פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
ראה עז, בחירה חופשית, זכות או חובה?
טלית של תכלת / נסים ישעיהו (יום שישי, 18/08/2017 שעה 7:00)


ראה עז, בחירה חופשית, זכות או חובה?

נסים ישעיהו



כשמדובר בעם ישראל כשהוא בארץ ישראל, המבחן הוא היחס אל קדשי ישראל מול היחס למקומות פולחן של אחרים, היחס ליהודים שחרגו מהמסגרת מול היחס לאחרים שגם הם חרגו רק ביתר חומרה
נתוני הגיוס לצה''ל מדאיגים מאד את מי שהם אמורים להדאיג. זה לא שחייבי הגיוס מנסים להשתמט חלילה, הם רק מבקשים לשרת ביחידות שבהן ירגישו ששירותם הוא בעל ערך, למדינה וגם לעצמם. מן הסתם, ההסברים לתופעה יהיו כמניין המסבירים, מאפקט אלאור אזריה ועד לתוצאות פעילותה של הקרן לישראל חדשה. ואולי גם כל המסבירים יהיו צודקים, כל אחד בקצת. מהתופעה המדאיגה הזאת יהיה מופתע רק מי שבמהלך השנים האחרונות הקפיד להניח על גשר אפו משקפיים ששיקפו לו מציאות התואמת למשאלות לבו. מי שהעז להתבונן במציאות בלי תיווך של משקפיים כאלה, זיהה כבר מזמן את הכיוון, כך שהנתונים האלה, עם היותם מדאיגים, אינם מפתיעים אותו.

השבוע שמענו גם משר הביטחון ש''צה''ל מסוגל להביס את כל האויבים, ביחד ולחוד''. בשבוע שעבר דיברנו קצת על הנטיה האנושית להסתמך על ''כוחי ועוצם ידי'' ועל תוצאותיה. כשראיתי את הכותרת הזאת, חשבתי לעצמי שהוא מדבר על אותו צה''ל שניגף בפני מיידי אבנים. על אותו צה''ל שלא מצליח למנוע רצח של יהודים בבתיהם. לא בגלל שהצבא חלש או שלוחמיו פחדנים, אלא משום שמפקדיו וסר הביטחון בראשם כובלים את ידיו. זה אותו צבא שכבר שנים מתעקשים מפקדיו לסלק מתוכו כל גילוי של שאר רוח, כל גילוי של רוח לחימה, של מה שנקרא פטריוטיות. מעדיפים להסתמך על פיתוחים טכנולוגיים וחושבים שזה מספיק כדי לנצח במלחמה.

פרשת השבוע פותחת בהצגת רעיון הבחירה החופשית (דברים י''א): כו רְאֵה, אָנֹכִי נֹתֵן לִפְנֵיכֶם--הַיּוֹם: בְּרָכָה, וּקְלָלָה. ומרגע שהתורה הציגה זאת בפנינו, לא נותרה לנו ברירה אלא לבחור. וכל מה שקורה או לא קורה לאדם בכל רגע נתון הוא תוצאה של בחירה שעשה מתישהו בעבר הקרוב או הרחוק. מכיוון שכך, עלינו להקפיד לבחור נכון וזה אומר לשקול היטב לפני שעושים איזשהו צעד. ואיך נדע במה לבחור - התורה מנחה אותנו: כז אֶת-הַבְּרָכָה--אֲשֶׁר תִּשְׁמְעוּ, אֶל-מִצְו‍ֹת ה' אֱלֹקֵיכֶם, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם, הַיּוֹם. כח וְהַקְּלָלָה, אִם-לֹא תִשְׁמְעוּ אֶל-מִצְו‍ֹת ה' אֱלֹקֵיכֶם... כל כך פשוט, סיבה ותוצאה. ובהמשך מבהירה לנו התורה בדיוק למה היא מתכוונת, להקפדה על שלמות הארץ.

לדעת כיצד לבחור

בפסוקים הבאים כתוב (פרק י''ב): א אֵלֶּה הַחֻקִּים וְהַמִּשְׁפָּטִים, אֲשֶׁר תִּשְׁמְרוּן לַעֲשׂוֹת, בָּאָרֶץ, אֲשֶׁר נָתַן ה' אֱלֹקֵי אֲבֹתֶיךָ לְךָ לְרִשְׁתָּהּ: כָּל-הַיָּמִים--אֲשֶׁר-אַתֶּם חַיִּים, עַל-הָאֲדָמָה. ב אַבֵּד תְּאַבְּדוּן אֶת-כָּל-הַמְּקֹמוֹת אֲשֶׁר עָבְדוּ-שָׁם הַגּוֹיִם... ד לֹא-תַעֲשׂוּן כֵּן, לַה' אֱלֹקֵיכֶם. מסופר על כ''ק אדמו''ר הרש''ב מליובאוויץ' שנשאל כיצד אפשר לדעת במה לבחור והשיב: נקוט את הכלל הזה: כל מה שמוסיף ביראת שמים הוא מצד הטוב ומה שאינו מוסיף ביראת שמים הוא מהצד הנגדי. האם הפסוקים האלה מתיישבים עם הכלל שהציע הרבי הרש''ב? ובכן, אצלנו מקפידים מאד לשמור על ''המקומות הקדושים'' לדתות אחרות, עד כדי כך שאין הורסים מסגד אפילו אם יורים עלינו מתוכו, אבל בית כנסת מחריבים חופשי ר''ל.

ליהודי יש מצבי מבחן בלי סוף; יש מצב שבו המבחן של יהודי יהיה בשאלה אם ימשיך בלימודו או יפסיק כדי לעזור ליהודי שני שאין מי שיעזור לו כרגע. אם יתפלל באריכות ובדבקות או ימהר כדי ללמוד תורה או לסייע בפרנסת ביתו. ויש עוד אין סוף מצבי מבחן ובכולם המדד הוא אחד: מה שמוסיף ביראת שמים הוא מצד הטוב וכו'. אבל כשמדובר בעם ישראל כשהוא בארץ ישראל, המבחן הוא כאמור בפסוקים לעיל; היחס אל קדשי ישראל מול היחס למקומות פולחן של אחרים, היחס ליהודים שחרגו מהמסגרת מול היחס לאחרים שגם הם חרגו רק ביתר חומרה. כאשר היחס לאחרים ולמקומות הפולחן שלהם הוא טוב יותר מזה שלו זוכים קדשי ישראל ובני ישראל עצמם, המסר הוא ברור.

במציאות כזאת, לא משנה כמה הצבא יהיה חזק במימד החומרי וכמה יהיה מוכן למלחמה מול אויבים מבחוץ, הבעיה היא בריקבון הפנימי שפשה בתוכנו ונגד הריקבון הזה אף גורם מערכתי אינו נלחם. משלימים אתו כאילו זו גזירת גורל. וכבר הראינו פה בעבר כי עם ישראל מעולם לא נוצח ע''י צבא חיצוני אם לא שקודם לכן פשה בתוכו ריקבון פנימי. אלא שכעת אנחנו כבר בסוף ההיסטוריה, בדור שבו רואים בגלוי את התגשמות חזון הנביאים בדבר התהליכים לקראת הגאולה, את המלחמה שהקב''ה מנהל נגד כל אויבינו, שמסכסך ביניהם עד שמחריבים את עצמם, ובנו מתקיימת הנבואה מהפטרת השבוע (ישעיהו נ''ד): יז כָּל-כְּלִי יוּצַר עָלַיִךְ, לֹא יִצְלָח, וְכָל-לָשׁוֹן תָּקוּם-אִתָּךְ לַמִּשְׁפָּט, תַּרְשִׁיעִי...




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


לצאת למאבק בכנסיה
אביב127 (יום שישי, 18/08/2017 שעה 11:28) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ארץ ישראל מלאה במינזרים וכנסיות.
רק בירושלים לבדה,יש כ30 כנסיות ומינזרים.

עד עכשיו התעלמנו מהם.וזו טעות מרה.
צריך להיאבק בכל דרך חוקית,בדת הנוצרית הזרה.

בפרשת מסעי,ספר במדבר כתוב על-השיכים והצנינים.
לדעתי,
השיכים(כמו סיכות)...הם המסלמים שדוקרים אותנו.
הצנינים(קוצים בצדי הדרך),הם הכנסיות והמנזרים.שעומדים
בצידי הדרך,ומקלקלים ומטמאים את הארץ הקדושה.

כמו המצעד שהיה בווירג'יניה,צריך לצעוק בהתאמה-נוצרים לא ישלטו בנו!!
כסף נוצרי,אוונגליסטי,לא ינהל,לא ישנה ולא יקבע במדינה שלנו.

נוצרים,כנסיות ומינזרים מקומם באיטליה,בוותיקן.לא אצלנו.

הבהרה-אני לא מדבר על המיסיון.אני מדבר על הבינינים עצמם,
של הכנסיות והמינזרים,שצריך להוציא אותם מהארץ.בדרך חוקית.
_new_ הוספת תגובה



לצאת למאבק גם בקרן לישראל החדשה ובגופים דומים
אביב127 (יום שני, 21/08/2017 שעה 13:06)
בתשובה לאביב127
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כספים זרים מגדולי האנטישמיים בעולם מממנים פעילות אנטי-ציונית ומחתרתית כנגד מדינה ישראל ומבקשים לשבש סדרי שלטון ומשפט.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי