פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מה, חי-האל, קורה במדינת ישראל?!
יוסף אליעז (יום רביעי, 15/11/2017 שעה 18:00)


מה, חי-האל, קורה במדינת ישראל?!

יוסף אליעז



כאזרח מודאג, הצופה מן הצד, דומה שיש לנו כאן טירוף מערכות. הטפל הפך עיקר.

כבר חודשים ארוכים מלאו העיתונות, הטלויזיה והרדיו בשני נושאים מרכזיים: הדאגות מול פלישת אירן הַמִתְגָּרְעֶנֶת לסביבותינו, לאמור לחיזבאללה בלבנון ולחמאס בעזה, שזו אכן בעיה חמורה, המהווה סכנה אמיתית המרחפת מעלינו.

נושא שני ומרכזי עוד יותר במדיה בישראל הם סיפורי אלף לילה ולילה מביתו ומעלליהם של ראש ממשלתנו, רעייתו הכבודה, בכורו וחבר מלחכיהם. נושא זה הגיע לשיא כאשר ח''כ (כן, אמסלם הוא ח''כ לְבוּשָׁתֵנוּ) מתנכל עתה למשכורתו של המפכ''ל בשל התקדמות חקירות המשטרה, ומשווה אותה למשכורתו של ראש הממשלה, המתגורר בבנין ממשלתי, כשהציבור גם מחזיק את ביתו הפרטי; אוכל עם משפחתו ואורחיו על חשבון המדינה, בין במסעדות יוקרה ובין ע''י מבשלות שמממנת המדינה. הוא ובני ביתו מחזיקים ללא עלות לכיסם צי רכב ממשלתי ונהגים פרטיים, נוסעים לחו''ל מבלי לשלם פרוטה, שלא לדבר על שלל היועצים, עורכי-הדין, המאבטחים והמשרתים בבית לסוגיהם. טוב, זהו אמסלם. הוא לא חרד למשכורתו של המפכ''ל עת שירת בשב''כ, לא למשכורות קודמיו. בקרוב ינתח גם את משכורת הרמטכ''ל ואלופי צה''ל. ח''כ אמסלם הוא מקרה יוצא דופן בו איש ציבור משתדל, ובהצלחה ניכרת, לחקות את דמותו הנלעגת בתכנית סאטירית, דוגמת ''ארץ נהדרת'' או ''מדינת הגמדים'', במקום ששחקני התכנית יחקו את דמותו... כמוהו כרעו הרע ממנו ח''כ דוד ביטן, המציפים את הכנסת בחוקים אישיים למען ביבי אדונם.

עתה נוסף נושא חדש המככב לצד שני הנושאים הקודמים: נשים כבודות מעלות לְמֶדְיָה סיפורי הטרדות מיניות בהן הוטרדו, לרוב בידי ידוענים, לפני 15, 20 שנה ויותר, לרבות הטרדות בידי אנשים שכבר נפטרו ואין כל אפשרות לקבל את תגובתם. כלום נדון היום בכך שדוד הטריד מינית את בת-שבע? ורות את בועז? אין לזלזל בחומרת הטרדות היסטוריות אלו אך האם הן נושא מרכזי האמור להעסיקנו כיום? אם חלפה תקופת ההתיישנות – כלום לא ראוי שישארו בתחום ההיסטוריה ולא יטריחונו עוד?

לא, איני מזלזל בשני הנושאים האחרונים הללו – אולם הם כאיין וכאפס מול הסכנות שמעלה לכאורה פרשת הצוללות ומעורבות בכירים סביב-נתניהו בהן. האם פשתה אכן השחיתות בצה''ל עצמו ובמשרד הבטחון? האמנם אלופים בצה''ל מעורבים בנושא המעלה חשש בטחוני למדינת ישראל? שוחד הוא דבר נורא, אך בכל חומרת החשש – הוא שולי לפגיעה בביטחון המדינה.

בעוד אנו עוסקים במתנות לרחוב בלפור ובהיסטוריה של הטרדות מיניות אנו מתעלמים או שמים בצל בעיות חמורות בהרבה שהאזרח הפשוט, כמוני, ניצב תוהה ומודאג מולן, שאלות כמו:
  1. האם מדינת ישראל אכן זקוקה לשלוש הצוללות הנוספות שהוזמנו במספנה הגרמנית שבעליה הוא אזרח אבו-דאבי? מי החליט על הצורך בהן? מי בחר במספנה זו? האמנם ההחלטה היתה מאחורי גבם וללא ידיעתם של שר הביטחון דאז, בוגי יעלון ומטכ''ל צה''ל? איני מאמין שהזמנת ענק זו היתה רק על מנת להביא לתשלום דמי תווך אדירים לגנור ולשוחד לקשורים עמו שהשיגו לו את ''הג'וב''. או אולי, חלילה, כך היה הדבר!?
    כלום ניתן לקבל תשובה עניינית ומוסמכת אם כיום הצבא זקוק לצוללות אלו?
    כלום העלות בגרמניה, גם עם המענק הגרמני, זולה יותר מהמחיר שהציעה קוריאה?
  2. אם הדאגה היא לציוד הצי לעוד 20 שנה - מה עם הזמנת מטוסים לאותו זמן עתיד? או אולי גם כבר הוזמנו כך גם מטוסי העתיד ללא ידיעת שר הביטחון, הרמטכ''ל והמטכ''ל?
  3. יש טוענים שמטוסי אף-‏35, ''החמקנים'', נופלים במגוון תכונות ממטוסי אף-‏15. האמנם? או שגם אלו נרכשו חלילה בשל שיקולים זרים ומושחתים? ובכלל -היש בסיס לשמועות ולידיעות המעורפלות בעיתונים על בעיות חמורות במשלחת הרכש המנופחת של ישראל בארה''ב?
  4. האם נכונים הדברים, שנכתבו בין היתר ב''מעריב'', שעו''ד מולכו הוא שאישר, בשם המדינה, לממשלת גרמניה ולמספנה שם שאין לישראל התנגדות שצוללות דומות ייבנו שם עבור מצרים? אם כן – מי הסמיכו לכך?

    לשם מה ונגד מי זקוקה מצרים לצוללות מתקדמת? כנגד שכנותיה צ'אד, לוב או סודן? ומה עם החשש שהגנרל סיסי יפול קרבן למהפכה איסלמית ושוב האחים המוסלמים יתפסו את השלטון? כנגד מי הם ישתמשו בצוללות משוכללות אלו?
  5. ובצד אלו - האם זהו הזמן שהרמטכ''ל הנוכחי המקרין בטחון ישתחרר מצה''ל? בטרם נקבל הבהרות לתמיהות הללו?

    עד מתי נרשה לעצמנו השתלחוייות כאלו בכנסת כנגד המשטרה והפרקליטות הממלאות תפקידיהן? עד מתי נרשה הסתאבות כה חמורה בצמרת, בין שחלילה רה''מ עצמו מעורב בה ובין שהוא ניצב כשרגליו ניצבות על מסואבות זו?
    היש מי שמוכן להבהיר את הדברים?
  6. יש, או היו, לביבי תכונות, כישורים ומעלות שקיווינו שיתרמו למדינת ישראל. בתחומים רבים אכן הצליח, באחרים- פחות. אולם האם אלמן ישראל ולא ניתן להעלות מתוכו מנהיג אחר? היו לעם ישראל מנהיגים דגולים, דוגמת משה רבנו, יהושע, גדעון, דוד, שלמה ועוד. גם במדינת ישראל כיהנו לפני ביבי מספר ראשי ממשלה חזקים, דוגמת בן-גוריון, אשכול, ובגין, הכל מבלי לגרוע תהילה מאחרים. כאשר הגיעו אותם מנהיגים לסוף דרכם לא נשמעו החששות שלא יהא מי שימלא את מקומם. מה קרה עתה בליכוד ובימין בכלל? איזו חרדה תקפה את ההמון הזה? הנה בחנוכה נשיר שוב עם הדלקת הנר: ''הן בכל דור יקום הגיבור גואל העם''. כיצד אומר הפסוק: ''לא אלמן ישראל''.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 



מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי