פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_8600

רפואת אפרטהייד
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום שלישי, 11/07/2017 שעה 9:00)


רפואת אפרטהייד

גדעון ספירו



לפני מספר ימים צפיתי בתמונה קבוצתית של שודדים, שהתכנסה לרגל טקס הנחת אבן הפינה לפקולטה לרפואה ב''אוניברסיטת אריאל'' שבשטחים הכבושים. רק מציאות הכיבוש הישראלית מסוגלת לזהם מקצוע הומאני כמו רפואה. על הבמה ישבו השודד הראשי נתניהו, השודד בנט (בניטו), וסרסור ההימורים שלדון אדלסון, שעל שמו נקרא בית הספר.

''אוניברסיטת אריאל'', שהוכרה ככזו על ידי המפקד הצבאי של האזור, שלדעת גורמים במל''ג לא עומדת בדרישות הסף המקפידות של מכללה, מקווה לצבור יוקרה אקדמית ע''י הקמת פקולטה לרפואה. אם מיזם השודדים יקרום עור וגידים, אנו ניצבים בפני סכנה להזניית המקצוע. אני תקווה שה''אוניברסיטה'', שקמה על כידוני הכיבוש ומהווה ביזוי של רעיון האקדמיה, תנעל את שעריה לפני שהסטודנט הראשון לרפואה יסיים את לימודיו, ותאריה לא יוכרו על ידי האקדמיה הדמוקרטית בעולם.


ילמד נתניהו מפוטין

יו''ר הכנסת יולי אדלשטיין ביקר זה עתה ברוסיה וזכה בכבוד הנדיר, לנאום בבית העליון של הפרלמנט הרוסי. אדלשטיין, שישב בכלא הסובייטי כפעיל ציוני, ביקר בכלא בו ישב, וניכר היה שרוסיה של פוטין חוזרת בה מהאשמות שבגינן נכנס לכלא. נאומו של אדלשטיין בפרלמנט הרוסי נטע בי תקווה שביום מן הימים תנהג ישראל באורח דומה, ותארח בכנסת את מרואן ברגותי לאחר שישוחרר מהכלא.


הפושע

לפני מספר ימים נתקלתי ב''הארץ'' במאמר פרי עטו של דן מרגלית. כמנוי של עיתון ''הארץ'' תהיתי על הכתמת העיתון הנאור והדמוקרטי בידי פליט של שלדון אדלסון, שמכר את מרכולתו לסרסור ההימורים תמורת אתנן של 100,000 ש''ח לחודש, שמסתכמים בעשור ב-‏12 מיליון שקלים.

התמיהה הפכה לפליאה כשהתברר שלא מדובר בפרסום חד פעמי, אלא בטור קבוע.

דן מרגלית הוא עבריין תקשורת, במשמעותה הדמוקרטית, שכל עיתון המכבד את עצמו יתרחק ממנו.

במחצית שנות ה-‏80 של המאה ה-‏20, כאשר הסנדיי טיימס הלונדוני פירסם את גילויו של מרדכי ואנונו על המתרחש מאחורי חומות הכור בדימונה, הציע דן מרגלית לראש הממשלה שמעון פרס להביא את ואנונו ארצה - ''חי או מת''.

עיתונאי שמציע לשלטון לרצוח אדם משום שמסר מידע לעיתונות החופשית, שייך לסוג הבזוי והשפל ביותר של עיתונאים, כאלה המשרתים בדרך כלל משטרי רודנות ועריצות. הוא מדרדר את המקצוע לתחתיות הביוב.








מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.