מפריכים את טענת ספירו שהעתיד הוא בסוציאליזם!!!), שכן באירופה לא אחת עלו משטרי ימין (ואולי גם מארי לה-פן תעלה בצרפת ותטרוף לספירו את הטיעונים?). משטרים שאומנם שימרו את החקיקה, אבל בפועל משכו לכיוון הקפיטליסטי. מדינות סקנדינביה כבר מתחילות להרגיש שהמדיניות הסוציאליסטית שלהן מְרֵעָה את מצב היציבות הכלכלית של המדינה. ההבדל בין סוציאליזם וקפיטליזם הגונים הוא בעיקר שהמדינה הסוציאליסטית נותנת לאזרח פחות מזומנים אבל בתמורה נותנת לו יותר שירותים, ואילו הקפיטליסטית נותנת לאזרח פחות שירותים אבל יותר מזומנים להחליט בעצמו על דרכו. מדינות משתי הקטגוריות שלא עמדו בדרישת הסף, על שני מרכיביה, כשלו.

לא ראיתי שום מסגד שנשרף בידי הימין. הייתי מציע לספירו שיבסס את אשמתו הכוזבת ולא יפיץ דיבה, כי תדבק בו). היכן הימין הישראלי חבר ל-KKK? מהם דיברי ההבל והשקר האלה? ואת זה אומר אדם שדבק לערפאת מקדמא דחטאה, איש שרצח אלפי יהודים רק בגלל שהם יהודים. את זה אומת אדם שראה בהוקרה את הפגנות השמאלנים הקיצונים תומכי הילארי שקראו בהפגנותיהם להשמיד את מדינת הציונים ו'להחזיר' את היהודים ל'ביתם' באירופה או להשמידם, אם אף אחד לא ירצה בהם. אלה הם חבריך.
אז טול קורה מבין עיניך ועל תטילה על עינייך!
_new_ הוספת תגובה



רחבעם גנדי
בצלאל פאר (שבת, 03/12/2016 שעה 15:30)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אולי הרבה העידו נגד התנהגותו של גנדי. אבל כמה התלוננו כמה חקירות נפתחו גם בהיעדר תלונה? אינני יודע עד כמה הרכילות קרובה למציאות. אבל מהכרותי רכילויות של רבים, בעיקר בשמאל, האמת בדרך כלל רחוקה מהרכילות. לכן באין משפט, טענותיו אלה של ספירו משוללות יסוד ורק מעידות על הצורך הקמאי שלו לשלול את גנדי בטרם ספירו מעלה כנגדו את טענותיו הפוליטיות ההזויות. ספירו מפחד מויכוח ענייני הוגן. הוא מבין זאת ואולי בשל כך מרכך מעט את טענתו ועובר לעניין הרכילות של ''ידועות בימי חייו של זאבי - קשריו עם העולם התחתון... '' שגם עניין זה לא עמד אף פעם בחקירה או במשפט ומעמדו המשפטי של הטיעון הזה כמו מעמד הטיעון הקודם. גם אם שני פושעים מורשעים כדי להלבין את מעשיהם סיפרו לכאורה על חברותם עם גנדי, יש בכך כדי לפגום בחקר האמת, שכן אף אחד לא חקר אותם ולא אילצם להתמודד עם טענותיהם שהפרכו במשפטם. אבל גם אם גנדי התרועע מעת לעת בתקופה מסויימת עם אנשים בקצה המפה של הלגיטימיות או עשה לכאורה עבירות על החוק, למה הטוענים לא מתייחסים גם לאנשי ציבור אחרים שמעשיהם התפרסמו בבולטות גדולה יותר בעיתונים. למשל, משה דיין, שהרכילות ועדות לכאורה קורבנותיו, פורסמה כבר מראשית שנות ה-‏60, גם בענייני נשים וגם בעניין שוד אתרי ארכיאולוגיה. אני בטוח שמבחינת ספירו זה היינו הך, אבל רובו של השמאל, שאינו קיצוני, רואה זאת אחרת. אבל האם אין זה עניין נחות יותר בלהיות חבר ותומך פוליטי של רוצח המונים?

גנדי לא היה גזען. ולכן ההשוואה ל- KKK מופרכת ומגמתית. ה-KKK , לידיעת ספירו, תומכים בדרכו הפוליטית של ספירו, שישאל את דייוויד דיוק http://davidduke.com/tag/israel/. אז שירגיע. היו לגנדי יותר חברי אמת ערבים ממה שיש לספירו, אם בכלל. ספירו מדבר איתם לכל היותר אחת לתקופה בענייני פוליטיקה שדופים או בהתארגנות לכנס או עצומה או הפגנה אנטי ישראליים. אצל גנדי חברות היתה חברות אמת, גם עם ערבים (רק שספירו לא יתפוצץ כדרכו ויגיב בצורה בנאלית ויאמר שידוע שלכל אנטישמי יש את החבר היהודי שלו לכפרה. אז לגנדי לא היה ''חבר ערבי'' לתפארה, אלא חברים ערבים שהוא אכל איתם כבש שחוט וטייל איתם לכל אורכה ורוחבה של הארץ). לכן גנדי היה סמל של האנטי גזענות. גנדי היה פרא אדם, חסר פחד ,חסר גבולות, שקפץ לירדן לפגוש מישהו בניגוד לחוק (גם רפול היה דומה לו) בניגוד לפקודות עם טייס המסוק שלו חמיצר שפחד לומר לא. רובן של הטענות נגד גנדי נאמרו תמיד בעילום שם ולא ממש נבדקו ברצינות, אולי בגלל שהיה עוף מוזר יחסית בצבא. היו עוד כמה דמויות פראיות כאלה בשנותיה הראשונות של המדינה, גם אנשי שמאל. אבל לא היתה לו מעולם שנאה לאחר, כולל לא לערבים וכולל לא שנאתם של כמה טובי השמאלנים למתנחלים ולימנים (כי לשמאל מותר). מכאן שטענתו בעד הטרנספר היתה שיקלול של כל האופציות המעשיות לפתרון אמת, בשל הצורך להיפרד אבל לחיות אחד לצד השני. הטענה שטרנספר יכול לפתור לנו את הסכסוך הבלתי פתיר אינה טענה גזענית, אלא טענה פוליטית שיש לה על מה להיסמך. היא לכאורה איבדה את הלגיטימיות משום שטרנספר מצטייר לאחר מלחמת העולם השניה בגירוש אוכלוסיה בכוח, בהרג ובדמים. אבל היו טרנספרים שהוגיהם ועושיהם כבר קיבלו פרס נובל לשלום (נאנסן, טרנספר 1920 בין אוכלוסין תורכיים ויווניים) והוא נעשה בהסכמה (כן בהסכמה ובחוזה חתום!) בין שני הצדדים. היו גם טרנספרים שנעשו באמצעות מלחמה או בעקבותיה, שהעולם ספג אותם וקיבל אותם בהכנעה ובהסכמה (גירוש יותר מ-‏12 מיליון גרמנים בסיום המלחמה מפולין, צ'כיה, טרנסניסטיה, הונגריה, יוגוסלביה ורוסיה, כיבושי בריטניה באיי מלבינאס ובגיברלטר, ויותר מאוחר פלישת תורכיה לצפון קפריסין, כיבוש סהרה המערבית ע''י מרוקו, ריבונות ספרדית על שתי ערים בחופי מרוקו, כיבוש נפאל ע''י סין ועוד).

אבל אם ספירו עקרונית נגד טרנספר למה הוא דוגל בטרנספר של יהודי יו''ש ובקיבוע מציאות חדשה לפיה המדינה הפלסטינית שהוא חושב שתקום תהיה מדינת יודנריין?
_new_ הוספת תגובה



סמוטריץ'
בצלאל פאר (שבת, 03/12/2016 שעה 15:33)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספירו שמאל מתון כמו שסמוטריץ' הוא ימין מתון. השאלה החשובה בקביעות אלה היא איפה המעיד עצמו נמצא על הספקטרום הפוליטי בין ימין לשמאל. בטוח שספירו חושב את עצמו למרכז השפיות הפוליטית והוא מתחיל למדוד ממקומו זה. אלא שלא רק ביקום הכללי הכל יחסי, כנראה שגם בפוליטיקה.
_new_ הוספת תגובה



עוד טענות מופרכות
דוד סיון (שבת, 03/12/2016 שעה 20:07)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטענה שהנשיא האמריקאי נישל רבים מעבודתם ולא יצר להם מקום עבודה חלופי חסרת בסיס במציאות.

מידי פעם אתה חוזר על טענה בעייתית שהנשיא האמריקאי אחראי לבדו על מספר מקומות העבודה. זו טענה בעייתית כי הרי הנשיא שנכנס לכהונתו מקבל כמצב נתון תוצאות שנגרמו מזמנו של נשיא קודם. הרי המשבר שבגינו אבדו למשק האמריקאי מיליוני מקומות עבודה החל תחת נשיאותו של בוש. ואם נשיא אחראי לתוצאה במס' מקומות העבודה של מדיניות כלכלית בתקופתו הרי שלפי שיטתך בוש אשם באובדן מקומות העבודה האלה.

בין השנים 2009 - 2015 נוספו בארה''ב 5.8 מיליון מקומות עבודה (נטו)...

בקיצור טענתך מופרכת בעליל.
_new_ הוספת תגובה



עוד טענות מופרכות
בצלאל פאר (שבת, 03/12/2016 שעה 21:14)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנשיא אחראי על המדיניות הכלכלית ועל המהגרים החוקיים והלא חוקיים. הוא קובע מדיניות שיקום כלכלית, מקצה תקציבים, תומך במדינות בעייתיות באמריקה.

אתה לא חושב שמי שמאשים את ג'ורג' בוש במשבר העולמי ב-‏2008 צריך לקבל בסובלנות אמירה שמאשימה את נשיא ארה''ב אובמה באחריות לשוק השקר שלו?

האמירה ש''בין השנים 2009 - 2015 נוספו בארה''ב 5.8 מיליון מקומות עבודה (נטו)'' היא אמירה שיקרית, כשאין את הנתונים כולם שיסבירו את הטענה הזאת. כמה מהמשרות האלה כבר אינם? כמה מאויישות ע''י מהגרים? כמה מתוכן הוא רק חצי-משרה? מה התפלגות רמת השכר?
_new_ הוספת תגובה



עוד טענות מופרכות
דוד סיון (יום ראשון, 04/12/2016 שעה 4:25)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נשיא ארה''ב איננו אחראי למדיניות כלכלית כאשר הוא תלוי בקונגרס. זאת הנחה מופרכת.

האמירה בדבר 5.8 מיליון מקומות עבודה מבוססת על הנתונים. לכן טענתך שאין נתונים היא שקר וכזב.

רק ברגע שתתחיל להציג נתונים שתומכים בטענותיך, תוכל לדרוש שיציגו לך נתונים. השאלות שלך בסוף מדגישות את אי ההבנה שלך את המשמעות של מה שהוצג כאן.

אם יוצאים מההנחה השגויה שלך ששוב מנוסחת במשפט הראשון שלך אפשר גם להאשים את בוש בהרבה דברים כולל .
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי